♡ De eerste 1000+ dagenclub | Pt. 2 ♡

Discussie in 'De mama's' gestart door Nina Sanders, 12 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoseMurphy

    RoseMurphy Fanatiek lid

    15 dec 2018
    2.341
    4.876
    113
    Vrouw
    In “normale” tijden vond ik het heerlijk om bijv. op zondag uitgebreid boodschappen te doen in mn eentje. Nu ik zwanger ben word ik na een tijdje met mondkapje op beroerd :/ zo irritant. Wij bestellen nu meestal bij de Jumbo, idd een paar keer gehad dat iets er niet was, maar nog niet vaak!

    @Nina Sanders en @jvsd92 ik las vandaag een nieuwsbericht dat het kaastekort door een hack kwam en t bijna weer opgelost was..
     
    Mya, Nina Sanders en jvsd92 vinden dit leuk.
  2. RoseMurphy

    RoseMurphy Fanatiek lid

    15 dec 2018
    2.341
    4.876
    113
    Vrouw
    Vandaag 20 weken echo gehad <3 (ja beetje vroeg haha). Alles zag er helemaal goed uit gelukkig. Moest nog wel even lopen tussendoor want ze kon het hartje niet goed zien, daarna wel gelukkig en zag er top uit. Zo schattig allemaal en hij lag een paar keer bijna precies zoals A vaak lag, haha. Oeh en aan t eind vroeg ze of ik over twee weken nog een keer wil komen omdat ze een vk aan t opleiden is in 20 weken-echo’s. Nouuu dat wil ik wel hahaha. Heerlijk.
     
    Kirzy, Mya, Siepie85 en 6 anderen vinden dit leuk.
  3. RoseMurphy

    RoseMurphy Fanatiek lid

    15 dec 2018
    2.341
    4.876
    113
    Vrouw
    @wolkje1994 Hele leuke naam (R.)!! Had iemand hier die voorgesteld? :)
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  4. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    Nou vandaag bij de Deen waren ook veel schappen leeg. Snap er niks van. Bij AH in de winkel voor dit hack-gebeuren dus ook dat er steeds dingen niet waren. Bij de Vomar en Plus nog niet gehad. Jumbo vind ik geen fijne supermarkt dus kom ik ook bijna niet.
     
    Mya vindt dit leuk.
  5. jvsd92

    jvsd92 Fanatiek lid

    12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Haha omg, een hack?! Waaaat. Kaas boycotten. Hoe durven ze!
     
  6. wolkje1994

    wolkje1994 Fanatiek lid

    12 aug 2013
    3.892
    5.779
    113
    jup! @Katin87 ! Mijn vriend zei net weer hoe leuk hij de naam vind. Dit hadden we ook bij L. Moest even landen omdat je het niet tot weinig hoort. Maar wel een heel goed gevoel erbij
     
    Mya en RoseMurphy vinden dit leuk.
  7. wolkje1994

    wolkje1994 Fanatiek lid

    12 aug 2013
    3.892
    5.779
    113
    @RoseMurphy en wat fijn dat de echo goed was! En heeerlijk nog een keer spieken.
     
    RoseMurphy vindt dit leuk.
  8. Katin87

    Katin87 Fanatiek lid

    20 feb 2017
    1.348
    3.093
    113
    Wat leuk @wolkje1994 dat jullie de naam zo leuk vinden :) Ik vind hem ook goed bij L passen. Beide namen die je niet veel hoort, maar ook niet heel raar zijn ofzo. Allebei mooie namen!

    Wat betreft boodschappen. Ik bestel altijd bij de plaatselijke Plus. Medewerkers verzamelen daar zelf in de winkel de producten. Als er iets niet iets nemen ze een alternatief product. Bestelkosten zijn €6, maar bij bepaalde actieproducten is het gratis.
     
    Mya, wolkje1994 en Magnolia29 vinden dit leuk.
  9. S2909

    S2909 Fanatiek lid

    14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Haha als ik dit hier lees ivm bestellen en dan heb je België, waar dat totaal niet ingeburgerd is. Wij kunnen hier enkel bij Colruyt bestellen en moeten het zelf gaan afhalen. Niets leveren, ouderwets zelf winkelen ja. XD
     
    Mya en Sansaatje vinden dit leuk.
  10. S2909

    S2909 Fanatiek lid

    14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Ik zit ook eindelijk. Wat een brok energie zo een peuter. Hij was vandaag heel erg in de kus en knuffel modus, veel affectie getoond en voor een keer ook naar papa toe, kusjes bij papa zij wel nog altijd met tanden.

    Waar hij ook in zat was berggeit modus. Op zijn mini sofa, op de verzorgtafel, op het wasrek, op het boekenrek, op zijn plastiek stoeltje, op zijn keukentje, inclusief vallen uiteraard en een mini hartstilstand voor mama.
     
    wolkje1994 en Mya vinden dit leuk.
  11. Fanne

    Fanne Fanatiek lid

    16 feb 2017
    2.885
    4.157
    113
    Met koorts mogen ze hier ook niet naar het kdv, maar met verkoudheid wel. Tenzij dat de ouders positief zijn getest natuurlijk.
    We mogen wel de dag dat ze niet kunnen komen een andere keer inhalen. Mag dat niet bij jullie, dat ze bijv vrijdag extra mogen?
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  12. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Nee inhalen mag hier niet. Ze hebben 2 ruildagen in het jaar. Bij ziekte of andere reden voor afwezigheid is het gewoon pech hebben.

    Nou meiden ik heb weer wat meegemaakt. Het huilen stond me nabij vanmiddag.
    Mini O werd vanmiddag wakker. Best vrolijk, wel veel snot. Maar naarmate hij op was, werd hij steeds warmer en roder. Wilde niet eten en ook geen neurofen. Op een gegeven moment ging mijn man O van de opvang halen. O de mini was echt huilerig en hangerig. Ik ging dus met hem rondlopen. Wat denken jullie dat er gebeurde...

    Spuugt hij me compleet onder. Nee maar echt. Heb ik he, met mijn emetofobie. Man heeft dit ook nog nooit gehad met een kind. Ik zat compleet onder. Vloer zat onder. Broek, sokken, sloffen, tafel.. ik wist echt ff niet wat ik moest doen. Heb hem toen even op de vloer gezet, de vieze kleding uitgetrokken en een grote handdoek om hem heen geslagen. Dat arme jongetje zat er zo hulpeloos. Ik vergat mijn hartkloppingen en angst gewoon even. Want om nog maar te zwijgen over die geur jongen. En dat geluid, de structuur, hoe het eruit zag. Het was gewoon grote mensen kots. Gatverdamme jongen, what the fuck doe je me aan. Ik heb nog even gauw man gebeld dat ie zich moest haasten want ik kon wel ff wat hulp gebruiken.

    Daarna broer O voor de tv gezet (hij kwam zo thuis: 'gatver het stinkt hier. baaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhh' haha), mini O even aan man gegeven zodat ik me kon uitkleden (direct een wasmachine aangezet met alle zooi, weg ermee hoor.. dat moet dan ook gelijk allemaal aan op 60 graden). Inmiddels staat de kotswas in de droger aan en staat er alweer een nieuwe wasmachine aan. Deurklinken ontsmet, handen 80x gewassen, afstandbediening ontsmet (ja hallo, ik wil besmettingsrisico zo veel mogelijk beperken). Ook de vaatwasser staat aan en de vloer is 3x gedweild. Kortom: alles onder controle.

    En nu zit ik me hier toch een partij trots te weten. Niet omdat alles af is, maar omdat ik mezelf heb overwonnen! Ik vergat mijn angst even. Die wel deels is terug gekomen (want bang om zelf ook ziek te worden) maar eigenlijk: dat zal heus mee vallen. Gebeurde de vorige keer ook niet.

    Weet je wat nog het stomme is. Ik geloof eigenlijk dat dit gewoon eenmalig was. Dat er gewoon iets dwars zat bij hem. Want daarna wilde hij zelf drinken, pakte ook de neurofen en wilde echt per se een broodje. Ik heb even getwijfeld maar meneer leek echt honger te hebben. Wees er continu naar en zei 'da.. da... mama. MAMAAAAAAAAAAAAAA... da.'
    Ik heb hem gewoon droog brood zonder korst geven (wel 1). Op zich een goed teken. Hij had weer trek en was vrolijk. En hij kwam op me af om me te kussen als dank voor het broodje. Maar sorry little one, die kus heb ik maar even afgeslagen. ;)

    Heel betoog weer maar so far so good. Nu heb ik zelf trek gekregen (ja, dat schiet er dan bij in he. Ik moet eerst de boel hier schoon hebben).
     
    Kirzy, wolkje1994, riean en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Heb trouwens het kaartje zelf ontworpen en digitaal binnen. Op wat kleine aanpassingen na vind ik hem zo tof geworden. Het is heel iets anders dan bij de jongens. Een kaartje op groeipapier.
    upload_2021-4-12_20-37-26.png
     
    Kirzy, jvsd92, RoseMurphy en 4 anderen vinden dit leuk.
  14. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    @Nina Sanders Ahh wat een gedoe, sneu voor mini O! Fijn dat je het zo goed hebt aangepakt en de paniek de baas was! Kaartje is trouwens ook mooi, heel leuk idee dat het van groeipapier is gemaakt :thumup:
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  15. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Thanks. Was een ideetje van mijn man!
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  16. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    Oh dit vind ik zo ontzettend leuk! Als ik dat eerder had gezien had ik het idee gepikt.
    Ik vind geboortekaartjes zo zonde om te sturen. Bijna iedereen leest hem en mikt hem weg (op de enkeling na die ze bewaart in de la, alsof dat zo veel zin heeft :roflmao:). En dan zo 2 of 3 euro per kaartje, als het niet meer is, x 70 of 80 stuks. Nou, ik heb wel betere bestemmingen :D
    Maar zoiets met groeipapier heeft nog meerwaarde, daar had ik graag meer geld voor uitgegeven.

    Arme O en arme jij, knap dat je het zo goed gedaan hebt!

    L kwam doodmoe uit het kdv. En nu hoor ik haar steeds hoesten en kuchen. Hoop dat het meevalt. We waren 17.45 thuis, ze lag 18.15 in bed en sliep meteen :thumup:
     
    wolkje1994, Mya, S2909 en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    SUPER gaaf!
    Hoe spreek je de naam uit? I’m in love!

    @wolkje1994 geen grap, maar toen ik gisteren vroeg of t perse met een L moest, dacht ik ook aan R. Ik heb ‘m zo en met een A ipv E op m’n lijst staan. Maar is niet scandinavisch genoeg bij onze twee - dus wordt ‘m toch niet :’)
    Ik denk trouwens dat jullie een meisje krijgen :|:|:| haha grapje. maar dan kan die naam nog steeds!
     
    wolkje1994, Mya, S2909 en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Als ZAM-mies.
    Zeg maar hoe je ook het woord mummies uitspreekt maar dan anders ;). Klemtoon op de 1e lettergreep gewoon en -ies op het einde!
     
    Poolvos en Mya vinden dit leuk.
  19. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Nou precies @riean dat was ook ons idee. De prijzen vallen reuze mee. Het hele ontwerpen, meerdere correctierondes, het ontwerpen van bijpassende sluitsticker en ook voor elke kaart een instructiekaartje op kalkpapier is een vaste prijs: startend van 200 euro per 40 kaartjes. Maar dan heb je dus echt een geheel eigen ontwerp aangeleverd en zit alles er bij in. Zelfs alle sluitstickers. Ook in je eigen ontwerp.
    Zouden we bijv. voor een standaard kaart hebben gekozen, dan ben je met ongeveer 150 euro klaar incl. instructie kaartje. Dat vind ik echt wel acceptabel.
     
  20. jvsd92

    jvsd92 Fanatiek lid

    12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Suuuuper tof!! *hartjesogen*
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina