Korte versie: na veel gedoe en niet leveren hebben we onze interieurbouwer een in gebreke stelling overhandigd waarin stond dat hij 1 oktober alles zou opleveren terwijl eigenlijk 1e week augustus afgesproken was. Dit is niet gebeurd, dus rechtsbijstand ingeschakeld (bijna 6k aanbetaald) waar we op wachten nu (a.s vrijdag contact). Maar wij willen verder met nieuwe partij want zitten al sinds mei zonder keuken en binnendeuren etc. Maar wat gaat er nu gebeuren vanuit rechtsbijstand, weet iemand dat? Kunnen wij al verder met de nieuwe of krijgt de oude nóg een keer de kans om te leveren? Sowieso de vraag of zij hem wel te pakken krijgen natuurlijk. En hoe gaan wij (een deel van) ons geld terug krijgen?
Mijn ervaring, Ingebreken stellen, indien hier geen reactie op.. heeft onze verzekering iemand laten komen om te bepalen wat het kost het te laten afronden/maken. En was dit een x bedrag dat voor hun te laag was om een rechtzaak van te maken. Dus heeft de verzekering de boel afgekocht.
Mag ik vragen om welk bedrag het ging? Het gaat er mij nu vooral om of wij al verder kunnen met de nieuwe partij zodat we i.i.g. met de kerst zo'n beetje klaar zijn
Wij mochten toen zelf iemand kiezen om de boel na te laten kijken en die gene heeft van ons ook de ' reperatie/afmaken' gekregen. Echt was volgens mijn rond de 2500 in totaal. Van de 9000 euro.
Mijn ervaring is o o k dat rechtsbijstand het afkoopt (al 3x gebeurd) maar dat waren wel bedragen tot 1000,- dus ben benieuwd. Werd er bij jullie nog rekening gehouden met extra kosten zoals bijv dat materiaal nu veel duurder is dan half jaar geleden..emotionele schade wellicht (klinkt overdreven misschien maar zit gewoon half in burn out door die gast) of echt puur wat is er geleverd en wat heeft dat gekost?
Echt puur wat er geleverd werd en wat het gekost had. Maar was natuurlijk ook niet de tijd die het nu is. Wij hebben ook echt een ellende gehad maanden zonder badkamer en wat gedaan was had hij fout gedaan. Maar ook zijn houding tov ons. Grote mond etc. Tot ik het zat was en hem weg gestuurd heb met de mededeling dat niet wenste dat er zo gepraat werd.
Pff erg he, hier ook zo hoor, hij is behoorlijk tegen mij uitgevallen, dat doe je toch niet, zeker niet als je een eigen zaak hebt.
Hij klinkt het zelfde als die wie wij hadden. Alleen kom jij uit een anderen omgeving volgens mijn? Anders zou je bijna denken dat het de zelfde is. Ik weet precies wat je bedoeld het is zo naar om zo behandeld te worden.
Helaas lopen er veel van dit soort mensen rond.. hopelijk lopen ze nog een keer goed tegen de lamp als er minder werk is en ze van niemand goede referentie krijgen.
Wij hebben nu een zaak lopen via de rechtsbijstand en mogen nog niet zelf herstellen, omdat de tegenpartij het eerst in de gelegenheid gesteld moet worden om het te repareren. Het loopt nu vanaf mei, nu weet ik niet of het altijd zolang duurt maar ik hoop dat het bij jullie sneller gaat!
Wow dat meen je niet! En heeft hij al eerder de kans gekregen om te herstellen en had je hem al een in gebreke stelling gestuurd?
Ik heb gelukkig geen ervaring, maar ik vind het ontzettend vervelend voor je dat je zo ontzettend veel tegenslag hebt met deze verbouwing. Ik werd na 3 weken zonder keuken al helemaal niet goed!
Ah lief van je. Ja heb ook best veel medelijden met ons soort Ik vertrek aflevering waarin alles tegenzit (veel gedoe ook met de bouwvakkers, "zwembad" in de uitbouw, extreem slecht stucwerk, vloer per ongeluk stuk gemaakt etc)
Bij ons gaat het niet om een aannemer o.i.d. maar om de verkopers van ons huis. Wij hebben ze direct in gebreken gesteld na achterhalen van gebreken en de kans gegeven om het op te lossen. Heb je inmiddels contact gehad met de rechtsbijstand?
En @Dubbelgeluk we hevben 1e gesprek met RB gehad en die geven aan dat we kunnen schikken of ontbinden, dat laatste kan enorm lang slepende zaak gaan worden met hoop gedoe dus liever niet maar ja schikken is maar de vraag of hij dan met bedrag akkoord gaat. We willen even offerte afwachten van nieuwe interieurbouwer wat het ons extra gaat kosten en wat we dus terug verwachten vd aanbetaling (die hopelijk over 2 weken wel kan starten en ons op dat moment als enige klant heeft..maar dat is wel even heel eng want die moeten we ook flink aanbetalen..maar ja zonder aanbetaling ga je nu echt niemand vinden).. zo jammer dat het zo heeft moeten lopen, we hebben die gast zoveel kansen gegeven en ons vertrouwen. Echt een verbouwingstrauma inmiddels haha