Uitgerekend: 1 oktober - 15 oktober 2019 Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door AKOEKKOEK, 13 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.858
    7.805
    113
    Amsterdam
    Ja autostoeltjes zou ik idd ook niet tweedehands kopen. We hebben dus ook de base weer nieuw gekocht maar maxicosi hadden we nog.
    Ja veel te leuk he voor zon kleintje kopen!
     
  2. Eliesjee

    Eliesjee Bekend lid

    15 dec 2018
    926
    1.219
    93
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wij hebben bijna alles nieuw gekocht, is een beetje mijn schuld want ik moest er gewoon niet aan denken dat een andere baby aan de meubels had zitten kauwen of iets dergelijks. Het enige wat wij 2de hands hebben gekregen zijn wat kleertjes waarvan de helft ook nog de kaartjes eraan heeft hangen.
    Bij de volgende ben ik waarschijnlijk wel wat makkelijker maar nu moest en zou het nieuw zijn
     
    Siepie85 vindt dit leuk.
  3. Line85

    Line85 Bekend lid

    27 feb 2017
    856
    871
    93
    Vrouw
    Regio Utrecht
    Wij kopen het ledikantje, commode, maxicosi & base en kinderwagen nieuw. Ik heb toevallig ook het badje nieuw gekocht, wilde per se een Stokke flexi bath. Lijkt me super handig.

    Verder heb ik een sleepynest van Marktplaats gekocht, met mn favo printje: bananenbladeren. Die was amper gebruikt en ik had em echt goedkoop. De kinderstoel (stokke) hebben we ook via Marktplaats en ik heb ook een nieuwe dubbele elektrische borstkolf via marktplaats.

    Ik sta wel open voor tweedehands spullen maar wil de grote dingen wel graag nieuw hebben.
     
    tessmama1 en Siepie85 vinden dit leuk.
  4. Blondie685

    Blondie685 Fanatiek lid

    11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    De babykamer heeft mijn man zelf gemaakt, ledikant en commode dus dat gebruiken we voor de tweede ook. Alles voor het bedje destijds nieuw gekocht en de rest van de uitzet ook. Kinderwagen was ook nieuw. Box en maxicosi met base wel via marktplaats vorige keer maar die waren echt nog als nieuw. Nu nog een tweede base gekocht via marktplaats, omdat we twee auto’s hebben nu. Kleding koop ik allemaal nieuw. Krijg wel wat tweedehands aangeboden hier en daar maar niet mijn smaak. Ik hou heel erg van stoere kleding en geen disney of diertjes op de kleding. Kreeg vandaag een tuinbroekje met olifanten van een vriendin echt vreselijk o_O. Baby nestje ook nieuw gekocht had ik bij mijn eerste niet. Dat was het wel zo’n beetje denk ik.
     
    Marsepein vindt dit leuk.
  5. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.858
    7.805
    113
    Amsterdam
    @Blondie685 zo herkenbaar van de kleding, gelukkig hebben Mn zusje en ik dezelfde smaak.
    Vorige keer heb ik alles wat ik kreeg en niet mooi vond naar het kdv aangedaan.
    Ik hou ook absoluut niet van strikjes dingen en irritante Disney dingen idd. Wel van stoere kleding een leuke printjes. Maar gewoon niet te babyachtig.
     
    Blondie685 vindt dit leuk.
  6. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    @Blondie685 @Siepie85 heeeel herkenbaar qua kleding. Gelukkig heb ik alleen maar hippe vriendinnen die er hetzelfde over denken haha!
     
    Siepie85 en Blondie685 vinden dit leuk.
  7. Blondie685

    Blondie685 Fanatiek lid

    11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    En nu zeker met een jongen. Moet echt een stoer gozertje worden. Mijn schoonzus trekt soms dingen bij haar zoontje aan.... oefff echt vreselijk. En mijn vriendin idem dito. Mijn zus daarin tegen heeft wel dezelfde smaak als mij.
     
    Siepie85, Flamingo1990 en Magnolia29 vinden dit leuk.
  8. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Hier alleen maar meiden in de familie, dus moesten we alle jongenskleding nieuw kopen of via kledingbeurzen 2e hands. Heel vervelend :roflmao:;)
     
    Blondie685 vindt dit leuk.
  9. Eliesjee

    Eliesjee Bekend lid

    15 dec 2018
    926
    1.219
    93
    Vrouw
    Zuid Holland
    Haha wat grappig, hier juist andersom en alleen maar jongens:roflmao:
     
    Magnolia29 en Siepie85 vinden dit leuk.
  10. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Haha wat leuk!! We maken er hier ook altijd grapjes over dat de kans op een meisje bij ons 90% is en een jongen 10%. Bij iedere groeiecho vraag ik weer of ze nog even willen kijken of 't echt een jongetje is. Maar piemeltje is altijd vol in beeld, dus niet te missen :roflmao:
     
    Eliesjee en Flamingo1990 vinden dit leuk.
  11. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Zoooo . kreeg geen meldingen meer, dus moest even bijlezen.
    Wauw, een deel 2 al.

    Ok ga me morgen ziekmelden van mijn werk. Ben er klaar mee gaat lichamelijk en mentaal gewoon niet meer

    Vind t wel heel eng in te bellen om me ziek te melden hoor. Maar moet echt aan mezelf en de kleine gaan denken nu.
     
    Eliesjee, tessmama1, nvbr en 7 anderen vinden dit leuk.
  12. SZ91

    SZ91 Actief lid

    26 nov 2018
    221
    327
    63
    Vrouw
    Jeugdzorgwerker
    Jawel, maar een maat groter, deze kan erna worden omgebouwd tot juniorbedje.
     
    tessmama1 vindt dit leuk.
  13. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hebben wij hier ook inderdaad.

    Normaal ledikant is 120x 60 ofzo.
    En dit ledikant is 150 x 70 dacht ik.
     
  14. Blondie685

    Blondie685 Fanatiek lid

    11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113

    Lijkt mij verstandig meis! Nu is het tijd om aan jezelf te denken en de baby.
     
  15. Blondie685

    Blondie685 Fanatiek lid

    11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    Hier even een klaagmoment. Ik kan bijna niks meer eten en heb ook geen honger. Als ik s ochtends 1 boterham eet zit die tot s avonds halverwege mijn slokdarm. Ik had dit vorige keer pas op het einde. Scheelt wel in de kilo’s ;). En ik heb pijn in mijn rug als ik slaap ben super vaak wakker argghh ik ben er nu stiekem al klaar mee pff en ik had nog zo voorgenomen om deze keer echt te genieten omdat het de laatste keer is. Maar tel de weken af... en ik had gedroomd dat hij vijf weken te vroeg werd geboren. Nou dat was het klaagmoment... :confused:
     
  16. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ja vind t wel spannend hoor. Naja.. doodeng eigenlijk want ik weet al wat ze gaat zeggen. Die gaat t maar raar vinden en heel kortaf reageren en me om proberen te lullen aan t werk te blijven. Maar ja. T moet maar..
     
    Blondie685 en mommyof1 vinden dit leuk.
  17. Baasje

    Baasje Bekend lid

    10 dec 2013
    892
    907
    93
    NULL
    NULL
    Ja ik heb t topic ook weer gevonden! :)
    @Siepie85 welkom!
    @Imona verstandig dat je je ziek gaat melden hoor!
    Wij kopen bijna alles nieuw. Heb alleen een badje tweedehands gekocht en neem wat kleding over van een vriendin. Maar dat kun je wassen ;)
    Die harde buiken kan ik echt goed voelen, inderdaad een harde bal. Ene dag meer last van dan de andere. Voel m’n jochie heel goed in ieder geval, is net een stuiterbal! :roflmao:
     
  18. mommyof1

    mommyof1 Niet meer actief

    Wij hebben zoontje zijn commode (was toen 2dehands) op zusje haar kamer gezet en andere knoppen opgemaakt. Ledikant en matras is doorgegaan naar zusje haar kamer (nieuw gekocht met zoontje) en zoontje slaapt nu in peuterbed (gaat SUPER goed!!!!)
    Wij hebben met hem een bugaboo gekocht via MP, heb nu alleen een nieuwe bekledingsset nieuw gekocht, vond de kleur niet meer mooi.
    Verder nu alles nieuw gekocht.
    Ga ook nog een andere maxicosi kopen. Die hadden we toen 2de hands overgenomen (was toen nog prima ook hoor) maar idd, toch hoor je nu wel veel dingen over veiligheid etc van zo’n ding. Dus wil hem toch nieuw hebben en hij is nu flink afgeprijsd, dus vandaag ff bestellen.
    En wil graag een draagdoek dit keer i.p.v. een draagzak.
     
  19. AKOEKKOEK

    AKOEKKOEK Fanatiek lid

    16 feb 2016
    1.511
    1.053
    113
    Zierikzee
    Welkom @Siepie85!
    @Imona goed dat je gaat bellen! Geef ze van katoen!

    Wij gaan eigenlijk alles gebruiken van de oudste. Moet alleen even een ander badje halen en nieuwe flessen. En ik heb alvast een draagzak gekocht, een Storchenwiege!

    *28 weken dansje & 3de trimester dansje!*
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Baasje, Blondie685 en mommyof1 vinden dit leuk.
  20. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Nou. Park manager gebeld. Precies wat ik al dacht. Die wil overleggen met mn leidinggevende voor ander werk om me aan het werk te houden, terwijl ik duidelijk heb gezegd: ok heb kast van mijn rug, bekken en harde buiken tijdens en na het werk. Ik heb daar thuis al last van. Ik heb 2 tot 3 dagen jankend op mn werk gezeten en de verloskundige geeft me duidelijk gewaarschuwd voor bekkeninstabiliteit. Het gaat niet meer.

    Maar nee hoor. Moet weer overlegd worden voor vervangend werk.

    Nou, ze kunnen hoog of laag springen. Ik doe het niet. Het gaat niet. Klaar.
     
    mommyof1 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina