Uitgerekend 1 t/m 15 januari 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Druffia, 28 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druffia

    Druffia Fanatiek lid

    5 nov 2016
    1.298
    1.322
    113
    Goed dat je je hebt ziekgemeld, ik heb dat ook gedaan. Geeft toch iets meer rust en je moet ook goed aan jezelf denken nu. Vooral omdat er al zoveel onrust is!
    Ik hoop ook dat er voor jullie snel meer duidelijkheid komt...

    Hier ook erg onrustig, de kleine voel ik nu heel goed trappelen en dat vind ik dan toch wel weer heel mooi en kan ik toch van genieten. Ik moet er echt niet aan denken dat er straks nog meer uitkomt en we de zwangerschap af zouden breken. Ik wil daar gewoon niet aan denken, maarja het moet helaas toch. Want als de uitslag slecht is, heb ik nog maar 1 week tot de 24 weken...dus dat is best wel bizar welke kant je gedachten allemaal opvliegen...
     
  2. Druffia

    Druffia Fanatiek lid

    5 nov 2016
    1.298
    1.322
    113
    @Riette89 gelukkig is de kleine weer koortsvrij, het is al sneu als ze ziek zijn, maar dan ook nog koorts met dit hete weer! pfff laat maar lekker wegblijven nu!

    @Wizzy5 wat fijn dat alles weer goed was bij de VK! Snap dat het niet leuk is als mensen ongevraagd aan je buik zitten, ik heb daar zelf eerlijk gezegd geen moeite mee...maar misschien komt dat omdat ik zelf ook in een spontane bui dé persoon kan zijn die even een aai geeft over een buikie en dan later bedenkt van oeeee ik had het niet gevraagd.... *sorry* (doe het niet bij wildvreemden hoor!! haha, maar wel eens bij vriendinnen :$)
     
    Riette89 vindt dit leuk.
  3. Buko

    Buko Fanatiek lid

    19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Nou @AapEnOlifant verontschuldig je ajb niet voor je gedachten, gevoelens en/of berichtje!

    Ik kan het me zo goed voorstellen. Je voelt je nog eens dubbelop rot denk ik; én de gevoelens om je kindje, maar je hebt ook nog de zorg om jezelf. Vind je een beetje steun in je directe omgeving?

    @Druffia brrr dat scenario is echt niet te bevatten, ik hoop zó intens dat dat in ieder geval niet de uitkomst is!!!
     
    Druffia vindt dit leuk.
  4. nadine001

    nadine001 Fanatiek lid

    10 apr 2014
    1.794
    2.226
    113
    Vrouw
    noord holland
    20 weken echo gehad vandaag.. Alles was goed gelukkig! En nog steeds een meisje:o:

    Screenshot_20190827-170745_Outlook.jpg
     
    Minttu, Riette89, KimKing90 en 6 anderen vinden dit leuk.
  5. Buko

    Buko Fanatiek lid

    19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Ahhh bijzonder zo zeg! En fijn dat alles goed is!
     
    nadine001 vindt dit leuk.
  6. Druffia

    Druffia Fanatiek lid

    5 nov 2016
    1.298
    1.322
    113
    nadine001 vindt dit leuk.
  7. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.041
    113
    Vrouw
    @AapEnOlifant goed dat je je hebt ziekgemeld, je hebt al meer dan genoeg aan jezelf nu :( sterkte!

    @Druffia lijkt mij ook zo moeilijk, in je buik zit hij nu zo veilig...

    @nadine001 jeej, geen spontane piemelgroei dus hihi

    Mijn schoonmoeder staat zo enthousiast tegen iedereen te verkondigen dat ze in 1 week twee kleinzoons verwacht haha. De veestapel verdubbeld zich ook in 1 week dan.

    Had net een heel mooi moment, peuter voelde zijn broertje bewegen. Kind keek alsof hij een medaille had gewoon, zo blij!
     
    LaQueen en KimKing90 vinden dit leuk.
  8. Buko

    Buko Fanatiek lid

    19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Ik had net gesprek met gyn bij de vk over vorige bevalling en dan de komende. Ben blij dat ik me gisteren al een beetje had in gelezen en dus was voorbereid.. Door de schouderdystocie vinden ze de volgende bevalling toch wel spannend. Er wordt bij een tweede bevalling dan vaak gekozen voor inleiden, of een geplande keizersnede. Onze wens daarin is voor hen gelukkig heel belangrijk.
    Inleiden heeft in mijn geval eigenlijk niet zo veel zin; Novi kwam spontaan met 39 weken en was maar klein/fijn; 3100 gram. Ze wil eigenlijk niet voor 39 weken inleiden, in mijn geval zou 38 weken een overweging zijn, maar misschien is dit kindje dan wel even groot omdat tweede kindjes nou eenmaal vaak iets groter zijn. Plus inleiden is ook best 'spannend' en ze willen juist dat ik zo min mogelijk spanning zal ervaren voor een zo goed mogelijk verloop. En omdat de eerste keer zo hels was. Ze zei letterijk "ik heb geplande keizersnedes voor minder gedaan".

    Ik krijg nu met 28, 32 en 35 weken een groeiecho omdat ze een redelijke inschatting willen kunnen maken hoe groot dit kindje zal zijn. Rond de 35 weken komt er dan een nieuwe afspraak met de gyn om echt een plan te maken hoe we de bevalling gaan doen. Ze is normaal geen fan van bevalplannen, want een bevalling heeft toch vaak een eigen onvoorspelbaar verloop, maar als ik op een natuurlijke manier ga bevallen willen ze wel een soort 'buffers' inbouwen waar we beiden achter staan wanneer we over gaan op een keizersnede bijvoorbeeld. Ze willen in ieder geval niet tot het uiterste wachten "of het gaat lukken" zegmaar. En een vacuüm is uit den boze.
    Ze zei al; nu lijkt het misschien nog ver weg, dit gesprek zal ook wel even wat gevoelens omrullen, maar jij moet je straks veilig en ontspannen voelen. Misschien groeit je vertrouwen de komende maanden, misschien wordt het wel heel spannend tegen die tijd als het dichterbij komt.
     
    KimKing90 en Ansj84 vinden dit leuk.
  9. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.041
    113
    Vrouw
    @Buko ik ben er dit keer bang voor. Kind schoonzus zat ook zo klem vanwege formaat en heeft nog steeds last ook vd wervels en schouder. Aangezien zoon 2 nu aardig enorm al is... En ik dus niet. Zal ook wel groeiecho's krijgen. Mijn fysio is er niet gerust op...
     
  10. Buko

    Buko Fanatiek lid

    19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Jouw formaat zegt niets over je bekken hè :) Want dochter was klein&fijn en mijn heulpen zeker niet :roflmao: Maar ook mijn brede heupen zeggen niets over de botjes van mijn bekken aan de binnenkant. Gyn vertelde dat er helaas ook geen methode is om dat wel in kaart te brengen. Want zelf dames met heeeele smalle heupjes kunnen prima grote kinderen baren. Het is ook nog eens een enorme wisselwerking met hoe soepel alles wordt door hormonen..
    Dus ik zou er zeker niet bij voorbaat al bang voor zijn.
     
  11. Buko

    Buko Fanatiek lid

    19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    En bij ons speelt natuurlijk mee dat onze dochter tijdens de bevalling, mogelijk als gevolg van de vacuüm) een hersenbloeding heeft gekregen.
     
  12. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw

    Wat fijn dat ze zo goed overleggen met jou. Volgens mij zie je dat niet vaak.
    Maar dat word wel spannend dus.
    Jullie dochter een hersenbloeding :eek:
    Heeft ze daar iets aan overgehouden? Wat erg zeg.
     
  13. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.041
    113
    Vrouw
    Nee maar ben natuurlijk ook eerder bevallen van kind met groot hoofd en dat liep niet feestelijk dus de eerdere ervaring speelt wel mee in mijn hoofd. Dit kindje wordt al vanaf 13 weken nog groter ingeschat als nr 1....
    Verloskundige zei na nr1: als je bij nr2 nav van je vorige bevalling graag een keizersnede wil, alle begrip en we gaan je in ondersteunen dat voor elkaar te krijgen.
    Zowel bij moeder als zus hebben ze op 1 na alle kids eruit moeten trekken (mijn geboorte was keizersnede), waarvan 1 is overleden door te laat ingrijpen (aan hersenbeschadiging), 1 kindje die gereanimeerd moest worden maar geen restschade heeft gelukkig. Het is mijn geluk geweest dat ik werd ingeleid met 39. De angst is niet zomaar er.... Heb er wel degelijk een reden voor. Helaas. Mijn bekken mag dan wel veel te soepel zijn, maar heeft niet oneindig veel ruimte. Hoop vooral dat de hoofdomvang richting de p50 gaat het liefste :p
     
  14. Buko

    Buko Fanatiek lid

    19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Begrijpelijk dan inderdaad! En ben je er al uit of je het nog een keer zelf wilt proberen of niet?
     
  15. Buko

    Buko Fanatiek lid

    19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Ja, heel fijn. Kreeg het gevoel daar haar eigen voorkeur richting een geplande keizersnede gaat, maar dat ze wel merkte dat dat voor ons nog geen vaststaand feit is. Of dat het niet iets is wat we nu al zeggen graag te willen.

    Die hersenbloeding is inderdaad wel heel heftig, maar wonder boven wonder lijkt het erop dat ze er helemaal niets aan over houdt. Terwijl we, toen ze erachter kwamen wat er aan de hand, te horen kregen dat we er rekening mee moesten houden dat ze spastisch zou kunnen worden en ook een gedragsstoornis zou kunnen krijgen.
    Doordat de eerste week met haar zó intens en eng was, en we haar tientallen keren bijna zijn verloren, overstemd dat het 'trauma' van de bevalling. Ze staat wel nog steeds onder toezicht van een kinderneuroloog trouwens. Als ze 2 is krijgt ze weer een uitgebreid onderzoek.
     
  16. Druffia

    Druffia Fanatiek lid

    5 nov 2016
    1.298
    1.322
    113
    pittig allemaal hoor @Buko , niet niets dit....als je zo vaak je kindje bijna bent verloren na de bevalling pfff zo onwijs heftig!
    Heel belangrijk dat je straks met een goed gevoel de bevalling in kunt gaan, met welke keuze je dan ook zal maken...en dat het daarna gewoon feest mag zijn voor jullie ipv de spanningen die jullie hebben gehad bij de eerste!
     
    Buko vindt dit leuk.
  17. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Sluit me helemaal aan bij wat Druffia zegt. Wat moet dat een heftige en enge tijd zijn geweest zeg.
     
    Buko vindt dit leuk.
  18. RM1996

    RM1996 Fanatiek lid

    15 feb 2019
    2.035
    2.386
    113
    Vrouw
    Poeh jeetje! Dat is wel erg heftig, wel fijn dat je een gesprekje hebt gehad met je vk en hopelijk zal de beslissing ook meer rust geven voor de bevalling. @Buko
     
    Buko vindt dit leuk.
  19. RM1996

    RM1996 Fanatiek lid

    15 feb 2019
    2.035
    2.386
    113
    Vrouw
    Hebben jullie ook dat je sneller vol zit tijdens het eten? o_O
    Ben altijd een goede eter geweest maar zit nu zooo snel vol!!

    En volgens mij voel ik de kleine.. :D heel af en toe onder mn navel een klein plopje
     
    Wizzy5, Druffia, Buko en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw

    Ik zit ook snel vol ja! Vind ook bijna niks meer lekker qua groenten. Ik luste ook echt alles. Vind het niet heel erg.. Alleen krijg ik dan savonds zin in lekkere dingen, maar ik geef er niet altijd aan toe :p
     
    RM1996 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina