Uitgerekend: 1 oktober - 15 oktober 2019 Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door AKOEKKOEK, 13 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Uitgerekend: 1 oktober - 15 oktober
    ---------------------------------------------

    2 Oktober
    @Sisati (34 jaar) | 2e kindje
    @mommyof1 (29 jaar) | 2e kindje

    3 Oktober

    @famke89 (30 jaar) | 3e kindje
    @tessmama1 (36 jaar) | 2e kindje
    @SZ91 (27 jaar) | 1e kindje
    @Chrissie1990 (28 jaar) | 1e kindje
    @Magnolia29 (33 jaar) | 2e kindje

    4 Oktober
    @nvbr (37 jaar) | 2e kindje

    5 Oktober

    6 Oktober
    @Bruisballetje (31 jaar) | 2e kindje

    7 Oktober

    @AKOEKKOEK (29 jaar) | 2e kindje

    8 Oktober
    @Katin87 (32 jaar) | 2e kindje (3e zwangerschap)
    @Marsepein (40 jaar) I 4e kindje

    9 Oktober
    @Baasje (33 jaar) l 1e kindje
    @suikerklontje (31 jaar) | 2e kindje
    @sannekrul (29 jaar) | 2e kindje

    10 Oktober
    @Eliesjee (25 jaar) | 1ste kindje

    11 Oktober

    12 Oktober
    @Line85 (34 jaar) | 2e kindje (4e zwangerschap)
    @Aanoniemous (27 jaar) |
    2e kindje
    @Bloempje10 | 1e kindje
    @Imona (26 jaar) | 2e kindje
    @Blondie685(34 jaar) l 2e kindje
    @Kimibi ( 29 jaar ) | 1e kindje
    @Siepie85 (34 jaar) | 2e kindje

    13 Oktober

    @Flamingo1990 (29 jaar) | 1e kindje

    14 Oktober

    15 Oktober


    -----------------------------------------------
    Jongen (16) | Meisje (6) | Verrassing (2) |
    -----------------------------------------------
    Bevallen:
    12 september - @Siepie85 met 36.1
    26 september - @mommyof1 met 39.1
    26 september - @suikerklontje met 38.1
    30 september - @Chrissie1990 met 39.3
    1 oktober - @AKOEKKOEK met 39.1
    1 oktober - @Bloempje10 met 38.3
    1 oktober - @SZ91 met 39.5
    2 oktober - @Imona met 38.4
    2 oktober - @Marsepein met 39.1
    3 oktober - @Katin87 met 39.2
    3 oktober - @Bruisballetje met 39.4
    4 oktober - @tessmama1 met 40.1
    4 oktober - @Aanoniemous met 38.6
    4 oktober - @Kimibi met 38.
    7 oktober - @Line85 met 39.2
    7 oktober - @Sisati met 40.5
    8 oktober - @nvbr met 40.4
    8 oktober - @Eliesjee met 39.5
    10 oktober - @Flamingo1990 met 39.4
    13 oktober - @Magnolia29 met 41.3

    Sterretjes:
    Killy88
    Mimi1988
    Dikkiedik123
    MamaE88


    WIL JE OP DE LIJST?
    Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan onderaan.

    Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren.)
     
  2. nvbr

    nvbr Bekend lid

    4 feb 2014
    901
    578
    93
    Aaah wat een moppie!

    Hoe reageert jouw hondje? De mijne blaft keihard als zoontje in de box ligt.. of als ik met m naar boven ga, staat ze voor de gangdeur beneden keihard te keffen. Afleiden helpt niet. Hond heeft baby iedere dag mogen ruiken, steeds meer, maar gister en vanmorgen waren echt een ramp. Durf haast met de baby niet Nasr beneden. Hond reageert overigens vanuit bezorgdheid, geen agressie of iets. Ze os nog wel jong, 1 jr en paar mnd

    Mocht iemand hier nou de geniale tip hebben, hoor het graag :D
     
  3. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
  4. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Ik heb eindelijk tijd voor een update :oops:

    Wat een voorbeeldige baby is V ❤ Zo anders dan met z'n grote zus! Voel me ook prima na de bevalling, doe alweer veel zelf en heb weinig pijn. Bv gaat heel erg goed, stuwing is ook al begonnen :roflmao:. Hij laat steeds 3 a 4 u tussen de voedingen, dus slapen gaat eigenlijk ook prima. Echt een heel tevreden mannetje! (Ik klop ondertussen wel even 100 x af, jullie snappen dat vast haha!)
     
    sannekrul, Flamingo1990, AKOEKKOEK en 5 anderen vinden dit leuk.
  5. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.866
    7.809
    113
    Amsterdam
    herkenbaar heb je ook nog antibioticazalf gekregen?
    Onze dochter had het toen ze 2 weken oud was in der gezicht. Binnen een paar dagen moet het opknappen anders weer aan de bel trekken hoor! Sterkte ermee, geeft toch zorgen als ze zo klein zijn.
     
  6. tessmama1

    tessmama1 Actief lid

    4 nov 2018
    329
    321
    63
    Vrouw
    Oh echt? Zo zielig he.. ik heb gisteren flink zitten huilen, kan zo weer beginnen..
    ja zalf en drankje
     
    Siepie85 vindt dit leuk.
  7. Kimibi

    Kimibi Bekend lid

    8 feb 2018
    602
    602
    93
    Vrouw
    Vestigingsmanager bij A-meubel
    Hij reageerde eigenlijk heel goed. Eerste paar dagen heel beschemr
     
  8. Kimibi

    Kimibi Bekend lid

    8 feb 2018
    602
    602
    93
    Vrouw
    Vestigingsmanager bij A-meubel
    Hij reageerde eigenlijk heel goed. Eerste paar dagen heel beschermend en mocht er niemand behalve ik en mijn vriend bij haar komen haha en als er een geluidje van haar af kwam ging die er gelijk op af. Nu is hij 2 keer dominant geweest en mochten wij niet eens naar haar toe of haar op pakken. Hij gromt dan maar is niet agressief wat ik dan doe is hem op de grond zetten en daar moet die blijven. En dan door gaan met haar op te pakken en dan komt die er weer aan en weer weg sturen. De hond moet lager dan jou zijn. En dan gaat het goed. De mijne is 7 jaar. Je moet er niet aan toe geven want dat voelt de hond natuurlijk ook als jij onzeker bent. Gewoon door blijven gaan met dagelijks leven en de hond weg sturen. Rustig praten en niet met een harde stem. De mijne moest echt even een paar dagen tot zichzelf weer komen hij was echt onrustig maar nu gaat 't weer goed
     
    Flamingo1990 vindt dit leuk.
  9. suikerklontje

    suikerklontje Fanatiek lid

    23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Hier vanochtend naar consultatie bureau geweest. Voelde me heel erg begrepen met onze klachten van R.
    Moeten nu beetje uit gaan zoeken wat het is. Ze had geen duidelijk iets van ja het is of reflux of koemelk allergie.
    We gaan morgen starten met pepti voeding. Als dat het is moet naar paar dagen beter zijn.
    Over een week belafspraak. Al heb ik zelf het idee dat het eerder reflux is.

    Verder groeit ze goed. Bijna 500gr boven geboortegewicht, donderdag is ze 3 weken. En 2.2cm al gegroeid
     
  10. Kimibi

    Kimibi Bekend lid

    8 feb 2018
    602
    602
    93
    Vrouw
    Vestigingsmanager bij A-meubel
    Bij elke voeding doe je dat?
     
  11. Sisati

    Sisati Actief lid

    9 feb 2019
    360
    640
    93
    Vrouw
    Wat fijn dat ze zo begripvol zijn bij het consultatiebureau. Hier een zoon met koemelkallergie en echt van het kastje naar de muur gestuurd. Eerst dachten we dat hij extreme darmkrampjes en reflux had. Vanaf het begin gaf hij na elke fles voeding terug. Uiteindelijk zijn wij overgegaan op pepti, dit leek wel iets te werken. Uit provocatie test leek er weinig verschil te zijn tussen pepti en gewone nutrilon. Totdat we gewone nutrilon weer gingen introduceren met 9 maanden oud. Golven spuug bleven maar komen. Uiteindelijk heeft hij toen pas extra allergene voeding gehad wat echt koemelkvrij was. En toen hield het spugen per direct op.

    Pepti is helaas niet koemelkvrij alleen de deeltjes koemelk zijn meer versneden. Helaas was dit in ons geval dus niet voldoende. Hoop dat het jullie wel echt helpt!
     
    Flamingo1990 en suikerklontje vinden dit leuk.
  12. tessmama1

    tessmama1 Actief lid

    4 nov 2018
    329
    321
    63
    Vrouw
    Ja
     
  13. suikerklontje

    suikerklontje Fanatiek lid

    23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Bedankt voor je reactie.
    Spugen doet ze niet “gelukkig”
    Ik vraag me ook af of dit het is, maar er is wel echt wat aan de hand voor ons gevoel
    Ik hoop dat we er snel kunnen helpen want vind dit zo sneu. Soms valt ze echt buiten adem in slaap bij ons
     
  14. Line85

    Line85 Bekend lid

    27 feb 2017
    856
    871
    93
    Vrouw
    Regio Utrecht
    Voor krampjes hebben wij een woller kipkep. Werkt bij ons echt goed. Hij ligt nu in zn sleepynest met de kipkep op zn buik. Hij wordt er erg rustig van. Is dus ook nog een tip.
     
    Kimibi, suikerklontje en tessmama1 vinden dit leuk.
  15. Katin87

    Katin87 Fanatiek lid

    20 feb 2017
    1.348
    3.093
    113
    Hoe gaat het met alle moeders en baby’s? Onze kleine meid is vandaag twee weken en doet het keurig. Huilt eigenlijk alleen als ze honger heeft. Ze krijgt nu langzamerhand wel meer last van kraampjes. Ik voel me goed, na een lange drukke dag heb ik alleen nog last van mijn onderkant. Voelt dan allemaal erg beurs en zwaar.
     
    Eliesjee en suikerklontje vinden dit leuk.
  16. nvbr

    nvbr Bekend lid

    4 feb 2014
    901
    578
    93
    gaat hier ook goed! Nog wat last van mijn bekken als ik teveel heb gedaan. Baby doet het goed ook, soms in de nacht onrustig de eerste uurtjes. Heb wel echt slaaptekort dus moet erop letten dat ik het middagdutje meepak. Verder is baby al soms echt wakker en veel aan het rondkijken. Heerlijk...!
     
  17. AKOEKKOEK

    AKOEKKOEK Fanatiek lid

    16 feb 2016
    1.511
    1.053
    113
    Zierikzee
    Hè hè, ik heb even de tijd om bij te lezen. Wat een drukte met een 2 jarig puberende peuter!

    Bram doet het goed! Nu we zijn overgestapt van Kruidvat babyvoeding naar Hero voeding, gaat het een stuk beter met 't jochie! Hij groeit eindelijk, drinkt goed, het gele zakt af en hij is alerter. Hij heeft zo nu en dan wel last van krampen maar dat mag de pret niet drukken. Hij laat overdag 4 uur tussen de fles en 's nachts af en toe zelfs 5 :D
     
    Eliesjee, sannekrul, Magnolia29 en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. AKOEKKOEK

    AKOEKKOEK Fanatiek lid

    16 feb 2016
    1.511
    1.053
    113
    Zierikzee
    Hoe gaat het nu met de kleine?
     
  19. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Ik ben weer op aarde! Fijn om te lezen dat de meeste babies het zo goed doen allemaal. Pittig zo’n eerste kraamweek.

    @tessmama1 wat eng zo’n blaar, hopelijk wordt het snel beter! Kan me voorstellen dat het hartverscheurend is allemaal..

    Hier gaat het echt fantastisch met mijn kleine man. Hij is voorbeeldig. Heel soms wat last van krampjes, maar op wat kleine mini huilbuien na geen problemen mee. Na twee dagen bijkomen van de bevalling is hij echt helemaal zen.

    Borstvoeding verloopt echt fantastisch. Ik had de eerste dag al meteen melk en de tweede dag was de productie op gang. Geen stuwing gehad, ook geen pijn aan de borsten. Daar was ik zoooo bang voor.. kraamhulp zegt dat mijn borsten gemaakt zijn voor BV. Baby drinkt ook echt heel goed en veel. Komt elke keer 60 gram aan.

    Slapen is hier ook best goed! Meneer drinkt om 1:00 een borst, dan komt hij pas om 5:00 en 9:00 weer. Dus we mogen echt niet klagen.

    Met mij gaat het ook steeds beter, alhoewel ik nog wel echt last heb van lage HB. Vandaag heb ik hem in een badje gedaan en moest halverwege stoppen vanwege duizeligheid.... dat soort dingen doen wel pijn want je wil toch voor je manneke zorgen. Het komt wel goed maar toch.. ik kan al steeds meer maar ben ongeduldig.
     
    Blondie685, Eliesjee, Magnolia29 en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. suikerklontje

    suikerklontje Fanatiek lid

    23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    @Flamingo1990 klinkt goed allemaal!!!
    En idd komt goed, maar snap dat je het graag zelf allemaal wil doen
     
    Flamingo1990 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina