1 t/m 15 juli 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frummels, 23 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siamara

    Siamara Fanatiek lid

    1 okt 2018
    2.878
    2.797
    113
    Vrouw
    Overijssel
    Net de gynaecoloog gebeld, al m'n bloeduitslagen zijn binnen (vroeger dan verwacht!) en er is niets afwijkends gevonden. Moet ik wel bij zeggen dat we niet voor de kardyotypering zijn gegaan omdat dat €2000 kost... Dus we weten niet of er iets mis is met ons dna.
    Eerste echo mocht ik gewoon bij de vk plannen. Als m'n vriend vanmiddag thuiskomt van z'n werk gaan we dat maar even doen! :)
     
    Frummels vindt dit leuk.
  2. Liselou

    Liselou Bekend lid

    1 jan 2019
    885
    1.095
    93
    @liefwolkje Ah ja, ik zie het nu pas. Ik moet zeggen dat ik vooral hoor en lees dat het wel goed zit. Soms wordt er ook 6 maanden geadviseerd in plaats van een jaar.

    @Siamara Wat fijn, een goede uitslag. Alleen kan ik me voorstellen dat je blijft zoeken naar mogelijke oorzaken. Ik dacht dat een karyotypering gewoon werd vergoed?

    Welkom nieuwe dames!
     
    Siamara vindt dit leuk.
  3. Siamara

    Siamara Fanatiek lid

    1 okt 2018
    2.878
    2.797
    113
    Vrouw
    Overijssel
    Ik heb er speciaal een nieuw topic over geopend en heb nu idd de info dat het ons samen maar €385 hoeft te kosten. Heb meteen de gyn gebeld, ze leggen de formulieren voor ons klaar. Als het goed is word ik er vandaag nog over teruggebeld. De gyn heeft ons gewoon verkeerde info gegeven.. :(

    En oeps, karyotypering zonder d ja ;)
     
    Liselou vindt dit leuk.
  4. Siamara

    Siamara Fanatiek lid

    1 okt 2018
    2.878
    2.797
    113
    Vrouw
    Overijssel
    Chips, wilde ik om 15.15 de vk bellen, zijn ze blijkbaar al om 15.00 dicht... Dat was bij m'n vorige zwangerschappen niet zo... Dan maandag maar bellen. Heeft iemand anders al gebeld voor een eerste echo? :)
     
  5. 1Hanneke

    1Hanneke Fanatiek lid

    4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Ik wou een online aanmeldformulier invullen, maar met vandaag 10 dpo dacht ik toch mwah laat ik maandag doen...:rolleyes:
    Wel spannend, 2 jaar geleden verhuisd, niet heel ver maar wel te ver voor mn oude praktijk helaas, nu nieuwe praktijk zoeken dus.
     
  6. Kon 87

    Kon 87 Bekend lid

    28 aug 2015
    664
    663
    93
    Vrouw
    Ik denk dat ik nog een week of 2 wacht voor ik me aanmeldt. Ze kunnen voorlopig niet zoveel betekenen toch? Wanneer gaan jullie voor een eerste echo?
     
  7. Siamara

    Siamara Fanatiek lid

    1 okt 2018
    2.878
    2.797
    113
    Vrouw
    Overijssel
    Ivm mijn 3 miskramen wil ik met 7 weken al :)
     
  8. 1Hanneke

    1Hanneke Fanatiek lid

    4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Nee dat niet echt... Maar de intake is best lang en met vroeg aanmelden is het misschien makkelijker een tijdstip op het spreekuur te krijgen dat mijn man mee kan zonder vrij vragen :rolleyes:
    Normaal is de eerste afspraak bij de meeste praktijken rond de 9 weken volgens mij.
     
    Kon 87 vindt dit leuk.
  9. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    @Siamara wat een goed nieuws voor nu! Dat is weer een horde genomen!

    Ik heb m’n echo gepland op 6+3, dan moet er een hartje zichtbaar zijn. Vind het nu al spannend.

    Wat het extra spannend maakt is dat ik gisteravond ineens rood/bruin bloedverlies had. In het verleden was dat altijd slecht nieuws dus ik ben erg van slag. Het is inmiddels gestopt en alleen nog een beetje bruin, maa enig steeds onrustige buik dus het zit mij helemaal niet lekker. Mijn test vandaag is gelukkig wel wat donkerder. To be continued...
     
  10. Siamara

    Siamara Fanatiek lid

    1 okt 2018
    2.878
    2.797
    113
    Vrouw
    Overijssel
    Oef, shit, hopelijk is er niks aan de hand!! Maar ik snap echt volledig hoe je je voelt... *knuffel*
     
  11. Liselou

    Liselou Bekend lid

    1 jan 2019
    885
    1.095
    93
    Fijn, dat scheelt behoorlijk:D!
     
  12. Liselou

    Liselou Bekend lid

    1 jan 2019
    885
    1.095
    93
    Oh nee wat spannend :( ik duim voor je!
     
  13. Kon 87

    Kon 87 Bekend lid

    28 aug 2015
    664
    663
    93
    Vrouw
    @Frummels Hè gatver! Hopelijk betekent het niks! Bloesverlies is in 50 procent van de gevallen onschuldig. Fingers crossed!

    Mijn tests zijn wel redelijk donker maar lopen de afgelopen dagen niet meer op (nu 17 dpo). Maak me er wel een beetje ongerust om. Maar wij gaan met 6.3 voor 3 weken op vakantie en ben bang dat ik voor die tijd geen geruststelling gaan krijgen :(
     
  14. Siamara

    Siamara Fanatiek lid

    1 okt 2018
    2.878
    2.797
    113
    Vrouw
    Overijssel
    Misschien kun je net daarvoor nog een echo krijgen? Soms is er met 6.3 al een hartje te zien...
     
  15. Kon 87

    Kon 87 Bekend lid

    28 aug 2015
    664
    663
    93
    Vrouw
    Dan moet ik met uiterlijk 6.2 terecht kunnen en als ik dan géén hartje zie dan ben ik 3 weken in de stress . Dus dat lijkt me niet zo handig. Kan de verloskundige ook een verwijzing uitgeven om bloed te laten prikken? Volgens mij is mijn HA daar niet zo happig op ;)
     
    Siamara vindt dit leuk.
  16. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Als je exact weet hoe ver je bent dan is er altijd een hartje te zien met 6+3 (hele bijzondere uitzonderingsgevallen daar gelaten). Hartje gaat eind week 5 kloppen en afhankelijk vd kwaliteit vd apparatuur, plek in de baarmoeder waar het vruchtje zit en de ervaring vd echoscopist is het dan al te zien of pas met 6+3. Uiteraard wel met inwendig echo.
     
    Siamara vindt dit leuk.
  17. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    heb je een foto van je testen? Waren het al knallers? Want als de lijn al even donker is als de controlelijn is het niet erg dat ie niet donkerder wordt.
     
  18. Kon 87

    Kon 87 Bekend lid

    28 aug 2015
    664
    663
    93
    Vrouw
    14, 16 en 18 dpo. Laatste was echt met super geconcentreerde urine maar het streepje wordt niet meer dikker :(.

    Ik lees juist ook veel gevallen dat er met 6.2 nog niks/weinig te zien was op de echo en met 7 weken wel. Die stress durf ik niet echt aan in mijn vakantie ;)
     

    Bijgevoegde bestanden:

  19. Kon 87

    Kon 87 Bekend lid

    28 aug 2015
    664
    663
    93
    Vrouw
    @Frummels . Hoe is het met jou? Bloedverlies nog steeds gestopt?
     
  20. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw

    Meestal blijken deze vrouwen dan wat minder ver te zijn dan ze denken. Ik heb zelf een keer een echo gehad met 6+0 en toen zag ik al een hartje. Maar de meeste echo’s worden inderdaad niet voor zeven weken gepland omdat het allemaal nog zo klein is daarvoor en je kan ook niet goed meten nog hoe groot het vruchtje is. Dus als je kan wachten zou ik dat zeker doen.

    Je testen zien er prachtig uit en echt wel donkerder, maar omdat je al bijna op de max zit is er weinig verschil nog tussen. Ik maak mij op basis van jouw testen iig geen zorgen!
     

Deel Deze Pagina