Uitgerekend: 1 oktober - 15 oktober 2019 Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door AKOEKKOEK, 13 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.859
    7.805
    113
    Amsterdam
    Nou hier is het inmiddels een volleerd draaier en zo gaat hij ook de hele kamer door inmiddels. Verder eet hij echt behoorlijk veel en vannacht eigenlijk ochtend pas om 630! Gaat gem 1945 naar bed dus genieten nu, hopelijk gaat het door zetten dat hij niet meer stipt rond 0500 komt.
    Met eten zit hij nu ook in de babyset van de stokke en zit dan ook echt goed. Zo komt er steeds weer een mijlpaal bij!
    Verder een tevreden mannetje maar wel eentje die duidelijk aan kan geven wanneer hij iets anders wil. Heel anders dan z’n zus die legde je ergens neer en vermaakte zich wel, hij is het opgeven moment zat en wil wat anders en dan laat hij flink van zich horen.
     
    Baasje vindt dit leuk.
  2. Eliesjee

    Eliesjee Bekend lid

    15 dec 2018
    926
    1.219
    93
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dames vraagje,
    Hier krijgt L elke dag groente en fruit van olvarit.
    (Ja vers is beter maar ik krijg het met geen mogelijkheid zo fijn gepureerd:confused:)
    Ze krijgt nu de potjes van 6 maanden dus die grotere.
    Hoeveel eten jullie kindjes? De ene keer laat ze meer staan dan de andere keer, soms bijna leeg, en was benieuwd hoe het bij jullie ging.

    En mochten er nog tips zijn om het zelf zo’n fijn papje te maken zijn ze welkom.
     
    Baasje vindt dit leuk.
  3. Baasje

    Baasje Bekend lid

    10 dec 2013
    892
    907
    93
    NULL
    NULL
    Mijn kleintje eet nog de kleine potjes, is nog net geen 6 maanden. Als ik het zelf maak pureer ik met de staafmixer, dan kan ik het zo fij maken als ik wil.
     
    Eliesjee vindt dit leuk.
  4. tessmama1

    tessmama1 Actief lid

    4 nov 2018
    329
    321
    63
    Vrouw
    Hallo allemaal.

    Hier nog bv dat is de ene dag meer dan de anderen. en ochtends vers fruit en avonds groente. Nog wel kleine beetjes.

    Ik prak alles fijn, dit kan saar prima eten.

    Verder brabbelt ze lekker en heeft al 2 tandjes
     
    Baasje en Eliesjee vinden dit leuk.
  5. Sisati

    Sisati Actief lid

    9 feb 2019
    360
    640
    93
    Vrouw
    Ik maak het altijd vers. F eet dan ongeveer een halve / driekwart appel. Als hij appel krijgt dan kook ik de appel eerst even kort. Ik heb een staafmixer met zo’n opzetbakje. Als je daar maar één stukje appel in zou doen krijg je het niet heel glad.

    Wat ik in het begin deed was een grotere portie maken en het dan in zo’n ijsklontbakje invriezen.

    ‘s middags eet F een half broodje.

    ‘s avonds maak ik groente hapjes, gisteravond was dat een grote halve aardappel, een halve winterpeen en een tomaat.
    Eergister had hij zoete aardappel (6cm) met dezelfde hoeveelheid bietjes erdoor.

    Voor inspiratie gebruik ik het boek Moekes Maaltijd. Zij leverde ook de maaltijden bij de vorige opvang van mijn zoon. Echt een aanrader, staan combinaties en groente in die je zelf niet zo snel zou bedenken.
     
    Baasje en Eliesjee vinden dit leuk.
  6. Sisati

    Sisati Actief lid

    9 feb 2019
    360
    640
    93
    Vrouw
    Oh trouwens F kan sinds een paar dagen tijgeren. (Nog voor zijn halve verjaardag..) Weg frustratie, maar ook weg kleine baby..
     
    Baasje en Eliesjee vinden dit leuk.
  7. suikerklontje

    suikerklontje Fanatiek lid

    23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    R. Heeft lange tijd niets van hapjes moeten hebben.
    Nu eet ze ong. 50gr fruit in de ochtend en 50gr groente s avonds
    Dit weekend gaan we ontbijt en lunch erbij pakken, met een klein beetje brood.

    Ik heb de avent stomer/blender, daarmee krijg je het net zo gepureerd als een potje.
     
    Baasje en Eliesjee vinden dit leuk.
  8. nvbr

    nvbr Bekend lid

    4 feb 2014
    901
    578
    93
    Hi allemaal! Leuk om weer te lezen hoe jullie baby’s het doen! Hier slaapt Beeb eindelijk door...! Sinds kerst was dat voorbij vanwege erge eczeem, dus jeuk. Nu gaat dat heel goed, dus ook beter slapen ‘s nachts. Hij was even wat minder goed gegroeid dus hier is het als volgt, ergens tussen 7 en 8 de fles, even wakker en dan slapen. als hij wakker wordt fruit, 100-150g, meestal tussen 10 en 11. Tussen 12 en 12:30 pap en vreet ie alles op. Dan zo’n 2-2,5 slapen. Soms klein flesje, soms beetje soepstengel (houd ik vast). Tussen 16:30-17:30 200g groente/aardappel-achtig iets. Dan klein uurtje slapen en tussen 19 en 20u slapen.
    Maak fruit en groente zelf, soms potje l, maar vindt ie smerig. Dat het niet helemaal glad is, maakt hier jiet uit. Appel drama, maar las net dat iemand even voorkookt, das wel een goeie. Doodeng met die stukjes.
    Verder ist geen actieve baby, in die zin dat ie zich misschien 2x per week omrolt (gooit zichzelf wel op z’n zij, maar draait niet door). Op buik op vloer vindt ie tof, maar niet voor lang... Tijgeren doet ie niet. Wel is ie veel herrie aan het maken, ook leuk . Onze hond vindt hij ook superleuk, maar trekt aan/knijpt in haar snuit of haren en dat vindt zij minder leuk Hihi.
    En met dit weer lekker genieten in de tuin, vindt hij ook erg leuk
     
    Sisati, Baasje en Eliesjee vinden dit leuk.
  9. Eliesjee

    Eliesjee Bekend lid

    15 dec 2018
    926
    1.219
    93
    Vrouw
    Zuid Holland
    Bedankt voor de tips dames, denk inderdaad dat het de hoeveelheden waren waardoor ik het maar niet fijn kreeg. Had echt alle accessoires er bij gehaald, keukenmachine, blender, staafmixer, puree pers, zelfs door een zeef staan drukken.:roflmao: Maar misschien gaat het beter als ik grotere porties probeer inderdaad, en goed idee invriezen met ijsblokjesvorm.

    Hier heeft ze het omrollen ondertussen helemaal door, woensdag voor het eerst van rug naar buik en sindsdien hoef je haar maar neer te leggen en rolt ze al haha
     
    Sisati, Baasje, nvbr en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Eliesjee

    Eliesjee Bekend lid

    15 dec 2018
    926
    1.219
    93
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dames, ik hou me al een tijdje in maar eigenlijk maak ik me best zorgen. Hoe gaan jullie om met corona en de sociale ontwikkeling van jullie kindjes?
    Ze zijn juist nu in de leeftijd dat het belangrijk is om met veel “vreemden” in aanraking te komen om eenkennigheid en evt verlatingsangst te voorkomen/verminderen. Maar hoe dan??
    Wij zitten alleen maar thuis, mijn vriend doet alle boodschappen alleen en we zijn net verhuisd naar een klein dorp waar je ook tijdens een rondje hond niemand tegen komt.
    Ik ben echt bang dat als ze straks opa en oma weer ziet het keihard op een janken zet..

    Hoop echt dat het snel weer wat normaler word en niet dat dit nog maanden duurt. Groeit ze er dan nog wel normaal overheen? Straks hebben ze allemaal een sociale achterstand.

    Misschien/waarschijnlijk stel ik me heel erg aan, maar lig er wel echt wakker van pfff
     
  11. tessmama1

    tessmama1 Actief lid

    4 nov 2018
    329
    321
    63
    Vrouw
    Ik snap je ongerustheid maar ze zijn nog erg klein dus denk niet dat ze er veel schade aan overhouden. Wij beeldbellen wel veel met opa en oma zodat ze de stem hoort en het gezicht ziet. Verder maak ik mij vooral zorgen over het virus zelf. Wat als zij of onze zoon het krijgt of een van ons, doodeng
     
    Eliesjee vindt dit leuk.
  12. suikerklontje

    suikerklontje Fanatiek lid

    23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Ik snap je gedachten.
    En eerlijk gezegd geen idee wat voor effect dit heeft op de kindjes.
    De fases van eenkennigheid hebben ze ook nog later, terwijl nornaal gesproken ze wel in aanraking komen.

    R. gaat wel naar de opa’s en oma’s dus dat scheelt.
    Verder ook geen contact met andere.
     
    Eliesjee vindt dit leuk.
  13. Eliesjee

    Eliesjee Bekend lid

    15 dec 2018
    926
    1.219
    93
    Vrouw
    Zuid Holland
    @tessmama1 dat we het krijgen moet ik ook absoluut niet aan denken, heb hier ook wel echt moeite mee gehad. Heb het gelukkig iets opzij kunnen zetten omdat ik weet dat we er alles aan doen wat we kunnen om het te voorkomen. Maar het blijft absoluut eng natuurlijk!

    @suikerklontje klopt, ze moeten er sowieso doorheen en het ene kind heeft er meer last van dan de ander. Hoop gewoon dat het geen grote impact heeft, dat ze denkt dat dit “normaal” is. Wel fijn dat ze nog naar haar opa’s en oma’s gaat, ook voor hun natuurlijk. Die van ons missen haar vreselijk, vooral voor mijn schoonouders vind ik het erg, het is hun eerste kleinkind en dan moeten ze zoveel missen.
     
  14. suikerklontje

    suikerklontje Fanatiek lid

    23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Heel sneu idd voor je schoonouders. Ze ontwikkelen zich zo nu.
     
  15. nvbr

    nvbr Bekend lid

    4 feb 2014
    901
    578
    93
    Ik maak me er niet zo druk om. Hier houden we ons aan de regels maar zien we op afstand wel eens wat buren en ook (schoon)ouders. Alleen buiten overigens.
    Ben alleen wel benieuwd hoe het straks zal gaan op de opvang. Daar is het een stuk drukker en hier is hij toch wel veel rust gewend ;). Maar went hij vanzelf wel weer aan natuurlijk.
     

Deel Deze Pagina