Uitgerekend 1 t/m 15 januari 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Druffia, 28 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LaQueen

    LaQueen Fanatiek lid

    4 mei 2014
    4.114
    4.953
    113
    Vrouw
    D
    M
    Het is hier stilletjes dames! Nog even en we zijn allemaal over de ‘24 weken grens’! Ik weet nog dat ik dat een heel prettig idee vond bij de 1e, nu voelt het veel normaler ofzo.

    Over ongeveer 10(?!?!) weken gaan de eerste dames al officieel met verlof. Sommige dames die het om goede redenen niet meer volhouden natuurlijk al eerder. Ik ga als alles goed mag gaan aanstaande dinsdag over 12 weken met verlof, dus met 36 weken zwangerschap. Begin langzamerhand al met aftellen. :rolleyes:
     
  2. Buko

    Buko Fanatiek lid

    19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Nou echt he, het gaat zo heerlijk snel nu! Ben je al een beetje gesetteld in jullie nieuwe huis?

    Ik krijg, redelijk waarschijnlijk, over 100 dagen een keizersnede. Bizaaar! Dus kan ook gaan aftellen :D

    Na onze vakantie nog 9 weken werken!
     
  3. Druffia

    Druffia Fanatiek lid

    5 nov 2016
    1.298
    1.322
    113
    wauw 100 dagen nog maar!! hihi ik misschien ook, ben heel benieuwd, maar snel gaat het in ieder geval!
    Knap @LaQueen dat je tot week 36 gaat proberen. Ik had dat toen ook in mn hoofd, merk wel dat ik het nu met de tweede echt nu al zwaarder begin te vinden lichamelijk...
     
    LaQueen en Buko vinden dit leuk.
  4. LaQueen

    LaQueen Fanatiek lid

    4 mei 2014
    4.114
    4.953
    113
    Vrouw
    D
    M
    Wauw, zo bijzonder om dat nu al te weten! Vlak voor kerst is dat dan denk ik?

    Nog niet letterlijk alles is uitgepakt, maar niet alles heeft een even hoge prioriteit en ik heb er op dit moment nog geen puf voor om de laatste dingetjes te doen.

    Vandaag het huis weer gepoetst en het valt me vies tegen hoeveel energie mij dat ook weer kost. Eigenlijk zou het weekend voor m’n rust moeten zijn. Toch maar kijken of ik via via een schoonmaakster kan regelen hier. Ik hou van een fris en schoon huis, maar tegelijkertijd heb ik een hekel aan schoonmaken en dat icm dat het zwaarder wordt vind ik gewoon niet tof haha. Doe het wel altijd hoor, waarschijnlijk extremer dan de meeste mensen ook.
     
  5. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Ik kreeg weer eens geen meldingeno_O

    Erg spannende tijd voor jullie @iez. Ik hoop voor jullie dat alles goed blijft gaan!

    Ik denk dat wij wel uit de naam zijn. Mijn vriend gaf gisteren aan dat hij het toch ook wel een hele mooie naam vind.
    We gebruiken hem savonds ook.
    2e en 3e naam moeten we nog even over na denken.
    De naam van de opa van mijn vriend word er wel in verwerkt.

    Ik vind dit ook wel echt de zwaarste zwangerschap, Maar dat komt ook denk ik omdat de jongste pas 1.5 is.
    De vorige zwangerschap was mijn dochter 2.5.. Dus dat scheelt wel.
    Mijn rug blijft wel vervelend doen.
    Maar dat zal na de zwangerschap wel weer over gaan.

    Vandaag moet ik ook aan de poets. Het beddengoed zit alweer in de wasmachine.
    Zometeen de oudste naar school brengen, En dan maar eens aan de gang.
     
    LaQueen, iez en Buko vinden dit leuk.
  6. Buko

    Buko Fanatiek lid

    19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Oh ik herken het echt helemaal! Heb eigenlijk pas rust als het hele huis schoon en opgeruimd is, maar leuk kan ik het niet vinden.. Grootste irritatie is dan ook als vriend zn zooi (weer eens) niet opruimt o_O
    Sowieso irriteer ik me flink aan hem op het moment, hormonen vrees ik :o:

    Maar de laatste dingetjes komen wel joh! Die zitten prima in hun doos :D

    Ik ga met de keizersnede inderdaad uit van 23 december, net voor kerst..
     
    LaQueen vindt dit leuk.
  7. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Oja en verlof! Ik tel mijn diensten al af :roflmao:

    Ik moet tot 25 november:D
     
    LaQueen vindt dit leuk.
  8. Buko

    Buko Fanatiek lid

    19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Haha ik tel met je mee! Ga zo’n afstreep kalender maken denk ik. Nog 27 dagen! Laatste dag is 27 november.
     
    Haver11 en LaQueen vinden dit leuk.
  9. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Ja wij zijn dezelfde dag uitgerekend he! :D
    Ik eigenlijk ook de 27e maar maandag en dinsdag werk ik nooit :p

    Nog 18 diensten tot november :D
    November moet ik nog inplannen.

    Gaan jullie allemaal met 34 weken met verlof? Of zijn er ook die met 35/36 weken gaan?

    En pakken jullie er nog vakantie aan vast als baby er is?

    @Buko Ik zie nu dat jij verder bent. Welke dag ben je uitgerekend dan ook alweer? Ik dacht ook 6 januari?
     
  10. RM1996

    RM1996 Fanatiek lid

    15 feb 2019
    2.035
    2.386
    113
    Vrouw
    Bij ons op het werk is 34 of 36 wkn mits medisch niets voorvalt uiteraard. Dus voor nu staat 16 december als start verlof. Maar als de zorg te zwaar wordt en ik moet meer op mn team leunen dan zelf lekker productief werken stop ik met 34 weken ipv 36
     
  11. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    @iez blijft ook na een gezonde geboorte dus nog spannend. Wat een nare afwijking :( ook extra spannend dat je echt van echo tot echo kijkt en hoopt dat het niet opeens zichtbaar is.
     
    iez vindt dit leuk.
  12. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Wel een mooie verlofperiode trouwens, zo met kerst en oud en nieuw. Geen gedoe met kerstvakantie: toch al vrij haha

    Ik moet ook maar eens kijken wanneer ik verlof aanvraag, ook ik moet de WAZO in vanuit de wia dan namelijk
     
  13. Buko

    Buko Fanatiek lid

    19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    5 januari! Wilde eigenlijk tot week 36 werken, maar aangezien ik de 39 weken sowieso niet ga halen stop ik met 35 weken. Vind 3 weken vooraf stoppen wel fijn. En ik plak er nog 4 weken verlof aan vast aan de achterkant.
     
  14. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.214
    1.041
    113
    Bedankt @Haver11

    Ik hoop de 36 wkn te kunnen halen en anders wordt het 34 wkn.

    Bij ons kun je helaas niet voor 35 kiezen.

    Ik zou wel 2 wkn vakantie willen opnemen, maar dan moet ik eraan denken dat ik deze twee weken koop voordat het 1-11 is. Anders wordt het onbetaald ouderschapsverlof. Maar dan moeten we eerst rekenen of we dat kunnen missen.
     
  15. Ansj84

    Ansj84 Actief lid

    10 mei 2019
    470
    635
    93
    Vrouw
    Ik laat als alles goed gaat mijn verlof met 36wk ingaan (18-12). Maar mijn plan is om vanaf 9 december vrij te nemen, heb nog wat dagen over.

    Je hebt trouwens toch het recht om te kiezen wanneer je je verlof in wil laten gaan? Dus ergens tussen de 34-36wk zwangerschap? Mijn vorige zwangerschap ging mijn verlof 4wk+1dag van te voren in omdat dat beter uit kwam.

    Misschien verschilt het per Cao hoor maar zou dit wel even goed navragen (evt via UWV)
     
    iez vindt dit leuk.
  16. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Volgens mij wel ja.
     
  17. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Blegh ziek zijn, mijn mantelzorgers op vakantie en een kind die erg fit is valt mij even vies tegen. Ben zo benauwd, hoop dat ik dit keer geen prednison nodig heb en dat dit snel beter gaat. Mag gelukkig altijd mijn longarts bellen voor advies.
     
  18. Buko

    Buko Fanatiek lid

    19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Ja, klopt. En je werkgever vraagt het vier weken van tevoren (pas) aan bij het UWV, dus je kunt tot vrij laat beslissen met hoeveel weken je met verlof wilt.
     
  19. Druffia

    Druffia Fanatiek lid

    5 nov 2016
    1.298
    1.322
    113
    Een collega van mij was ook 5 weken en van te voren gestopt...het zal dus wel afhankelijk zijn van de sector waarin je werkt?
     
  20. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Ohh wat een vreselijke nacht. Zoveel maagzuur!!
    Ik moest gewoon overgeven van het maagzuur. En ontzettend aan het rillen. Gelukkig zakte het na het overgeven. Een rennie gepakt en weer verder kunnen slapen.
    Hebben jullie dat welleens gehad?
     

Deel Deze Pagina