Uitgerekend: 1 oktober - 15 oktober 2019 Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door AKOEKKOEK, 13 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nvbr

    nvbr Bekend lid

    4 feb 2014
    901
    578
    93
    jij gewoon alweer 25 weken zwanger!! Gaat het allemaal goed?
     
  2. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.821
    7.769
    113
    Amsterdam
    Baasje vindt dit leuk.
  3. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.937
    4.152
    113
    Lief dat je het vraagt! Sinds 3 weken werk ik ipv 3 dagen nog maar 2 dagen. Alleen vandaag mocht ik niet werken van de verloskundige. Naast bekkenpijn en zwangerschapsischias had ik gisteren al 3 dagen hoofdpijn en was mijn buik de hele dag hard. Verplicht een week rust nemen. Dat doe ik nu braaf. Ik moet nog 8 weken tot verlof en wil die wel een beetje goed doorkomen.

    De baby was met de 20 weken echo wat groot. Woensdag krijgen we weer een groeiecho en moet ik dat suikerdrankje drinken om te kijken of ik zwangerschapsdiabetes heb.

    Hoe is het met jou?? En jullie zoon?? Onze dochter* is ook van 8-10 ❤️

    Vandaag was eigenlijk mijn uitgerekende datum. Ik viel toen net buiten de lijst (of een teken dat het al niet goed zat).
     
  4. Line85

    Line85 Bekend lid

    27 feb 2017
    856
    871
    93
    Vrouw
    Regio Utrecht
    Fijn dat je al zo ver bent en hopelijk heb je geen zwangerschapsdiabetes. Eén ding heb ik geleerd deze zwangerschap: de metingen kloppen soms echt gewoon niet. Onze kleine liep qua benen 4 weken achter en qua hoofd 2 weken voor. Nu hij is geboren is het gewoon een klein mannetje, helemaal in proportie. En alle mutsjes waren zelfs te groot voor zn hoofd.

    Sterkte ook deze maand. Het is altijd een beetje een dubbel gevoel.
     
    mimi1988 vindt dit leuk.
  5. Line85

    Line85 Bekend lid

    27 feb 2017
    856
    871
    93
    Vrouw
    Regio Utrecht
    @Baasje van harte gefeliciteerd!! Nu verder herstellen en lekker genieten.
     
    Baasje vindt dit leuk.
  6. Blondie685

    Blondie685 Fanatiek lid

    11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    @Baasje van harte gefeliciteerd! Lekker gaan genieten!
     
    Baasje vindt dit leuk.
  7. Blondie685

    Blondie685 Fanatiek lid

    11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    Uitgerekend: 1 oktober - 15 oktober
    ---------------------------------------------

    2 Oktober
    @Sisati (34 jaar) | 2e kindje
    @mommyof1 (29 jaar) | 2e kindje

    3 Oktober

    @famke89 (30 jaar) | 3e kindje
    @tessmama1 (36 jaar) | 2e kindje
    @SZ91 (27 jaar) | 1e kindje
    @Chrissie1990 (28 jaar) | 1e kindje
    @Magnolia29 (33 jaar) | 2e kindje

    4 Oktober
    @nvbr (37 jaar) | 2e kindje

    5 Oktober

    6 Oktober
    @Bruisballetje (31 jaar) | 2e kindje

    7 Oktober

    @AKOEKKOEK (29 jaar) | 2e kindje

    8 Oktober
    @Katin87 (32 jaar) | 2e kindje (3e zwangerschap)
    @Marsepein (40 jaar) I 4e kindje

    9 Oktober
    @Baasje (33 jaar) l 1e kindje
    @suikerklontje (31 jaar) | 2e kindje
    @sannekrul (29 jaar) | 2e kindje

    10 Oktober
    @Eliesjee (25 jaar) | 1ste kindje

    11 Oktober

    12 Oktober
    @Line85 (34 jaar) | 2e kindje (4e zwangerschap)
    @Aanoniemous (27 jaar) |
    2e kindje
    @Bloempje10 | 1e kindje
    @Imona (26 jaar) | 2e kindje
    @Blondie685(34 jaar) l 2e kindje
    @Kimibi ( 29 jaar ) | 1e kindje
    @Siepie85 (34 jaar) | 2e kindje

    13 Oktober

    @Flamingo1990 (29 jaar) | 1e kindje

    14 Oktober

    15 Oktober


    -----------------------------------------------
    Jongen (16) | Meisje (6) | Verrassing (2) |
    -----------------------------------------------
    Bevallen:
    12 september - @Siepie85 met 36.1
    26 september - @mommyof1 met 39.1
    26 september - @suikerklontje met 38.1
    30 september - @Chrissie1990 met 39.3
    1 oktober - @AKOEKKOEK met 39.1
    1 oktober - @Bloempje10 met 38.3
    1 oktober - @SZ91 met 39.5
    2 oktober - @Imona met 38.4
    2 oktober - @Marsepein met 39.1
    3 oktober - @Katin87 met 39.2
    3 oktober - @Bruisballetje met 39.4
    4 oktober - @tessmama1 met 40.1
    4 oktober - @Aanoniemous met 38.6
    4 oktober - @Kimibi met 38.
    7 oktober - @Line85 met 39.2
    7 oktober - @Sisati met 40.5
    8 oktober - @nvbr met 40.4
    8 oktober - @Eliesjee met 39.5
    10 oktober - @Flamingo1990 met 39.4
    13 oktober - @Magnolia29 met 41.3
    13 oktober -@Blondie685 met 40.1
    14 oktober - @sannekrul met 40.5


    Sterretjes:
    Killy88
    Mimi1988
    Dikkiedik123
    MamaE88


    WIL JE OP DE LIJST?
    Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan onderaan.

    Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren.)
     
  8. Blondie685

    Blondie685 Fanatiek lid

    11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    Is er gewoon niemand op de 12e bevallen :roflmao:. Dat vind ik echt hilarisch :D
     
    Magnolia29, AKOEKKOEK, Flamingo1990 en 7 anderen vinden dit leuk.
  9. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.821
    7.769
    113
    Amsterdam
    echt wel alleen dan van september;)
     
    AKOEKKOEK, nvbr, Blondie685 en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Baasje

    Baasje Bekend lid

    10 dec 2013
    892
    907
    93
    NULL
    NULL
    Uitgerekend: 1 oktober - 15 oktober
    ---------------------------------------------

    2 Oktober
    @Sisati (34 jaar) | 2e kindje
    @mommyof1 (29 jaar) | 2e kindje

    3 Oktober

    @famke89 (30 jaar) | 3e kindje
    @tessmama1 (36 jaar) | 2e kindje
    @SZ91 (27 jaar) | 1e kindje
    @Chrissie1990 (28 jaar) | 1e kindje
    @Magnolia29 (33 jaar) | 2e kindje

    4 Oktober
    @nvbr (37 jaar) | 2e kindje

    5 Oktober

    6 Oktober
    @Bruisballetje (31 jaar) | 2e kindje

    7 Oktober

    @AKOEKKOEK (29 jaar) | 2e kindje

    8 Oktober
    @Katin87 (32 jaar) | 2e kindje (3e zwangerschap)
    @Marsepein (40 jaar) I 4e kindje

    9 Oktober
    @Baasje (33 jaar) l 1e kindje
    @suikerklontje (31 jaar) | 2e kindje
    @sannekrul (29 jaar) | 2e kindje

    10 Oktober
    @Eliesjee (25 jaar) | 1ste kindje

    11 Oktober

    12 Oktober
    @Line85 (34 jaar) | 2e kindje (4e zwangerschap)
    @Aanoniemous (27 jaar) |
    2e kindje
    @Bloempje10 | 1e kindje
    @Imona (26 jaar) | 2e kindje
    @Blondie685(34 jaar) l 2e kindje
    @Kimibi ( 29 jaar ) | 1e kindje
    @Siepie85 (34 jaar) | 2e kindje

    13 Oktober

    @Flamingo1990 (29 jaar) | 1e kindje

    14 Oktober

    15 Oktober


    -----------------------------------------------
    Jongen (16) | Meisje (6) | Verrassing (2) |
    -----------------------------------------------
    Bevallen:
    12 september - @Siepie85 met 36.1
    26 september - @mommyof1 met 39.1
    26 september - @suikerklontje met 38.1
    30 september - @Chrissie1990 met 39.3
    1 oktober - @AKOEKKOEK met 39.1
    1 oktober - @Bloempje10 met 38.3
    1 oktober - @SZ91 met 39.5
    2 oktober - @Imona met 38.4
    2 oktober - @Marsepein met 39.1
    3 oktober - @Katin87 met 39.2
    3 oktober - @Bruisballetje met 39.4
    4 oktober - @tessmama1 met 40.1
    4 oktober - @Aanoniemous met 38.6
    4 oktober - @Kimibi met 38.
    7 oktober - @Line85 met 39.2
    7 oktober - @Sisati met 40.5
    8 oktober - @nvbr met 40.4
    8 oktober - @Eliesjee met 39.5
    10 oktober - @Flamingo1990 met 39.4
    13 oktober - @Magnolia29 met 41.3
    13 oktober -@Blondie685 met 40.1
    14 oktober - @sannekrul met 40.5
    @Baasje met 40.5

    Sterretjes:
    Killy88
    Mimi1988
    Dikkiedik123
    MamaE88


    WIL JE OP DE LIJST?
    Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan onderaan.

    Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren.)
     
  11. MamaE88

    MamaE88 Bekend lid

    30 jan 2019
    665
    759
    93
    Vrouw
    Gefeliciteerd lieve meiden, met al jullie prachtige kindjes! Ik lees dat jullie nu allemaal bevallen zijn! Hopelijk zijn jullie lekker aan 't genieten. Ik wens jullie alle goeds met jullie kleine wondertjes ❤️
     
    Line85, Magnolia29, mommyof1 en 7 anderen vinden dit leuk.
  12. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    @Baasje gefeliciteerd met de komst van jullie zoon! En een fijn herstel toegewenst.

    Hier had zoontje lief gisteren een regeldag. Man man man... hij at alleen maar, sliep gewoon de hele nacht en dag niet. Hopelijk is dat geregel nu voorbij en gaan we weer terug naar de fijne nachten. Wij gebruiken een puckababy piep en die werkt fantastisch. Zo rustig wordt hij ervan. Voor 10 euro op marktplaats gekocht!

    Dames met de heftige bevallingen? En de rest. Hoe is jullie psychisch herstel na de bevalling? Ik merk dat sinds het lichamelijke wat opknapt.. ik mij emotioneel erg kwetsbaar voel.. ik krijg sporadisch beelden van de bevalling en kan dan alleen maar huilen omdat ik het zo verschrikkelijk vond. Het klinkt stom maar ik voel me ergens “verkracht” door de verloskundige omdat ze in het heetst van de strijd in mijn baarmoederhals met haar handen ging om de baby te draaien en dat deed zoveel pijn.. ik bleef maar gillen dat ze op moest houden maar ze bleef doorgaan. Dat moment zit zo in mijn geheugen gegrift en heb er gewoon last van. Ik voel me zo in mijn autonomie aangetast, in mijn zeggenschap over mijn lijf. Rationeel weet ik dat dit moest voor de baby, maar het voelt zo anders. Ik voel me er zo machteloos bij. Ik merk dat ik niet eens daar beneden aan durf te komen, anderen zoals de kraamhulp en verloskundige mogen het ook niet. Ik krijg het er benauwd van. Ik moet binnenkort een uitstrijkje en zie er nu al zo erg tegenop.

    Ironische is dat ik zelf mensen met trauma’s behandel en nu heb ik zelf een trauma. Binnenkort maar eens vragen om EMDR bij een collega..

    Ik vroeg mij af of er meer last hebben van dit soort dingen.
     
  13. Sisati

    Sisati Actief lid

    9 feb 2019
    360
    640
    93
    Vrouw
    Jeetje wat heftig om te lezen. Ik herken mijzelf er niet in ondanks de heftige en lange sterrenkijker bevalling van onze eerste zoon. (Knip die zonder verdoving werd gezet en ook nog eens niet in een wee, 5 tracties met een vacuümpomp)

    Eigenlijk riep ik de volgende dag direct weer: Dit kan ik nog wel een keer!

    Wellicht dat ik hier iets luchtiger in sta dan de gemiddelde vrouw. Mijn hele leven zijn door mijn moeder altijd horrorverhalen wat betreft de bevalling door mijn moeder ingeprent. Zij had van mij een stuitbevalling en ze hebben mij moeten reanimeren na de bevalling. Ik ben inmiddels 35 en zij heeft er tot op de dag van vandaag een trauma van. Het gaat zelfs zover dat wanneer ze mij feliciteert met mijn verjaardag dat het bevallingsverhaal er achteraan komt..

    Het feit dat ik die zware bevalling was doorgekomen gaf mij dus alleen extra kracht en trots.
    Dat ik daar beneden de eerste tijd zelf niet wilde kijken is een ander verhaal. Door de gigantische pijn (ik kon niet zitten en lopen) was ik ook bang dat het nooit meer goed zou komen daar. Overigens komt het echt goed hoor, na 3/4 weken voelde ik er niets meer van. En na 5 weken had ik zelfs weer seks met mijn man. Dus echt dat komt goed!

    Ik vind het wel echt knap van je dat je nu al inziet dat het je zo hoog zit. Ik hoop echt dat je het met de tijd een plekje kan geven. Dikke knuffel voor jou!
     
  14. suikerklontje

    suikerklontje Fanatiek lid

    23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Wat heftig om te lezen dat je zo terug kijkt en voelt over je bevalling!
    Wel goed dat je het inziet.

    Ik zou er wel echt wat mee doen, zeker omdat je zegt dat andere en jij zelf er ok niet aan mogen zitten. Hoe heb je dit gevoel bij je partner?

    Ik zou dit ook wel nog bespreken met de verloskundige, met 6 weken mag je nog terug komen. Ook om te kijken wat je er mee kan doen.

    Ik herken mezelf totaal niet, maar ik heb ook geen heftige bevalling gehad.
     
  15. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Het gekke is.. het is ook niet de pijn of de zwaarheid van de bevalling waar ik het meest last van heb. Dat zou ik ook best opnieuw kunnen doen.. het is het stuk dat ze onaangekondigd, zonder mijn toestemming, in mijn baarmoederhals gaat zitten frutten en niet stopt terwijl ik haar smeek te stoppen. Dat moment specifiek; geen autonomie over mijn eigen lijf.. daarom kan ik het ook niet anders omschrijven dan dat ik mij verkracht voel. Heel gek is dat, maar dat is wat er in mij op komt.

    Heb inderdaad een vervolg afspraak waar ik het ga aankaarten.. maar ik moest het gewoon even kwijt ofzo.. ik zou willen dat ik rooskleurig naar de bevalling terugkijk. Ik ben zo bang dat ik nooit meer zwanger durf te worden door dit moment.
     
    suikerklontje vindt dit leuk.
  16. mommyof1

    mommyof1 Niet meer actief

    Wat ontzettend naar dat je je zo voelt.
    Hopelijk kun je het snel een plekje geven. ❤️

    Hier regeldag van 3 weken oud vandaag aan de gang. Idd niet slapen, veel huilen en veel meer eten. Ook die van 9 dagen oud verliep zo...
    hopelijk duurt deze ook maar 1 dag :D
     
  17. Eliesjee

    Eliesjee Bekend lid

    15 dec 2018
    926
    1.219
    93
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ach man ik kreeg net een kleine hartverzakking!

    Gisteravond 8 uur, wij zaten helemaal klaar voor expeditie robinson. Ik wist dat de kleine moest komen dus ik dacht even flesje, verschonen en hup weer naar bed, papa en mama avond.
    Nou niet dus! Om 20:05 begon het en uiteindelijk na een heleboel huilen, drinken, spugen, huilen, drinken pas om 00:45 slapend op bed.
    Schrik ik net wakker om 6:30 en besef me dat ze helemaal niet meer wakker is geweest, ik direct klaarwakker en ren met hartkloppingen gelijk naar haar kamer en daar lag ze dus nog gewoon als een engeltje te slapen....
    Nou echt ik had het niet meer
     
    suikerklontje vindt dit leuk.
  18. Line85

    Line85 Bekend lid

    27 feb 2017
    856
    871
    93
    Vrouw
    Regio Utrecht
    Dat kan ik me voorstellen. Zou ik ook hebben. Al ligt de kleine hier naast mn bed. Wel fijn dat ze doorslaapt! Lijkt me fantastisch, hier komt hij nog steeds elke 3 uur:confused:
     
  19. Line85

    Line85 Bekend lid

    27 feb 2017
    856
    871
    93
    Vrouw
    Regio Utrecht
    Wat naar dat je je zo voelt @Flamingo1990. Je hebt ook een erg heftige bevalling gehad. En je kunt echt trots op jezelf zijn dat je het hebt geflikt. Hopelijk geeft emdr therapie je wat verlichting.

    Ondanks dat mn bevalling erg fijn was heb ik ontzettend last van de nasleep ervan. Het is nu iets meer dan 2 weken geleden maar ik heb nog steeds last van die k*t hechtingen.

    Ik ben van binnen uitgescheurd, mn vaginale wand is aan diggelen. Aan beide kanten. Ik sta nog steeds elke dag onder de douche te plassen. Een lange wandeling gaat gewoon niet. Het brand als een gek. Ik word er gek van. Mn man is deze week nog vrij maar de fles geven lukt me gewoon niet ‘s nachts. Kost zoveel energie. Ik zie erg tegen volgende week op als ik alles alleen moet doen.

    Wie heeft nog meer hechtingen (gehad) en hoe lang duurde het herstel?
     
  20. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Wat rot dat je zoveel last hebt van je hechtingen... ik moet zeggen dat is bij mij een van de weinige dingen wat voorspoedig verloopt. Ik had ook bloedingen in mijn vagina en daarbuiten voor een knip. Was in totaal 1150 bloed verloren, ze hebben heel wat hechtingen gezet maar die zijn nu allemaal opgelost.
    Weet je zeker dat je last hebt van de hechtingen en niet gewoon van de zwelling? Dat het wat ontstoken is? Hechtingen lossen vrij snel op heb ik mij laten vertellen door de verloskundige, de pijn die ik later nog had kwam omdat de hele streek opgezwollen was. Door er juist op te gaan zitten en koude douche kop erop dagelijks verzachtte uiteindelijk de pijn en nu is het weg. Twee weken last klinkt wel heftig! Ik zou er voor de zekerheid naar laten kijken of het wel goed geneest.
     

Deel Deze Pagina