1 t/m 15 juli 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frummels, 23 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meiske22

    Meiske22 Bekend lid

    4 apr 2019
    671
    651
    93
    Vrouw
    Jeetje wat spannend maar toch ook een beetje eng..
    Hoop dat t niet overslaat op jou...

    Geniet van je vakantie !

    Hier gaat t opzich wel goed hoor !
     
    Fijnedag vindt dit leuk.
  2. Meiske22

    Meiske22 Bekend lid

    4 apr 2019
    671
    651
    93
    Vrouw
    Vandaag 26 weken en mag ik gaan beginnen met het bijhouden van mn waardes.. Helaas is er zwangerschapsdiabetes geconstateerd dus kan de komende weken weer flink aan de bak met bijhouden, bewegen etc....
     
  3. Mleenvs

    Mleenvs Fanatiek lid

    25 aug 2017
    1.504
    1.519
    113
    Vrouw
    Oh balen zeg! Ik heb ook de resultaten van de suikertest gezien, en er stond een opmerking bij dat ik in aanmerking kom voor deelname aan de TANGO studie. Ik heb even opgezocht wat dat betekend.
    Blijkbaar heeft de WHO tegenwoordig strengere normen voor het vaststellen van zwangerschapsdiabetes dan de normen die we nu in Nederland nog hanteren. Onder de Nederlandse normen heb ik geen zwangerschapsdiabetes, maar onder de criteria van de WHO val ik er wel net onder met mijn nuchtere waarde, en heb ik dus een vorm van 'milde zwangerschapsdiabetes'.
    In die studie bekijken ze of het toegevoegde waarde heeft (omdat vrouwen met deze milde vormen eigenlijk geen nadelen ondervinden tijdens de zwangerschap) de nieuwe normen te hanteren door een deel van de onderzoeksgroep gewoon te behandelen als vanouds (dus volgens de oude normen geen diabetes) en een ander deel van de groep wel te behandelen voor diabetes.

    Ik heb de resultaten nog niet besproken met de verloskundige dus ik weet niet of ze willen dat ik eraan deelneem. Ben benieuwd.

    Hoe gaat het verder met iedereen?
    Onze 3D echo is helaas geannuleerd. Begrijpelijk maar wat balen wij ervan zeg. :(
    Maar goed, verder zijn wij allemaal gezond en geniet ik er ook wel van zoveel tijd met mijn gezin te hebben.
     
  4. PAnniek

    PAnniek Bekend lid

    21 mrt 2017
    726
    413
    63
    Oh dat is wel balen zeg. Voorlopig alleen bijhouden en bewegen en diëten?
     
  5. Meiske22

    Meiske22 Bekend lid

    4 apr 2019
    671
    651
    93
    Vrouw
    Ja ik moet t nu 5 dagen bijhouden, dan aan de dietiste laten zien/opsturen, aan de hand daarvan gesprek houden over hoe verder...
    Baal er wel van want mijn nuchtere waarde was te hoog maar na mijn suikeroplossing was hij VEEL te hoog...

    Nu vanmorgen voor t eerst zelf gekeken met zo'n apparaatje.. Was nuchter te hoog en na t ontbijt was ook te hoog ...

    Ik ga er maar gewoon vanuit dat ik medisch ga worden hierdoor en dus bij de gynaecoloog moet blijven...
     
  6. Fijnedag

    Fijnedag Bekend lid

    5 sep 2017
    743
    541
    93
    Vrouw
  7. Meiske22

    Meiske22 Bekend lid

    4 apr 2019
    671
    651
    93
    Vrouw
  8. Fijnedag

    Fijnedag Bekend lid

    5 sep 2017
    743
    541
    93
    Vrouw
    Oeeeh de plant die ik heb besteld voor de babykamer is binnen. Hij kwam tegelijk met de commode , zo leuk. De plant is ruim een meter en zuurstof zuiverend.
    Er komt nog een bosbehang en houten luxaflex. Als het af is maak ik een foto.

    Hoever zijn jullie met de kamer
     

    Bijgevoegde bestanden:

  9. PAnniek

    PAnniek Bekend lid

    21 mrt 2017
    726
    413
    63
    Ik wil op de babykamer ook wel iets van een fotobehang doen, maar wel iets rustig.

    Verder zijn wij al heel ver met de kamers..
    :roflmao:
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Fijnedag vindt dit leuk.
  10. Fijnedag

    Fijnedag Bekend lid

    5 sep 2017
    743
    541
    93
    Vrouw
    Zo haha dat is heel uitdaging
     
  11. Meiske22

    Meiske22 Bekend lid

    4 apr 2019
    671
    651
    93
    Vrouw
    Onze baby kamer is al sinds 16 weken af..
    We hoeven alleen nog wat foto's op te hangen en de kamer op te ruimen, kleding te wassen, bedje opmaken en dan zijn wij er helemaal klaar voor !
     
  12. PAnniek

    PAnniek Bekend lid

    21 mrt 2017
    726
    413
    63
    Haha ja het is een hele uitdaging, maar ik heb er de volste vertrouwen in. Dus ik moet nog even geduld hebben voor ik echt kan inrichten :D
     
  13. PAnniek

    PAnniek Bekend lid

    21 mrt 2017
    726
    413
    63
    Vandaag mocht ik weer even naar het hartje luisteren bij de verloskundige, toch fijn te horen dat het allemaal nog goed gaat daar binnen.
    Ze heeft ook even de fundushoogte gemeten, die was 29cm en ik ben nu 27 werken, dus die groeit ook aardig. :)
    Volgende week weer naar het ziekenhuis voor een echo.
     
  14. Mer

    Mer Actief lid

    25 mei 2011
    390
    394
    63
    Vrouw
    Is dat niet al best hoog met 27 weken? Ik was maandag bij de verloskundige met 26 weken en 4 dagen en die van mij was 24 cm.

    Ben hier al lang niet meer geweest maar hier gaat alles goed hoor. Erg druk met drie kinderen die nu alles thuis moeten doen voor school, ik zelf werk thuis en dan nog het hele huishouden er bij. Kom nu chronisch tijd te kort.

    Twee weken geleden was mijn nuchtere waarde bij de ogtt test net iets verhoogd (5,5 en 5,3 is de max) en nu dus al twee weken op een streng koolhydraatarm en suikervrij dieet. Vier keer per dag prikken maar alle waardes zijn nu goed. Ik val er alleen wel flink van af, al ruim 2 kilo in 2 weken ( was 7,5 kg aangekomen tot dan toe) en ik had voor de zwangerschap geen overgewicht of zo (68 kilo bij 1.75 m) dus dat is wel even een puntje. Morgen afspraak bij de gyn en diëtist hoe we het verder gaan aanpakken
     
    Meiske22 vindt dit leuk.
  15. PAnniek

    PAnniek Bekend lid

    21 mrt 2017
    726
    413
    63
    Is een marge van 4 cm korter of 4 cm langer.. Dus met 27 weken is je baarmoeder ergens tussen de 23 en de 31 cm.
    Het is dat ze het heeft opgemeten en zei, want anders zou ik niet denken dat het zo was. Heb helemaal geen gigantische buik en de kleine is ook gemiddeld qua grootte.
    Ja dat chronische tijd te kort herken ik wel. Ik slaap ook steeds slechter, dus ik begin al moe aan de dag , dan weet ik soms ook niet waar ik de tijd vandaan moet halen, maar vooral de energie :$
    Nuchter mag die niet hoger dan 5,3 zijn? Ik dacht gelezen te hebben onder de 6,0.
     
  16. Meiske22

    Meiske22 Bekend lid

    4 apr 2019
    671
    651
    93
    Vrouw
    Bij mij mag hij nuchter niet meer zijn als 5.3 en 2uur na ontbijt/lunch/avondeten/voor het slapen gaan niet meer als 6.7 mmol/L....
    Ik wacht nog op een telefoontje hoe ze de 5 dagen 5x per dag prikken en het eten vonden...

    Ik ben wel ermee bezig maar vond ook dat ik ook wel een beetje mocht genieten...

    Ik was voor de zwangerschap wel te zwaar hoor... BMI was te hoog...
     
    Fijnedag vindt dit leuk.
  17. Mer

    Mer Actief lid

    25 mei 2011
    390
    394
    63
    Vrouw
    Onder de 5,3 is volgens de nieuwe richtlijnen van de WHO. Ik moet een uur na het eten prikken en dan moet die onder de 7,8 zijn. Na het eten heb ik trouwens nog nooit een te hoge waarde gehad en na het suikerdrankje was hij 7,2.
    Nuchter zit ik soms op het randje met 5,2 of 5,3 maar ook vaak onder de 5. Moet wel echt goed opletten wat ik eet.

    Vandaag bij de gyn geweest en de groeiecho was perfect. De kleine man lag met alle metingen en het geschatte gewicht precies op de middellijn. Ze vond mijn waardes ook keurig dus vooral zo door gaan. Dat ik nu weinig calorieën binnen krijg is niet zo'n punt, dat hoort gewoon bij het dieet. Alles wat koolhydraatarm en suikervrij is, is gelijk ook caloriearm. Afvallen was ook niet erg want de baby pakt toch wel wat hij nodig heeft en als hij straks groter en zwaarder wordt stabiliseert mijn gewicht waarschijnlijk ook en blijf ik dus gewoon op een punt hangen.

    Was wel leuk om hem na bijna 9 weken weer eens op de echo te zien. We hadden vorige week eigenlijk een 4D echo gepland maar die gaan voorlopig helaas niet door. Moest vandaag ook zonder mijn man naar het ziekenhuis. Niet leuk....
     
    Mleenvs, Meiske22 en Fijnedag vinden dit leuk.
  18. Fijnedag

    Fijnedag Bekend lid

    5 sep 2017
    743
    541
    93
    Vrouw
    Zo en toen was ik opeens met vervroegd verlof. Ik heb bijzonder verlof gekregen. In ons verzorgingshuis is natuurlijk een corona -uitbraak. Bijna alle bewoners op mijn afdeling zijn verdacht en / of positief getest. Ook collega's vallen uit. Mijn leidinggevende en de verloskundige vinden het daarom een te groot risico om me te laten werken. Ik hoorde nu ook dat je als hoog zwangere moeilijk beademd kan worden als je op de IC terecht komt en niet gereanimeerd. Eng dus.
    Heel gek om nu al te stoppen. Voel me lichamelijk nog goed en het voelt alsof ik mijn collega's en bewoners in de steek laat.
     
  19. Fijnedag

    Fijnedag Bekend lid

    5 sep 2017
    743
    541
    93
    Vrouw
    Fijn dat je duidelijkheid hebt met betrekking tot afvallen. En helemaal dat je een echo hebt gekregen. :) voel je je ook wat gerustgesteld ?
     
  20. Mer

    Mer Actief lid

    25 mei 2011
    390
    394
    63
    Vrouw
    Ja zeker gerustgesteld!

    Lijkt me ook vreemd om nu al verlof te hebben maar ook wel lekker! Ik werk op een makelaarskantoor en wij werken nu vanuit huis. Ik vind er niks aan, zit liever op kantoor maar het begint te wennen. Kids krijgen ook iedere dag opdrachten van school waarbij je ze moet helpen dus de dagen zijn goed gevuld.

    Stiekem hoop ik wel dat ze na de meivakantie (die duurt hier tot 6 mei) weer naar school kunnen want ik had me wel verheugd op wat rustige weken als mijn verlof begint en voordat de baby komt :oops:
     
    PAnniek en Fijnedag vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina