1 t/m 15 maart 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door KleineLai, 23 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk1989

    Anouk1989 Actief lid

    18 nov 2015
    260
    96
    28
    NULL
    NULL
    Hier nog geen prik gehad, maar wel 2 dagen flinke buikgriep achter de rug:eek::confused: Kan me niet herinneren dat ik ooit zo ziek geweest ben. Vreselijk!

    Volgende week de prik, ben dus benieuwd!

    @betties een dwarsligger, wat vervelend. Ik heb af en toe ook het gevoel dat de kleine dwars ligt, maar draait dan ook wel weer gelukkig. Voelt niet fijn:(

    Ik denk ook dat ze nu nog geen draaipoging zullen doen. Moxa zou je kunnen proberen. Onze dochter (5jaar inmiddels) lag destijds in stuit, wij hebben toen geen moxa geprobeerd, kon er gewoon niet in geloven. Nu zou ik het misschien wel proberen (baat het niet dan schaadt het niet). Wij hebben toen voor een ks gekozen, zag een draaipoging ook niet zitten..
     
  2. betties

    betties Fanatiek lid

    24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    @Anouk1989 ja het is nog te vroeg voor een draaipoging. Acupunctuur en moxa... Tsja ik heb in mijn MMM periode echt van alles gedaan en dat hielp toen in elk geval helemaal niks. En ik schiet al in de lach bij het idee om zo'n stinkkaars bij mijn teen te houden.... Gister wel een keer geprobeerd om met mijn billen hoger te liggen en benen over de rand van de bank. Voelde eigenlijk heel naar omdat ik het daar nog benauwder van kreeg. Nou ja, ik wacht maar gewoon af. Hij is superactief en soms kan ik niet plaatsen hoe hij nou precies zit, maar bij echo's blijkt dan dat ie weer of nog steeds dwars ligt.
     
  3. Orangeapple

    Orangeapple Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.047
    379
    83
    Ja ik voel me weer stuk beter! Ik ben nog nooit zo snel hersteld van een griep, vind het maar vaag :rolleyes: Mijn arm heeft ook twee dagen best behoorlijk pijn gedaan en pas nu krijg ik de normale reactie lijkt wel.. nu komt wat spierpijn en een grote rode vlek. Maar ach.. liever ik ziek dan de baby ;) Hoe gaat het nu met jou?
     
  4. Orangeapple

    Orangeapple Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.047
    379
    83
    Hè bah, dat is ook ellendig buikgriep. Kost zoveel energie. Hopelijk kun je de komende dagen weer aansterken.
     
  5. Orangeapple

    Orangeapple Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.047
    379
    83
    Stinkkaars bij je teen :roflmao::roflmao:
     
  6. DoeEenGok

    DoeEenGok Lid

    23 jun 2019
    51
    38
    18
    Vrouw
    Hallo dames,

    mij zal je niet meer zien op dit topic.
    Poosje niet actief geweest maar ik ben bevallen begin november met precies 23 weken en onze dochter verloren..
    Me vliezen waren spontaan gebroken en ik kreeg een infectie.
    Mijn lichaam wilde de infectie opruimen en ik kreeg spontaan weeën.

    hopen op meer geluk in te toekomst. Mocht ik weer zwanger mogen en kunnen worden heb ik extra controles bij de gynaecoloog.
     
  7. Orangeapple

    Orangeapple Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.047
    379
    83
    Wat verschrikkelijk verdrietig. Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Heel veel sterkte met dit moeilijke verlies en ik wens je heel veel geluk toe voor in de toekomst.
     
  8. Yelly

    Yelly Bekend lid

    26 jun 2019
    647
    575
    93
    Heel veel sterkte en kracht gewenst @DoeEenGok !
     
  9. Maan92

    Maan92 Actief lid

    8 dec 2016
    192
    95
    28
  10. betties

    betties Fanatiek lid

    24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    @DoeEenGok wat verschrikkelijk... heel erg veel sterkte en liefde en geluk.
     
  11. betties

    betties Fanatiek lid

    24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Ik heb woensdagavond een intakegesprek met de kraamzorg. Hebben jullie dat al gehad? Bij de andere 2 zat ik gewoon bij zo’n grote organisatie en was de intake ff snel telefonisch. Geen idee wie ze zouden sturen en 2x niet echt een leuke vrouw gehad. Nu heb ik een particuliere vrouw, op aanraden van een vriendin. Zij komt echt langs en stuurde een contract op. Daarin staan dat we ook een kraamzorg plan maken. Ehm, heb ik niet zoveel mee (net als met een bevalplan). Hebben jullie zoiets? En wat zet je daar dan in? Ik heb niet eens echt behoefte aan de volledige uren, gewoon iemand die de VK helpt bij een eventuele thuisbevalling en daarna mij en de baby controleerde de opvolgende dagen. Huishouden weet ik dat ze weinig doen want dat mag allemaal niet en man is dan ook nog thuis. Dus ja, wat moet je opschrijven dan? Ik weet alleen dat ik geen gepush wil over borstvoeding.
     
  12. Orangeapple

    Orangeapple Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.047
    379
    83
    @betties ja heb ik al gehad, zo'n snelle intake aan de telefoon met zo'n grote organisatie :roflmao:

    Ik ben er ook niet zo van, maar misschien iets over of je tijd alleen met de baby nodig hebt/wil, hoe omgaan met kraambezoek, moet ze helpen met kindjes wegbrengen naar school/opvang. Zoiets?
     
  13. Yelly

    Yelly Bekend lid

    26 jun 2019
    647
    575
    93
    Wij hebben een zzp-er voor de 3e maal. Zij is super zorgzaam en behulpzaam. Is er voor het hele gezin. ML is ook thuis dus van ons hoeft ze niet zoveel te doen maar dat vindt ze allemaal zelf geen probleem. Kinderen naar school, badkamer, stofzuigen, de vaat etc ze doet wat nodig is. Speelt ook super lief met de andere kinderen.
     
  14. betties

    betties Fanatiek lid

    24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Heb je elke keer dan ook dezelfde gehad? Dat is wel fijn.
     
  15. Yelly

    Yelly Bekend lid

    26 jun 2019
    647
    575
    93
    Ja elke keer dezelfde. Ze doet maar 1 gezin per maand en is super gewild. Dus heb haar direct geappt toen ik wist dat ik zwanger was.
    Ze is nu al vol tot november dit jaar.
     
  16. betties

    betties Fanatiek lid

    24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Vandaag een rondje baby afspraken. Zo eerst een echo en gesprek bij de gyn ivm placenta. Hopelijk krijgen we nu groen licht voor wat betreft de ligging van de placenta, dat ie dus eindelijk voldoende weggegroeid is en ik natuurlijk mag bevallen.ik ben nu vooral benieuwd hoe de baby ligt, want ik ben bang dat dat dwarsliggen of stuit het volgende dingetje wordt...
    En vanmiddag bij de VK,normale controle.

    Gister kreeg ik eindelijk de smaak te pakken. Eerste was gedaan en een lijstje gemaakt van dingen die ik nog niet halen. Ook een idee voor een kaartje gemaakt, manlief was wel enthousiast. En tadaaa.... Hebben we nu eindelijk een naam?! Lijkt er wel op
     
  17. Wens84

    Wens84 Fanatiek lid

    2 mrt 2016
    1.534
    1.532
    113
    @DoeEenGok wat enorm verdrietig :cry: moet een heftige periode zijn geweest (en nog natuurlijk). Zag aan je onderschrift dat je nu opnieuw zwanger bent. Dat zal niet zonder zorgen zijn, wens jullke veel kracht en sterkte toe. Dat er maar een gezonde baby geboren mag worden

    Kraamzorg
    Hier vorige week ook telefonische intake gehad. Ze vroegen helemaal nergens naar (maar goed ook want nog helemaal niets staat er klaar :rolleyes:)
    Enige wat ik heb aangegeven is dat ik wil dat de kraamzorg weggaat als het klaar is die dag. Woon klein en als alles verder goed gaat hoeft ze hier geen hele dagen te zijn. Trof er vorige keer 1 die niet weg wilde/mocht.
    Ze heeft me verzekerd dat ik dat nu aan kan geven en ze daar alleen maar blij mee zijn omdat het erg druk is. En ze heeft me op het hart gedrukt direct te bellen als ik iemand tref die me op mijn zenuwen werkt :roflmao:
    Had er vorige keer eerst 1 die echt helemaal geweldig was , na paar dagen een ander en die zat enorm in mijn aura en die wilde dus ook niet weg toen ik zei dat ik er wel klaar mee was voor die dag.

    Placenta
    Ik heb vorige week een groeiecho gehad en ook is er gekeken naar de placenta omdat die met 20 weken voor de uitgang lag. Nu lag hij netjes 2 cm boven de uitgang en dat was goed genoeg om gewoon te bevallen zei ze

    Babyshower
    Afgelopen zaterdag verrast met een babyshower. Super leuk. Hadden een high tea en ben enorm verwend met cadeautjes. Echt gezellig

    Vitamine tekort
    Helaas nog steeds een flink tekort daarom nj wekelijks B12 injecties bij de HA en nog meer extra vitamines op recept gekregen. Hoop dat het nu beter gaat

    Kramp
    Sinds het weekend enorm last van mijn kuiten. Had zondagochtend in beide benen in de kuit en scheenbeen en voet kramp :|:|:| nondeju wat deed dat zeer zeg. Niet normaal. Man dacbt dat ik weeën had omdat ik de pijn stond weg te puffen :rolleyes::roflmao: gelukkig is de kramp nu wel weg maar heb ik in 1 kuit echr nog zo'n spier die enorm gevlelig is en die je continu voelt. Telkens bang dat de kramp er weer inschiet :cool:

    Betties... leuk dat je de naam nu lijkt te hebben. Hier hebben we hem ook denk ik al twijfel ik nlg wel :D
     
  18. betties

    betties Fanatiek lid

    24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Hier vanmorgen ook een goede echo gehad voor wat betreft de placenta, dus die hobbel is genomen.. MAAR, nu is dat dwarsliggen toch echt wel een dingetje. Kleine heeft wel ruimte genoeg en is bewegelijk genoeg om nog zelf te draaien, maar dat moet hij wel binnen 2 weken doen! VK moet ligging in de gaten houden en als het niet veranderd bij week 35 moeten meen draaipoging doen. Dat is echt het advies. Dwars is de slechtste optie om een bevalling te doen, dus dat klonk alsof het anders echt een keizersnede wordt. Tjonge jonge het is echt elke keer wat. Ben er zo zat van!
    Hoewel ik eerder nog keihard moest lachen om moxa behandelingen bij je teen bij de acupunctuur heb ik nu maar gemaild of ik daar terecht kan. Alles op alles om die kleine te laten draaien!
     
  19. Wens84

    Wens84 Fanatiek lid

    2 mrt 2016
    1.534
    1.532
    113
    Fijn dat de placenta omhoog is gegaan. Minder fijn dat hij nog dwars ligt. Hoop voor je dat hij uit zichzelf nog gaat draaien
     
  20. Orangeapple

    Orangeapple Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.047
    379
    83
    @Yelly hoe gaat het nu met jou? Veel last van je buik?

    Fijn dat de placenta omhoog is gegaan! Misschien de moxa toch maar proberen inderdaad:confused::p @betties

    @Wens84 wat leuk dat je verrast bent met een babyshower! Hopelijk voel je je de komende tijd beter door de extra vitamines.

    Wij hebben nog geen naam, zijn er nog niet uit :eek: begin hm nu toch wel een beetje te knijpen dat de baby naamloos blijft :confused:
     

Deel Deze Pagina