Uitgerekend 1 - 15 augustus 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door babywens93, 23 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minttu

    Minttu Actief lid

    8 mei 2019
    281
    451
    63
    Vrouw
    Leuven, België
    Hoi dames!
    Ik kom graag meekletsen (al ben ik eerder een mee-lezer ;)).

    Het is idd nog pril voor ons allen, het kan nog alle kanten op maar laten we positief blijven en het beste hopen voor iedereen. Spannend!

    Ik plan volgende week bloed te laten prikken bij de dokter en verwacht na +/- 7 weken een afspraak bij de gyn. Door mijn vorige zwangerschap weet ik dat er vaak verschillen zitten tussen hoe dingen lopen in Nederland en België :)

    Ik heb al een paar dagen een metaalsmaak in men mond en pijnlijke borsten.
    Bij de vorige zwangerschap heb ik nooit moeten overgeven, hopelijk deze keer hetzelfde. Waar ik dus het meest tegenop zie is die verschrikkelijke vermoeidheid. Ik startte vorige week met een nieuwe job en het is niet erg een goede indruk als je dan direct ligt te slapen, haha. Vorige keer kon ik soms als om 19uur gewoon aan mijn nachtje beginnen.

    Ik lees graag verder met jullie mee!
     
    SteffieD, babywens93, Elphy en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Elphy

    Elphy Actief lid

    5 jan 2017
    144
    233
    43
    NULL
    NULL
    @Muggleborn ja heel raar, mijn tanden doen altijd pijn in het begin :p

    @Helicryse welkom!!

    @Minttu welkom ! Hier ook snel in slaap, al paar keer tegen 20u knock-out, ai ai ! Jij ook van België?
     
    Minttu vindt dit leuk.
  3. SteffieD

    SteffieD Fanatiek lid

    17 mrt 2014
    1.696
    853
    113
    Vrouw
    Putte, Noord-Brabant
    “Fijn” om te lezen dat er al wat dames kwaaltjes hebben. Ik ben ook al wel wat misselijk in de ochtend en licht pijnlijke borsten maar dacht dat ik het me inbeeldde omdat het nog zo vroeg was
     
    Muggleborn vindt dit leuk.
  4. Minttu

    Minttu Actief lid

    8 mei 2019
    281
    451
    63
    Vrouw
    Leuven, België
    Yes, België :thumup:
     
    Elphy vindt dit leuk.
  5. Helicryse

    Helicryse Fanatiek lid

    8 jun 2020
    1.159
    869
    113
    Vrouw
    Ja, dat dacht ik ook. Maar ik kan er ook niet meer omheen. Ik hoop dat het niet al te veel opvalt bij mensen ;) Morgen en zaterdag ben ik de hele dag naar een scholing. Daar zie ik wel tegenop, mijn energiepeil is al echt laag :( En dan ook nog gammel van binnen.
     
  6. SteffieD

    SteffieD Fanatiek lid

    17 mrt 2014
    1.696
    853
    113
    Vrouw
    Putte, Noord-Brabant
    Oei nee dat is niet fijn! Eerste trimester is altijd heftig hè
     
  7. Helicryse

    Helicryse Fanatiek lid

    8 jun 2020
    1.159
    869
    113
    Vrouw
    Ja, dat vind ik de pittigste periode van de hele zwangerschap en bevalling.
     
  8. SteffieD

    SteffieD Fanatiek lid

    17 mrt 2014
    1.696
    853
    113
    Vrouw
    Putte, Noord-Brabant
    Testjes lopen goed op gelukkig
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Elphy, Muggleborn, babywens93 en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Helicryse

    Helicryse Fanatiek lid

    8 jun 2020
    1.159
    869
    113
    Vrouw
    Ziet er goed uit!
     
    SteffieD vindt dit leuk.
  10. Muggleborn

    Muggleborn Actief lid

    19 nov 2020
    340
    462
    63
    Vrouw
    Sorry , Ik heb een vraagje.. wanneer houden jullie op met testen? Na mijn miskramen heb ik de behoefte om te blijven testen , maar ik kan natuurlijk niet aan de gang blijven.

    Dus ik vraag me af hoe jullie dat doen, ik zie dat ik tot nu toe de enige ben voor wie dit het eerste kindje zou kunnen zijn, dus jullie hebben wat meer ervaring dan mij ..
     
  11. Minttu

    Minttu Actief lid

    8 mei 2019
    281
    451
    63
    Vrouw
    Leuven, België
    Ik ben vorige keer gestopt met testen na de bloedcontrole bij de huisarts. Die zei dat de HCG-waarden prima waren, dus vond ik dat ok.
    Ik denk dat ik 2 weekjes later ook naar de gyn kon voor de allereerste check.

    Maar ik begrijp dat wanneer je al enkele miskramen achter de rug hebt, je vertrouwen weg is.
    Wanneer kan je op controle?
    Ik weet niet precies wanneer de testjes geen zin meer hebben of een vertekend beeld, maar als het je gerust stelt zou ik het gewoon doen?
     
    Muggleborn vindt dit leuk.
  12. babywens93

    babywens93 Niet meer actief

    #32 babywens93, 24 nov 2020
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 nov 2020
    @SteffieD Idd. Mooie testen!

    @Muggleborn Bij mijn zoontje ging ik helemaal los. Had van elk merk super veel testen gedaan. Dit omdat ik de zwangerschap voor mijn zoontje een missed abortion heb gehad. Snap nog steeds niet waarom ik zoveel testen deed, aangezien ik toen ook knallers had. Vorige maand een vroege miskraam gehad en had toen al geen knallers. Paar dagen na NOD ging het mis. Vandaag op 13dpo een knaller van een test en 2-3 op de clearblue. Ik vind het goed zo. Ga niet meer testen en vertrouwen dat het goed gaat. Helaas heb je het nu zelf niet meer in de hand. Hoe zijn je testen nu?
     
    Muggleborn vindt dit leuk.
  13. Muggleborn

    Muggleborn Actief lid

    19 nov 2020
    340
    462
    63
    Vrouw
    @Minttu ik heb 7 december mijn eerste afspraak bij de gyneacoloog. Expres vroeg door de miskramen. Ik heb nu geen testen meer , maar wilde ze nu weer bestellen om toch nog door te testen. Vraag me af of ik mezelf dan niet helemaal gek maak , maar aan de andere kant stellen de donkere strepen me gerust

    @babywens93 heb de eerste keer ook een MA gehad, heb toen maar 1 test gedaan. Maar de 2 keer erna een spontane miskraam en toen bleven de testen licht of werden weer lichter. Vandaar mijn behoefte om te blijven testen denk ik
    Ik test met early dipsticks van sensitest , de onderste is van vanochtend.. ze zijn nu op dus ik moet eigenlijk nieuwe kopen .. maakte me al druk dat die vanochtend iets lichter lijkt dan gister
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Minttu vindt dit leuk.
  14. babywens93

    babywens93 Niet meer actief

    Super mooie testen. Wat ik begreep is dat het een tijdje duurt tot de sensitest knalt, maar die van jou knallen al even. Voor nu zit het helemaal goed & ben je super zwanger meid. Als het je rust geeft, koop je toch nog een paar testjes!? Zo duur zijn ze van sensitest niet.
    Oh en ik vind die onderste niet lichter hoor. :)
     
    Minttu en Muggleborn vinden dit leuk.
  15. Muggleborn

    Muggleborn Actief lid

    19 nov 2020
    340
    462
    63
    Vrouw
    @babywens93 heel erg bedankt voor je reactie meid ik ben wat gerustgesteld...
    Heb toch nog wat testjes besteld zodat ik er misschien om de paar dagen nog 1 kan doen voor mijn eigen geruststelling..
    Ik moet het loslaten, maar ik ben erg emotioneel waardoor mn gedachten een loopje met me nemen
     
    Minttu en babywens93 vinden dit leuk.
  16. SteffieD

    SteffieD Fanatiek lid

    17 mrt 2014
    1.696
    853
    113
    Vrouw
    Putte, Noord-Brabant
    Paniek!
    Vanochtend nog een test gedaan (ik ben ook zo een onzekere) en het streepje is gewoon bijna niet zichtbaar..
    De andere testen zijn wel met middag/avondurine gedaan en de laatste met ochtendurine.. maar ziet er niet best uit he?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  17. babywens93

    babywens93 Niet meer actief

    @Muggleborn
    Geeft toch helemaal niet. Daar zijn we voor. Als je onzeker bent, typ het hier gewoon van je af. Ik had dus gedroomd dat ik wakker werd en alles onder het bloed zat. Nou, dus gewoon nog een testje gedaan omdat ik er helemaal naar van werd. Teststreep is donkerder. :D

    @SteffieD
    Ah nee! Dat ziet er niet best uit. Probeer er straks nog één, misschien test je beter met je 2de urine? Ik duim!
     
    Minttu en Muggleborn vinden dit leuk.
  18. Muggleborn

    Muggleborn Actief lid

    19 nov 2020
    340
    462
    63
    Vrouw
    Misschien test je beter met middagurine net als ik? Ik zou er zo nog 1 proberen.. ik duim voor je.. wat een onzekerheid
     
  19. Elphy

    Elphy Actief lid

    5 jan 2017
    144
    233
    43
    NULL
    NULL
    @Muggleborn ik zit beetje met dezelfde vraag. Ik heb vanmorgen mijn laatste test gebruikt en neem me voor om geen meer te kopen :|

    @SteffieD ik zou inderdaad ook proberen met 2de urine zonder ertussen te drinken.. Ik duim mee!

    Hier mijn rijtje, met de onderste test van daarnet! Laat me geen testen meer kopen aub :rolleyes:
     

    Bijgevoegde bestanden:

    babywens93, Minttu en Muggleborn vinden dit leuk.
  20. Muggleborn

    Muggleborn Actief lid

    19 nov 2020
    340
    462
    63
    Vrouw
    @Elphy je testen zien er goed uit! Ik ben toch gezwicht, mijn testjes komen morgen binnen voel me vooral deze eerste periode toch zekerder als ik test...
    Hopelijk heb jij meer zelfbeheersing hihi
     

Deel Deze Pagina