16 t/m 30 november '19 | deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nina Sanders, 23 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Friesje203

    Friesje203 Fanatiek lid

    31 dec 2014
    1.142
    844
    113
    Ik heb er idd 2 in de ziekenhuistas zitten!
    Mijn vk raadde aan er 2 te bestellen en ze kosten nog geen €3 per stuk dus vond ik geen ramp (heel af en toe sneuvelen ze nog wel eens).
     
  2. BJlover

    BJlover Fanatiek lid

    6 apr 2010
    1.205
    653
    113
    Daar heb ik over gehoord. Ik ga hem niet kopen, want ze gebruiken dat niet in het ziekenhuis
     
  3. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ja ik ga hem hier los kopen bij de vk. Kost 3 euro
     
  4. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ik kopieer mijn update bericht even van het andere topic. :)

    Zo hier weer terug van alle afspraken. Vanavond hoef ik alleen nog de deur uit voor acupunctuur maar dat is hier in de straat dus ben ik echt naar 30 min van weg.

    Controle vk was prima.. bloeddruk voor mijn doen wat hoger (111/69). Normaal zit ik rond de 90/60 maar nog steeds prima dus. Baby lag een heel klein stukje met hoofdje in bekken. Dat kon het begin van een indaling betekenen, maar voor hetzelfde geldt dat hij morgen weer terug omhoog is gegaan. Het kán dus, maar hoeft niet. Belinstructies gehad en de laatste wensen voor de bevalling. Volgende week maandag weer controle.

    Daarna de laatste groeiecho. Die was prima. Buikje mooi gemiddeld, beentjes iets korter zoals altijd. Baby O wordt net zoals zijn grote broer geschat op 7 pond bij de geboorte wanneer hij komt met 40 weken. Leuk detail; hij heeft een koppie vol haar (we zagen echt een hele rand vol haar langs zijn schedel haha). Hij had beide handjes voor zijn gezicht en had ook zijn voet vast dus een hele duidelijke profielfoto konden we niet meer maken. Ik zal even kijken of ik de beste nog even kan posten. Vinden jullie dat leuk?

    Op dit moment was zijn geschatte gewicht 2,5kg.
    Oh ja, met de vk ook afgesproken dat ik met 40 weken gestript word en dat ze me sowieso nooit de volle 42 weken gaan laten rondlopen mocht ik met 40 weken nog niet bevallen zijn. We bespreken gewoon tzt hoe ik me voel, maar later inleiden dan met 41 weken gaan ze sowieso niet doen. Heel leuk allemaal, maar je kan er donder op zeggen dat wanneer het strippen geen effect heeft, ik zsm na uitgerekende datum ingeleid wil worden. Ik ga mijn lichaam geen dag langer dan nodig zo laten lijden. Als ik mijn buik nu al zie, barbaars gewoon. Maar iets in mij zegt dat het zo ver helemaal niet gaat komen..

    Ik heb er in elk geval zin in! Kom maar op. Ik ben er klaar voor, ik ben er relaxed onder. Gaat allemaal goed komen. Ook in huis is de boel voor mijn gevoel redelijk onder controle. Alle spulletjes zijn gereed op een emmer en tissuebox na.. dussss: check check check. Vandaag ook een rustig dagje gepland. Zo even stoffen, al wat spul in de ziekenhuistas stoppen (niet alles kan natuurlijk al, toiletspullen en oplader enzo niet, maar die dingen schrijf ik op en leg ik groot naast de tas), ik wil een gangkastje vandaag opruimen en alle was wegwerken. Meer ga ik niet doen. Nu denk ik even verder met Gilmore Girls.

    Ongelofelijk hoe kalm ik mij op dit moment eigenlijk voel, in tegenstelling tot de vreselijke onrust die ik juist voelde in de afgelopen 2 weken...

    Oh ik moet zo wel even de belastingdienst bellen. Zie dat ik voor de maand nov maar 87 euro aan Kinderopvangtoeslag heb ontvangen. Dat lijkt mij een grove fout, want dat zou betekenen dat ik deze maand 850 euro ofzo kwijt ben (10 dagen x 10,5 uur opvang à €8,75 per uur). Lijkt me niet te kunnen kloppen...

    Wat zijn jullie plannen vanmiddag?
     
    XMamaMX en Mamabella12 vinden dit leuk.
  5. Pyaar

    Pyaar Actief lid

    14 jan 2019
    456
    629
    93
    Vrouw
    Wat een bijzonder verhaal van je oom! Hopelijk gaat het allemaal goed.
     
  6. Pyaar

    Pyaar Actief lid

    14 jan 2019
    456
    629
    93
    Vrouw
    @Nina Sanders Ojee dat is echt een ramp!! :eek: Hopelijk is het een foutje. Weet je zeker dat het bedrag van 87 euro voor de kinderopvangtoeslag was, en toevallig geen (nabetaling van) kindgebonden budget? Wij kregen laatst ook een soortgelijk bedrag als nabetaling voor het hele jaar 2018 overgemaakt
     
  7. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Nee weet ik zeker, wij hebben nl geen recht op kindgebonden budget. Maar dit bedrag vond ik wel heel laag.. o_O
     
    Pyaar vindt dit leuk.
  8. Mamabella12

    Mamabella12 Bekend lid

    22 okt 2017
    789
    790
    93
    Haha @Nina Sanders ik ga hetzelfde om met m'n vluchttas zoals jij. Vooral heel GROOT dat briefje ernaast anders vergeet ik het nog haha. Vandaag het eerste babywasje gedaan, ik kan me bijna niet voorstellen dat we straks weer zo'n kleintje hebben als ik die mini kleertjes zie :eek:. Ik begin nu wel nesteldrang te krijgen. Heb het idee dat ik nog ZOveel moet doen.. deze week wil ik echt even meters maken hoor! Wantja, stel je voor dat ie toch al eerder komt :|.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  9. Rian89

    Rian89 Fanatiek lid

    13 jul 2013
    3.106
    2.347
    113
    NULL
    NULL
    Als jij dat wil wel...;)
     
  10. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ik zit hier weer met een mega drukke baby haha.
    Van het weekend ook joh. Had onwijs trek toen ik opstond. Lekker ontbeten. Gaat meneer zich lekker van zij draaien en kei hard tegen mijn maag schoppen. Heel fijn direct na het eten.. o_O
     
  11. mom2be21

    mom2be21 Bekend lid

    11 jun 2012
    777
    591
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Volgens mij is advies 4 tot 6 weken van tevoren. Ik ben begonnen met 2 grote koppen per dag en voeg daar vanaf 37 weken nog een 3e aan toe :)
     
  12. mom2be21

    mom2be21 Bekend lid

    11 jun 2012
    777
    591
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Zo ik ben ook weer bijgelezen geloof ik!

    @Rian89 wat een bizarre wending in het verhaal van je oom! Blijft erg spannend dus de komende tijd. Gelukkig slaap je iets beter weer!

    @Ready2loveU jeetje ik kan me niet voorstellen hoe heftig t is om alle dagen zoveel pijn te hebben. En wat naar dat je zulke verschillende verhalen krijgt van de artsen. Ik zou toch om een andere arts vragen. Inleiden met 37 weken is wel echt aan de vroege kant maar vanaf 38 weken in jou situatie zou ik echt niet raar vinden!

    @Pyaar jeetje mijn oren gaan echt klapperen van sommige dingen die je schrijft! Daar kan ik me vanuit mijn eigen situatie echt weinig bij voorstellen. Gelukkig is je man er iig snel weer!!

    Cordring heb ik hier klaarliggen (x2), donderdag bij de vk en vrijdag bij de gyn aangeven dat ik graag wil dat ze die gebruiken.

    Vriendin zou afgelopen weekend foto's van ons maken maar had hoofdpijn dus ging helaas niet door. Toen heb ik zelf de camera en statief nog maar even meegenomen naar het bos. Op de foto 35+5 :)

    Verder heb ik veel harde buiken en regelmatig voorweeen. Dit konden nog wel eens lange weken worden. Mn buik is echt enorm en dus ook zwaar, bekken ook weer meer last van nu. Gelukkig doen manlief en ouders regelmatig iets om mij wat te ontlasten :)
     

    Bijgevoegde bestanden:

    BJlover, Ready2loveU, Yviev en 6 anderen vinden dit leuk.
  13. Mbob

    Mbob Actief lid

    28 aug 2017
    260
    232
    43
    Vrouw
    Wow @mom2be21 wat een mooie buik! Vervelend van de harde buiken en voorweeen. Heb je een voorgevoel wat het wordt qua geslacht?

    @Mamabella12 Mijn gyn adviseerde vanaf 37 weken de thee. Ik zou het gewoon aan je VK vragen, als die groen licht geeft lijkt het me helemaal prima toch? En nesteldrang is hier ook heeeeel erg aanwezig haha, voor mijn idee moet er ook nog zoveel gebeuren maar uit eindelijk valt het wel mee.

    @Nina Sanders Fijn zo'n drukke baby, soms haha. Hier ook heel vaak drukke baby, vooral mijn ribben moeten het ontgelden.. En fijn dat je controle goed was! Hopelijk gaan ze mee met je wens voor inleiden wanneer je dat wilt. Belastingdienst nog kunnen uitzoeken hoe het zit?

    @Rian89 Wat bijzonder van je oom zeg! Jeetje, ik hoop op het beste voor jullie!
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  14. Pyaar

    Pyaar Actief lid

    14 jan 2019
    456
    629
    93
    Vrouw
    @mom2be21 wat een mooie foto! Jij bent mooi zwanger zeg! Straks durf ik mijn foto niet eens te plaatsen met mijn buikje.. haha...:D:oops:

    Gister heb ik voor het eerst rennies gehaald en gebruikt.. ik heb ineens zoveel last van het maagzuur, zowel overdag als snachts. Nu heb ik ook 2 hoofdkussens op elkaar om wat hoger te liggen. Heb wel beter geslapen dan de afgelopen nachten. :):thumup:
     
    mom2be21 vindt dit leuk.
  15. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    @Mbob nou, ja en nee. Ja, kunnen uitzoeken maar het antwoord bevalt me niet!

    Wat blijkt, ze hebben geen fout gemaakt, maar het is ook niet gezegd dat ik iets fout heb gedaan. Ik zal de situatie heel stakato hieronder uitleggen.

    Halverwege dit jaar andere baan. Netto heel iets op vooruit gegaan. Niet veel. Ook net bericht gekregen dat we vd kinderopvangtoeslag v 2018 wat moesten terug betalen. Zit m ws in een afronding. Of vergeten een periodiek mee te nemen in de berekening of netto met wat meer vakantie geld gehad dan vooraf geschat. Ik weet niet, dont care. Maar ik dacht, ik ga mn inkomen wijzigen bij de belasting. Zet ik lekker hoog in. Zo voorkom ik terug betalen volgend jaar.

    Wat blijkt? Die wijziging berekenen ze direct voor heel 2019. Dus Ik heb nu een hoge wijziging door gegeven die ze voor heel 2019 meteen verrekenen met de resterende maanden. Komt dus ongelukkig uit. Stel dat ik per maand nu 50 euro minder toeslag krijg door mijn doorgegeven wijziging valt dit mee. Maar doe je dit x 10 maanden die al voorbij zijn v 2019 en je verrekent dit met nov en dec, dan blijft er weinig wat ik nog krijg over resterend 2019. Snap je? Zeker verdeeld over 2 maanden, namelijk nov en dec. Dat is nu gebeurd. Wist ik veel dat ze gelijk zouden verrekenen van een heel jaar. Want immers, ook pas half 2019 bericht gekregen definitieve toeslagberekening 2018. Had ik dit geweten, dan had ik de wijziging niet nu al doorgegeven. En we betalen opvang precies wat we afnemen. Deze maand toevallig een extra dag. Ja, dat voel ik zeker nu ik bijna de gehele factuur (900 euro) uit eigen zak moet betalen.
    Had ik ook nog eens net een interpolis jaarfactuur gehad van 700 (opstal, inboedel, aansprakelijkheid, de hele riedel in 1x v een heel jaar) én reiniging van de rolluiken boven (van 500 euro). Allemaal in 1 maand. Dus ik ben eigenlijk gewoon pisnijdig. Weet je hoe veel in 1x. Verdorie :mad: Ja, ik heb dit op de spaarrekening staan, maar jongens, dat wil je toch niet uitgeven aan rekeningen? Of ben ik echt zo'n zeur?

    Het leuke is dat we dit grapje met de opvang dus volgende maand nog een keer heb. :o:
    Maargoed. Dan boeit het niet want dan heb ik mijn baby :roflmao:
     
  16. Pyaar

    Pyaar Actief lid

    14 jan 2019
    456
    629
    93
    Vrouw
    @Nina Sanders wow dat is echt veel in 1 keer! :eek: Nou vind ik alles omtrent belastingdienst altijd heel tricky, want het zo lastig soms met dingen inschatten. Dan kan zoiets gebeuren inderdaad. Erg vervelend! Maar waarom betaal je je verzekeringen in 1x voor een heel jaar? Kan het niet per maand? Wij hebben alle verzekeringen wel per maand, anders zou ik ook een hartaanval krijgen van een jaarfactuur.... :oops:
     
  17. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ja dat kan, maar alle verzekeringen omtrent huis (opstal, inboedel, aansprakelijkheid) betalen wij altijd jaarlijks in 1x omdat je dan pakket korting krijgt. Ik vind alles per maand heel vervelend, dan heb ik het idee dat er van onze salarissen echt niks overblijft (opstal zit er pas sinds dit jaar bij he, we hebben nu pas een eigen huis gekocht). Net zoals gemeentelijke heffingen, die doen we ook allemaal in 1x.. kun je er maar vanaf zijn.
    Ik moet er wel bij vermelden dat ik elke maand een x bedrag opzij zet voor zulke dingen. Zodat ik het ook heb mochten we een grote factuur krijgen. Maar je begrijpt dat dit er niet allemaal in 1x mee af ging;)
     
    Pyaar vindt dit leuk.
  18. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Trouwens, zorgverzekering en wegenbelasting doen wij wel per maand! Van die laatste hoop ik binnenkort een keer af te zijn of deze omlaag te kunnen krijgen. Wij rijden nu een diesel en als ik zie wat deze kost (afschrijving, belasting, verzekering, onderhoud etc dan schrik ik wel). Moet met minder kunnen. Tweede kindje betekent meer lasten, maar ik vind ook dat je dan op andere gebieden kunt kijken of dingen voordeliger kunnen! :thumup:
     
  19. Amara

    Amara Bekend lid

    13 mrt 2019
    615
    742
    93
    Vrouw
    @mom2be21 heel mooi!

    @Nina Sanders och altijd gedoe met die toeslagen. Wij hebben bijna ieder jaar wel iets wat mis gaat. Begin dit jaar waren ze even vergeten de toeslagen door te zetten, konden we 3 maanden lang de volledige kdv rekeningen zelf betalen. 3x 1500euro terwijl we net de keuken hadden verbouwd, was ook zo fijn:mad:
    Vanaf januari gaat m'n man in salaris omhoog maar durf het ook gewoon niet aan te passen, want dat gaat geheid ook weer mis:$


    Vandaag een erg rustige baby, hoop dat er nog wat beweging in komt want het voelt niet fijn als het ineens zo rustig is in m'n buik...
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  20. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    1 tip: pas het gelijk begin van het jaar aan. Liever nog in december vast voor 2020. Want anders krijg je mijn geintje: dan wordt de wijziging over het gehele lopende jaar meegenomen en dit verrekend met de maanden die je nog tegoed hebt. Als blijkt dat ik nu veel te hoog heb ingezet, krijg ik het wel terug, maar ik had nog een openstaande factuur staan (meer een principe ding, jullie wachten maar ff na dit geintje) dus dat zal allemaal wel verrekend worden.

    Minder beweging nu is normaal want je kindje krijgt minder ruimte. Als je het niet vertrouwt gewoon bellen. Wanneer heb je weer controle?
     

Deel Deze Pagina