Uitgerekend 1-15 maart 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Desse, 22 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lola83

    Lola83 Actief lid

    6 jun 2011
    424
    208
    43
    Vrouw
    Leuk! Gefeliciteerd! Wat goed dat het na 1x gelukt is! Ben je alleenstaand en zwanger?
     
  2. Patricia8

    Patricia8 Actief lid

    12 feb 2019
    229
    223
    43
    Vrouw
    Hoi dames,

    Ik schrijf ook graag met jullie mee. Ik heb in juni mijn 2e terugplaatsing gehad (1e cryo), en ben voor het eerst zwanger.

    Ik heb vandaag de termijn echo gehad en daarop was te zien dat ik 11+2 ben (uitrekendatum 2 maart). De verloskundige belde later op dat ze officieel de berekening moet maken op basis van datum terugplaatsing en dit zou betekenen dat ik 9 maart ben uitgerekend. Dit is een week verschil.. de verloskundige en gyneacoloog van het ziekenhuis komen er niet samen uit, dus ik moet over 1 a 2 weken in het ziekenhuis nog een keer een echo krijgen en dan gaan ze met zijn allen erom zitten en bespreken wat de uitgerekende datum is... dus dat is nog even afwachten bij mij. En ik had eigenlijk al afscheid genomen van het ziekenhuis 3 weken geleden haha.. mag dus weer terug.. Heeft iemand hier ervaring mee en welke datum werd bij jullie aangehouden?

    De baby was erg beweeglijk en was super mooi om te zien♡.
     
    Lotje111 vindt dit leuk.
  3. Patricia8

    Patricia8 Actief lid

    12 feb 2019
    229
    223
    43
    Vrouw
    Ik krijg over 3 weken een geslachtsecho. Vanaf 14 weken kunnen ze het geslacht zien. Zo'n extra echo is wel tegen betaling.
     
  4. Lotje111

    Lotje111 Bekend lid

    18 jan 2015
    666
    491
    63
    Oooh nou ja! Wat gek zeg. Bij mij wordt de uitgerekende datum vanuit t ziekenhuis aangehouden dus op basis vd tp datum!
     
    Patricia8 vindt dit leuk.
  5. Patricia8

    Patricia8 Actief lid

    12 feb 2019
    229
    223
    43
    Vrouw
    Bij mij is uiteindelijk de uitgerekende datum 5 maart , ben vandaag precies 11 weken :D
     
    Lotje111 vindt dit leuk.
  6. Maayaa

    Maayaa Actief lid

    26 mei 2020
    483
    570
    93
    Vrouw
    Hey @Lola83 dank je wel! Ja heel fijn dat het in 1x gelukt is.

    Ik doe dit samen met mijn man :) En jij?
     
  7. Maayaa

    Maayaa Actief lid

    26 mei 2020
    483
    570
    93
    Vrouw
    Heyyy @Patricia8 leuk dat je hier ook mee komt schrijven :)

    Wat betreft de uitgerekende datum: hoe oud was de embryo toen ze het terugplaatsen? Je moet dan op de dag van de terugplaatsing het aantal dagen dat het embryo oud is de dagen ervan af trekken en die datum horen ze aan te houden.

    Bij een verse tp houden ze de punctie datum aan.
     
    Patricia8 vindt dit leuk.
  8. Lola83

    Lola83 Actief lid

    6 jun 2011
    424
    208
    43
    Vrouw
    Ha! Oké!:thumup:
    Wij krijgen ook samen een kindje als alles goed blijft gaan;)
     
    Maayaa en Patricia8 vinden dit leuk.
  9. Patricia8

    Patricia8 Actief lid

    12 feb 2019
    229
    223
    43
    Vrouw
    Heeeey,

    Jaaa precies! Het ziekenhuis had eerst een verkeerde datum doorgegeven. Ze hebben t gisteren opnieuw berekend op de manier die jij aangeeft , en daar komt 5 maart uit. Dit komt ook precies overeen met mijn banner 11+1 (berekening volgens dit forum). Wij zijn echt exact op dezelfde datum uitgerekend? Wat leuk!
     
    Maayaa vindt dit leuk.
  10. Maayaa

    Maayaa Actief lid

    26 mei 2020
    483
    570
    93
    Vrouw
    Ik heb bij mijn banner 4 maart 2021 ingevuld en zegt ook 11+1 raar he. Ben vandaag namelijk 11+2 volgens de officiële berekening :D
    Ik ga hem even opnieuw invullen en plaatsen denk ik.

    Maar we lopen wel gelijk ja :) Hoe gaat het met jou?

    Ik voel me goed! Geen klachten meer, ben soms wel beetje buiten adem lijkt het maar dat hoort erbij. Verder niet meer misselijk thank God!
     
  11. Patricia8

    Patricia8 Actief lid

    12 feb 2019
    229
    223
    43
    Vrouw
    @Maayaa wat fijn dat je geen klachten hebt. Dat buiten adem zijn hoort er idd bij denk ik. Ik had weken geen klachten.. maar gisteren en vandaag ineens weer misselijk en vermoeid. Heb ook snel last van mijn rug. De verloskundige zei dat het komt omdat ik een holle rug heb en dat het goed is om alvast fysiotherapie te krijgen voor mijn rug als ik er last van heb. Vandaag boodschappen gedaan en super snel moe haha.. dat wordt wat de komende maanden :roflmao:

    Oh ja en ik eet al sinds het begin van de zwangerschap geen vlees.. kan de geur niet uitstaan en vind het niet lekker..

    Heb je een geslachtsecho gepland? Of ga je wachten tot de 20 weken :D

    Hoe gaat het met de andere zwangere dames?
     
    Maayaa vindt dit leuk.
  12. Maayaa

    Maayaa Actief lid

    26 mei 2020
    483
    570
    93
    Vrouw
    Aah vervelend dat je weer misselijk bent. En je rug ook vervelend! Wel op tijd met fysio starten indd.

    Ik heb sinds kort last van steken in mijn bil! Als ik lig en wil opstaan dan trekt en steekt het. Dus ook maar even contact opnemen met een fysio.

    Haha ik ga wel over 2 a 3 weken naar het geslacht laten kijken, maar ga niet meekijken. En dan geef ik het envelopje aan mijn zusje die graag iets wil regelen voor ons :) Kan niet wachten!! Gaan jullie geslachtsbepaling doen?

    Ik heb het gevoel dat ik een jongen krijg haha maar ja is 50/50 :rolleyes:

    Ik ben ook benieuwd naar de ervaringen van de andere dames hier. Beetje rustig clubje nog :)
     
    Patricia8 vindt dit leuk.
  13. Lotje111

    Lotje111 Bekend lid

    18 jan 2015
    666
    491
    63
    Hoi!
    @Patricia8 wat vervelend dat de misselijkheid terug is zeg, lijkt me zo naar! Heb je er de hele dag last van?
    @Maayaa spannend dat je dan al een geslachtsecho laat doen!! Ben je niet bang dat t te vroeg is? Wij hebben m op 26/9 gepland, ben dan 16 weken. Duurt langggg!
    Ik was dit weekend een weekendje weg met mn zusje, toch wel veel gelopen en denk daardoor weer wat buikkrampen. Gelukkig trekt t wel weg als ik lekker op de bank lig. Verder moe, maar overall voel ik me echt goed!
    Er is een fb groep (waar ook nog niet heel veel in wordt gekletst trouwens) maar als je daar lid van wil worden dan kan je even een berichtje sturen naar @Pandora
     
    Patricia8 en Maayaa vinden dit leuk.
  14. Maayaa

    Maayaa Actief lid

    26 mei 2020
    483
    570
    93
    Vrouw
    Ja het kan vanaf 14 weken en ga het door een ervaren collega laten doen. Maar 16 weken is wel leuker voor jullie want de baby is dan weer een stuk groter en je ziet veel meer!

    Wat vervelend van je buikkrampen maar wel herkenbaar! Heb dat ook af en toe en als je even rust dan zakt het af. Het kan bandenpijn zijn en kan best al zo vroeg in de zwangerschap!

    Betekent dat we dan even pas op de plaats moeten nemen ;)

    Maar fijn dat je je verder goed voelt!
     
    Patricia8 en Lotje111 vinden dit leuk.
  15. Lotje111

    Lotje111 Bekend lid

    18 jan 2015
    666
    491
    63
    Ah zooo leuk! Ben benieuwd!! Ik herken de krampjes ook wel van de vorige zwangerschap en t voelt naar maar niet alarmerend. Als je begrijpt wat ik bedoel haha
     
    Patricia8 vindt dit leuk.
  16. Maayaa

    Maayaa Actief lid

    26 mei 2020
    483
    570
    93
    Vrouw
    Hahaha ja begrijp je volkomen. Lijkt alsof je je baarmoeder voelt groeien of zo :D
     
    Patricia8 en Lotje111 vinden dit leuk.
  17. Patricia8

    Patricia8 Actief lid

    12 feb 2019
    229
    223
    43
    Vrouw
    @Maayaa wat vervelend van die steken! Trekt het vanuit je rug naar je bil? Heb je de fysio al gesproken erover?

    Ik wacht nog even met een afspraak maken.. heb nu dagen geen last van mijn rug.

    Wij hebben 7 september een afspraak voor geslachtsbepaling :D wat leuk dat je zusje iets wil regelen, een gender reveal party?

    Hahahahaha mijn omgeving denkt dat het een jongen wordt, ik heb er nog niet echt een gevoel bij.. het kan alle kanten op :roflmao: heb je al een datum voor geslachtsbepaling?

    @Lotje111 de misselijkheid is gelukkig weer weg.. hoe voel jij de nu? Heb je al een termijnecho gehad, of krijg je die nog binnenkort?
     
  18. Lotje111

    Lotje111 Bekend lid

    18 jan 2015
    666
    491
    63
    Ooh wat fijn dat je niet meer misselijk bent! Lijkt me zo zwaar.
    Ik voel me heel goed! Lekker elke dag middagdutje met mn zoontje, zo fijn :)
    27/8 heb ik de termijnecho en daarna meteen bloedprikken voor de nipt!
    Ik kan echt niet wachten op de geslachtsbepaling, ben zooo benieuwd! Misschien boek ik nóg wel een echo met 14 weken haha ooh dat zou wel heel erg zijn. Erg nieuwsgierig :p
     
  19. Maayaa

    Maayaa Actief lid

    26 mei 2020
    483
    570
    93
    Vrouw
    Nee het is puur alleen die steken. Komt niet vanuit mijn rug. Heb nog geen contact gehad met de huisarts erover. Wacht het nog even af :)

    Fijn dat jij geen last meer hebt van je rug. Hoop dat het laaaaang wegblijft!

    Wat leuk dat je een datum hebt voor de geslachtsbepaling! Dan ben je iets verder dan 14 weken. Ik zat ook te denken aan die periode. Spannend!! Wat het ook is, het is welkom :)

    @Lotje111 Wat leuk over een week de termijnecho! En ook lekker plannen voor de 14 weken echo ;) Is helemaal niet erg toch! Lekker plannen waar jij je goed bij voelt!
     
  20. Lotje111

    Lotje111 Bekend lid

    18 jan 2015
    666
    491
    63
    Haha ja we laten m toch op 26/9 staan, misschien zien we bij de nub alweer duidelijk dat t een jongetje is, we gaan t zien!
    En idd beide is meeega welkom! Ik zou een dochtertje heel leuk vinden, we hebben zo’n leuke naam. Maar ik zou een broertje voor mn zoontje ook geweldig vinden. Ach zo cliche, maar als t kindje maar gezond is!
     
    Maayaa vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina