“Ei” kwijt

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Followyourdreams, 19 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Envy91

    Envy91 Niet meer actief

    Je geeft aan regelmatig seks te hebben. Dan is het voelen aan je bmm toch ook helemaal niet nodig? Je spreekt jezelf tegen door te zeggen 'ik wil er niet mee bezig zijn' om vervolgens elke dag te voelen hoe je baarmoeder erbij staat.

    Vervolgens stel je daar vragen over. Dan krijg je adviezen waaronder de tests. Dan is het toch niet noodzakelijk om helemaal uit je panty te gaan?

    Niet vervelend bedoeld.. maar je bent er juist ontzettend veel mee bezig! Op het moment dat je gaat voelen aan je bmm ben je er misschien wel teveel mee bezig. En wordt dan niet boos als je daar reacties op krijgt.
     
    nizzie86, Sado, bozoe en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.026
    25.505
    113
    We draaien in circeltjes dames.
    "Jullie reageren respectloos"
    "Nee we geven tips. Jij bent respectloos"
    "Nee, jullie zijn respecrloos. En dom."
    "Nee, jij bent respectloos"
    "Nee, jullie zijn respectloos. En hebben niets te doen."
    "Nee, jij bent respectloos"
    "Nee, jullie zijn respectloos"

    Enzovoorts.

    Ik heb cake gebakken, iemand een stukje?
    Bekijk bijlage 559556
     
    Lisa280887, Loetje85, Thea23 en 10 anderen vinden dit leuk.
  3. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Ja lekker wat voor vulling zit erin?

    Betreffende het ‘jij, nee jullie’ gebeuren: Vind het wel weer opvallend dat het ‘nee jullie’ gedeelte steeds meer opgevolgd/aangevuld wordt door negatieve uitlatingen gericht op de personen die een reactie geven. Terwijl er vanaf het ‘nee jij’ gedeelte steeds opnieuw gericht wordt op de daadwerkelijke onderwerpen en vragen vanaf ts.
    Oftewel eerder een bodemloze put dan vicieuze cirkel, beide betekent dat het zonde is van de energie.
     
  4. Thea23

    Thea23 Fanatiek lid

    7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    En dan nu een stuk cake en een bakkie pleur
     
    JosjeM en Maev vinden dit leuk.
  5. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Vind je dit zelf een respectvolle reactie dan? Volgende vraag:

    Als je vindt dat iemand respectloos naar jou toe is, helpt het dan als je respectloos terug bent?
    Het niet eens zijn met iemands methodes of manier van reageren is toch geen vrijbrief voor pestgedrag? Op een gegeven moment kun je er ook voor kiezen om je terug te trekken uit een topic onder het mom "Not my circus, not my monkeys". Ik doe het soms als ik merk dat ik me te veel erger aan iets en het kan een verademing zijn.

    In reactie op degene die het voelen aan de bmm onhygienisch vindt: Je moet uiteraard zorgen voor schone handen en nagels. Dan is een vinger op zijn minst net zo schoon als een penis, die er toch ook rond die periode in gaat. Het kan zijn dat het je ding niet is, dat is prima en begrijpelijk, niet iedereen vindt het prettig om de bmm te checken. En de opmerking dat alleen checken van de bmm niet voldoende is om de vruchtbaarheid te bepalen, is ook zonder meer terecht. Maar onhygienisch is het alleen als je je handen niet goed schoonmaakt. Ik raad iedereen eigenlijk aan om er eens wat over te lezen op ontdekkingstocht te gaan. Het is heus een leermoment!

    Ik ben het met jullie eens dat TS er waarschijnlijk (veel) meer mee bezig dan ze wil toegven. Maar kom op, hebben de meesten van ons daar niet op de een of andere manier schuldig aan gemaakt?
     
    Followyourdreams en marlidd vinden dit leuk.
  6. marlidd

    marlidd Niet meer actief

    Mee eens
     
  7. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik snap overigens ook wel dat het frustrerend is om de tip over ovulatietesten te blijven krijgen als je gewoon meer info wilt over bmm checken. We zeggen tegen de nub-mensen ook niet dat ze maar gewoon een echo met 16 weken moeten maken.
     
  8. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
  9. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Er is nergens gezegd dat het onhygiënisch is in dit topic, echter als je de diverse onderzoeken na gaat kom je er ook achter dat iedere verstoring van de ‘goede bacterien’ op die plek effect kan hebben op zwanger worden en blijven en een diversiteit aan andere ‘klachten’. En tja een ovulatietest en temperaturen geeft daar aanzienlijk minder kans en risico op.
    Overigens als je je onderzoek goed had gedaan had je geweten dat die risico’s er ook zijn met een penis en dat er ongeacht hoe schoon je je handen wast en je nagels schoon maakt er altijd bacteriën op zitten en deze anders zijn dan bijvoorbeeld in je vagina en bij je bmm. Net als dat er verschil is tussen de bacteriën bij de ene en de andere persoon en tussen de vagina en de penis. Voor zover de uitleg wat er bedoeld werd met verstoring van de ‘goede bacterien’.
     
  10. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    @Maev ik heb wel gezegd dat ik het onhygiënisch vind:D maar dat is meer persoonlijk, omdat ik een penis die een hele dag in een onderbroek bungelt en af en toe een plasje doet anders vind dan vingers die met van alles in aanraking komen.
    Beetje rare gedachte misschien haha:p
     
    Maev vindt dit leuk.
  11. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Die reactie heb ik niet eens gezien Haha. Maar goed zelfs als je je steriel schrobt zoals voor een operatie beïnvloed het de goede bacterien die je wel nodig hebt. En zit er een aanzienlijk verschil tussen de bacterien op een penis en die van je handen.
     
  12. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    Haha, je verwoord het precies goed!
     
  13. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ik zou graag die verschillende onderzoeken willen zien, want zelf heb ik ze niet kunnen vinden. Heb je links? Als ik duidelijk wetenschappelijk bewijs zie, dan ben ik best bereid mijn ongelijk toe te geven en zal ik ook voortaan van mijn bmm afblijven.
    De bovenstaande link is overigens niet mijn onderzoek, maar een wetenschappelijke bron. Zelf doe ik geen onderzoek, want ik ben geen wetenschapper.
    Sowieso hebben we gemeenschap met mensen met een penis, worden we gevingerd, gebruiken we tampons en masturberen we. Dat is niet schadelijk onder normale omstandigheden, al brengen tampons een zeer gering risico op TSS met zich mee. Ik heb letterlijk nog nooit iets gezien over de schadelijkheid van het checken van de bmm in een gezond, niet-zwanger persoon. Maar nogmaals, ik laat me overtuigen als het tegendeel blijkt.
     
    Followyourdreams vindt dit leuk.
  14. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    -
     
  15. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113

    Nou dit dus ...
     
  16. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Ik zou eens starten met de zoektermen over welke onderzoeksvragen er gesteld worden wanneer je met problemen daar naar de huisarts gaat. Zowel de ha als de gyn zal je gebruik van vaginale douches etc afraden, deze adviezen en vele daarop volgend zijn allemaal terug te vinden onderbouwd vanuit de wetenschap. Overigens mocht je daadwerkelijk gaan zoeken, blijkens de diverse studies is er slechts in 15% van de gevallen spraken van een SOA als oorzaak.

    Overigens het onderzoek waar je naar verwijst zegt niks over de risico’s enkel of het (mits correct uitgevoerd) duidelijkheid kan scheppen over je cyclus. Met een onderzoeksgroep van slechts 107 vrouwen is het niet bepaald een breed uitgevoerd en stevig onderbouwd onderzoek.
     
  17. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    :D
    Ben benieuwd na de komende reacties met wetenschappelijk bewijs
     
  18. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Wie heeft het gehad over vaginale douches dan , ik niet ..
    En zo’n “pis” stickje zoals jullie noemen is wel 100% , helaas ook niet .
    Ja tempen wel , mits je elke nacht precies het zelfde aantal uur slaapt , niet uit bed komt tussen door etc etc ,lijkt me vrij lastig haalbaar met kinderen als punt 1 of zondet kinderen .. nou ik slaap erg graag uit op mijn vrije dagen hoor ..maar wie ben ik , jullie zullen je vast strikt houden aan de temp regels :) fijn dat je dan je 100% zekerheid hebt maar het zou mijn leven niet gelukkiger maken , en ja dan belanden we weer op “ zo ieder zijn eigen ding / methode “
     
  19. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Dat onderzoek gaat inderdaad niet over mogelijke risico's, dat was ook niet de oozet. Het gaat over duidelijkheid inderdaad. En inderdaad zou een grotere onderzoeksgroep betrouwbaarder zijn. Ook is er, zoals je kunt zien, kans op een vals positief resultaat. Dit kan worden opgevangen door te temperaturen.

    Qua vaginale douches: die worden inderdaad afgeraden. Het is een misverstand dat het maar een vieze bedoeling is daarbinnen die moet worden gespoeld en gewassen en het kan de zuurgraad juist verstoren, net als wassen met zeep. Ik geloof ook dat we het daar wel aardig over eens zijn.

    Rest de vraag of een vinger de zuurgraad verstoort en eventueel problemen kan veroorzaken. Ik vind die informatie niet. Hier (Canada) wordt de cervixstand gezien als een secundair vruchtbaarheidskenmerk en kijkt men er niet raar van op als je er gebruik van maakt. Betrouwbaarder dan de cervixstand is trouwens het cervixslijm, en daar hoef je niet voor naar binnen.
     
  20. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Het ovulatiestickje is op zich wel aardig betrouwbaar hoor, maar niet helemaal waterdicht. Vandaar dat veel vrouwen ovulatietests combineren met temperaturen. Die combinatie geeft een behoorlijk goed beeld van vruchtbare dagen.
     

Deel Deze Pagina