1 t/m 15 juli 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frummels, 23 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PAnniek

    PAnniek Bekend lid

    21 mrt 2017
    726
    413
    63
    Dat heb ik ook een beetje, zo lastig dan he.
    Rompers met printjes heb ik voor m'n dochter ook inderdaad. Als ze niks aankunnen dan zien ze er toch nog leuk uit :roflmao:
     
    Bloemenmeisje vindt dit leuk.
  2. PAnniek

    PAnniek Bekend lid

    21 mrt 2017
    726
    413
    63
    Vanochtend gebeld door het ziekenhuis en de NIPT was goed! Pak van m'n hart! Vond het toch ergens een beetje lastig dat de eerste keer niet gelukt was, ook al wist ik eigenlijk de reden er van wel. :)
     
    Frummels, Melon, Mleenvs en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. 1Hanneke

    1Hanneke Fanatiek lid

    4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Ik heb alle kleding wel bewaard, maar hier ook nu een zomerbaby na 2 winterbaby's haha. Dus ben benieuwd of het een beetje bruikbaar gaat zijn. Op zich is de kleding van dochter vaker meer laagjes dan dat de dingen zelf perse heel dik zijn, dus misschien kan ik veel wel gewoon gebruiken met minder laagjes. Korte mouwen heb ik nauwelijks in kleine maatjes geloof ik, maar begrijp dat ze eerst ook wel lange mouwen nodig hebben. Zou je nog wel zo'n lekker zacht badstof (of wat is het eigenlijk... Velours?) pakje als eerste pakje kunnen doen?
    Wil eigenlijk ook graag een nieuwe rekbare draagdoek kopen voor de eerste periode, maar ook enige twijfel of dat niet te warm is of dat een dunne met bamboe wel mee zal vallen... :o:
    Hoop maar heel hard dat we niet met 30+ graden hoeven te bevallen, was in de winter al oververhit haha. En op het end ook opgezwollen van vocht vasthouden... Scheelt dat je dan geen dichte schoenen aan hoeft haha.
     
    Melon vindt dit leuk.
  4. Mleenvs

    Mleenvs Fanatiek lid

    25 aug 2017
    1.504
    1.519
    113
    Vrouw
    @Meiske22 Oh spannend dan nog! Lijkt me ook wel superleuk om het zelf ook tijdens een reveal te weten te komen. Wij weten eigenlijk nog niet hoe we het geslacht willen vertellen. Wel op een leuke manier...

    @PAnniek Fijn van de nipt! Is toch een opluchting hè.

    Wij hebben gisteren voor het eerst de baby gevoeld! Blijft toch bijzonder <3. De vorige keer zat de placenta aan de voorkant dus voelde ik hem pas tegen de 20 weken. En herkende ik die subtiele bewegingen aan het begin ook nog niet. Blij dat ik nu niet zo lang hoef te wachten. :p
     
    Frummels, Melon, Meiske22 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Rots

    Rots Actief lid

    30 mei 2016
    416
    238
    43
    Wat lief dat je informeert! Ik moet eerlijk zeggen dat ik het forum niet zo goed bij houd....
    Wij hebben een NIPT zonder nevenbevindingen laten doen en deze was helemaal goed :) Ook weten we of we een zoon of dochter krijgen, dit gaan we half februari aan familie en vrienden vertellen, omdat we dan ook de 20 weken-echo hebben gehad. Vertrouwen begint langzaam te komen, nu de buik begint te groeien ;)
     
    Frummels, Bloemenmeisje en Fijnedag vinden dit leuk.
  6. PAnniek

    PAnniek Bekend lid

    21 mrt 2017
    726
    413
    63
    Uitgerekend 1 t/m 15 juli 2020


    1 juli
    Liefwolkje - 26 jaar - 3e kindje (1e na 2 ⭐️)
    Liselou - 36 jaar - 6e kindje
    Chantej - 31 jaar - 3e kindje
    Frummels - 32 jaar - 2e kindje
    1Hanneke - 36 jaar - 3e kindje

    2 juli

    Fijnedag- 34 jaar- 4e kindje
    Bloemenmeisje - 26 jaar - 3e kindje (2e levende kindje)

    3 juli
    Rots - 34 jaar - 1e kindje
    Erikaasje - 26 jaar - 1e kindje

    4 juli
    Melon - 28 jaar - 2e kindje

    5 juli
    PAnniek - 33 jaar - 3e kindje (2e na ⭐️)

    9 juli
    Mer - 37 jaar - 4e kindje

    10 juli
    Ebrum - 29 jaar - 2e kindje
    Meiske22 - 23 jaar - 1e kindje

    12 juli
    Stephanie1991 - 28 jaar - 2e kindje
    Mleenvs - 30 jaar- 2e kindje

    13 juli
    Cranberryjuice - 23 jaar - 2e & 3e kindje

    Afspraken:

    Januari
    23 januari - Mleenvs - controle vk
    25 januari - Mer - geslachtsecho 16+2
    28 januari - Mleenvs - geslachtsbepaling
    29 januari - Fijnedag - controle vk

    Februari
    7 februari - Bloemenmeisje - GUO 20 weken echo
    10 februari - Mer - controle VK
    12 februari - Mer - 20 weken echo
    13 februari - Ebrum - 20 weken echo
    14 februari - Frummels - 20-wkn echo
    17 februari - 1Hanneke - 20-wkn echo
    17 februari - Fijnedag - 20 weken echo
    19 februari - PAnniek - GUO 20 weken echo
    21 februari - Meiske22 - 20weken echo
    27 februari - Mleenvs - 20 weken echo

    Maart
    18 maart - PAnniek - controle + echo
    ------------------------------------------
    jongen (4) | meisje (8) | verrassing (7)

    Sterretjes: ⭐

    Siamara, Inu, Lola83, Kon 87, lindajl, Dana92
     
  7. PAnniek

    PAnniek Bekend lid

    21 mrt 2017
    726
    413
    63
    Controle + echo was allemaal goed. Ze hebben het kindje gemeten en alles was mooi gemiddeld.
    Vandaag voor het eerst het hartje gehoord, wat blijft dat bijzonder!

    Zijn jullie er al over uit of je die kinkhoest vaccinatie gaat doen?
     
    Rots, Frummels, Meiske22 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Bloemenmeisje

    Bloemenmeisje Niet meer actief

    Wat een fijn nieuws! Bijzonder hè? Ik vind het hartje altijd net klinken als een paardje in galop hahaha.

    Ik ga de kinkhoest vaccinatie zeker halen. Vorige zwangerschap ook gedaan op eigen initiatief en vond het een fijn idee om mijn kindje te beschermen. Hierdoor hoefde onze dochter ook pas later haar eerste vaccinaties. In mijn omgeving heb ik een paar maanden geleden trouwens toevallig een paar kinkhoestgevallen van dicht(er)bij meegemaakt en het is echt vreselijk om te zien wat het met zo’n klein kinderlichaampje doet. En er is geen medicijn tegen, dus heel eng, vind ik. Maar dat komt ook door mijn voorgeschiedenis denk ik dat ik er zo in sta. :oops:
     
  9. Mleenvs

    Mleenvs Fanatiek lid

    25 aug 2017
    1.504
    1.519
    113
    Vrouw
    Ik ga die vaccinatie ook zeker halen. De vorige keer heb ik dat ook op eigen initiatief gedaan, net als @Bloemenmeisje .
    Toen mijn nichtje een paar jaar geleden werd geboren bleken haar moeder en opa ook kinkhoest te hebben. Was ook even spannend want dat is voor zo'n kleintje echt gevaarlijk. Het liep gelukkig goed af.
     
  10. Melon

    Melon Actief lid

    6 aug 2017
    436
    469
    63
    Vrouw
    Ik wil ook graag de kinkhoestvaccinatie halen! Vind het een erg fijn idee dat ze dan vanaf de geboorte al beschermd is inplaats vanaf de eerste vaccinaties.
     
  11. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Wat een fijne update! Ga je het daarna ook met ons delen of houd je het bij je tot na de bevalling?
     
  12. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Na uitgebreid onderzoek van beide kanten (wat best ingewikkeld is omdat de overheid met Google heeft geregeld dat info over waarom-geen-vaccinatie-tijdens-zwangerschap moeilijker vindbaar is, wat ik heel jammer vind want hoe maak je dan een goede keuze met eenzijdige info?) hebben wij besloten het niet te doen.

    Ik laat onze kleine na de geboorte wel gewoon vaccineren, dat doe ik met m’n oudste ook.

    De info pro vaccineren kan je zo van Google halen maar mocht iemand meer info willen over de bedenkingen over de vaccinatie is dit een fijne website:
    https://stichtingvaccinvrij.nl/zwangeren/
    Ik kreeg hem via iemand doorgestuurd want kon het zelf niet vinden.

    Belangrijkste is dat iedereen de keuze maakt die het beste voor haar past! Ik vind door mijn miskramen verleden vaccineren met de onduidelijkheid over de consequenties op de lange termijn meer spanning geven dan niet vaccineren dus voor mij is dit de beste keuze.
     
    Raggy81 en Fijnedag vinden dit leuk.
  13. Mleenvs

    Mleenvs Fanatiek lid

    25 aug 2017
    1.504
    1.519
    113
    Vrouw
    Goed dat je je hebt ingelezen en je eigen afweging hebt gemaakt. Snap best dat je het niet doet in jouw geval.

    Hoe gaat het verder met iedereen? Het is weer zo rustig...
     
  14. Cranberryjuice

    Cranberryjuice Actief lid

    29 okt 2019
    123
    143
    43
    Vrouw

    Helemaal mee eens!!!

    Toen ik las over kinkhoest vaccinatie dacht ik echt ... nu ookal weer voor dit.

    ik ga het niet doen, heb ook geen nipt meer gedaan. Geen nek meting. Alleen de 20 w echo dan. Met mijn leeftijd en geschiedenis van m’n familie heb ik letterlijk 0.01% op een kind met down of wat dan ook. Ik wil mezelf niet laten stressen. Ik heb met mijn zoon ook niets gedaan geen nipt geen gekke dingen geen nekmeting omdat wij pas heel laat achterkwamen dat ze zwanger waren dus
    En wij wonen ook in het buitenland dus hier bestaat die hele kinkhoest prik niet eens.
     
  15. Ebrum

    Ebrum Fanatiek lid

    11 mei 2013
    1.721
    853
    113
    Hey dames,

    hier voel ik de baby paar dagen heel erg goed! Over paar weekjes de 20 weken echo. Kan niet wachten..

    ik heb geen testen gedaan. Bij mijn dochter ook niet gedaan.
     
    Meiske22 vindt dit leuk.
  16. Melon

    Melon Actief lid

    6 aug 2017
    436
    469
    63
    Vrouw
    Ik heb enorme last van mijn bekken.. vandaag ook eerder naar huis gegaan van werk. Zwangerschap van mijn zoontje kon ik op een gegeven moment bijna niet meer lopen. Hopelijk komt het nu niet zover.

    Verder denk ik dat ik haar voel Maar weer het niet zeker..
    En hoe is het met de rest??
     
  17. Fijnedag

    Fijnedag Bekend lid

    5 sep 2017
    743
    541
    93
    Vrouw
    Hier ook geen nipt gedaan. Nekplooi was mooi dun. Ook ga ik geen kinkhoestvaccinatie halen. Zo als iemand al zei: er is altijd wel wat..

    Vandaag crematie gehad van opa van mijn vriend. Was een mooie dienst.

    Ik denk heel soms dat ik haar voel, maar nog niet goed helaas. Ze is wel heel druk, dat zag ik op de echo's en hoor ik door de doppler.
     
  18. Stephanie1991

    Stephanie1991 Actief lid

    7 sep 2019
    326
    407
    63
    Gecondoleerd nog met het verlies van de opa van je vriend.



    En over het voelen hier soms plopjes en ondanks dat mijn placenta heel gunstig ligt kan ik nog niet zeggen dat ik haar heel duidelijk voel, en ook hier is ze een enorme druktemaker.
     
    Fijnedag vindt dit leuk.
  19. Meiske22

    Meiske22 Bekend lid

    4 apr 2019
    671
    651
    93
    Vrouw
    Vandaag 16weken dansje!
    Ik voel mini nog niet, maar mijn placenta ligt aan de voorkant + het is de eerste dus weet niet heel goed hoe het zou moeten voelen..
    Morgen komen we er eindelijk achter wat het word !
    Ik kan nu al niet meer wachten !
    Net alle hapjes gemaakt, ga zo lekker naar bed, des te eerder is het tijd hihi !

    Kinkhoestvaccinatie ga ik wel halen. Ik werk op een kinderdagverblijf en bij ons is het al een paar keer voorgekomen, dus ben het liever dan voor...
    Nipt etc hebben we ook niet gedaan.
    Wel de uitgebreide 20weken echo..

    Verder kan ik niet wachten tot ik onze uk kan gaan voelen !
     
    Stephanie1991, Ebrum en Melon vinden dit leuk.
  20. Mleenvs

    Mleenvs Fanatiek lid

    25 aug 2017
    1.504
    1.519
    113
    Vrouw
    Spannend! Veel plezier vandaag :D
     
    Meiske22 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina