1 t/m 15 juli 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frummels, 23 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mleenvs

    Mleenvs Fanatiek lid

    25 aug 2017
    1.504
    1.519
    113
    Vrouw
    Goed dat je zelf op zoek gaat naar genuanceerde informatie en dat ook hier deelt. Het is tegenwoordig erg lastig navigeren tussen de zeeën aan informatie (en fake news) die je op internet kunt vinden. Uiteindelijk moet ieder voor zichzelf de keuze maken.
    Ik heb die website van stichting vaccinvrij ook nog eens door gelezen en daarnaast nog het een en ander opgezocht en ben zelf tot de conclusie gekomen dat ik vertrouw op het advies van artsen en wetenschappers die hiervoor gestudeerd hebben. En dus wel mezelf laat vaccineren. Ik kan ook goed begrijpen dat jij met jouw geschiedenis tot een andere conclusie komt en dat is ook prima toch?

    Dus @Ebrum , als het je niet lekker zit, dan moet je het misschien maar niet doen? Zolang je zelf maar achter je keuze staat.

    Ik zou die vaccinatie eigenlijk vanmiddag halen, maar nu heel Brabant zo'n beetje op slot gaat en mijn zoontje met zijn snotneus en hoest ook niet welkom is op de kinderopvang, stel ik het misschien beter maar uit tot het volgende inloopmoment.
     
  2. Stephanie1991

    Stephanie1991 Actief lid

    7 sep 2019
    326
    407
    63
    Ohh echt, ik gelukkig NOG niet hahaha.
    Ben wel blij dat het nu achter de rug is, en het scheelt een spuitje minder voor het kleine hummeltje.:)
     
  3. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw

    Mooi gezegd Mleen! Elke moeder maakt hier haar eigen keuze in net zoals we zoveel andere keuzes maken in de opvoeding qua eten, structuur, regels enz., iedereen doet wat bij hem of haar past.

    En het klopt dat mijn geschiedenis er ook van invloed op is, al denk ik dat ik het anders ook niet gedaan had. Ik heb bijv aan de andere kant wél in het eerste trimester van m’n beide meisjes allerlei medicatie geslikt, waaronder ook een lage dosis prednison en nu m’n dochter (die vandaag alweer 18 maandjes is (L) ) zooo vaak ziek is denk ik ook wel eens: zou dat nou komen door de prednison, ondanks lage dosis? Daar zal ik helaas nooit achterkomen en kan ik mij weleens rot over voelen. Aan de andere kant had ik voor mijn gevoel ook ‘geen’ keus als ik een kindje wilde, omdat we daarvoor natuurlijk zes keer een miskraam hadden en het zonder deze medicatie helemaal niet lukte. En dan hoop ik maar dat ze straks door al dat ziek zijn een mega weerstand heeft opgebouwd! Ze lacht en geniet er gelukkig niet minder onder.

    Als mama’s doen we allemaal ons best en meer kunnen we niet doen!
     
    Mleenvs vindt dit leuk.
  4. Mleenvs

    Mleenvs Fanatiek lid

    25 aug 2017
    1.504
    1.519
    113
    Vrouw

    Mijn zoontje is ook heel vaak ziek geweest het afgelopen half jaar. Ik denk voornamelijk doordat hij nu naar het kinderdagverblijf gaat, en het zal ook wel een beetje bij de leeftijd horen? Maarja, leuk is het niet.

    Ik ben aan het kijken of ik een mooie 4D echo kan boeken! Zijn er meer die dat doen?
     
  5. Mleenvs

    Mleenvs Fanatiek lid

    25 aug 2017
    1.504
    1.519
    113
    Vrouw
    Uitgerekend 1 t/m 15 juli 2020

    1 juli
    Liefwolkje - 26 jaar - 3e kindje (1e na 2 ⭐️)
    Liselou - 36 jaar - 6e kindje
    Chantej - 31 jaar - 3e kindje
    Frummels - 32 jaar - 2e kindje
    1Hanneke - 36 jaar - 3e kindje

    2 juli

    Fijnedag- 34 jaar- 4e kindje
    Bloemenmeisje - 26 jaar - 3e kindje (2e levende kindje)

    3 juli
    Rots - 34 jaar - 1e kindje
    Erikaasje - 26 jaar - 1e kindje

    4 juli
    Melon - 28 jaar - 2e kindje

    5 juli
    PAnniek - 33 jaar - 3e kindje (2e na ⭐️)

    9 juli
    Mer - 37 jaar - 4e kindje

    10 juli
    Ebrum - 29 jaar - 2e kindje
    Meiske22 - 23 jaar - 1e kindje

    12 juli
    Stephanie1991 - 28 jaar - 2e kindje
    Mleenvs - 30 jaar- 2e kindje

    13 juli
    Cranberryjuice - 23 jaar - 2e & 3e kindje

    Afspraken:

    Maart
    18 maart - PAnniek - controle + echo
    19 maart - Meiske22 - controle vk
    19 maart - Mleenvs - controle vk


    April
    4 april - Meiske22 - 3D/4D pretecho
    6 april - Stephanie1991 - 4D echo
    7 april - Mleenvs - 4D echo
    15 april - PAnniek - controle + echo

    ------------------------------------------
    jongen (5) | meisje (11) | verrassing (2)

    Sterretjes: ⭐

    Siamara, Inu, Lola83, Kon 87, lindajl, Dana92
     
  6. Fijnedag

    Fijnedag Bekend lid

    5 sep 2017
    743
    541
    93
    Vrouw
    Ja we willen het rond 28 weken doen ❤ nu al zin in
     
    Mleenvs vindt dit leuk.
  7. Fijnedag

    Fijnedag Bekend lid

    5 sep 2017
    743
    541
    93
    Vrouw
    Uitgerekend 1 t/m 15 juli 2020

    1 juli
    Liefwolkje - 26 jaar - 3e kindje (1e na 2 ⭐️)
    Liselou - 36 jaar - 6e kindje
    Chantej - 31 jaar - 3e kindje
    Frummels - 32 jaar - 2e kindje
    1Hanneke - 36 jaar - 3e kindje

    2 juli

    Fijnedag- 34 jaar- 4e kindje
    Bloemenmeisje - 26 jaar - 3e kindje (2e levende kindje)

    3 juli
    Rots - 34 jaar - 1e kindje
    Erikaasje - 26 jaar - 1e kindje

    4 juli
    Melon - 28 jaar - 2e kindje

    5 juli
    PAnniek - 33 jaar - 3e kindje (2e na ⭐️)

    9 juli
    Mer - 37 jaar - 4e kindje

    10 juli
    Ebrum - 29 jaar - 2e kindje
    Meiske22 - 23 jaar - 1e kindje

    12 juli
    Stephanie1991 - 28 jaar - 2e kindje
    Mleenvs - 30 jaar- 2e kindje

    13 juli
    Cranberryjuice - 23 jaar - 2e & 3e kindje

    Afspraken:

    Maart
    18 maart - PAnniek - controle + echo
    19 maart - Meiske22 - controle vk
    19 maart - Mleenvs - controle vk
    25 maart- Fijne dag - controle vk


    April
    4 april - Meiske22 - 3D/4D pretecho
    6 april - Stephanie1991 - 4D echo
    7 april - Mleenvs - 4D echo
    15 april - PAnniek - controle + echo

    ------------------------------------------
    jongen (5) | meisje (11) | verrassing (2)

    Sterretjes: ⭐

    Siamara, Inu, Lola83, Kon 87, lindajl, Dana92
     
  8. PAnniek

    PAnniek Bekend lid

    21 mrt 2017
    726
    413
    63
    Ziek zijn is inderdaad vervelend, zeker als het om zo'n klein hummeltje gaat. Gemiddeld zijn kinderen in hun eerste levensjaar zo'n 10 tot 12x ziek. Zeker als ze naar een kdv gaan, maar dat is allemaal goed voor hun immuunsysteem.

    Ik denk niet dat wij nog extra een 4d echo gaan doen. We hebben bij de 20 weken echo al in 3d naar onze kleine mogen kijken en dat zal vast nog wel een keer gebeuren in de zwangerschap. Ik heb tot nu toe dus wel van al m'n kinderen een 3d foto.
     
  9. Meiske22

    Meiske22 Bekend lid

    4 apr 2019
    671
    651
    93
    Vrouw
    Zijn jullie bang voor het corona virus ?


    Ik moet zeggen dat ik het niet eng vind maar soms wel denk van ja wat als ik het ineens heb.. Wat als mijn familie het krijgt of mijn hondjes...

    Ik maak me niet druk want vind dat t heel erg word uitvergroot, en dat de 'maatregelen' wel klein zijn als je het vergelijkt met hoe erg het 'is'...

    Ik werk op een kinderopvang, dus dat is helemaal een dingetje..


    Hoe denken jullie hierover ?
     
  10. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw

    Ja dat denk ik ook, dat het erbij hoort maar toch denk ik dan soms, wat als...

    Wij gaan inderdaad ook een 3D echo laten maken! De oma’s zijn nog niet meegeweest dus die willen we dan ook uitnodigen.
     
  11. Cranberryjuice

    Cranberryjuice Actief lid

    29 okt 2019
    123
    143
    43
    Vrouw
    Nogal stil geweest. Wij zitten in lock down / verhuizing naar ons koophuis maar kan nog wel naar de gyn alleen boodschappen doen is hier een hell. Anderhalf uur wachten buiten de super. Maar goed, het is niet anders :)

    Onderste baby is al ingedaald en de ander ligt ook al met hoofdje naar beneden. Vind het zo vroeg maar aan ene kant Mijn zoon was ingedaald met 30 weken wel volgehouden tot 40+4 dus hoop dat ik minstens 36 weken haal. Hoe is het met de rest hier ?
     
  12. Cranberryjuice

    Cranberryjuice Actief lid

    29 okt 2019
    123
    143
    43
    Vrouw
    Vroeg * maar de ene kant kans op normale bevalling is dan groter. Ben nu 23 + 5 volgens gyn.
     
    Meiske22 vindt dit leuk.
  13. Stephanie1991

    Stephanie1991 Actief lid

    7 sep 2019
    326
    407
    63
    Vandaag telefoontje gehad, dat de controles en echo's voorlopig niet doorgaan Ivm het coronavirus.
    Ik had eigenlijk dinsdag me controle maar dit gaat voorlopig niet door :(


    En ik mocht vandaag gratis naar lommel daar had iemand net haar opleiding pretecho afgerond, ik had er al niet teveel van verwacht en gelukkig maar, want wat was dat een slecht apparaat mag niet eens in de voetsporen treden van de 3d echo's die ik gewend ben.
    Het enige Wat ik kon zien dat ze al wat bolle wangetjes heeft. :roflmao:
    Mag natuurlijk een gegeven paard niet in de bek kijken, en ben al heel blij dat ik haar weer even gezien heb. Maar ik ga 6 april mooi naar mijn eigen pretecho bureau waar ik weet dat ze hele mooie echo's maken.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Mleenvs vindt dit leuk.
  14. PAnniek

    PAnniek Bekend lid

    21 mrt 2017
    726
    413
    63
    24 weken dansje! :roflmao::p:D:roflmao:

    Voorlopig gaan onze afspraken nog wel door. Wij hebben woensdag weer een controle.
     
    Mleenvs en Meiske22 vinden dit leuk.
  15. Mleenvs

    Mleenvs Fanatiek lid

    25 aug 2017
    1.504
    1.519
    113
    Vrouw
    Lijkt me heftig om nu in Italië te zitten @Cranberryjuice . Kan de verhuizing wel nog door gaan?

    Ik vind het maar een rare tijd om zwanger te zijn. Afspraken bij de bekkenfysio en verloskundige deze week gaan niet door. Ik moest geloof ik wel een suikertest doen met 24 weken dus daar zal ik binnenkort nog wel iets over horen.
    Lijkt me heel naar als je nu moet bevallen. Hopelijk is de situatie wat verbeterd als het juli is.
     
  16. PAnniek

    PAnniek Bekend lid

    21 mrt 2017
    726
    413
    63
    Ik had vandaag de suikertest, die gaan wel gewoon door.
     
  17. Fijnedag

    Fijnedag Bekend lid

    5 sep 2017
    743
    541
    93
    Vrouw
    Ik heb hier nog niet gehoord dat afspraak bij verloskundige niet door gaat. Wel controle afspraak bij tandarts die niet door gaat.

    Wat een gekke tijd he. Hoop dat alles weer snel normaal is.
     
  18. Mleenvs

    Mleenvs Fanatiek lid

    25 aug 2017
    1.504
    1.519
    113
    Vrouw
    Heb met de verloskundige gebeld. Ik kan de test ook uitstellen als ik nu niet 2 uur in het ziekenhuis durf te zitten, maar daar heb ik niet zoveel problemen mee op zich. Voel me meer bezwaard om mensen hun tijd in beslag te nemen ofzo.
     
  19. Meiske22

    Meiske22 Bekend lid

    4 apr 2019
    671
    651
    93
    Vrouw
    Mijn controle is verzet ...
    Nu moet ik 3 weken wachten op de controle...

    Nu las ik vandaag dat de partner al niet meer mee mag en je tijdens je echo/controle mag videobellen....

    Ik hoop dat het snel voorbij is maar ben bang voor het ergste....
    Maak me ook zorgen over hoe straks met bevallen als we dit blijven houden met het coronavirus.....
     
  20. Ebrum

    Ebrum Fanatiek lid

    11 mei 2013
    1.721
    853
    113
    Ik heb morgen echo en controle bij gyn. Echo gaat wel door maar afspraak met gyn. Niet. Ik twijfel om te gaan... vind het wel eng...
     

Deel Deze Pagina