€170 eigen risico betalen en rest wordt vergoed (echo)

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door azs0201, 6 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. azs0201

    azs0201 Actief lid

    17 nov 2011
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou ik heb de Zilveren Kruis gebeld om te vragen of een zwangerschapsecho wordt vergoed en die zeiden dat je €170 moet betalen voor eigen risico en de rest wordt dan vergoed....ik ben namelijk nooit geweest naar de ziekenhuis voor een onderzoek of iets en dus heb ik het eigen risico ook niet hoeven te betalen....

    dus als ik nu een echo zou doen, zou ik een rekening krijgen van het eigen risicoo!! gelukkig heb ik de echo niet laten maken, anders zou ik toch wel wat thuis krijgen en dan zouden mijn ouders zeker vragen waarom je opeens het eigen risico moest betalen, huhhhhh!! ik ga gewoon een bloedtest doen, als daar niks uit van komt, ga ik er gewoon van uit dat ik niet zwanger ben!!

    want ik ben namelijk wel ongesteld geworden (maar een beetje anders en langer > mijn menstruatie was 7 dagen ipv 5 dagen, 1e 3 dagen was het hevig en daarna nam het af en het bleef echt rood, terwijl ik op de 4e en 5e dag wat bruin bloed krijg EN ik was na 11 dagen overtijd ongi geworden <<<<<<<<<< herkent iemand dit soort menstruatie??? kan dit ook tijdens een zwanegrschapp)

    nou een beetje extra informatie over mijn verhaal waarom ik vermoed dat ik zwanger kon zijn:
    op 26 oktober (veilig) seks gehad
    ik had namelijk rond 14/15 november ongesteld moeten worden, maar was ik op de 26e geworden (KAN DOOR STRESS OF SPORTEN GEWEEST ZIJN, maar ja je weet maar nooit dat het een zwanegrschap kon zijn toch...) en had ik op 6/7/8 november wat bruine slijmachtige afscheiding, dat was 1 week voordat ik eigenlijk ongesteld meost worden)....daarna had ik menstruatiepijn maar werd ik niet ongesteld...ik had wel witte afscheiding en wat vocht....maar ja uiteindlijk was ik op de 26e ongi geworden....dit was mijn verhaal...ik hoop dat jullie mij kunnen aangeven of dit wel of neit een zwanegrschap kan zijn
    ps: en had ik 3 keer negatief getest op 2 dagen overtijd, 4 dagen overtijd en 6 dagen overtijd)

    ik had wel veilig seks gehad, BEHALVE 5 seconden de topje voor de helft in mijn vagina en hij was toen niet klaargekomen of nat....en ben ik niet aan de pil:)

    nou ik hoop dat het duidelijk is voor jullie om mij verder te helpen:)
     
  2. me83

    me83 Niet meer actief

    de huisarts moet je denk ik eerst gaan verwijzen voor een echo anders moet je het idd zelf betalen.. wist niet dat het zo duur was hoor.. dacht minder dan 170..

    maar in principe moet bloedprikken genoeg zijn om te kunnen meten of je hormonen in je bloed hebt of niet.

    er zijn wel meiden die ongi bleven tijdens een zwangerschap maar kregen daarbij vast wel uitsluitsel van een dokter of gyn.

    als via bloedtest als uitslag is dat je niet zwanger bent..zou ik daarvan uitgaan dat het waar is.

    succes
     
  3. azs0201

    azs0201 Actief lid

    17 nov 2011
    135
    0
    0
    NULL
    NULL

    de huisarts heeft mij doorverwezen, maar ja ik hoor wel het eigen risico €170 te betalen en ja als er toch niets van uit komt is het echt zonde:S dus ik ga gewoon weer een testje doen en bloed laten prikken
     
  4. aankomendemama

    aankomendemama Actief lid

    2 aug 2007
    421
    1
    0
    bloed prikken gaat ook van je eigen risico af! ik heb
    van al mijn echo nog nooit een gedeelte hoeven
    te betalen, zit namelijk gewoon in je basisverzekering.
     
  5. Andrea85

    Andrea85 Fanatiek lid

    18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik snap het geloof ik niet? Wil je die echo nu wel, maar ben je bang dat je ouders er dan vragen over gaan stellen? Of wil je die echo sowieso liever niet omdat je het de duur vindt?

    En waarom heeft de huisarts je doorgestuurd; vermoedt hij toch dat je zwanger bent, of vermoedt hij bv een gynaecologisch probleem? Aangezien je dus negatief test. Heb je hem ook gevraagd naar een bloedtest?
     
  6. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Lijkt me niet dat je zwanger bent hoor, je kunt door stress gewoon wat later geweest zijn en daarom je menstruatie ook wat anders.

    Je bent gewoon ongesteld geworden uiteindelijk en je testen zijn negatief, de kans op een zwangerschap is superklein dus zou niet weten waarom je moeilijk zou moeten doen met echo´s en bloedtesten.

    Zou wel de huisarts bellen voor eventuele anticonceptie.
     
  7. Andrea85

    Andrea85 Fanatiek lid

    18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik snap idd ook niet waarom de huisarts je meteen voor een echo doorstuurt, zeker aangezien je negatieve testen hebt gehad en kennelijk ook ongesteld bent geworden (alleen anders dan normaal). Maar idd, regel zeker wél anticonceptie als je niet zwanger wil worden!
     
  8. azs0201

    azs0201 Actief lid

    17 nov 2011
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    toen ik naar de huisarts was gegaan was ik nog niet ongesteld geworden en dus mocht ik een echo laten maken voor mijn eigen geruststelling...het was een waarnemende arts en die zei dat de bloedtesten meestal hetzelfde zijn als zwangerschapstesten en dus had zij voor mij een echo voorgeschreven:S ik vond het ook grappig dat ze mij zo snel een verwijzingsbrief gaf:p
     
  9. azs0201

    azs0201 Actief lid

    17 nov 2011
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik wil neit dat iemand erachter komt, want ik wil niet zwanger raken:) duur maakt mij eigenlijk niet uit....het ging mij meer omdat ik niet wil dat iemand erachter komt!!

    zij (de waarnemende arts) gaf mij ook wel een brief voor de bloedtest, maar die had ik dan niet gedaan omdat zij mij een echo ook had voorgeschreven....

    zij dacht inderdaad niet dat ik zwanger was, maar had zij voor mijn geruststelling een verwijzingsbrief voor een echo voorgeschreven:p


    en ik weet waarom sommigen van jullie niks voor het echo hoefden te betalen, dat ligt zeker aan het eigen risico dat je jaarlijks betaalt als je eenmalig of meerdere keren naar de ziekenhuis gaat...ik had dat niet betaald omdat ik (gelukkig) geen medische klachten hebt gehad dit jaar en dus hoefde ik geen eigen risico te betalenn...
     
  10. truusjes

    truusjes Actief lid

    14 aug 2011
    103
    0
    0
    NULL
    NULL
    wil je wel uberhaupt wel zwanger zijn?

    bloedtest gaat ook van je 170euro eigen risico af

    dus hoe dan ook rekening komt thuis
     
  11. azs0201

    azs0201 Actief lid

    17 nov 2011
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    oke, bedankt voor jullei reacties, het is duidelijk genoeg voor mij nu...ik kijk wel wat ik doe...ik heb geen haast, want ik denk ook dat ik niet zwanger ben hoor....alleen voel ik mij soms zo raar, dat ik dan begin te denken!! en heb wel last van afscheiding...maar ja! komt goed:) ik ga gewoon weer een testje doen en als het negatief is ga ik niet meer verder denken:p en wacht gewoon op mijn volgende menstruatie:D
     
  12. FEE88

    FEE88 Niet meer actief

    Wat je zegt klopt niet hoor... ik heb 4 echo's gehad en ik hoefde ze niet te betalen er ging ook geen eigen risico van af.
     
  13. azs0201

    azs0201 Actief lid

    17 nov 2011
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    welke verzekering heb je??

    ik heb vandaag nog de zilveren kruis gebeld en die hebben mij dit verteld..dus ja ik ga daarvan uit!!

    had je dan andere onderzoeken of bezoeken gehad bij de ziekenhuis?? misschien ahd je daaar al het eiegen risico betaalt. want wat ik begreep van de zilveeren kruis, was dat iedereen wel het eigen risico hoort te betalen!

    Moet ik het eigen risico direct betalen? - Zilveren Kruis Achmea

    hier staat het ook
     
  14. Andrea85

    Andrea85 Fanatiek lid

    18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Op die rekening staat overigens niet waarvoor die echo is, dus mochten je ouders het afschrift zien (meestal krijg je gewoon een specificatie van je verzekering en schrijven ze automatisch de kosten af), dan kun je ook zeggen dat het een onderzoek was omdat je bijvoorbeeld onregelmatig ongesteld was en ze wilden kijken of dat een oorzaak had oid.
    En bij een bloedtest kun je ook gewoon wel iets verzinnen, natuurlijk.
     
  15. Andrea85

    Andrea85 Fanatiek lid

    18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Het kan trouwens zijn dat echo's bij sommigen onder een aanvullend pakket vallen, dan valt het niet onder het eigen risico. Ik heb zelf een hoog vrijwillig eigen risico, dus verwacht wel een rekening van de echo's in het ziekenhuis, maar heb nog niets gezien.
     
  16. Anne09

    Anne09 Fanatiek lid

    11 aug 2011
    1.290
    57
    48
    Kosten van zwangerschap en bevalling zijn uitgesloten van het eigen risico. Dit houdt in dat je bij kosten die binnen de basisverzekering vallen niet eerst het eigen risico hoeft te betalen.
    Vanuit de basisverzekering worden 2 echo's (soms 3 maar dat is nieuw..), de termijn echo (om te bepalen hoe lang je zwanger bent) en de 20 weken echo (medische check). Hiervoor hoef je dus geen eigen risico te betalen.

    Alleen omdat het nog helemaal niet zeker is dat je zwanger bent en het dus geen termijn echo zou zijn denk ik dat je hem niet vergoed krijgt... Een echo om te kijken of je zwanger bent valt namelijk niet onder de basisverzekering.

    Ik snap sowieso niet zo goed waarom je een echo wil laten doen terwijl je vrijwel veilige seks hebt gehad, je bent ongesteld geworden (misschien iets later dan normaal maar wat jij beschrijft duidt toch echt op een ongesteldheid) en je vier! negatieve testen hebt gehad.. :( Het gebeurt wel eens dat een test vals negatief is, maar dat gebeurt echt niet bij vier testen op verschillende dagen. Accepteer gewoon dat je niet zwanger bent. Ik zou ook geen bloedonderzoek laten doen...
     
  17. jesbw

    jesbw Lid

    5 sep 2011
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helemaal mee eens.

    De huisarts zei dat een bloedtest geen zin heeft omdat een dergelijke test hetzelfde effect zou hebben als een zwangerschapstest. Nu snap ik niet dat de huisarts voor de "geruststelling" een echo heeft aangeboden. Zwangerschapstest negatief, dan ook bloedtest negatief... dus inderdaad, vanwaar dan een echo? Beetje apart lijkt mij.....

    Zou er ook vanuit gaan dat je niet zwanger bent.
     
  18. Andrea85

    Andrea85 Fanatiek lid

    18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Echo lijkt mij idd ook onnodig gezien de context, ik acht de kans dat je zwanger bent echt bijzonder klein. Dus ik zou er inderdaad van af zien, ook van bloedonderzoek, hooguit voor je gemoedsrust misschien nog een testje doen... en dan aan de anticonceptie ;)
     
  19. FEE88

    FEE88 Niet meer actief

    Ik heb ook zilveren kruis...
     
  20. luckybird

    luckybird Fanatiek lid

    2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    je kunt ook contant afrekenen bij echobureau en dat kost nog geen 40 euro. maar als ze echt buitenbaarnoedleijk ofzo denken dan zou ik naar ziekenhuis gaan.

    Overigens denk ik persoonlijk dat je ok gewoon even kunt afwachten. Voor het eindresultaat maakt het niet uit toch?

    Ik zou het geld maar even bestede aan anticonceptie.
     

Deel Deze Pagina