“Nieuw” afval-clubje

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Riverdale87, 10 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Ik zag dat de anderen al een tijdje aan het kletsen waren...
    Ik wil graag een kilo of 5 kwijt maar vooral mijn mindset moet veranderen. Who’s with me :D

    Eetdagboekjes en gewichtsverlies met elkaar delen, dat helpt mij al enorm.
     
  2. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.013
    5.099
    113
    Ik wil wel meedoen! Wil er (nu) nog 10 kg af hebben. Ben al 4 kg afgevallen sinds begin juni.
    Ik volg niet echt een dieet maar let gewoon op wat ik eet, met name qua koolhydraten. En 1x per week hardlopen.
    Na mijn eerste zwangerschap zo ook 10 kg afgevallen in 6 maanden.
    Wat is jouw tactiek?
     
  3. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ik wil meedoen! Wij gaan morgen op vakantie maar wil het gezonder eten en bewegen erna weer oppakken! We zijn op vakantie vaak al actief, op de luie stranddagen na:roflmao:

    Ik wil in totaal 10 kg kwijt. Ik was een tijdje goed bezig naar de laatste maanden was mijn motivatie ver te zoeken. En ik ben een echte emo-eter!
     
  4. Xavina

    Xavina Lid

    19 apr 2019
    36
    38
    18
    Vrouw
    Ik wil ook graag meedoen!
    Er zal ongeveer 15 a 20 kilo af moeten om op mijn streefgewicht te komen. Heb al meerdere pogingen gedaan maar het ontbreekt me echt aan motivatie. Ik ben er nu echt klaar voor, zeker nu we gaan voor een derde kindje. Gezond lichaam voor mij en voor de (hopelijk) toekomstige baby.
     
  5. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.608
    788
    113
    Ik doe ook mee! Onze jongste is nu 9 maanden dus het wordt tijd om de zwangerschapskilo’s er af te trainen.

    Ik ga proberen minder koolhydraten te eten en ik start morgen weer met sporten.
     
  6. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    @Muisje2016
    Al goed bezig dus, dan volgt de rest vanzelf! Ik tel calorieën en let een beetje op de verdeling koolhydraten, vet en eiwit.

    @Lisa280887
    Dat emo eten herken ik! Fijne vakantie

    @Xavina
    Beste motivatie die je hebben kan! Wij helpen je :D

    @MariekeRox
    Vergelijkbaar met mijn situatie :)

    Vandaag gesport! Heerlijk weer en dan merk ik dat het goed eten altijd beter gaat.

    Ontbijt twee volkoren sneetjes 100% pindakaas
    Tussendoor banaan voor het sporten
    Lunch twee volkoren sneetjes kipfilet
    Tussendoor paw patrol koekje met de oudste mee
    Avond kip, bonen en aardappels uit de oven.
    Tussendoor aardbeitjes met wat kwark
     
    Xavina en Lisa280887 vinden dit leuk.
  7. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.197
    2.836
    113
    Ik ben nu een week bezig met koolhydraatbeperkt.
    Wil zo'n 8 kg kwijt.
     
  8. Novi

    Novi Niet meer actief

    Ik praat ook graag mee! Ben nu een week bezig met op mn voeding letten en weer sporten. Mijn doel is zeker 5 kilo er af.

    Wat is jullie moeilijke moment? Ik merk dat ik vooral savonds graag chocola of chips pak. Door te sporten lukt het me makkelijker om niks meer te pakken.
     
  9. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.608
    788
    113
    @Novi ik ben echt van het slechte eten en drinken. Gewone cola enz.
    Dus moet echt alles omgooien en van mijn suikerverslaving komen. En moet echt weer gaan sporten. Heb echt nooit zin als de kinderen in bed liggen om dan nog naar de sportschool te gaan. Maar het moet
     
  10. Xavina

    Xavina Lid

    19 apr 2019
    36
    38
    18
    Vrouw
    Ik heb precies hetzelfde. Overdag is het allemaal wel te doen en vol te houden. Maar dan ‘s avonds op de bank.. vooral als vriendlief een zak chips of iets opentrekt..
     
  11. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.013
    5.099
    113
    Bij mij is de valkuil vooral eten als ik moe ben. Na een lange dag 's avonds chocola en een kopje thee op de bank. En voor mijn werk draai ik iedere week een 24uurs dienst. Soms slaap ik dan nog wel wat maar regelmatig ben ik ook echt 24u wakker. De dag daarna ben ik echt enorm aan het snaaien.

    Wat trouwens voor mij wel werkt is een tip die ik jaren geleden haalde uit het boek 'het geheim van slanke mensen'. En dat is dat je best alles mag eten, maar gewoon niet zoveel en dat je keuzes moet maken. Voor mij werkt het zo dat ik dus wel een reep pure chocolade koop en dat ik daar best 's avonds op de bank een stukje van mag. Maar dan doe ik een stukje in een schaaltje en neem dus niet de reep mee. En eet ik 's middags geen koekje mee met mijn dochter.

    Voor mij werkt het om mezelf iets lekkers te gunnen aan het eind vd dag. Dan eet ik overdag gezonder want weet dat ik 's avonds iets lekkers mag :p Maar goed, op de dagen dat ik heel moe ben lukt dat dus niet zo... En dan gaat alsnog die hele reep mee naar de bank :oops:
     
  12. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.551
    2.536
    113
    Nederland
    Ik wil ook wel meekletsen als dat mag. De groep waar ik in kletste is niet zo actief meer, en ik ben in de vakantie zo aangekomen dat ik echt even diehard moet doorpakken. Daarnaast heb ik over 3 weken een obsticlerun en heb ik pas 2x getraind, dus werk aan de winkel.:roflmao:

    Ik wil ongeveer 8 kilo afvallen nog. Het waren er nog 5,5:rolleyes:
     
  13. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.013
    5.099
    113
    @MariekeRox dat vind ik ook heel lastig, mezelf 's avonds van de bank slepen om te gaan sporten. Vind het ook niet zo leuk, nooit een sportief type geweest helaas... Sportschool vind ik niks aan en teveel gedoe, moet je eerst daarheen enzo. Daarom ben ik gaan hardlopen. Gewoon vanaf mn voordeur een rondje uitgestippeld van 2km, doe ik 20 min over. (Yep, slakkentempo :D) Met omkleden en douchen ben ik in totaal een klein uurtje kwijt. Dat scheelt als ik geen zin heb, dan denk ik 'ach, over een uur mag ik weer op de bank met mn kopje thee' :)
     
  14. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.013
    5.099
    113
    @melaniie welkom!

    @Xavina dat lijkt me heel lastig als je man naast je een zak chips open trekt! Doe van mij wil eigenlijk ook wel afvallen dus doet braaf mee, scheelt enorm.
     
  15. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.608
    788
    113
    @melaniie welkom! Gemeen he eraan gaat meestal sneller als er af.

    @Muisje2016 nou dit lijf is niet in staat om te hardlopen :D. Vroeger voor de kinderen ging ik voor het werken sporten. Dan ging de dag automatisch goed met eten. Nu ik thuis zit met de kinderen loop ik heel veel naar de kast en weer terug. Is toch een soort van verveel me eten ofzo
     
  16. Novi

    Novi Niet meer actief

    Jezelf iets gunnen is inderdaad erg belangrijk denk ik. In het weekend mag ik van mezelf wel een avond wat lekkers en dan chips of chocola. Niet allebei. Bij mij is het probleem ook wel dat ik geen grenzen heb. Als ik begin te snaaien dan is het meteen teveel.

    Hoe ziet jullie eetpatroon er uit? Ik heb vandaag het volgende:

    O magere yoghurt met walnoten, banaan en beetje honing
    T 2 boterhammen met kaas
    L 2 boterhammen met kaas en tomaatjes en komkommer
    T appel en misschien nog een stuk fruit
    A groente, kip en een beetje rijst

    Drinken water en thee, 2 liter
     
  17. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.197
    2.836
    113
    O Griekse yoghurt met aardbeien
    L salade
    T een bifi worstje
    D mozzerellapannekoeken met wat roerbakgroenten denk ik
    Savonds nog wat noten

    Morgen:
    O Griekse yoghurt met aardbeien
    L 2 koolhydraatbeperkt boterhammen en wat rauwkost
    D frikandel speciaal en een bereklauw.
    Misschien nog een salade erbij
     
  18. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.013
    5.099
    113
    O: magere kwark met een geraspte appel en noten
    L: fish and chips bij de Ikea :rolleyes:
    D: waarschijnlijk zelfgemaakte nasi met zilvervliesrijst, groenten en saté.
    T: stukje pure chocolade

    Ik probeer vaak voor ontbijt en lunch geen koolhydraten te eten. Maak als ik thuis ben met de lunch vaak een omelet met groenten, plakje kipfilet en kaas. Vult enorm.

    En dan met avondeten wel gewoon koolhydraten. En zoals vandaag met mn man op pad voor nieuwe meubels dan doe ik ook niet zo ingewikkeld :D
     
  19. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Die Fish en chips is ook zo lekker! Ik had hem vorige week ook op. Morgen ga ik uit eten en dan mag ik ook best wat van mezelf.

    Vandaag gesport, uurtje kracht gedaan.
    Ontbijt: twee volkoren sneetjes pindakaas
    Tussendoor: lange vingers :roflmao:
    Lunch: drie volkoren sneetjes met kipfilet en eiwit
    Tussendoor: kvarg stracciatella
    Avond: magere grill burger met broccoli
    Tussendoor: zelfgemaakte popcorn
     
  20. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.551
    2.536
    113
    Nederland
    Dankjulliewel :)

    Eten uit verveling is hier heel bekend. evenals geen grenzen, als ik eenmaal eet dan ga ik los:confused:

    Vandaag ging hier meteen redelijk goed, na een vakantie vol zoetigheid en alle remmen los.:p

    O. Brinta
    T. Fruit
    L. Foccacia
    T. Fruit
    D. Pasta met zalm
    T. Eierkoek
     

Deel Deze Pagina