‘Restje’ vorige cyclus in eierstok

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lisa280887, 1 dec 2019.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Hoi allemaal!

    Afgelopen woensdag zijn wij bij de kliniek geweest. Eerst voor een echo waarna we zouden besluiten of we de IUI wel of niet door wilden laten gaan. Normaal krijg ik voor een IUI geen echo maar dit keer wel omdat mijn menstruatie heel licht was (bijna geen rood verlies) en ik steeds krampjes bleef houden. Soort eipijn. Ook had ik op dag 11 al een positieve ovulatietest. Normaal rond dag 13/14.

    Nu zag de arts op de echo in mijn rechter eierstok een restje van de vorige cyclus. Dit verklaart eigenlijk alle ‘gekke’ dingen van de afgelopen weken.

    Toeval wil dat rechts ook de kant is waar mijn eileider verwijderd is. Ik heb wel goeie cyclussen gehad na de bbz.

    Er is geadviseerd om de IUI te annuleren en dus een ronde over te slaan. Na de menstruatie moeten we rond dag 10 weer terug om te kijken of het weg is. Als het weg is, kunnen we verder.

    Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb gezocht op internet maar daar wordt gesproken over cystes. Iets wat de arts zelf niet benoemde.
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Klinkt wel als cyste, dat follikel wel verdwenen is maar vocht achter is gebleven. Gebeurt op zich wel vaker, zal vast wel verdwenen als je de volgende menstruatie hebt.

    Ik zou idd ook geen iui nu doen. Schoonzus had cyste en door zwangerschap bleef die maar doorgroeien. Je kon de cyste gewoon voelen brrr (is een miskraam geworden overigens, wat voor t verloop van de cyste wel gunstig was want de cyste had al zo'n formaat dat ze tegen operatie aan zat en ze helse pijn. Cyste verdween ook vanzelf)
     
  3. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Oooh klinkt heel naar! Ja ze adviseerden echt om het niet te doen. Zag op de echo een soort grillig gevormd eiblaasje. Vorige cyclus kwam mijn ei van rechts dus klinkt logisch.

    We heb en het advies gevolgd en de IUI afgeblazen. Die had anders diezelfde middag moeten zijn
     
  4. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Ik heb elke keer wat op mijn linker eierstok zitten. Elke keer heeft een andere gyn het over verschillende dingen. Dan weer een cyste, dan weer vocht van een follikel, dan weer iets wat ze niet kunnen plaatsen en ze denken dat het nog van de bbz van vorig jaar was. Maar nooit word er gezegd sla maar een ronde over dus ik denk dat het niet zo in de weg zit dan.
     
  5. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    hmmm wat apart! Ja hier adviseerden ze het wel. Ook gekeken naar het financiële aspect natuurlijk, als we een rietje gebruiken willen we wel dat de situatie optimaal is.
     
  6. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Ja logisch bij jullie net ff wat anders nog. En jij hebt nog maar 1 eierstok dat is denk ik ook een verschil. Wel balen dat je nu niet kan deze ronde! dan zeker heel december niet? Bij ons is heel de maand dec niet vanaf 6 dec ivm de feestdagen en teleurstellingen.
     
  7. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ik heb 2 eierstokken, wel maar 1 eileider. Tijdens de operatie van de bbz is de rechter eileider verwijderd.

    Hier gaan ze gelukkig gewoon door! Wij lopen bij een kliniek, die werken gelukkig wat anders dan ziekenhuizen. De volgende eisprong zou nu vlak voor kerst vallen. Mits het door kan gaan natuurlijk! Wat naar dat ze bij jullie zo lang gesloten zijn! Jammer dat je op die manier niet zelf kan besluiten of je wil gaan of niet.
     
  8. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Ja verstandig! Je wilt ook geen risico nemen mbt tot duur rietje en de kans dat ie door hcg in stand blijft of zelfs groeit.
     
  9. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ja precies! Voelt wel heel naar, we gingen erheen in de hoop een poging te kunnen doen maar gingen naar huis zonder poging.

    Maar het is beter zo.
     
  10. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Kan ik mij heel goed voorstellen! Gelukkig is de kans enorm groot dat je volgende maand weer een fris en fruitige eierstok hebt.
     

Deel Deze Pagina