´Hoe werkt ovu testen? Lichtroze streepje nu al?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Mompelientje, 14 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mompelientje

    Mompelientje Fanatiek lid

    20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Ik gebruik nu ovu testen en ik was op zaterdag 8 oktober ongesteld. Mijn cyclus is 28 dagen maar eigenlijk had mijn NOD 10 oktober moeten zijn.

    12 oktober heb ik voor het eerst een ovu test gebruikt en het was OMO wit, en nu 14 oktober heb ik voor de tweede keer een ovu, en een duidelijke lichtroze streep.

    Wordt het donkerder en donkerder?

    Ik ben van plan om elke 13:00 en 19:00 te testen.

    Wie kan me tips geven? :)
     
  2. Scarabee

    Scarabee VIP lid

    12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Weet niet wat je verder precies wilt weten, want zo te horen ben je goed bezig hoor ;)

    Standaard tip is:
    - 2 uur voordat je de test uitvoert niet plassen + drinken. (urine is dan goed geconcentreerd)

    Mijn tip is:
    - Eisprong is gemiddeld 24 tot 48 uur na de positieve ovulatietest, maar dit kan ook eerder, of later zijn, dus pin je er niet exact op vast ;)

    Mijn andere tip is:
    - Let ook op andere signalen van je lichaam, en gebruik een ovulatietest als hulpmiddel om je symptomen te bevestigen.

    En of je test steeds donkerder en donkerder wordt, dat kan verschillen per vrouw, en ook per cyclus. Soms zie je het langzaam opbouwen, en soms is er ineens een knaltest.

    Wat zou je verder nog willen weten ?
     
  3. Bolly

    Bolly Fanatiek lid

    27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    zie foto ( laatste 3 zijn bij mij positief het streepje moet echt gelijk zijn aan de controle streep, dit zijn kruitvat testen )

    een keer per dag is genoeg om te doen

    xxjes
     
  4. Hellen1971

    Hellen1971 VIP lid

    16 dec 2008
    6.069
    1
    36
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik ken de testen die jij gebruikt niet ( hallo trouwens, ik ken je al uit een ander topic) maar IK zou je laatste test als positief beschouwen. dat streepje is donkerder dan de controlestreep. Hij kan, als je tweemaal daags test, morgen wellicht nog zo donker zijn, maar daarna zal ie weer lichter worden.

    Let ook op je afscheiding (die wordt overvloediger en gladder als eiwit en dan kun je er lange draden van trekken tussen je vingers)en temp desnoods. Als je de hele maand tempt, zul je zien dat na je ei je temp stijgt en een tijdje hoog blijft.
     
  5. Ladydana

    Ladydana Nieuw lid

    17 okt 2011
    2
    0
    0
    werk in de jeugdzorg
    Gelderland
    ik ben deze maand ook begonnen met ovulatietesten,,, klopt het wanneer je een lichte streep hebt bij je testvenster dat hij met de dag donkerder wordt omdat de ovulatie eraan komt?

    Mijn vriend en ik zijn al een jaar bezig om zwanger te raken en het zal zo mooi zijn als het nu eens lukt en wij zwanger het nieuwe jaar in kunnen gaan

    iemand verder nog tips?
     
  6. Hellen1971

    Hellen1971 VIP lid

    16 dec 2008
    6.069
    1
    36
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    De ovutest is pas positief als de teststreep net zo donker of donkerder is dan de controlestreep. Er zijn vrouwen die hebben de hele maand wel een lichte teststreep, sommigen beginnen en eindigen wit. Dat hangt van je hormonen af.

    Een positieve test garandeert nog geen eisprong, ook al vindt ie daags na de positieve test meestal wél plaats. Een positieve test meet nl. enkel en alleen de piek in je LH ( het hormoon dat een eitje doet rijpen en springen). Maar door omstandigheden kan het gebeuren dat er geen eisprong komt ( door stress, ziekte etc). je lichaam kan het dan later die maand nog eens proberen
     
  7. SuusjeLove

    SuusjeLove Fanatiek lid

    4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    Grr ik dacht dat ik het goed deed maar kwam er nu achter dat ik dus niet 's morgens moet testen...
    Maar te veel drinken/plassen ervoor is ook niet goed toch..?!
    Testen jullie 1 of 2x per dag..?!
     
  8. Poemi

    Poemi Fanatiek lid

    2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Mijn teststreep is niet zo donker of donkerder geworden als de controlestreep, ik heb geen draderige afscheiding gehad, maar wel m'n ei gehad. Niet bij iedereen is het dus hetzelfde. Ik had vrijdag voor het eerst een streepje, zaterdag was ie zo donker als ie bij mij wordt, en zondag werd ie weer lichter, maandag bijna niet meer te zien. Zal even een foto toevoegen.

    Datum/tijd testen:
    1e woensdag
    2e donderdag
    3e vrijdag 17.00 uur
    4e vrijdag 21.00 uur
    5e zaterdag 09.30 uur
    6e zaterdag 16.30 uur
    7e zondag 09.30 uur
    8e maandag 09.00 uur
     
  9. Hellen1971

    Hellen1971 VIP lid

    16 dec 2008
    6.069
    1
    36
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Poemi: ik weet niet wat voor merk testen jij hebt, maar als ik kijk naar hoe bij mij een positieve test eruit ziet, zie ik er bij jou geen tussen zitten. Ik vind de 5e zeker niet net zo donker als de controlestreep. Maar nogmaals: geen idee hoe het eruit zou zien als ik met jouw testen probeerde. ik heb altijd die van zwanger en kids. Die zijn wel mooi duidelijk.

    @tijdstip: ze adviseren rond de middag te testen, omdat in de ochtend de testen niet even zuiver schijnen te zijn. Soms, als ik twijfel of ik mijn peik net heb gemist, wil ik later op de dag nog wel eens een test doen.
     
  10. Poemi

    Poemi Fanatiek lid

    2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik gebruik de sensitest, de normale. Je hebt ook extra gevoelige, daar zal ik vast en zeker wel net zo'n donker streepje mee krijgen. Als ik naar m'n temp krijg heb ik m'n ei gehad rond de 'positieve' test, voor mij worden deze testen dus gewoon niet donkerder.
     

Deel Deze Pagina