Uitgerekend 16 t/m 31 juli 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door NienkeB, 4 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolo

    Jolo Fanatiek lid

    29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Inderdaad echt superjammer ! Ik heb donderdag een echo gehad bij de gynaecoloog en vriend mocht ook niet mee binnen. De gynaecoloog stelde wel voor van een filmpje te maken. Ook wel erg leuk dat ik nu eens beeldmateriaal heb !

    Deze donderdag stond normaal een 3/4d pretecho ingepland. Voorlopig nog geen bericht gekregen dat deze niet doorgaat, maar ik zou het zo ontzettend jammer vinden als mijn vriend daar ook niet mag bij zijn... is toch nog net een tikkeltje specialer dan een gewone echo vind ik. Normaal gingen mijn mama en schoonmoeder ook mee, maar die mogen uiteraard niet meer meegaan logischerwijs ;)

    Hier mag de partner nog wel bij de bevalling zijn, maar ik heb ergens gehoord dat de partner daarna dan de keuze heeft om mee op de kamer achteraf te gaan en te blijven. Als hij het ziekenhuis verlaat, zou hij niet meer binnen mogen. Geen idee hoe dat in ons ziekenhuis is, maar ik hoop alvast dat die maatregel versoepelt gaat worden tegen juli.
     
  2. Freddel

    Freddel Fanatiek lid

    30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Hier mag de partner ook wel mee als hij niet ziek is. Maar bij mij is mijn partner natuurlijk niet de vader. Ik heb wel aangegeven dat als het zo blijft dat ik mijn man echt nodig heb tijdens de bevalling. Het zou echt verschrikkelijk jammer zijn als mijn zus en zwager er niet bij kunnen zijn, maar ik kan het niet zonder mijn man. Hopelijk is het inderdaad minder heftig in juli en mogen ze er alle 3 bij zijn.
     
  3. Jesje88

    Jesje88 Actief lid

    28 apr 2019
    385
    556
    93
    Vrouw
    Net mijn 22 wekenprik gehad en het niet kunnen laten om even langs de prenatal te rijden :oops: hoop dat heel het corona gedoe snel voorbij is en we nog lekker kunnen gaan shoppen :D
     
    Jolo vindt dit leuk.
  4. NienkeB

    NienkeB Fanatiek lid

    6 okt 2019
    2.172
    2.388
    113
    Vrouw
    Administratief
    Twente
    Owww ik moet ook nog ff langs de prenatal voor de blije doos.. als ze die nog hebben en dat nog kan dan :( ik ga ze wel even mailen of ik hem iets later op kan halen denk ik
     
    Anonima257 vindt dit leuk.
  5. Anonima257

    Anonima257 Bekend lid

    6 jul 2014
    848
    284
    63
    Vrouw
    Zo, lekker lang niks van me laten horen, sorry!! Wel alles even bijgelezen hoor. Ik moet de blije doos ook nog ophalen, maar in de brief stond dat het maar tot 17 maart mocht....dus of ik hem nog kan ophalen. Zal het wel zien, de prenatal is nogal ver weg, geen zin om alleen daarvoor heen te gaan. Dus ik wacht nog ff en ga heen als ik ook wat andere spullen ga halen! Hier gisteren ook de 22 weken prik gehaald, nog een beetje een zere plek alleen. Ik ga proberen wat meer te reageren haha!
     
  6. ptries

    ptries Bekend lid

    22 feb 2011
    874
    834
    93
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik kreeg een brief dat ik n tot 14 april nog kan halen (was eerst februari) of kon laten op sturen voor 6eu.
     
    Anonima257 vindt dit leuk.
  7. Secretangel

    Secretangel Fanatiek lid

    28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Moet je hem dan zelf zetten? Of vraag ik dan iets stoms?
     
  8. ptries

    ptries Bekend lid

    22 feb 2011
    874
    834
    93
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik had t over de prenatal box :roflmao:
     
    NienkeB en Secretangel vinden dit leuk.
  9. Liana84

    Liana84 VIP lid

    11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Ik kon m nog gewoon ophalen 2 weken geleden. Mijn ophaalkaart was verlopen, maar de scanner pakte ‘m gewoon. :)
    Alle citystores gaan dicht. Ik woon in Zwolle en daar zit een megastore en die blijft gewoon open.
     
    Anonima257 vindt dit leuk.
  10. Liana84

    Liana84 VIP lid

    11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    En wat de zwangerschap betreft: ik geniet ook een stuk minder dan dat ik zou willen. Balen ook, want dit is mijn laatste zwangerschap. Voor zover ik weet mag de partner in Isala wel gewoon bij de bevalling zijn. Moet er niet aan denken alleen te bevallen.

    Vandaag bel afspraak gehad met de psychiater van de POP poli. Flink gehuild en mn angsten eruit gegooid. Krijg nu wekelijks een belafspraak en moet haar bellen als het niet gaat. Krijg vanaf volgende week misschien ook een lage dosering Oxazepam erbij voor in de avond, om wat rustiger te worden voordat ik naar bed ga.

    Mag ook niet meer werken nu. Mijn leidinggevende belde vrijdag met de mededeling dat zwangere vrouwen vanaf 20 weken nu vanuit voorzorg niet meer op de groep mogen staan. Begrijpelijk, maar daar baal ik ook wel van.

    Vanavond in de persconferentie zullen we horen hoe lang de maatregelen verlengd worden. Ik gok zelf tot iig na de mei vakantie. Gaat nog een hele kluif worden.
     
  11. BlauwBloempje

    BlauwBloempje Bekend lid

    23 jan 2019
    889
    1.236
    93
    Vrouw
    Oei, even bijlezen hoor!

    Het zijn gekke tijden inderdaad... ik ga er maar gewoon vanuit dat dit nog een tijd gaat duren. Lastig, maar gelukkig kan ik goed vanuit huis werken en hebben we een fijne buitenplek bij ons huis. Alleen de lichaamsbeweging wordt zo wel wat minder, dus ik probeer zo veel mogelijk in huis te doen of ergens op de dag even een stukje te wandelen.

    Hier mag ik gelukkig nog wel iemand meenemen naar de controle, dus mijn man is er wel bij. Ook gezien ons verleden leek het mijn gyn goed om gewoon met zijn twee te komen. Wel alle maatregelen netjes aanhouden natuurlijk. En de bezoeken worden zo kort mogelijk gehouden, dus de gyn belt van te voren om te vragen hoe het gaat. Dan hoeven we het gesprekje niet ‘live’ te doen.

    Wel heb ik inmiddels flink last van mijn rug! Ik kon voor de intake nog wel bij de fysio terecht maar de rest gaat met beeldbellen. Benieuwd of dat werkt...

    En gelukkig kan ik ook mijn zwangerschapscursus nog gewoon doen! Omdat we privé lessen hebben geboekt zijn we dus geen groep. Natuurlijk wel weer voorzichtig aan, maar met zijn tweetjes kunnen we nog wel terecht.

    Het enige waar ik wel van baal is dat we niet gewoon kunnen shoppen. Ik moet echt alles nog kopen en vind het wel zo fijn om dingen even te kunnen zien of oppakken en ronddraaien voordat ik iets koop. Dat gaat nu dus een beetje op de gok. Wel een mooie Bugaboo Fox gescoord bij Prenatal trouwens, erg blij mee! :)
     
    Anonima257, NienkeB en ptries vinden dit leuk.
  12. Secretangel

    Secretangel Fanatiek lid

    28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Oh hahahaha, lekker suf :roflmao:
     
    ptries vindt dit leuk.
  13. NienkeB

    NienkeB Fanatiek lid

    6 okt 2019
    2.172
    2.388
    113
    Vrouw
    Administratief
    Twente
    Hele dikke knuffel meid ❤️❤️❤️
     
    Liana84 vindt dit leuk.
  14. NienkeB

    NienkeB Fanatiek lid

    6 okt 2019
    2.172
    2.388
    113
    Vrouw
    Administratief
    Twente
    Ja dat niet kunnen shoppen vind ik ook vervelend.. gelukkig zit hier ook een megastore en ben ik wel van plan daar binnenkort ff lekker heen te gaan :) even die blije doos ophalen en lekker op m’n gemakje rondstruinen. Dan maar eventjes alleen.. wel minder leuk maar voor ons is het “gelukkig” de tweede dus minder nieuw en vind man het niet zo heel erg dat hij niet mee kan. Volgens mij heb ik 16 april de echo en controle wel alleen en mag Ron niet mee, maar ik ga nog wel ff bellen om te vragen.
     
    BlauwBloempje vindt dit leuk.
  15. NienkeB

    NienkeB Fanatiek lid

    6 okt 2019
    2.172
    2.388
    113
    Vrouw
    Administratief
    Twente
    Ik heb hier gelukkig wel hulp inmiddels van opa & oma met oppassen. Weet dat het tegen de richtlijnen is, maar mijn pa is al genezen van Corona dus inmiddels immuun. Mam alleen beetje gehoest en dat is ook weg. Broertje woont daar ook en heeft lichte klachten gehad en ook al weer helemaal normaal.

    en aangezien ik met coronaklachten (longontsteking, kortademig, koorts) bij de huisarts kwam een week voor het hier echt uitbrak, denken ze (huisarts) dat ik het ook gehad heb en pa had aangestoken :D

    anyway we zullen het wss nooit zeker weten, maar mijn ouders zijn nog jong en geen risicogroep, vervelen zich de pleuris want mam is juf dus werkt nu niet en pap mag niet aan t werk tot 27 april en willen erg graag helpen met Quinn dus ik heb het na lang wikken en wegen toch maar gedaan. Vooral ook voor mijn eigen gemoedsrust want nu nog 3.5 week hier met haar alleen en dan ook nog moeten werken thuis houd ik niet vol :roflmao::roflmao:

    Kan gelukkig weer een beetje ademhalen nu
     
    BlauwBloempje en CupCake88 vinden dit leuk.
  16. NienkeB

    NienkeB Fanatiek lid

    6 okt 2019
    2.172
    2.388
    113
    Vrouw
    Administratief
    Twente
    Ik hou van zomertijd btw. M’n dochter wordt nu pas wakker heeeeeerlijk!

    dat is wel fijn dat ze niet naar de opvang hoeft, mag van mij voorlopig lekker in dit ritme blijven hahaha
     
    Liana84 en ptries vinden dit leuk.
  17. Anonima257

    Anonima257 Bekend lid

    6 jul 2014
    848
    284
    63
    Vrouw
    Rustig aan en een dikke knuffel voor jou! ❤️
     
    Liana84 vindt dit leuk.
  18. woef2019

    woef2019 Actief lid

    7 nov 2019
    321
    629
    93
    Vrouw
    Is de appgroep zo druk dat hier bijna niks meer gepost wordt? Of valt er gewoon weinig te vertellen nu? :rolleyes:
     
    Liana84 vindt dit leuk.
  19. Liana84

    Liana84 VIP lid

    11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Ik beleef geen zak meer:roflmao:
     
  20. woef2019

    woef2019 Actief lid

    7 nov 2019
    321
    629
    93
    Vrouw
    haha! Ik ben brood aan het bakken vandaag en overweeg zelfs om de badkamer schoon te gaan maken :roflmao:
     
    CupCake88, Secretangel en Liana84 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina