“Plak je kinderen achter het behang” topic

Discussie in 'Corona forum' gestart door sidmick, 7 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.224
    3.670
    113
    Vast herkenbaar....
    3,5 week ging het prima hier en vond ik het zelfs stiekem heel gezellig.
    Maar vandaag.... pfffff.....
    Het begon al met dat ze alletwee ineens geen schoolwerk wilde doen. Vervolgens zijn ze al de hele middag aan het gillen, schreeuwen, klieren,niet luisteren.
    Ze lijken overal op uitgekeken, boos omdat ze niet de hele dag op en scherm mogen. Binnen te koud, buiten te warm.
    Ik ga vanavond een heeeeeeele lange wandeling alleen maken.
    Hoe vergaat het bij jullie?
     
    MariTheresa vindt dit leuk.
  2. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.553
    7.367
    113
    Hier gaat het al 3,5 week op en af :roflmao:
    De ene dag is goed te doen, de andere dag denk je: hoe kom ik hier door heen :confused:

    En alle variaties daar tussen :D

    Heb de kids 1x 's avonds meegenomen met wandelen, dat doe ik dus niet weer. Even "me-time" geen getetter aan m'n hoofd, heerlijk!
     
  3. Nataly1972

    Nataly1972 Fanatiek lid

    8 jun 2009
    4.175
    1.357
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hier vandaag ook zo’n dag. Ze zitten nu op de tablet en dan is het rustig. Mijn oudste is al een echte puber aan het worden en wil met mij overal in discussie gaan. Hij vond vandaag dat het VRIJdag was dus hoefde hij geen schoolwerk te doen want het was vrij!!!!!!! Eindelijk zover dat hij begint is het de hele tijd ‘huh, ik snap het niet, wat is dat nou weer, oh nee alweer fout, mama, mama, maaaaaaaama! :mad::mad::mad::mad:
    Terwijl ik vandaag gewoon moet thuiswerken. Stuur ik ze naar buiten is het veeeeeel te warm.
    Man is nu thuis, ik zit in de tuin in het zonnetje en hij mag nu.
     
    MariTheresa vindt dit leuk.
  4. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.787
    25.872
    113
    Vrouw
    Ik begin iedere ochtend met een korte wandeling.
    Na het ontbijt zet ik oudste aan zijn schoolwerk (doet hij heel braaf en zelfstandig) en de jongste op de tablet met schoolspelletjes. En dan ben ik even weg. Man werkt dan op zolder dus bij problemen kan die inspringen.

    Alleen eind van de middag wordt oudste strontvervelend. Die kan zijn energie niet genoeg kwijt. We doen wel een rondje park en ze voetballen trampolinespringen in de tuin. Maar hij heeft echt behoefte aan een echte partij voetbal met leeftijdgenootjes.

    Verder gaat het eigenlijk heel goed. Zit nu in het zonnetje met een glas witte wijn. En de jongens zijn lief aan het spelen.
    Genieten dit :D
     
    puzzelstukje en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  5. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier een peuter puber van 2.5 jaar. Ik mis de ochtenden peuterschool enorm.
    En hij ook, vraagt elke dag of ie naar school gaat en krijgt een driftbui als ik zeg dat het nog steeds vakantie is.

    Verder gaat het best oké, maar dat komt ook omdat ik nog gewoon moet werken. Ben dus 2 tot 4 dagen per week van huis, en dat is dan stiekem wel even fijn.
     
  6. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Oh ja, goede reminder dat ik even een rietje in de 2 gaatjes in het behang moet steken. Ze moeten natuurlijk wel wat drinken....

    Zonder gekkigheid:D
    Ik durf het bijna niet te zeggen....deze week gaat tot nu toe verbazingwekkend goed.
    Hopelijk blijft het zo doorgaan. De weken hiervoor waren echt een drama...:confused:
     
    Bloempje01 en sidmick vinden dit leuk.
  7. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.955
    8.765
    113
    Sorry maar ben stiekem blij dat ik lees dat meer mensen het liefste behang willen hamsteren.

    Ik was laatst aan het lezen bij wat voor positiefs brengt corona en daar waar heel veel mensen bij dat de kinderen thuis waren, dat het gezellig was, meer tijd voor elkaar en ik was jaloers.

    Wij hebben 1 maar die praat voor minstens 2. Hij is 5(bijna 6) en zitmin groep 3 en we zijn zooooooo blij dat hij is gaan versnellen want anders had hij nauwelijks werk gehad. Nu is hij nog steeds met 1 a 1.5 uur klaar maar goed dat is een ander verhaal.

    Hij was laatst dagen aan kiepen. Had overal commentaar over, praat dwars door je heen en was mega eigenwijs. Wat ik ook zei ik had het fout... Ja hoor knul


    Gelukkig gisteren en vandaag wat beter. Kunnen wel zeggen dat er een redelijke goede dag hebben, zo maar gelijk een spelletje spelen. Dat doen we op dagen dat het goed gaat en hij zijn best ook doet.
     
    MariTheresa vindt dit leuk.
  8. 1991Mamavanvier

    1991Mamavanvier Fanatiek lid

    1 apr 2020
    1.689
    1.292
    113
    Vrouw
    Het ging goed. Maar zitten met z'n allen thuis te niksen. Oké, de oudste van 5 speelt buiten met een vriendje. Maar als hij thuis is botst hij met z'n broertje van 3,5 en lopen elkaar op te stoken met schreeuwen, gillen, gooien, stoeien ruzie maken.. Wordt er schijt ziek van haha! Ja kan ze regelmatig achter het behang plakken.. Ze zijn niet zo geschikt voor het "uit het ritme" zijn... Maar hebben ook echt wel hele gezellige, leuke momenten hoor!
     
  9. 1991Mamavanvier

    1991Mamavanvier Fanatiek lid

    1 apr 2020
    1.689
    1.292
    113
    Vrouw
    Hahahhahaha :roflmao::roflmao:
     
    MyMiracle vindt dit leuk.
  10. siets

    siets Fanatiek lid

    14 sep 2009
    1.200
    1.666
    113
    Leiden
    #10 siets, 7 apr 2020
    Laatst bewerkt: 7 apr 2020
    Pfff... Niet zozeer klachten over de kinderen, maar het schoolbeleid €#,%*) @':eek::mad::cry:
    Iedere keer veranderen ze weer hoe dingen worden aangeboden. Eerst 2-3 online oefen programma's, later ook nog dingen via mail, app, Parro en Facebook, maar niks consistent. Eindelijk een werkend ritme gevonden, beginnen ze nu weer met Teams erbij, waar op 5 verschillende plekken info staat, 5 prikborden met berichtjes en dat voor 3 kinderen!
    En ons ritme van de ochtenden rustig en stil aan het schoolwerk gaan weer op de schop, want nu zijn er 2 verplichte Teams vergaderingen met instructies en kringgesprekken, middenop de ochtend. :cry::cry:
     
  11. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Oh hier ook een enorme frustratie. Ik ben ook zó niet tevreden over hoe ze het aanpakken. Nu hebben ze alles verandert. Per kind (ook 3 dus) op wel 5 verschillende online plekken vakken en zo onduidelijk omschreven. Erger me dood. Meer dan een planning krijgen we niet. Donderdag voor het eerst een contactmoment, maar met de hele klas. Een half uur via zoom. Dat schiet vast lekker op, 33 kinderen die in 30 minuten wat willen zeggen. Pff.
     
  12. siets

    siets Fanatiek lid

    14 sep 2009
    1.200
    1.666
    113
    Leiden
    Hier moeten de kinderen hun microfoons dempen, ze mogen in de chat hun vinger opsteken en dan mogen ze hun microfoon open zetten en wat vertellen. Dat werkt op zich wel, maar het zijn tot nu toe wel steeds dezelfde die wat zeggen.
    Bij onze oudsten geeft de juf alleen instructie, kinderen mogen alleen inhoudelijk wat vragen. Onderling bellen ze elkaar via Teams een keer of 20 per dag...
     
  13. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Hier ben ik gebeld door de gastouder :eek::roflmao: Ze vroeg even of ze kon bellen. ;)
    Dochter had 1 kind geslagen en 1 omver geduwd.
    Ze was het proppen met eten. Bij corrigeren brullen!
    Weigerde aan tafel te gaan zitten om te eten, drinken, knutselen etc. Ging gepaard met gillen, nee en stampen.
    Ze wilde als een stuntvrouw van de glijbaan. Bij corrigeren gillen als een speenvarken!

    Ik zei al na haar geboorte daar zit een kop op en ga ik nog wat mee stellen. En ze is nog geen 2...
     
  14. Vitamientjuh

    Vitamientjuh Fanatiek lid

    3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Hier vandaag ook 2 koppige meiden die geen huiswerk wilden maken. Ze hadden ook nog eens voortdurend ruzie, normaal maken ze geen ruzie. Juist nu ik het wat moeilijker heb doen zij ook heel moeilijk :$
     
  15. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.224
    3.670
    113
    Ze spiegelen je he. Ik merk dat ik moe ben, mijn lontje ook wat korter is en daar gaan ze in mee,
    Maar als ik het zo lees hing het in de lucht vandaag
     
    GossipGirlxoxo en Vitamientjuh vinden dit leuk.
  16. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Jep, dat doen ze. Herkenbaar.

    Al moet ik zeggen dat ik nu niet te klagen heb. Tuurlijk: ze hebben elke dag wel een keer (of twee, of drie) ruzie. Maar gelukkig vermaken ze zich op andere momenten juist goed samen. We hebben er een stevige structuur in zitten. Met ook echt tijd erin waarbij de kinderen onze onverdeelde aandacht hebben. Voor ons werkt dat.
    Daarnaast heb ik een noodvoorraad speelgoed gekocht. Frisbee, knikkerpotje, gezelschapsspelletje. Die krijgen ze niet op momenten dat ze ruzie hebben. Maar als ik het al verdacht lang goed vind gaan, haal ik zoiets wel eens tevoorschijn. Eén keer per week, ongeveer. Dan zijn ze weer even erg enthousiast. Een paar dagen iets nieuws om mee te spelen.
     
  17. Vitamientjuh

    Vitamientjuh Fanatiek lid

    3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Ik ben al bijna 2 weken ziek, ze zijn inderdaad al een paar dagen wat vervelender. Maar vandaag was het toppunt. Ze mochten even afkoelen hoor :p
     
  18. Vitamientjuh

    Vitamientjuh Fanatiek lid

    3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Bij mij mogen ze dus pas spelen als het huiswerk af is, en dat was vandaag niet zo. Daardoor deden ze nog vervelender haha.
     
  19. Forumnaam

    Forumnaam Bekend lid

    19 okt 2019
    736
    1.503
    93
    Ik heb het drie weken vrij zwaar gehad maar nu normaliseert het wel. Ik heb voor alle kids een bak gekocht bij action daar heb ik werkboekjes van school in gedaan. Voor de oudste(groep 4) in de werkboekjes post its geplakt, kan ze een werkboekje openen bij de post it en dan de opdrachten maken tot de volgende post it. Dan plakker eruit en boekje terug in de bak. (Alles opgeruimd en blijft netjes bij elkaar!) Daarna verder met het volgende boekje. Als ze 2-3 boekjes klaar heeft zet ik de computer aan voor een digitale les. Vaak ondertussen even videobellen met de juf (heb ik op aangedrongen om m’n kind gemotiveerd te houden en om een deel van de verantwoordelijkheid bij school te houden). In de bakken voor de kinderen heb ik ook een zakje stoepkrijtjes, bellenblaas, stickers, kleurplaten en 2 potjes klei gedaan, zodat ze ook spel activiteiten kunnen doen en dat als ze de doos openmaken niet alleen schoolwerk zien. Daarna mogen ze lekker buiten spelen en fietsen in de poort. De oudste laat ik na de lunch nog wat schoolwerk maken en voor of na het avond eten. Zo spreid de werkdruk en dochter geeft ook aan dat ze het leuk vindt dat ze van haar nieuwe school/juf werken en spelen af mag wisselen. De jongsten zijn kleuters en die laat ik maar een uurtje werkjes maken, daarna gewoon lekker spelen.
     
  20. MamaTal85

    MamaTal85 Fanatiek lid

    13 sep 2011
    2.084
    199
    63
    NULL
    NULL
    Hier ook op en af!

    De eerste week moest ik zelf ook wennen. Mijn zoon vraagt veel begeleiding en ik was maar aan het zoeken of en hoe ik dat moest doen. Ondertussen moet ik ook werken.
    Ook constant, mam, kun je dit doen, mam, mag ik dat? Ik kon geen mam meer horen!

    De tweede week heb ik me erbij neer gelegd dat ik eerst een paar uur help met huiswerk en daarna pas kan werken. Mijn zoon heeft zich erbij neergelegd dat we daardoor langer op kantoor moeten blijven zodat ik mijn werk kan af maken.
    Ook heb ik uitgelegd dat het ook voor mij wennen is om hem weer de hele tijd om me heen te hebben en constant te moeten uitleggen dat we niet naar de Action/Intertoys/supermarkt kunnen om speelgoed oid te gaan kopen.

    Vorige week was ik door omstandigheden zelf even uit mijn hum en dat had zijn weerslag. Plus het feit dat er inmiddels wel heel veel energie was. Dus zat hij beneden tot wij naar bed gingen en was er tegelijk met ons weer uit ook! Geen enkel moment voor mezelf dus het werd steeds minder gezellig!
    Gelukkig heb ik vorige week eindelijk een trampoline kunnen bestellen, die komt komende zaterdag binnen! Die hebben we dus nu ingezet voor de bedtijd. Niet naar bed is elke keer een dag later de trampoline opzetten! Dus nu gaat hij weer op tijd naar bed en dat scheelt echt!! Even in de avonden geen kind om me heen zodat ik weer kan opladen. En dus het uitzicht op die trampoline waardoor ik niet meer de hele dag hoef te horen, ik verveel me, wat mag ik doen?

    Het schoolwerk gaat wel goed! Hij komt vaak zelf tot goede antwoorden, heeft dan alleen de bevestiging nodig dat hij het goed opschrijft. Perfectionisme en faalangst, heerlijke combi! o_O

    We komen er wel...
     

Deel Deze Pagina