Uitgerekend 1 t/m 15 januari 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Druffia, 28 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LJJ

    LJJ Fanatiek lid

    20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Ben je niet gewoon ziek?
    Ik heb deze en vorige zwangerschap veel last (gehad) van maagzuur, maar overgeven en zeker rillen heb ik nog nooit gehad.
    Nu moet ik zeggen dat als ik ook maar een beetje last krijg, ik gelijk een rennie pak.
    Werkt voor mij heel goed!
     
  2. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Lijkt me sterk, Ik ben vorige week ziek geweest. Het was zo zuur wat er uit kwam. Sorry voor de details. :$ zat ook heel erg hoog in mijn keel zeg maar. Echt brandend.
     
  3. nadine001

    nadine001 Fanatiek lid

    10 apr 2014
    1.794
    2.226
    113
    Vrouw
    noord holland
    Heb dit ook veel helaaas! Niet overgeven maar wel dat het echt heel hoog komt branden en borrelen. Ik neem ook meteen zon pilletje, helpt echt direct!
     
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Elke dag. Omeprazol nemen :) kun je gewoon bij de Kruidvat kopen. Ben het na maanden wel gewend maar smakelijk is het niet haha. Mijn man gaat over zn nek als ik weer zo'n golfje maagzuur eruit gooi (ik voel het ook vaak niet aankomen dat het met inhoud is brrr)
     
  5. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Daar dacht ik ook aan. Rennie doet helaas niet zoveel. Ga ik dat proberen. :)
     
  6. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Baarmoeder zit nu op standje 32 weken... Als zo door blijft gaan is een kerstkindje niet raar...
    Wou niet gelijk suikertest, nu mantelzorgers weg zijn red ik het even niet om nog meer bij te doen. Dus ik ga wel nuchter prikken volgende week, als uitslag niet goed is dan wel door. Uitslag goed dan vervroegde groeiecho over 4 week en kijken of groei ook afbuigt.
     
  7. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.214
    1.041
    113
    Dames, Missxhien wil ik zo’n gratis box aanvragen als ik morgen een goede echo heb.

    Welke verschillende boxen zijn er en wat zit er dan in?
     
  8. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Bij de Blokker die van ouders van nu
    Prénatal die van Wij (zit ook pakje luiers in! Dus niet zoals bij de blokker 1 luier... In beide wel spenen en 0,0 drank en ook fles in iig 1)
    Babydump heeft zonder reclame en zitten lepels in en bakjes.

    Zeeman gratis romper (ik heb 1 meegenomen in maat 74-80, voor de zomer)
     
    iez vindt dit leuk.
  9. Tioman

    Tioman Actief lid

    27 nov 2016
    442
    699
    93
    Hier ook zo'n last van maagzuur blegh...

    Wisten jullie trouwens dat je in Nederland 4 weken verlengd bevallingsverlof kunt opnemen? Zo kan je nog 4 weken extra aan je zwangerschapsverlof plakken na de bevalling. Je werkgever mag dit niet weigeren. Het is wel onbetaald verlof, je hebt dus een maand even geen inkomsten en dat moet je samen met je partner wel op kunnen brengen. Veel vrouwen zijn hier helaas niet van op de hoogte, terwijl het zo fijn is dat het bestaat!
     
  10. Druffia

    Druffia Fanatiek lid

    5 nov 2016
    1.298
    1.322
    113
    Ja een goeie dat je het zegt. Ik weet het omdat ik al meerdere collega's heb gehad die hier gebruik van hebben gemaakt. Anders had ik het ook niet geweten. Je hebt sowieso toch uren voor betaalde en onbetaalde verlof? Ik heb er in ieder geval wel gebruik van gemaakt. Eerst de betaalde uren, zodat ik voor een behoorlijke tijd elke week een dag minder kon werken (en toch 50% uitbetaald op de dag dat je dus niet werkt) en later heb ik die dag minder gebruikt als onbetaald. Het moet natuurlijk wel uitkomen voor je, maar ik ben erg blij mee dat dit kan!
     
  11. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.214
    1.041
    113
    Bedankt!
     
  12. Minttu

    Minttu Actief lid

    8 mei 2019
    281
    451
    63
    Vrouw
    Leuven, België

    Waauw, ik denk dat die dingen in België niet bestaan... Enkel de "roze doos" van bij de apotheek.

    Ik ging maandag op controle voor mijn borst. Er is nog steeds geen duidelijke uitslag. Ze zien een ontsteking maar weten niet wat de oorzaak is. Volgende woensdag MR zonder contrastvloeistof.
    Geen idee wat ik moet verwachten.

    En maagzuur... daar heb ik ook af en toe last van, maar niet zo erg als wat ik hier gelezen heb. Amaai. Succes daarmee!
     
  13. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    @Minttu wat ontzettend vervelend dat ze nog steeds niet weten wat er zit zeg :( hoop dat je volgende week dan eindelijk uitsluitsel krijgt.

    De roze doos klinkt net zo triest als onze Nederlandse blije doos hahaha. Wat zit er in de roze doos?
     
    nadine001 en Minttu vinden dit leuk.
  14. Minttu

    Minttu Actief lid

    8 mei 2019
    281
    451
    63
    Vrouw
    Leuven, België

    Ja, stom. Maar ik maak nog steeds niet echt ongerust. De dokter vroeg tijdens het onderzoek: Heb je niet te veel pijn?
    Maar ik heb helemaal geen pijn, alleen een soort verdikking.
    We zien wel.


    Dit is wat de website zegt van de roze doos:
    "Wij bieden jou gratis geschenkdozen aan vol waardevolle informatie, cadeautjes, persoonlijke aanbiedingen, stalen en kortingsbonnen van grote merken. Deze geschenkdozen zal je steeds ontvangen op sleutelmomenten: tijdens je zwangerschap, bij de geboorte, als je kindje ongeveer 4 maanden is, als je kindje 1 jaar wordt en als je peuter naar de eerste kleuterklas gaat."

    Ik denk dat mijn vriendinnen zeiden dat in de eerste doos een tutje zit (fopspeen) en een baby-haarborstel en een thermometer? En heel wat kortingsbonnen.
    Maar van Zeeman of Blokker heb ik in België nog niets gehoord.
    Colruyt heeft ook nog kortingsbonnen, maar die winkel bestaat alleen in België denk in?
     
    GroeneBomen vindt dit leuk.
  15. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    https://www.zeeman.com/nl_be/gratis-romper

    Ook voor de Vlamingen :D
     
    Minttu vindt dit leuk.
  16. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Pff vind het toch wel even spannend zo met zo'n grote buik en groot kind. Ene kant denk ik, t is verhouding want gewicht lag ook hoger, en benen waren ook op zeker p80. En met de genen van de kant van mijn man (en hoewel ik klein ben , is mijn familie dat zeker niet) andere kant echt wel ongerust over diabetes. Heb al genoeg aandoeningen gespaard, ben er even klaar mee
     
  17. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Daar heb ik ook nog nooit van gehoord. Had ik bij de vorige moeten weten.
    Nu ben ik flexer en kan ik dus vrij pakken wanneer ik wil. Heb dan geen salaris.
    Dus komt op hetzelfde neer. Maar dat was wel iets geweest voor bij de meiden.
     
  18. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw

    Ik hoop voor je dat het niks is! Ik ben benieuwd.
     
  19. LaQueen

    LaQueen Fanatiek lid

    4 mei 2014
    4.111
    4.953
    113
    Vrouw
    D
    M
    Ik snap je ongerustheid heel goed. Kan het ook zijn dat je kindje sowieso groter is en je ook gewoon verder in de zwangerschap bent dan gedacht?

    En als dit niet afbuigt, gaan ze dan niet gelijk met 37 weken al inleiden? Arme jij als je langer moet lopen.
     
  20. Wizzy5

    Wizzy5 Bekend lid

    27 mrt 2019
    803
    957
    93
    Vrouw
    Hey dames.

    Ik reageer niet zoveel hier. Dat komt omdat ik gewoon erg weinig tijd heb om te reageren. Zodra de jongste naar school gaat heb ik vast wel wat meer tijd voor dit forum. Ik lees verder wel elke dag even mee hoor:)

    @iez hoe was de echo vandaag?
     

Deel Deze Pagina