Vakantie met een kindje van 2 jaar en een baby 5 maanden

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Smiley24, 16 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    Wij zijn aan het rondkijken waar we in augustus/september op vakantie kunnen gaan met 2 kids. Dochtertje is dan 2 jaar en de baby is dan ongeveer 5/6 maanden.

Alles tips zijn welkom, zowel autoreizen als vliegtuigreizen.
    Nederland of buitenland het maakt allemaal niet uit :)

2. taliaa

3.294
    477
    near rotterdam
    toen onze kids zo klein waren zijn wij 2 heerlijke weken naar Rabbit Hill van Landal geweest. In de omgeving is zoveel te doen met die kleintjes zoals koningin julianatoren, apenheul, malkenschoten, jan klaassen, dolfinarium.

en het park zelf was ook super leuk. echt een relaxte vakantie gehad toen.

4. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    brabant
    ik lees ook mee!
    maar wij willen wel graag naar het buitenland.
    ik denk zelf nu aan mallorca.

5. muijens

muijens Lid

29 nov 2010
    NULL
    Noord-Brabant
    Wij lezen ook mee. Willen in oktober/november voor een korte vakantie (12 dagen) naar het buitenland. Ergens waar het dan nog redelijk weer is. Ons zoontje is dan ruim 2 jaar oud en ons dochtertje bijna een half jaar. Willen ook wel vliegen maar niet langer dan 4,5 uur.

Toen ons zoontje 8 maanden oud was (mei 2010) zijn we met hem naar KOS geweest. Toen hij 13 maanden oud was (oktober 2010) naar de Algarve. Twee top vakanties gehad met een baby / dreumes.

6. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    Noord Brabant
    Wij gaan altijd met vrienden, dit jaar ook.
    Houdt dus in : 4 volwassenen, een kindje van bijna 2 en een kindje van bijna 3.

Afgelopen 2 jaar hebben we een villa met prive-zwembad gehuurd aan de Cote d'Azur. Super geweldig, maar... als je 'alleen' gaat zo goed als onbetaalbaar (helemaal in augustus).
    Bovendien gingen we met de auto en zo'n rit is wel een hele onderneming.

Dit jaar gooien we het over een andere boeg: We vliegen eind mei voor 2 weken naar Mallorca. Want... we vliegen vanaf een luchthaven op maar 10 km afstand van ons huis, dus weinig reistijd tot de luchthaven. Vervolgens is de vlucht ongeveer 2 uur, dus da's prima te overzien. Dan verblijven we in een All-Inclusive familie-resort (want, buffetten in overvloed en dus voor de kids altijd wat lekkers en geen lange wachttijden op een à la carte-maaltijd). We zitten in een familiekamer c.q. appartement (ieder koppel een eigen accomodatie vanzelfsprekend), dus da's met een aparte slaapkamer voor ons zoontje. Wel zo relaxed vinden wij, en dan kunnen we 's avonds lekker op het balkon, terras of in de woonkamer wat drinken of een spelletje doen.
    Het hotel is echt gericht op gezinnen, op loopafstand van het strand en op loopafstand van het centrum van een gezellige (niet über toeristische) badplaats (4* Hotel Protur Monte Safari, Cala Millor in Mallorca).

En wat kost dat? Ik meen voor ons (en ons zoontje kost zo goed als niks omdat hij nog geen 2 is!) voor 2 weken, All Inclusive ongeveer € 1.650 (geloof ik) in totaal.
    Niet weinig, maar je hebt daar dan verder ook zo goed als geen kosten meer.

(heel verhaal, maar goed dan weet je wat wij gaan doen dit jaar)

7. Charlize

Charlize Nieuw lid

6 feb 2011
    NULL
    wij zijn met onze baby van 9 maanden naar turkije geweest Antalya hotel Delphin Diva.......ideaal voor kinderen en volwassenen.We hebben al twee van onze kenissen er heen gestuurd en zij zijn ook laaiend enthousiast terug gekomen. Check it out zou ik zeggen.

Mocht je in Europa blijven huur dan een autoreiswieg voor je baby zodat die lekker kan slapen gedurende de lange autorit. Ik heb goede ervaringen met Welkom bij Babyreisgemak.nl - Welkom

8. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    Wij hebben goede ervaringen met huisjes in Limburg! Is net of je in t buitenland bent (leuke stadjes en dorpjes, mooie natuur) niet te ver rijden en 's middags kun je bij veel restaurantjes uitgebreid lunchen (soms zelfde kaart als 's avonds) want vaak ga je 's avonds niet uit eten met kleintjes. Voor kids leuke dingen, dierenpark, zwembaden, sprookjesbos.

verder ben ik met dochtertje, vriendin en haar zoontje naar Zakynthos geweest, maar dat was in de meivakantie. (zomer erg warm daar geloof ik!) dat was ook super! Heel gastvrij, kindvriendelijk, niet te lang vliegen, heerlijk!!! en heb gehoord dat menorca ook met kleintjes goed te doen is.

Succes!

9. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    Hier zijn wij geweest. Erg leuke locatie, kleinschalig, aardige mensen. Moet wel auto erbij huren want je zit 10min van de stad af.

La Granja de Antonio

10. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    overijssel
    Mallorca!!! En dan niet helemaal naar het noorden of oosten van het eiland want dan moet je nog weer een poosje in de bus zitten.
    Wij gaan al jaren naar mallorca, meestal in Playa de palma, en dat is nog geen 10 minuten met de bus vanaf het vliegveld.
    Laat je wel goed voorlichtenwant als je in het hoogseizoen zit wil je niet in een jongerenhotel zitten!!
    Afgelopen zomer zijn wij in een apparthotel van Iberostar geweest, was echt super!!

11. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    overijssel
    Ik lees trouwens net dat je smiley heet hier....en raad eens hoe de hond van de animatie heet...smiley.:D
    ( de cd staat hier nu toevallig ook aan met het dj smiley show liedje:D)

12. Smiley24

mama van 2 meiden!
  14. Bri

Bri Niet meer actief

Afgelopen zomer zijn we met ons zoontje van 2 en dochter van 4 maanden twee keer op reis geweest:
    Weekje centerparcs (naam van het park weet ik niet meer, maar het was in de Peel) met z'n vieren; superleuk, vooral voor de 2-jarige. Mooie natuur, leuk zwembad, speeltuinen (indoor en outdoor), kindertheater en -disco.
    Weekje belgische Ardennen met schoonouders, die hadden een prachtig huis gehuurd. Mooie natuur, loopafstand naar camping-met-zwembadje, gezellig met z'n zessen. 't was verschrikkelijk heet weer, dus erg fijn dat het huis zelf ruim en koel was. Huis was alleen niet echt kindvriendelijk / veilig: dus altijd opletten (laaggeplaatste ramen op 1e verdieping die helemaal konden openzwaaien, balustrades met horizontale spijlen, dat soort dingen) maar dat kan ook prima als je met 4 volwassenen bent op 1 peuter.

Bewust gekozen voor beperkte reisafstand; in 2-3 uur waren we er. Naar de Ardennen heb ik zelfs alleen gereden met de kids; vriendlief kon pas een paar dagen later komen. Uitstekend te doen!

15. mieke1981

mieke1981 Bekend lid

27 nov 2007
    594
    brabant
    wij zijn naar kos geweest, blue lagoon resort, super kind vriendelijk.
    Het was een top vakantie. Wij willen er volgend jaar weer terug gaan met een kindje van 3 en baby van ongeveer 9 mnd. Lekker vroeg in het seizoen, heerlijk weer, niet te druk en ideaal voor de kids.

16. p1982

p1982 Niet meer actief

we zijn vorig jaar sept in blue lagoon geweest, was echt heerlijk en we werden gratis omgeboekt naar een familie kamer