1 t/m 15 maart 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door KleineLai, 23 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wens84

    Wens84 Fanatiek lid

    2 mrt 2016
    1.534
    1.532
    113
    Ik ook niet echt ervaring hoor maar toevallig ergens gelezen van de week ;)

    Wel een snelle echo gehad maar je zag net niets zeg maar o_O dochter is denk ik niet echt ziek maar wilde gewoon een dagje thuisblijven :eek: en vanmorgen geen zin in discussies dus heb er maar voor gekozen om een dagje lekker te luieren vandaag samen :oops:
     
  2. Maan92

    Maan92 Actief lid

    8 dec 2016
    192
    95
    28
    Bedankt voor de tips! Vandaag op mijn werk hele kleine beetjes gegeten en gedronken en dat gaat toch echt wel beter.

    Vervelend voor wie snachts wakker ligt van de baby, placenta ligt hier voor dus dat scheelt misschien.
     
    Wens84 vindt dit leuk.
  3. Yelly

    Yelly Bekend lid

    26 jun 2019
    647
    575
    93
    We hebben allemaal wel eens behoefte aan een pauzedag, toch? En je dochter is nog jong :)

    @Maan92
    fijn dat het zo beter gaat!

    @Anoek1989
    Ik vind het voor een 3e ook wel vroeg hoor, het indalen. Maar ook al vast in bekken?
    Hier daalde de eerste met 28 wk in, maar nr 2 en 3 pas tijdens of vlak voor de bevalling. Volgens de vk was dit, omdat er dan meer ruimte in je baarmoeder is (door de bank genomen) en er minder noodzaak is voor de baby om in te dalen.
    Ben benieuwd of deze baby gaat indalen, ligt voorlopig gewoon lekker dwars, waarom ook niet, kan je niet vroeg genoeg mee beginnen:roflmao:
     
    Naomi16 en Wens84 vinden dit leuk.
  4. Naomi16

    Naomi16 Lid

    18 jan 2020
    53
    32
    18
    Vrouw
    @Maan92
    Fijn dat het beter ging zo!

    Die van mij bouwt ook elke avond een feestje zodra ik in bed ga liggen, maar dat vind ik stiekem wel gezellig. Meestal ook niet te lang zodat ik gewoon kan gaan slapen... wel pas laat omdat ik avonden werk, rond 12 uur/half 1....
    vanochtend begonnen ze hier voor de deur met bouwwerkzaamheden (zonnepanelen overal geloof ik) al om 7:00... man man wat ben ik chagrijnig en moe nu :(

    Op een iets vrolijkere noot- gister ook controle en alles was goed, beetje ingedaald ook.
     
  5. betties

    betties Fanatiek lid

    24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Ik lag vannacht ook weer wakker met een feestje in mijn buik. Ik vind het allang niet leuk meer. Hij gaat zo tekeer dat het echt gewoon pijn doet soms. En ik wil gewoon slapen... Maar goed, nu verlof dus ik kan middagdutjes doen!
    Vandaag niet, vol programma. Waaronder nog een keer stinkkaarsen branden bij mijn kleine teen haha. Ik doe nog 1 poging (afspraak stond al). Overigens heeft ze ook naaldjes gezet tegen maagzuur vorige week en ik moet zeggen, deze week echt weinig last en geen medicijnen tegen maagzuur genomen.
     
  6. Anouk1989

    Anouk1989 Actief lid

    18 nov 2015
    260
    96
    28
    NULL
    NULL
    @Yelly ze zei wel dat ie echt al in het bekken lag, ze moest ook echt ‘diep’ (en pijnlijk:confused:) voelen.. maar geen idee of hij dan ook echt ‘vast’ ligt..o_O Voelt qua bewegingsvrijheid ook wel zo, opstaan, bukken etc gaat ineens een stuk lastiger. Gisteravond veel ‘druk’/krampen naar onder, beeb heel onrustig, voelde niet fijn. Toen ik in bed ging liggen werd het gelukkig wel minder.
     
  7. Wens84

    Wens84 Fanatiek lid

    2 mrt 2016
    1.534
    1.532
    113
    Oh dat klinkt niet heel fijn :rolleyes:

    Zojuist mijn suikerwaarden van deze week doorgestuurd naar het ziekenhuis. Als het goed is belt ze vanmiddag nog. Ben brnirued of ik aan de insuline moet :(
     
    Anouk1989 vindt dit leuk.
  8. Maan92

    Maan92 Actief lid

    8 dec 2016
    192
    95
    28
    @betties ik vind die stinkkaars wel fascinerend. Kunnen ze ook verklaren waarom dit (soms) werkt? Want het klinkt zo vaag.
     
  9. betties

    betties Fanatiek lid

    24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Volgens de acupunctuur leer zit er een startpunt van een energiebaan naast de nagel van je kleine teentje. Die loopt via je been naar je baarmoeder en verder. Door op dat punt een naadje te zetten en er dan zo’n monastiek bij te houden wordt dat punt verwarmd en wordt er zo warmte in die energiebaan gebracht. Tsja, ehm dat dus... en daardoor zouden de omstandigheden in je bm dus optimaal worden. Nou ja, ik ben totaal niet zweverig en nogal sceptisch, maar de verzekering betaald. Haha.
    Ze zet ook 2 naaldjes in mijn polsen, werk dan net als van die seabands bij misselijkheid. Daar zit het drukking voor je maag en ik moet dus zeggen dat het met maagzuur echt ineens heel goed ging afgelopen week.
    Ik heb nu een restje van een reukloze stinkkaars mee haha. Heb overigens geen nieuwe afspraak gemaakt nog, ik wacht eerst wel even het vk bezoek en echo af van aankomende woensdag.
     
    Maan92, Wens84 en Anouk1989 vinden dit leuk.
  10. Maan92

    Maan92 Actief lid

    8 dec 2016
    192
    95
    28
    Ah oké, dan zit er in ieder geval een gedachte achter. Ik dacht dat je alleen een stinkkaars bij je voet moest houden, los van de acupunctuur. Ik hoop hoor je dat het werkt!
     
  11. Anouk1989

    Anouk1989 Actief lid

    18 nov 2015
    260
    96
    28
    NULL
    NULL
    Al meer duidelijkheid??
     
  12. Amer

    Amer Actief lid

    4 jul 2019
    185
    149
    43
    Vrouw
    Lekker veel berichtjes weer!

    tav borstvoeding: ik heb bij de oudste eerst een handkolf geleend. Wilde eerst afwachten hoe het ging met de bv, toen na 2 week eens begonnen met oefenen met de handkolf. was sowieso ff een verlichting omdat we toen spruw hadden beide en het steeds aanhappen en loslaten van haar (door haar eigen ongemak) mij ook veel pijn deed, maar het kolven werkte ook goed. De Kraamverzorgende had me al wel gewaarschuwd dat ik grote tepels had (nooit geweten, nooit beseft) dus dat ik schilden maat L zou nodig hebben. Eigenwijs de eerste x toch met M geprobeerd (standaard bijgeleverd) maar dat paste toch niet goed in het vacuüm. Prenatal op 5 minuten rijden dus manlief gauw voor maat L geen gestuurd.

    3 week voor het einde van mn verlof een dubbelzijdig elektrische aangeschaft omdat ik 3 dagen per week zou moeten kolven (in het begin ook nog 3x per werkdag).
     
  13. Amer

    Amer Actief lid

    4 jul 2019
    185
    149
    43
    Vrouw
    Ff een heel lullig iets maar: mensen willen ons ook nu weer cadeautjes geven. Waar ik dol op ben, dus dat is niet verkeerd. Maar ze willen ook graag weten wat we willen en dat vind ik voor een derde echt heel moeilijk bedenken. Ik weet vooral wat ik niet wil: is kleertjes van de Hema (die koop ik nl zelf zo graag ), knuffels, tutteldoekjes, verzorgingsproducten. Maar wat wel...? Het is immers de derde en we hebben al een zoon en een dochter dus qua speelgoed ook al aardig voorzien.

    ik heb nu oa bedacht: een overtrekje over de stokke newborn set, grimms water of vuur (regenboog hebben we al), een rubensbarn ecobud knuffelpop, een naamslinger, klikkie cadeaubon, melton babyslofjes en een speenkoordding.
    Wie heeft er nog leuke inspiratie? Mn ouders en broer en zus etc willen weer een 10dagen pakket samen stellen, mn collega’s en mn zwangerschapsgroepje van de tweede doen ook nog aan cadeautjes en dan nog het ‘gewone’ kraambezoek...
     
  14. Orangeapple

    Orangeapple Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.047
    379
    83
    @Amer lastig! Ik vind het voor de tweede al moeilijk. Misschien nieuwe voorleesboekjes? Eigen kinder bestek? Of eigen bordjes? Iets voor op de babykamer, nachtlampje ofzo?!
     
  15. Amer

    Amer Actief lid

    4 jul 2019
    185
    149
    43
    Vrouw
    Oh en qua oppas: behalve op doordeweekse ochtenden kunnen we altijd mn schoonouders bellen. Ben nu 2x op vrijdagochtend bevallen. De tweede x was toevallig mn schoonvader wat later opgestaan waardoor hij dochter naar het kdv kon brengen.
    Dochter moet nu naar school. We hebben lieve buren (met oa kinderen in zelfde leeftijd) en ouders van beste vriendinnetje die dat indien nodig willen doen. Zoon gaat 3 dagen naar kdv. Kdv is 600 m de hoek, willen evt zelfs ophalen. Andere 2 dagen beroep op buren of schoonzus.
    Als t s nachts gebeurt hoop ik dat ze gewoon doorslapen. En anders parkeren we ze beneden voor de tv. Ze slapen ook door elkaars gehuil heen s nachts, pas na 6u slapen ze lichter en worden ze wakker van elkaar of ons.
     
  16. betties

    betties Fanatiek lid

    24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Qua cadeaus hebben wij het makkelijk, het is weliswaar de derde en ook weer een jongen maar wij hadden helemaal niets meer qua spullen. Dus van mijn ouders krijgen we een babynestje en van mijn s.ouders een kinderstoel.
    Kleertjes kopen doe ik het liefste zelf, sommige mensen komen net vreselijke dingen aanzetten (zo heb ik al een vreselijke Winny de poeh romper). Hier juist wel babyspeelgoed gevraagd en praktische dingen als Maxi-Cosi hoes en dekentjes.
     
  17. Orangeapple

    Orangeapple Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.047
    379
    83
    @betties hier vraagt men niet wat we leuk vinden om te krijgen of goed kunnen gebruiken. Dus de meeste komen idd met de meest vreselijke kleding aanzetten of dingen die we al in drievoud hebben.. zo zonde.. daar doe ik dus niks mee (naja weggeven aan een stichting).
     
  18. Orangeapple

    Orangeapple Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.047
    379
    83
    Nu klink ik wel heel ondankbaar.. maar zo bedoel ik het niet. Vind het gewoon zonde dan als we het niet kunnen gebruiken.
     
  19. Orangeapple

    Orangeapple Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.047
    379
    83
    Babykamer begint hier al heel wat te worden, zo leuk!! Nog even wachten op de gordijnen en wat leuks zoeken voor aan de muur en dan is het zo goed als af. Ik had twee baby voorleesboekjes van mijn zoontje in de babykamer gezet, maar die heeft hij weer snel terug gezet op zijn eigen kamer.. hij was het er niet meer eens :roflmao: ook al doet hij er niks mee want hij heeft tig andere boeken :cool: Ik twijfel nog over een stoel in de babykamer, hebben jullie die?
     
  20. betties

    betties Fanatiek lid

    24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Eerdaags krijgen wij een nieuwe bank met nieuwe grote stoel. Dan gaat de huidige losse stoel naar de hal boven,dan kan ik daar snachts voeden. Vind ik handiger dan op bed of dat ik helemaal naar beneden moet.
     

Deel Deze Pagina