Uitgerekend: 1 oktober - 15 oktober 2019 Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door AKOEKKOEK, 13 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baasje

    Baasje Bekend lid

    10 dec 2013
    892
    907
    93
    NULL
    NULL
    Ja klopt, blij dat ik er vanaf ben. Bleef maar vloeien.
     
  2. Baasje

    Baasje Bekend lid

    10 dec 2013
    892
    907
    93
    NULL
    NULL
    Onze kleine drinkt 5 of 6 flessen van 150+5. Hangt er vanaf hoe laat hij komt in de nacht of ochtend. Soms 5.00 en soms 7.00 dat is nog erg wisselend
     
  3. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.821
    7.769
    113
    Amsterdam
    Hier nog volledige borstvoeding en net vorige week een mirena laten plaatsen. Maar de vorige keer ben ik meer dan 11mnd niet ongesteld geweest door de bv. Ik hoop nu met de mirena gewoon tot de volgende mirena niet meer;)
     
  4. suikerklontje

    suikerklontje Fanatiek lid

    23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Ik ben al weer voor de 2de keer ongesteld geweest :confused:

    R. Krijgt 5x 150ml en in de nacht 60ml/90ml afhankelijk van hoe laat ze beetje komt.
    Leeg drinken doet ze de 150ml bijna nooit. Als dit gaat gebeuren,verhogen we de fles

    Op moment is ze echt mega mega verkouden, veel hoesten, hoor je slijm en snelle ademhaling.
    Voor de zekerheid vandaag nog even langs huisarts omdat we weekend in gaan.
    Maar alles was goed en longen schoon. Vandaag heeft ze bijna heel de dag geslapen, dus ben benieuwd naar de nacht
     
  5. mommyof1

    mommyof1 Niet meer actief

    Ik heb één week BV gegeven, maar mijn borsten lekken nog steeds enorm. Vooral als ze huilt dan spuiten mijn borsten gewoon.
    Herkennen jullie dat?
     
  6. nvbr

    nvbr Bekend lid

    4 feb 2014
    901
    578
    93
    Dat houden je borsten lang vol dan! Ik lek ook nog wat, maar pas gestopt. Actieve borsten heb je dan met veel voeding...
     
  7. Blondie685

    Blondie685 Fanatiek lid

    11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    Ik ben gisteren voor het eerst ongesteld geworden ondanks de pcos. 11 februari de Ballerine spiraal laten zetten bij de vk ben benieuwd. En qua flessenvoeding hoog ik per fles iets op zodra ik merk dat hij niet genoeg meer heeft.
     
  8. Kimibi

    Kimibi Bekend lid

    8 feb 2018
    602
    602
    93
    Vrouw
    Vestigingsmanager bij A-meubel
    inCollage_20191225_120411621.jpg
    Fijne feestdagen gewenst lieve mama's ❤️
     
    Line85, mommyof1, Eliesjee en 5 anderen vinden dit leuk.
  9. suikerklontje

    suikerklontje Fanatiek lid

    23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Wat leuk! En wat een mooi meisje!
     
    Kimibi vindt dit leuk.
  10. Baasje

    Baasje Bekend lid

    10 dec 2013
    892
    907
    93
    NULL
    NULL
    Fijne feestdagen allemaal! Zo bijzonder nu met een kleintje erbij ❤️
     
    Kimibi vindt dit leuk.
  11. Line85

    Line85 Bekend lid

    27 feb 2017
    856
    871
    93
    Vrouw
    Regio Utrecht
    Iedereen een leuke kerst gehad? Idd @Baasje, zo bijzonder met een kleintje erbij. Wij hebben heerlijke dagen gehad.
    Nu op naar oud & nieuw. Hier inmiddels al een week ongesteld :confused: echt irritant. Gelukkig doet alles het nog maar poeh..... het is niet echt fijn.

    Nog een weekje vakantie en dan weer aan het werk, na 9 maanden :eek:!
    Ik heb er zin in! Hoe leuk en lief ons kleintje is, ik ben gewoon niet de persoon om de hele week thuis bij hem te zijn. Ik vind een baby best intensief. Maar ben wel benieuwd hoe alles straks gaat omdat we wel twee dagen 11 uur van huis zijn en hem niet zien... ik vind dat nog wel spannend. Gelukkig hebben we de buurvrouw als gastouder.

    Hij zit sinds afgelopen week in een goed ritme. Hij doet 2 a 3 slaapjes overdag en gaat om 19.30 uur naar bed. Daarna komt hij nog 1x ‘s nachts. En is rond 08.00 uur weer wakker. Echt bizar. We zitten nu samen weer ‘s avonds op de bank.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Blondie685, AKOEKKOEK, Kimibi en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Hier nog niet ongesteld, ik geef nog steeds borstvoeding dus hopelijk blijft het weg.
    Meneer heeft nu een iets beter ritme, als in: komt om de 4 uur ipv 2-3 haha. Als ik dan @Line85 lees (prachtig manneke!) dan denk ik wauwwwwww jaloers.
    Verder is hij enorm vrolijk, lacht gigantisch veel (schaterlacht al) en kletst de hele dag door. Huilt eigenlijk niet behalve als hij eten wil. We gaan 3 januari naar Curaçao! Juist omdat het een hele relaxte baby is durfde we het aan. Ik vind het wel spannend allemaal voor het eerst met de kleine man weg.
     
    mommyof1, AKOEKKOEK en Siepie85 vinden dit leuk.
  13. suikerklontje

    suikerklontje Fanatiek lid

    23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Hier ook goeie dagen gehad.
    Vandaag spreidbroek gekregen, ging heel goed, ben benieuwd hoe de nacht gaat
    Hier hebben we aardig ritme. Slaapjes mogen voor het mooie nog wat langer.
    Flessen om 7.00-10.30-14.30-18.30-22.00 en dan de nacht
    Slapen 9.00 voor ong 25 min
    12.00 wisselt heel erg hoelang van de week ruim 2 uur
    16.00 nog voor ong 25 min
    19.00 in bed
     
  14. Blondie685

    Blondie685 Fanatiek lid

    11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    Hier afgelopen vrijdag mijn eerste werkdag gehad. Zo geen zin in en morgen weer bah!! Hier qua overdag slapen nog nul ritme maar ben ook vaak onderweg dus hij slaapt in de maxicosi of kinderwagen. Straks met de fruithapjes enzo komt er wel ritme in. Hij gaat nu tegelijk met zijn zus naar bed en dat gaat heel goed. Tussen 22:00 en 23:00 laatste fles en dan komt hij tussen 6:00 en 07:00 weer en als het weekend is dan slaapt hij daarna gewoon verder tot 9:00 a 10:00 uur. Echt heerlijk zo’n makkelijk mannetje, dochter was/is ook zo. Vanochtend werd ze half negen pas wakker.
     
  15. Kimibi

    Kimibi Bekend lid

    8 feb 2018
    602
    602
    93
    Vrouw
    Vestigingsmanager bij A-meubel
    De nachten gaan hier ook zo goed! Ze slaapt vanaf 5 weken dus al door... Ze krijg tussen 9 en 10 de laatste fles en dan na bed.. Slaapt tot kwart voor 9! Elke dag!
    Wanneer zij de fles krijgt gaat ze enorm met haar hoofd naar links en recht de hele tijd! Wat kan het toch zijn? Te warm is het niet en ze krijgt dr browns dunne hals fles.. Ze drinkt verder wel gewoon..
    Vind het zo vreemd.. Zou het te maken hebben met de 12 weken sprong?
     
  16. nvbr

    nvbr Bekend lid

    4 feb 2014
    901
    578
    93
    Hoi allemaal! Leuk om te lezen dat de kindjes het goed doen! Fles zijn we langzaam aan het ophogen, kijken wat ie doet. Eerder honger of mopperig als fles leeg is. Hij zit nu een tijdje op afgegoten 180/185cc.
    Ik vind het knap als mensen op verzoek fles geven, hoor je tegenwoordig steeds vaker ,maar dat vind ik lastig. Ik houd van ritme :) Flestijd afhankelijk van hoe laat ie wakker wordt (in vakantie maakt me dat niet uit). Bijv:
    07:30-11:15-15:00-18:45-22:30
    En slapen: na ochtendfles uurtje wakker en dan slapen. Rest vd dag kijk ik wat ie aangeeft. Meestal anderhalf uur à twee uur wakker en dan naar bed. In ochtend slaapt ie zo twee à tweeëneenhalf uur. Eind middag en avond blijven hier onrustig(er).
    sinds paar dgn is F ‘s nachts vanaf 4u onrustig. Hij huilt niet, maar piept/zeurt. Speen geven en dan iedere keer zo door, want hij floept ‘m steeds uit en vanaf ong 6u slaapt ie weer diep.

    het draaien met z’n hoofd herken ik. Hier is het omdat ie alles wil zien en dan afgeleid is, denk ik. Hij doet het niet altijd trouwens.
     
    Baasje vindt dit leuk.
  17. Eliesjee

    Eliesjee Bekend lid

    15 dec 2018
    926
    1.219
    93
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dames allemaal een mooi, gezond en gelukkig 2020!!

    Hoe was de jaarwisseling met jullie kleintjes? Hier zijn we lekker thuis gebleven met zn drietjes en ze heeft overal doorheen geslapen haha.

    We hebben haar sinds de kerst opgehoogd naar 5x180 en daar doet ze het weer super op. Dat draaien met haar hoofdje is inderdaad herkenbaar, de hele tijd afgeleid en ze wilt alles volgen. Ook duwt ze met 2 handjes haar fles uit haar mond als ze genoeg heeft en dan gaat ze heel tevreden lachen.
    Ook merk ik dat ze steeds meer rechtop wilt zitten, ze wilt absoluut niet meer op schoot liggen en zet het op een krijsen totdat ze zelf op de bank mag zitten, ik hou haar wel vast natuurlijk maar dat vind ze helemaal prachtig.
    Ze pakt ook steeds meer speeltjes en knuffelt de hele dag met haar nijnie, vanochtend ook toen ik haar wakker wou maken lag ze gewoon te spelen in bed.
    Heerlijk tevreden meisje is het en al zo veel veranderd in die paar maanden tijd, ze wordt nu echt al groot
     
    mommyof1, nvbr, Baasje en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. nvbr

    nvbr Bekend lid

    4 feb 2014
    901
    578
    93
    Hihi zo grappig dat onze kleintjes voor ons al zo ‘groot’ worden. Anderen zeggen: aaaahw wat schattig klein! En ik denk: klein?! Hij is al best groot ;))
    Genieten hè van die ontwikkelingen
     
    Eliesjee vindt dit leuk.
  19. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.821
    7.769
    113
    Amsterdam
    Hoe is het met iedereen?
    En hoe gaat het met werken etc?
     
  20. mommyof1

    mommyof1 Niet meer actief

    Heel erg goed! Ze slaapt sinds begin december van 19 uur tot 08.30/09.00 uur door.
    Krijgt 4 voedingen van 180 + 6.
    Volgende week beginnen met hapjes.

    Sinds deze week weer begonnen met werken met ook nog eens totaal andere baan, maar super leuk! Gaat goed ook!
     

Deel Deze Pagina