Heb jij al geboekt voor deze zomervakantie? En waar ga je naartoe ?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Yellowsun, 27 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.182
    2.833
    113
    2 vaste tenten en 2 caravans zijn in vlammen opgegaan.
    En 2 autos volgensmij.

2. Mamavan2SE

Ook nog autos pfff
    Benieuwd wat er is gebeurd

3. Mythique

113
    Herkenbaar! Alvast een fijne vakantie gewenst!

Vorige week eindelijk geboekt dus ook eindelijk de voorpret. We vliegen volgende week naar Gran Canaria. Maar jeetje, wat is alles duur :eek:. Werkelijk elk appartement, hotel, touroperator etc. is de revue gepasseerd voordat ik maar besloot dat de perfecte accomodatie voor m'n budget in het hoogseizoen niet te krijgen is... en dat nog de komende 14 jaar :cry:.

4. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.200
    140
    Het hoogseizoen is inderdaad duur. Maar er is ook genoeg betaalbaar te vinden met goed zoeken. Het is ook afhankelijk wat je wil. Luxe hotels met mega zwembaden, all in of een kleinschalig appartementencomplex met een wat simpeler zwembad.
    Los boeken scheelt ook. Wij hebben onze reis naar Kreta volledig los geboekt. Vliegtickets al heel vroeg geboekt (scheelt in prijs) en via Duitsland (scheelt ook in prijs). Appartement via booking.
    Qua prijs viel het reuze mee, niet heel veel meer als dat we met de auto op vakantie gaan.

5. Mythique

113
    Los boeken heb ik uiteraard ook bekeken. Met de huurauto erbij ging ik dan toch weer over de 4k en dat was echt de limiet voor 12 dagen. Nog steeds absurd natuurlijk, maar als ik het vergelijk met de 900 euro die vrienden van ons betalen voor een huisje een midweek op Texel, zit het niet eens zo ver uitelkaar.

Ik heb uiteindelijk Parque Cristobal geboekt. Inclusief ontbijt, vliegen vanaf Rotterdam op fijne tijden, was ik € 3200 kwijt voor 12 dagen.

6. MamaChantal

6.390
    4.245
    Vrouw
    Dit jaar was uiteraard anders, maar als je de mogelijkheid hebt om vroeg te boeken, dan scheelt dat aanzienlijk. De Canarische Eilanden zijn sowieso veel duurder geworden si da Turkije en Egypte minder populair zijn geworden.

8. Mythique

113
    Ja, en dan waren er ook nog bosbranden en hittegolven in Griekenland en Turkije. De keuze was dus niet reuze.

Denk dat ik voor volgend jaar inzet op Azië. Meer 'value for money'.

9. Mamavan2SE

Pfff vreselijk

10. Sammetje83

Sammetje83 Bekend lid

27 okt 2016
    943
    613
    Vrouw
    Wij zijn net terug uit Spanje. We hebben het heerlijk gehad! Heenweg zijn we op de luchthaven van Alicante enkel gecontroleerd op het invullen van de spth app, niet gecontroleerd op negatieve test/volledige vaccinatie. Terugweg werd dit wel gecontroleerd. Afgezien van de mondkapjes in winkels, e.d. hadden we het gevoel dat er geen corona bestond. Overal was het als vanouds druk en alles kan. We hebben genoten.

Cin85 vindt dit leuk.
  11. Mamavan2SE

Vrouw
    Las net dat ze op parkeerplaats een auto in brand hebben proberen te steken

12. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    11.831
    12.956
    Vrouw
    Fijn dat jullie hebben genoten!
    Grappig, in juni had ik het zelfde bij Alicante, maar in juli moest ik echt mijn testbewijs laten zien bij aankomt.
    Overigens vind ik het juist rustiger dan normaal, hier in het dorp zijn er bijna geen toeristen. Ook 'ons' strand is heerlijk rustig.
    Maar goed, wij vermijden grote steden zoals Alicante, dus kan best zijn dat het daar wel druk is.
    Ik ben bijna op de helft van onze vakantie, maar wil voorlopig nog niet aan de terugweg denken.

13. Sammetje83

Sammetje83 Bekend lid

27 okt 2016
    943
    613
    Vrouw
    Wij zitten ook niet in de grote steden maar wel in toeristisch gebied (El Portet, Moraira, Calpe, Javea). Het viel op dat het vanaf augustus drukker werd (ook meer Nederlanders). Er zijn vooral erg veel Spaanse toeristen. In Javea worden een aantal restaurants omgetoverd tot halve clubs 's avonds.. Dat was eerder nooit, daardoor meer jongeren aanwezig (ook Nederlandse).

Fijne vakantie verder! Wij moeten ons weer aanpassen aan het Nederlandse ritme (kinderen gingen in Spanje gewoon mee in het Spaanse ritme dus pas om 00.00/00.30 naar bed :thumup:).

14. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.200
    140
    Dat vind ik nog wel een redelijke prijs voor in het hoogseizoen
    Wij zouden voor Kreta, 10 nachten, een € 2700 kwijt zijn en hadden dan de suite appartement. Wat duurder appartement gepakt omdat we de vliegtickets al van 2019 hebben.

We hebben helaas geannuleerd en gaan met de auto naar Italië.
    Gelukkig weer een voucher kunnen krijgen voor de vliegtickets. Al gekeken voor vliegtickets volgend jaar en die zijn nu te boeken voor rond de € 1000 (4 personen)