Uitgerekend: 1 oktober - 15 oktober 2019 Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door AKOEKKOEK, 13 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suikerklontje

    suikerklontje Fanatiek lid

    23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Wij zitten op 4x 180 flessen die zo goed als op gaan
    En de avond fles drinkt ze tussen 110-140ml
    Nacht komt ze niet meer voor de fles. Rond 4 uur is ze even wakker maar gaat gezellig kletsen. En tussen 6 en 7 is ze wakker.
    Ze slaapt in principe van 19.00 tot 7.00 met om 22.30 een flesje
     
  2. nvbr

    nvbr Bekend lid

    4 feb 2014
    901
    578
    93
    @fruit/groente: ik heb gepureerde appel geprobeerd vandaag. Lekker zure gezichten trekken, maar hij doet wel zijn mond open en slikt een beetje door. Tis wel uit zo’n potje, biologisch stempeltje er wel op. Was erg benieuwd. We laten hem er een beetje van proeven af en toe, meer niet. Ben benieuwd naar warm hapje. Voelt wrs wel lekkerder aan in de mond dan zo’n koud fruithapje
     
  3. Kimibi

    Kimibi Bekend lid

    8 feb 2018
    602
    602
    93
    Vrouw
    Vestigingsmanager bij A-meubel
    Nou zeg... Sinds 2 dagen oefen hapjes aan het doen. Ze slikt het gelijk door zonder een gek gezichtje te trekken of het er uit drukken met de tong.. Ze heeft wortel zoete aardappel gehad voor 2 dagen. Morgen eind ochtend en avond krijgt ze lekker banaan hapje..
    Ik zit er echt van te kijken dat het haar niks doet en gewoon haar mondje opent en lekker doorslikt haha oh ik ben zo trotse moeder! Hihi
     
  4. Eliesjee

    Eliesjee Bekend lid

    15 dec 2018
    926
    1.219
    93
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier gaat het wel anders hoor:roflmao:
    Ze is absoluut geen fan van broccoli alleen maar vieze gezichten trekken en uitspugen haha
    Hier ook nog een bananenhapje staan, waarschijnlijk gaat dat er wel beter in
     
  5. Baasje

    Baasje Bekend lid

    10 dec 2013
    892
    907
    93
    NULL
    NULL
    Ik ben benieuwd wij gaan deze week ook beginnen met oefen hapjes :D
     
    Eliesjee vindt dit leuk.
  6. Eliesjee

    Eliesjee Bekend lid

    15 dec 2018
    926
    1.219
    93
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hoi dames,
    Hoe gaat het ondertussen met de hapjes?
    Houden ze het al een beetje binnen?

    Wij eten vanavond sperziebonen dus ga het maar weer eens proberen:roflmao:
     
  7. suikerklontje

    suikerklontje Fanatiek lid

    23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Hier gingen hapjes echt voor geen meter zijn ook even gestopt. Echt huilen als ze wat in de mondje kreeg
    Ik heb gevoel sinds van de week dat ze echt naar je eten kijkt.
    Morgen eten we worteltjes, dus hou even wat apart en ga ze stomen voor der en vrijdag maar weer even proberen
     
  8. nvbr

    nvbr Bekend lid

    4 feb 2014
    901
    578
    93
    Hier gaan hapjes goed! Hij vindt ze heerlijk en trekt je armen naar zich toe om de lepel in z’n mond te krijgen :)
     
    suikerklontje vindt dit leuk.
  9. Baasje

    Baasje Bekend lid

    10 dec 2013
    892
    907
    93
    NULL
    NULL
    Hier vind hij het nog helemaal niks. Maar we blijven proberen.
    Pff sinds gisteren is het drama met slapen overdag, alleen maar huilen en op een gegeven moment is hij zo moe dat hij ook niet meer slaapt.
     
  10. Eliesjee

    Eliesjee Bekend lid

    15 dec 2018
    926
    1.219
    93
    Vrouw
    Zuid Holland
    Herkenbaar... echt elke keer weer een gevecht en 100x naar boven of ernaast zitten om maar te laten slapen. En een half uur later is ze weer wakker, gelukkig gaat het snachts nog steeds goed en slaapt ze van half 10 tot 8
     
    suikerklontje vindt dit leuk.
  11. mommyof1

    mommyof1 Niet meer actief

    Hier gaan de hapjes ook goed. Moest er echt mee gaan beginnen want N haar lijntje liep steeds verder terug. Ze krijgt nu 4 flessen van 230 cc en daarnaast dus groente en fruit.

    Slapen gaat hier goed, op af en toe een speentje geven na. Ze sliep tot vandaag bij mij op slaapkamer, maar heb haar nu voor het eerst op eigen kamer (ik mis dr)
    Ze slaapt vaak van 18.30/19.00 uur tot 08.00 uur.
    Benieuwd hoe het gaat op eigen kamertje vannacht.
     
  12. nvbr

    nvbr Bekend lid

    4 feb 2014
    901
    578
    93
    herkenbaar! Hier ook s nachts. Maar zijn ook op vakantie geweest en ritme/slaapplek heel anders dan gewend, dus op zich niet gek.
     
    Baasje vindt dit leuk.
  13. Baasje

    Baasje Bekend lid

    10 dec 2013
    892
    907
    93
    NULL
    NULL
    Hier gaat het met de hapjes al stukken beter! Vooral worteltjes vind hij erg lekker :)
    Alleen is slapen nu minder, hij wordt ‘s nachts weer wakker. Het schijnt dat het de tijd is voor een sprongetje. Ervaren jullie daar nu ook problemen mee?
     
  14. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.821
    7.769
    113
    Amsterdam
    Hier eet hij echt al goed van z’n hapjes echt al behoorlijk veel. Slapen gaat laatste 2 weken eigenlijk heel goed alleen jammer dat hij elke keer om 0500 wakker wordt voor een voeding. Slaapt daarna wel weer verder maar ik hoop echt snel dat dit 1,5 uur later gaat worden. Ik geef nog steeds volledig bv naast de hapjes en hij slaap dus van 1945 tot 730 met een voeding rond 0500 dus opzich niet te klagen.
    En hij rolt om alleen de helft van de tijd wordt ie boos als hij op z’n buik ligt en lukt het niet meer om terug te draaien. Heel anders dan z’n zus die had echt de grootste lol met draaien en kon dit ook al met 3mnd.

    Hoe gaat het bij de anderen?
     
  15. Eliesjee

    Eliesjee Bekend lid

    15 dec 2018
    926
    1.219
    93
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hapjes gaan hier heel goed, ze eet echt alles en word al helemaal blij als ze in de kinderstoel word gezet. We geven haar nu:
    8:00-papfles,11:00-fruit,13:00-fles,16:00-fles,18:00-groente,21:00-papfles

    omrollen heeft ze al 2 maanden geleden een keer gedaan, maar het is bij die ene keer gebleven:roflmao: gelukkig wel een filmpje van

    van het weekend voor het eerst naar de baby spa geweest, echt geweldig vond ze het, lekker bubbelen en vooral heel veel spetteren hahaha
     
  16. Kimibi

    Kimibi Bekend lid

    8 feb 2018
    602
    602
    93
    Vrouw
    Vestigingsmanager bij A-meubel
    Hoi lieve moeders!
    Hoe gaaat het bij jullie?
    Vraagje.. Wat geven jullie je baby nu te eten? Een hele dag bv. Van melk tot groente en of fruit?
     
    Baasje, Eliesjee en Siepie85 vinden dit leuk.
  17. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.821
    7.769
    113
    Amsterdam
    Hoi!
    Ik geef nog bv maar we hebben een klein vreetzakje haha.
    Jammer is de eerste voeding al om 5:30 gaat daarna gelukkig wel slapen.
    Daarna rond 8 fruithap
    9:30 bv
    12:00 boterham
    13:00 bv
    17:00 bv
    18:00 groente met aardappel of alleen groente
    19:45 bv en naar bed.
    En hij eet al best veel, kan ook echt boos worden als je niet snel genoeg gaat. Soms echt behoorlijk hilarisch.
     
    Eliesjee vindt dit leuk.
  18. Baasje

    Baasje Bekend lid

    10 dec 2013
    892
    907
    93
    NULL
    NULL
    Hier alles goed!
    De kleine komt in de ochtend tussen 6.00 en 7.00 uur voor de eerste fles. Daarna om de 4 uur flesvoeding en savonds een hapje groente. Fruit vind hij niks dus dat lukt nog niet echt :p
    Hij is nu bijna 5,5 maand en met 6 maanden gaan we een fles afbouwen hij krijgt er nu nog 5
     
    Eliesjee vindt dit leuk.
  19. Sisati

    Sisati Actief lid

    9 feb 2019
    360
    640
    93
    Vrouw
    Ik was even benieuwd hoe het met iedereen ging, blijkt het dat ik geen meldingen meer krijg..

    Kleine F slaapt helaas nog steeds niet door ‘s nachts, het ging tot 3 weken geleden best goed en werd hij 1x per nacht wakker. Maar toen werd F grieperig, een sprong en ook nog eens doorkomende tandjes. Die combinatie zorgde ervoor dat hij hele nachten lang alleen maar bij mama aan de borst wilde liggen. Sinds een paar dagen slaapt hij gelukkig wel weer in zijn wiegje, maar maakt mij zeker nog 2 a 3 keer per nacht wakker en wil dan ook perse drinken.
    Doordat hij met zijn tanden steeds in mijn tepels bijt ben ik de borstvoeding nu ook snel aan het afbouwen en krijgt hij nu sinds een paar dagen nog 2x de borst.
    Verder doet hij het heel goed met zijn twee ondertanden. Hij kletst de hele dag door, maar is ook onwijs gefrustreerd omdat hij zo graag wil tijgeren. Rondjes om zijn as draaien en opdrukken kan hij als de beste, maar vooruit dat lukt dus nog niet..
     
    Baasje en Eliesjee vinden dit leuk.
  20. Eliesjee

    Eliesjee Bekend lid

    15 dec 2018
    926
    1.219
    93
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier gaat slapen gelukkig nog steeds goed, 9 uur naar bed en 7 uur weer wakker. Tussendoor veel kleine slaapjes van ongeveer een uur en de hapjes gaan er goed in. Brabbelen is ze even mee gestopt en ze is nu veel aan het gillen, vind ze vooral zelf heel grappig:roflmao:
    De hond is onderhand haar beste vriendin geworden en ze heeft de grootste lol als die even bij haar komt kijken, al word ze dan ook wel weer heel boos als ze weer weg gaat:roflmao:
    Tandjes zijn hier nog niet in zicht, maar kwijlen doet ze wel heel veel dus we zien wel wanneer ze door komen. Omrollen vanaf haar buik gaat al heel goed, maar vanaf haar rug is het nog een beetje lastig, dan zit er altijd een arm of been in de weg. Tijgeren is ze wel aan het proberen maar lukt eigenlijk alleen maar als ze zich ergens aan vast kan klampen.
     
    Baasje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina