Wat is daar mee? Niet mijn favoriet, maar bij lange na niet zo lelijk als de Multipla of de Cube wat mij betreft.
Afwegingen die bij ons meespelen. zit de auto goed. Zowel voorin. Als achterin. Zeker met opgroeiende kinderen en bij ons een lange man met lange benen achter het stuur. Is een iets hoger model misschien ook een optie? Een renault captur bijv. Heb je vaak niet zo’n grote kofferbak. Maar wel een auto met wat meer been ruimte, je zit wat rechterop. goed kijken of de kinderen fijn kunnen zitten en niet helemaal opgepropt zitten achterin. Ook in de breedte. wij hebben 2 auto’s een station en een hele kleine c1/alto/up achtig type auto. Man rijdt dagelijks naar zijn werk, ca 120 km per dag. En we gaan wekelijks met veel spullen naar onze caravan. Dus voor ons was een comfortabele auto en kofferbak ruimte wel belangrijk.
Dank voor het meedenken allemaal! We gaan echt voor een Japanner vanwege de betrouwbaarheid en hybride vanwege de zuinigheid. We rijden geregeld 300km of meer en daar is geen oplaadpunt, daarom geen volledig elektrische auto. Skoda en Renault wat werd genoemd is dus geen optie. De Outlander vind ik ook erg mooi, maar verhoudingsgewijs duurder dan de Auris én we zitten dan met opladen. En wat werd gezegd over een station goedkoper dan hatchback, ik zie dat niet. Een Corolla en Auris station zijn juist duurder wat ik daar nu van tegenkom. Dus dat pleit steeds meer voor een hatchback. En totaal off topic: ik voel een lelijke auto’s topic aankomen. Multipla brrrr
Wij een Toyota Auris touring hybride uit 2016. Hiervoor een prius. Weer gegaan voor Toyota ivm betrouwbaarheid en enorm zuinig. Goedkoper kun je bijna niet rijden. Maaar.. onze dochter van nu 14 en zoon 12 jaar en jongste 6 is er erg weinig beenruimte achterin. Nu is mijn man wel groot en dochter ook, maar heel soms kijken we wel eens naar een alternatief. We zijn alleen nog niks tegengekomen wat hier aan kan tippen Outlander hebben we naar gekeken. Super van binnen, maar als je hem niet oplaad absoluut niet zuinig (wij geen zonnepanelen of laadpaal)
Mijn man heeft een Kia Xceed PHEV. Rijd heerlijk en heeft echt goede ruimte ook zowel achterin als de kofferbak.
Nu hebben wij wel zonnepanelen en laden de Outlander thuis op. Maar voor zo'n grote en zware auto is hij ook bij gewoon niet elektrisch rijden nog vrij zuinig, zo'n 1 op 19 op de snelweg en rij je niet op de snelweg dan zo'n 1 op 22. Nu rijden wij vooral kleine stukjes, dus voor ons is deze echt prima. Vervelend als je hals over kop ineens een andere moet kopen...
Ik zou wel echt goed naar de laadruimte kijken. Wij zijn van een Volkswagen Passat naar een Opel Astra (beide station) gegaan en o wat mis ik ruimte. Nu zitten wij in een andere fase, met kinderbedje en buggy, maar je kinderen groeien ook. Mijn collega had echt spijt van zijn prius die hij vervolgens 5 jaar moest leasen. Zijn kinderen waren toen begin pubertijd, die zaten op een gegeven moment opgevouwen op de achterbank. Ik vind als alternatief een VW T- Roc erg leuk, maar je zoekt een Japanner las ik.
Ik zou opletten met een v40, die zijn echt heel krap van binnen. De beenruimte is heel klein, zowel achterin als voorin.
Oh goed dat je het zegt, want dan valt die af. Zelf 1.78, man 1.90 en 2 pubers, dus dat is geen doen dan. Wel jammer, vind het een mooie auto, maar praktisch gaat voor
Ik vond de Prius juist hartstikke ruim op de achterbank, juist qua beenruimte. Niet voor niks dat er aardig wat Prius taxi's rondrijden, zuinig rijden, genoeg beenruimte voor volwassenen.
Grappig, dit is zijn ervaring, wel al heel wat jaar geleden moet ik zeggen, wellicht dat ze meer ruimte hebben gecreëerd.
Wij hiervoor een prius, maar meer beenruimte dan de Auris. Scheelt bijna niks in afmetingen geloof ik, maar onze pubers mopperen nu heel wat af. Prius hele fijne auto maar relatief weinig kofferbak
Kijk anders eens naar een kia Niro hybride. Die hebben behoorlijk ruimte achterin, betrouwbare auto’s, fijne garantieregelingen. Let wel op dat de auto garageonderhouden is en geen import is. Maar ik ben zelf enorm te spreken over Kia. Fijne auto’s tegenwoordig en veel opties op zelfs de basis modellen.
Ik vind een station gewoon niet móói Wij hebben een polootje met zn vieren (kinderen 9 en 7) en het is tetris voor gevorderden, maar wij komen overal, inclusief 3-weken vakanties, met een lege hoedenplank en zonder dakkoffer. Een wat grotere hatchback zou m.i. dus prima moeten werken voor 5. Overigens vind ik 4 jaar véél te vroeg voor ren zitverhoger zonder leuning. Mag ook nog niet volgens mij. Ook mijn oudste zit nog als een prinses in haar groep 2/3 stoel, heerlijk juist voor lange afstanden. Qua lengte zou ze ze zonder kunnen, maar dat weet zij niet zolang ze lekker zit pak ik mijn kind in in extra hoofd-en zijbumpers
Eens! We zouden dan ook wel eentje willen waar een autostoel voor de jongste in past, en voor de oudste twee een zitverhoger incl rug/zijsteun, dat hebben ze nu ook. Maar ook in een hatchback zou dat moeten kunnen denk ik. We gaan dit weekend even op pad met de autostoelen naar een autozaak en passen en meten.
Dit vind ik ook hoor. Maxi is nu een jaar of 2 uit de stoel. Hij heeft er tot bijna 1,50 ingezeten, ook toen bijna iedereen om ons heen al helemaal zonder stoel werkte. Het paste, was voor hem juist net wat meer ruimte omdat hij tussen twee stoelen inzat en is gewoon veiliger.
Dat is sowieso een goed idee. Elke dealer die daar moeilijk over doet ook gewoon weer weggaan, daar wil je geen auto bij kopen als ze niet snappen dat de veiligheid van jullie kinderen essentieel is. Hatchback of station maakt volgens mij ook niet uit qua achterbank, ik kon onze stoelen ook kwijt in de Yaris, maar dat was wel met nog 1 kind achterstevoren
We hebben een Auris station gekocht! Uiteindelijk toch gezwicht voor de ruimte . Bedankt voor alle hulp!