Uitgerekend 1 t/m 15 januari 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Druffia, 28 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minttu

    Minttu Actief lid

    8 mei 2019
    281
    451
    63
    Vrouw
    Leuven, België
    Ok, ik ben op vakantie en ik kreeg geen meldingen meer. Ik was het forum even uit het oog verloren... 200 berichtjes in te halen.


    Goh, ik heb niet echt betere tips denk ik. Gewoon rustig aan doen? Ik heb vooral schrik tijdens het rijden met de auto... dat ik dan zou flauwvallen.
    Op tijd iets eten en voldoende drinken? Ik heb het gevoel dat aquarius me soms wel wat helpt. Misschien denk ik dat maar.
    Mijn vroedvrouw zij dat ik het gewoon moest uitzitten...

    Ik had heel veel leuke meisjesnamen in gedachten. Ik vind jongensnamen veel moeilijker.
    Mijn vriend zijn neef heeft 2 kindjes, een jongen en een meisje. Het zijn toevallig de 2 namen die ik het allerleukste vind. Ik sprak al over de meisjesnaam nog voor de in verwachting waren.
    Mijn vriend vind het niet OK om iemand anders in de familie (met dezelfde achternaam) dezelfde naam te geven. Ik vind het niet eerlijk want ik kan er niets aan doen dat zij eerst kinderen hadden en er de mooiste namen uitkozen . Het strafste is dat ik die mensen zelfs nog nooit gezien heb.
    We krijgen een jongen en mijn vriend kon er wel mee leven als we dezelfde jongensnaam kiezen, maar dan anders geschreven. We hadden sowieso een voorkeur voor de schrijfwijze die wij in gedachte hadden.
    Nu nam hij wel een veto op het feit dat wij de meisjesnaam absoluut nooit zouden mogen kiezen. Dat vind ik enorm spijtig. Maar we zijn zo ver nog niet

    @RM1996
    Ik heb ook een extra laagje gezelligheid. Vooral mijn boobs zijn gigantisch (85H). Als ik foto's zie van mezelf, dan zie ik alleen maar borsten. Ik word daar echt triestig van. En ik vind dat ik er niet erg zwanger uit zie, maar eerder dik. Mijn vriend vind dat ik er wel erg zwanger uit zie. Anyway.
    Ik zit nog op hetzelfde gewicht doordat ik een paar keer ziek ben geweest. Maar de baby groeit goed. Ik denk dus ook dat hekje verder niet te veel zorgen moet maken. De vroedvrouw zei tegen mij ook: de baby neemt wel wat hij nodig heeft.

    @iez
    Ik ben wel super benieuwd naar welke namen jullie zo al kozen! Je omschreef het zo mysterieus
    Je hoeft niets te verklappen hoor, ik wou alleen eventjes meegeven dat je me wel nieuwsgierig maakte. Hihi.
     
    iez, KimKing90, Buko en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Ohh beterschap! Wat betreft de harde buiken nee nog niet. Wel vroeg al zeg, kijk maar uit!
    Ik kreeg bij de 1e en 2e rond de 24 weken harde buiken, bij de eerste zelfs bang voor vroeggeboorte daardoor. Dus ik ben er wel bang voor.
     
  3. Buko

    Buko Fanatiek lid

    19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Mja ik zie het toch maar als een teken het even rustig aan te doen. Al lees ik op internet dat het wel kan bij deze termijn omdat de baby zo hard groeit. Bij mijn dochter had ik ook gemakkelijk harde buiken, de vk zei toen dat ik waarschijnlijk gewoon een erg gevoelige baarmoeder heb. Maar kan me niet herinneren dat het al zó vroeg begon..
     
  4. Jetje1991

    Jetje1991 Actief lid

    16 mei 2016
    370
    519
    93
    Vrouw
    Ik ook harde buiken. Als ik bezig ben voel ik niks, maar zodra ik ga liggen word het hard. Ben er beetje huiverig voor, want bij de eerste met 20 weken minder gaan werken en met 30 weken al met verlof. Ik had constant harde buiken. Mocht niet langer door werken van de vk. Had toen dagen bedrust, maarja dat gaat nu ook niet met een peuter...
     
    Buko vindt dit leuk.
  5. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Ik vind het ook wel vroeg ja. Maar idd wel een teken dat je rustiger aan moet doen.
     
  6. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Ben bij de oudste ook opgenomen geweest omdat ze dachten dat het overging op weeën met 27 weken geloof ik.
    Daarna gestopt met werken. Bij de jongste ben ik met 24 weken al gestopt ivm de harde buiken. Het is even rot maar het is niet anders. Kindje gaat nu even voor :)
     
  7. Buko

    Buko Fanatiek lid

    19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Ja dit heb ik ook, voel het als ik ga liggen. En wordt ‘s ochtends wakker met een harde buik omdat ik dan moet plassen. Maar misschien heeft het zoals @RM1996 al zei nu vooral te maken met rommelende darmen.
     
  8. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    We gaan allemaal gewoon al richting de 20 weken. Voor mijn gevoel gaat het zo snel! :D
     
    LaQueen en Buko vinden dit leuk.
  9. Buko

    Buko Fanatiek lid

    19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Oh wauw, dat is echt best pittig zeg! Daar is bij mij geen sprake van gekweekt, maar het wel telkens na het opstaan, van houding wisselen, na het plassen, na 3 stappen lopen enzo. Niet kang, maar gewoon telkens even. Daardoor wel met vrij snel gestopt met sporten en de honden fatsoenlijk uitlaten:roflmao:
     
  10. Buko

    Buko Fanatiek lid

    19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Ik herken mezelf gewoon niet, maar denk nu oprecht; minder werken zou ik niet erg vinden. Terwijl ik mijn werk normaal gesproken hartstikke leuk vind. Maar nu... o_O
    Ik geniet ook echt INTENS van deze dag zonder man, dochter en honden in huis. Wat een rust! Komt normaal nooit nooit nooit voor.
     
    LaQueen, RM1996 en KimKing90 vinden dit leuk.
  11. Buko

    Buko Fanatiek lid

    19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Jaa vind ik ook! Over twee weken de 20 weken echo :D:D
     
    Haver11 vindt dit leuk.
  12. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Ja met die dingen had ik het ook. Vooral het opstaan. Bij de oudste wist ik niet wat het was, dacht dat het erbij hoorde dus ik ging stomweg door. Had toen een verkorte baarmoederhals.
    Ook bij steunkousen aantrekken op het werk had ik het heel erg. Hoop eigenlijk niet dat ik weer die harde buiken krijg met 2 kinderen in huis haha.
     
  13. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Spannend! Ben je zenuwachtig?
    Ik wel heel erg :eek:
     
  14. Wizzy5

    Wizzy5 Bekend lid

    27 mrt 2019
    803
    957
    93
    Vrouw
    Oh gelukkig ben ik niet de enigste. Vind het zo spannend die 20 weken echo. Wil hem nu snel gehad hebben. Nog 11 nachtjes:| :p
    We gaan het geslacht op een briefje laten zetten en dan samen met de kinderen openmaken.

    Harde buiken heb ik al mijn zwangerschappen gehad. Was bij mij gewoon onschuldig hoor. Was inderdaad teken om even rustig aan te doen. Af en toe merk ik dat nu ook wel, maar minder dan de andere zwangerschappen.
     
    LaQueen, KimKing90 en Buko vinden dit leuk.
  15. Wizzy5

    Wizzy5 Bekend lid

    27 mrt 2019
    803
    957
    93
    Vrouw
    Ja Joh. De tijd vliegt ook voor mijn gevoel. Alleen richting de echo lijkt wel een eeuwigheid te duren....


    Oja @iez ik ben ook wel nieuwsgierig naar de namen ;)
     
    Haver11 vindt dit leuk.
  16. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Haha nee niet de enige. Ben ook blij als ik hem gehad heb en gehoord heb dat alles goed is.
    Al is bij de vorige 2 echo's al gezegd dat er geen sprake is van een klompvoetje en dat de nieren goed werken. Ook geen hazenlipje of open ruggetje. Dus dat heeft me wel wat gerustgesteld.
    Leuk zo samen met de kinderen open maken! Hoe oud zijn ze?
    Gelukkig waren de harde buiken onschuldig!
     
  17. Riette89

    Riette89 Fanatiek lid

    28 apr 2014
    1.097
    682
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Vandaag normale controle zonder echo bloeddruk was 90 bij 70.
    Is wel steeds laag bij mij. Ben ook weer aangekomen :thumup:.
    En baby begin ik vanaf vandaag duidelijk te voelen, ze trapt erop los :roflmao:

    Dinsdag dan echo :D
     
    LaQueen, RM1996, KimKing90 en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. Wizzy5

    Wizzy5 Bekend lid

    27 mrt 2019
    803
    957
    93
    Vrouw
    Ja ik snap dat je ondanks al die bevestigingen nog steeds de spanning hebt. Je weet gewoon dat je kindje echt van top tot teen onderzocht gaat worden. Ik vertrouw er maar op dat het goed zit, maar zou die bevestiging wel prettig vinden..

    Onze kinderen zijn 9,7,5 en 3. In oktober gaat de jongste naar school, dus ze zit nu wel beetje aan de leeftijd dat ze de dingen goed snapt:).
     
  19. Buko

    Buko Fanatiek lid

    19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Ik vind het nu nog niet echt spannend, de 20 weken echo. Paar dagen ervoor vast wel. Vorige keer hadden we een GUO, vanwege de icsi, maar dat is nu geen indicatie meer. Heb er eigenlijk vooral zin in, zo benieuwd naar haar :oops:
     
    LaQueen en Wizzy5 vinden dit leuk.
  20. Wizzy5

    Wizzy5 Bekend lid

    27 mrt 2019
    803
    957
    93
    Vrouw
    Wat heerlijk dat je er zo in staat;)
     

Deel Deze Pagina