1 t/m 15 juli 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frummels, 23 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1Hanneke

    1Hanneke Fanatiek lid

    4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Ik moest er nogal moeite voor doen... Moest maandag dus eerste dag van de strengere maatregelen. Had afspraak maar hele wachtrij buiten, mochten alleen 5 mensen tegelijk in gezondheidscentrum. En eenmaal boven moest ik vk bellen of het wel echt echt moest want 2 uur in de wachtruimte zitten was wel een groot risico... Vond dat zelf relatief, want op dat moment nog geen vastgestelde besmettingen in onze gemeente en uitstellen over 3 wkn heb je juist de piek... En nu risico voor baby als ik wel diabetes blijk te hebben en ermee doorloop...
    Kon toen gelukkig in wachtruimte vk zitten want die had geen spreekuur maandag en toen wou ze dan toch prikken...

    Vind het allemaal erg stressvol, slaap er nog slechter van. Moeilijk dat alle normale dingen ineens niet meer kunnen. M'n oudste is jarig vandaag, geen bezoek, geen feestje, niet trakteren. We maken er het beste van natuurlijk, hij is gelukkig enthousiast over cadeautjes en taart en slingers. Maar in combinatie met de hormonen zitten de tranen continu ontzettend hoog hier. Erg bang ook voor de mogelijke invloed op de bevalling en kraamtijd...
     
  2. PAnniek

    PAnniek Bekend lid

    21 mrt 2017
    726
    413
    63
    Ik zie eigenlijk niet zo op tegen de bevalling in het corona tijdperk, ik beval in het ziekenhuis en wil toch alleen m'n man er bij en geen kraambezoek in het ziekenhuis. Ik denk dat ik mij pas zorgen ga maken als er door alle zieke mensen ruimtegebrek komt en je wellicht moet uitwijken naar andere ziekenhuizen.
    Wat ik wel echt jammer zou vinden is dat je dan niet je directe naaste mag uitnodigen in de eerste week of dat je straks geen kraamverzorgende krijgt.
    Maar goed, daar ga ik nu niet over in zitten, heeft geen enkele zin.

    Gisteren een groeiecho gehad. Alles was top in orde.. Volgt heerlijk z'n eigen lijntje een millimeter onder het gemiddelde dus dat is een fijne gedachte. Geen suiker, dus dat is ook fijn.

    En het genieten begint steeds iets meer, want gisteren kreeg ik de bevestiging, we zijn de cruciale 24 weken en meer dan 600 gram gepasseerd! :D whoop whoop!
     
    Ebrum en 1Hanneke vinden dit leuk.
  3. Ebrum

    Ebrum Fanatiek lid

    11 mei 2013
    1.721
    853
    113
    We hebben vandaag een groei echo gehad en alles was goed gelukkig! Over 3 weekjes krijg ik suikertest en de 22 weken prik ga ik uitstellen.
     
    Frummels, PAnniek en Mleenvs vinden dit leuk.
  4. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Hé dames hoe gaat het met jullie?

    ik ben best geschrokken van alle maatregelen momenteel omtrent bevallen. Een vriendinnetje van mij is nu 37 weken zwanger en als haar man verkouden is of hoest mag hij niet bij de bevalling aanwezig zijn. Dat is nu protocol. Ik moet er echt niet aan denken zonder m’n man te bevallen. Ben nu wel blij dat het bevallen nog even duurt, hoop zo dat de situatie dan anders is. Heb ook gelezen dat als je als moeder het virus hebt dat je dan ook niet bij je kind mag zijn....dan denk ik: hoe dan? Dat is toch niet te doen als je net bevallen bent...en hoe moet dat dan met de borstvoeding.
    maargoed, corona virussen schijnen niet zo te houden van warmte, dus ik hoop heel erg dat het in juni heel erg warm wordt!

    Mijn vk afspraak is verzet en nu heb ik over drie weken de suikertest en een groeiecho, waar m’n man helaas niet mee heen mag heb ik begrepen, maar wel bij mag zijn via FaceTime.

    Gelukkig voel ik haar dagelijks, in deze tijd toch wel erg fijne bevestiging. Dan denk ik: het komt allemaal wel goed, straks is m’n kleine meid er en dat is het belangrijkste. We roeien met de riemen die we hebben!

    Afgelopen dagen ben ik heel onrustig geweest, door alle veranderingen en bovenstaande informatie, maar heb nu wel een vorm gevonden hoe ermee om te gaan door vooral te leven in het moment, we kunnen toch niet vooruit kijken.

    En lekker online shoppen ter afleiding, lang leve alle kortingsacties momenteel!
     
    Ebrum vindt dit leuk.
  5. Fijnedag

    Fijnedag Bekend lid

    5 sep 2017
    743
    541
    93
    Vrouw
    Ik ben inderdaad ook heel blij dat ik nu niet hoef te bevallen. Waar ik wel blij mee ben is dat nog kan werken. Anders zou ik helemaal gek worden thuis haha. En nu alle verpleeg-en verzorgingshuis op slot zijn extra belangrijk om er voor mijn bewoners te zijn.
     
  6. Mleenvs

    Mleenvs Fanatiek lid

    25 aug 2017
    1.504
    1.519
    113
    Vrouw

    Nou inderdaad, dit is geen fijne tijd om te moeten bevallen. Ik hoop ook echt dat het tegen juli allemaal weer wat beter gaat. Dan zullen er in elk geval minder mensen verkouden zijn dus dat scheelt misschien.

    Het is ook slecht voor mijn bankrekening! Blijf maar dingen bestellen voor de tuin en alles klaar maken voor een zomer in eigen tuin. Dan is het hier best goed vol te houden denk ik. Hopen op een mooie zomer!
     
  7. Melon

    Melon Actief lid

    6 aug 2017
    436
    469
    63
    Vrouw
    Ben even stil geweest hier, maar de hematoom lijkt weg.. dus dit is heel fijn. Alleen is er nu een nieuwe complicatie bij gekomen en dat is dus dat er belangrijke bloedvaten bloot liggen van de baby. Dus heb nu een placenta wat uit 2 delen bestaat, een placenta previa en een vasa previa.:(
    De keizersnee word met 36 weken uitgevoerd en misschien zelfs wat eerder. Als de vliezen breken of ik krijg ontsluiting kan een bloedvat scheuren. Binnen 3 minuten kan de baby dan teveel bloed verliezen waardoor ze het niet zal overleven..
    De risicofactoren dat je dit kan krijgen is dus eerdere miskramen, curretage en een laagliggende placenta. En nog 2 andere factoren volgens mij. Dus ik kan ze bijna allemaal netjes afstrepeno_O
    Had zo gehoopt dat ik verder op deze zwangerschap een beetje kon genieten maar het is dus eigenlijk alleen nog maar een zwarte donderwolk geweest.:(
    Ook nog dat $#$%# virus erbij. Ik hoop dat begin juni het een beetje beter word anders mag mijn partner straks nog geeneens bij de keizersnee zijn.
    Hier moeten ze trouwens door de placenta heen snijen en de gynaecoloog heeft dus gekeken waar de bloedvaten vandaan komen. Dit lijkt via het achterste stuk van de placenta te komen, maar dat blijft spannend. Wel moeten ze bloed bestellen, omdat de kans op een grote bloeding groot is. Ze vertelde ook dat mochten ze het bloeden niet gestopt krijgen ze ook mijn baarmoeder moeten verwijderen maar die kans is klein..
    Dus al met al kut.. kan niet wachten tot ze gezond en wel in mijn armen ligt. :cry:
     
  8. PAnniek

    PAnniek Bekend lid

    21 mrt 2017
    726
    413
    63
    Wat een heftig verhaal @Melon
    Dan ben je blij dat de hematoom weg is, en dan krijg je dit. Snap wel dat genieten van de zwangerschap dan behoorlijk lastig is. Hopelijk heeft de gyno gelijk een liggen ze aan de achterkant, zodat een keizersnede niet nog meer extra complicaties geeft dan het normaal al doet. Pittige tijden dan, ook voor je partner.
     
  9. Ebrum

    Ebrum Fanatiek lid

    11 mei 2013
    1.721
    853
    113
    Oh wat heftig! Ik hoop voor je dat het allemaal niet erger word en dat het goed komt! :(
     
  10. Fijnedag

    Fijnedag Bekend lid

    5 sep 2017
    743
    541
    93
    Vrouw
    Jeetje wat heftig en ook eng. Zo kan je niet lekker genieten zeg. :cry:
     
  11. Mleenvs

    Mleenvs Fanatiek lid

    25 aug 2017
    1.504
    1.519
    113
    Vrouw
    Poeh wat een heftig verhaal, en wat een stress zal je ervan hebben. Komt er ook nog een pandemie bovenop...

    Ga voor je duimen dat het allemaal goed komt en je in elk geval na de bevalling kunt genieten van een gezonde baby.
     
  12. Meiske22

    Meiske22 Bekend lid

    4 apr 2019
    671
    651
    93
    Vrouw

    Jeetje meis....
    Ik duim voor je dat alles goed gaat aflopen ! ♡
     
  13. Meiske22

    Meiske22 Bekend lid

    4 apr 2019
    671
    651
    93
    Vrouw
    Hoe gaat het hier met alle dames ?
     
    Stephanie1991 vindt dit leuk.
  14. Stephanie1991

    Stephanie1991 Actief lid

    7 sep 2019
    326
    407
    63
    Hier gaat alles goed , en met jou ?
    Dalijk om 15.00 een groeiecho, ben benieuwd hoe ze gegroeid is.
    Ik Vind het toch wel weer spannend merk ik.
     
    Meiske22 vindt dit leuk.
  15. Ebrum

    Ebrum Fanatiek lid

    11 mei 2013
    1.721
    853
    113
    Hoi hoi,

    We blijven alleen maar thuis. Mijn volgende afspraak is 28 april. Hopelijk dat het tot die tijd wat rustiger word!
     
    Meiske22 vindt dit leuk.
  16. Stephanie1991

    Stephanie1991 Actief lid

    7 sep 2019
    326
    407
    63
    Vandaag de groeiecho gehad en ze is precies 24 weken en 4 dagen met haar hoofd en buik, en haar benen 24+6 maar ik ben zelf ook lang.. Verder weegt ze 710 gram en is ze bijna 32 cm lang :D:D
     
    Fijnedag, Meiske22 en PAnniek vinden dit leuk.
  17. Ebrum

    Ebrum Fanatiek lid

    11 mei 2013
    1.721
    853
    113
    Zo dat is uitgebreid en mooi! Bij mij zeiden ze alles ziet er goed uit. Thats it. Haha:roflmao:
     
    Meiske22 en Stephanie1991 vinden dit leuk.
  18. Stephanie1991

    Stephanie1991 Actief lid

    7 sep 2019
    326
    407
    63
    Ja ik was daar wel blij mee, maar als ik hetzelfde als jij had gehoord was ik ook blij hoor zolang alles er goed uit ziet, is het goed. :)
    De bovenste meting is haar been en de onderste van alles. :thumup:
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Meiske22 en Ebrum vinden dit leuk.
  19. Meiske22

    Meiske22 Bekend lid

    4 apr 2019
    671
    651
    93
    Vrouw


    Ja hier gaat t opzich wel..
    Beetje last van heftige hoofdpijn op het moment en de kleine man ligt lekker tegen mn longen te schoppen dus af en toe van die benauwdheidsaanvallen...
    Morgen zwangerschapsdiabetes test in het ziekenhuis... Kijk er toch een beetje tegen op maar verder gaat alles zn gangetje..
     
    Ebrum vindt dit leuk.
  20. Fijnedag

    Fijnedag Bekend lid

    5 sep 2017
    743
    541
    93
    Vrouw
    Hoe is het met iedereen dames. ?

    Hier heb ik 2 weken vakantie en daar ben ik nu heel blij mee. In het verzorgingshuis waar ik werk zijn nu 2 bewoners positief getest en 5 verdacht ( al getest maar nog geen uitslag). Het zijn 2 bewoners van mijn gang.
    Ik las laatst dat corona wel gevaarlijk kan zijn in het Laatste trimester van de zwangerschap omdat je longen al bijna geen ruimte meer hebben. Afgelopen woensdag was mijn baarmoeder al op 28 weken hoogte
     

Deel Deze Pagina