Uitgerekend 1 t/m 15 januari 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Druffia, 28 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    @Buko Fijn dat t goed gaat nu. En inderdaad een tandje terug doen!
    Hopelijk blijft het nu rustig.

    Wat grappig die dromen! Dromen heb ik alleen in het begin van de zwangerschap gehad, en dat ging dan vooral over de zwangerschap dat het mis ging of dat baby veelste vroeg geboren werd en het dus niet overleefde.

    Die mannen van jullie hahah:roflmao:

    Ik slaap sinds kort met een gewoon kussen tussen mijn benen. Zo'n groot voedingskussen vind ik echt niet fijn :p

    Baby schupt hier vooral heel erg laag. Maar dat drukkende gevoel wat je hebt dat heb ik niet.
     
  2. AapEnOlifant

    AapEnOlifant Bekend lid

    30 dec 2018
    542
    952
    93
    Vrouw
    @Buko dit heb ik ook vaak ja! Hij schopt ook vaak heel laag, alsof ie zo met zn voeten naar buiten komt....:confused:

    Side note: ik heb net voor bijna 500 euro aan spullen gekocht bij Prenatal:roflmao:.. wel meer dan 100 euro korting totaal!:thumup:

    Toevoeging: die dromen ook, mijn god hahaha. Ik droomde van de week dat ik was gekidnapt door een T-rex:roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:
     
    LJJ en Wizzy5 vinden dit leuk.
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    #3523 GroeneBomen, 22 sep 2019
    Laatst bewerkt: 22 sep 2019
    Ja hier ook zo'n heel zwaar gevoel daaro als ik teveel doe. Niet zo'n zelfde gevoel als ik had bij indaling , had toen echt het idee dat ik bij fietsen op zijn hoofd zat ipv zadel

    Nou bed staat al hoger, bed lag toch uit elkaar ivm verbouwing en omdat het bewerkelijk is om lattenbodem op hogere stand te zetten nu maar gedaan. Hopelijk is de kraamzorg tevreden met 70 cm. Vorige keer was dit geen probleem (had ook een kleine kraamverzorgster haha dus zij was ontzettend blij met deze hoogte) Anders kom ik niet meer in en uit bed hihi, opstapje is geen optie met bekken aangezien ik al eigenlijk niet meer mag traplopen.
    Zal even overleggen. Ben groot voorstander van arbo wet maar nog groter voorstander van zelf veilig uit bed kunnen komen.

    Verbouwing schiet al op! Vloer is klaar in slaapkamers en overloop, alleen onze inloopkast moeten plavuizen nog uit en laminaat er in. Woensdag halen we kledingkast zoon op, zodat babykamer langzaam ingericht weer kan worden. Ziet ernaar uit dat we voordat ik 30 weken ben helemaal klaar zijn :D

    Dure maanden haha en niet eens voor de baby haha
    Ach, grootste voordeel dat alles ook goed opgeruimd en schoongemaakt wordt met zo'n verbouwing aangezien alles van de plek is geweest. Gordijnen ook weer lekker gewassen, muren geverfd etc

    @AapEnOlifant wat heb je allemaal gekocht? Haha ja kinderen zijn al duur voordat ze geboren zijn :p
     
    LJJ vindt dit leuk.
  4. AapEnOlifant

    AapEnOlifant Bekend lid

    30 dec 2018
    542
    952
    93
    Vrouw
    We hebben nu een Tripp Trapp met newbornset gekocht, babyfoon, 2 kruiken, 1 kruikzak, aankleedkussen, aankleedkussenhoes en een multipak babydoekjes :D
     
    LJJ vindt dit leuk.
  5. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Leuk! Tripptrapp is ook de beste investering. Wij kopen nu een tweede erbij omdat zoon echt niet zijn stoel wil afstaan (en hij al spullen moet doorschuiven en ons moet delen straks ook maar gezegd: prima. Vooral omdat hij wel heel makkelijk is met doorschuiven kamer en zn speelgoed etc).
    Heb wel net voor meneer alvast bekers en broodtrommel met zijn naam besteld aangezien hij dit jaar nog start met school. Ook ff 50 euro, slik. En een zwemtas, hij mag over 2 week al starten voor A ivm zijn gigantische liefde voor water en enorme wens om te leren zwemmen (in overleg met de juf die het juist super geschikt vond om te met de nieuwe groep te laten starten. Ook al is hij de jongste. Gelukkig lengte mee ;) ).vond t wel zo makkelijk alles met naam aangezien hij zijn naam prima kan lezen al.
     
    LJJ vindt dit leuk.
  6. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    @Buko als het je onrustig maakt dat gevoel beneden alsof de baby eruit wil moet je gewoon je verloskundige even daaronder je baarmoedermond laten checken.

    Niet om iemand bang te maken, maar ik heb dat gevoel maar bij 1 van mn zwangerschappen gehad en idd waren de voetjes eruit. Dus ik ben niet de meest representatieve in deze denk ik. Ik ben altijd op mijn hoede voor dergelijke dingen. Dus sorry als ik je onbedoeld ongerust maakt. Maar omdat je bloeding had en bekorte bmm moest ik aan die ene keer denken. Dat hoeft natuurlijk niet gaande te zijn uiteraard.
     
  7. Minttu

    Minttu Actief lid

    8 mei 2019
    281
    451
    63
    Vrouw
    Leuven, België
    Amaai, ik word ook op de meest belachelijke uren wakker. Klaarwakker! En dat ligt echt niet in mijn aard. Komt dat echt door hormonen?
     
  8. Minttu

    Minttu Actief lid

    8 mei 2019
    281
    451
    63
    Vrouw
    Leuven, België
    Ook even wat anti-reclame voor de trein in België. Bijna elke maandag hoor je op het perron, net wanneer de trein aankomt: "Wegens technische problemen bestaat deze trein vandaag uit slechts 5 rijtuigen ipv 10". Als dat nu uitzonderlijk zou zijn, zou ik het niet erg vinden maar het is echt vaak, soms zelfs verschillende keren per week.:mad:
    De laatste 4 maanden van je zwangerschap mag je eerste klasse reizen in België. Maar met zo een overvolle trein... sta ik nog recht want niemand merkt blijkbaar dat ik zwanger ben :(
    Wat zouden jullie doen?
     
  9. Minttu

    Minttu Actief lid

    8 mei 2019
    281
    451
    63
    Vrouw
    Leuven, België
    Ik weet niet hoe ik een berichtje nog kan aanpassen na dat ik het postte.
    Ik zou niet zo zeuren over de trein als ik niet zoveel rugpijn had. Ik begin kiné deze week.
     
  10. Wizzy5

    Wizzy5 Bekend lid

    27 mrt 2019
    803
    957
    93
    Vrouw
    hihi dat geeft toch niks. Lekker klagen is soms ook heerlijk.

    Als je klikt op tool zie je bewerken staan, dan kun je je berichtje wijzigen tot geloof ik 1 uur nadat je je bericht geplaatst hebt.

    Sterkte met het reizen. Is niet niks staan in de trein hoor. Erg vervelend.
     
    Minttu vindt dit leuk.
  11. Wizzy5

    Wizzy5 Bekend lid

    27 mrt 2019
    803
    957
    93
    Vrouw
    Nog precies 100 dagen hier :D:D
    Toch klein beetje begonnen met aftellen.
    Ik heb zaterdag echt een super schattig eerste pakje gehaald voor de baby als ze geboren is:)
     
    Minttu, Buko en iez vinden dit leuk.
  12. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Heb je een foto @Wizzy5 ?

    Ik heb echt nog maar 1 babypakje gekocht haha. Nog niet eens zijn eerste pakje.

    We moeten eerst zorgen dat de kamer van onze oudste dochter klaar is. En dan kunnen we de jongste verhuizen naar een andere kamer. Dan heb ik de kasten vrij voor de baby, dan pas ga ik in slaan haha.
    Ik zou niet weten waar ik het nu allemaal moet laten.
     
  13. LJJ

    LJJ Fanatiek lid

    20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Heb je geen andere mogelijkheid om naar werk te gaan?
    Fiets, bus of eigen auto?
    Dat zou ik dan doen.
    Maar ik heb het ov 3 jaar geleden al afgezworen hier in Nederland. Wat een gedoe altijd.
     
  14. Jetje1991

    Jetje1991 Actief lid

    16 mei 2016
    370
    519
    93
    Vrouw
    Hoi meiden.... Vraagje..

    Ik heb al een tijdje kaartjes voor andre hazes in oktober maar nu zei een vriendin dat je beter niet zwanger naar concerten kunt gaan. Ivm gehoorbeschadiging van de baby???

    Weet iemand hier iets over. Ga het morgen sowieso aan m'n verloskundige vragen. Bij mijn eerste ben ik wel zwanger naar de bios geweest.... Imax.. Dus dat geluid staat ook altijd heel hard.
     
  15. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Yep het is echt door de zwangerschap.
     
    Minttu vindt dit leuk.
  16. Laragh

    Laragh Actief lid

    7 nov 2018
    236
    202
    43
    Vrouw
    Hoi, ik ga nog gewoon naar concerten en festivals. Vorige zwangerschap ook gedaan. Wat ik heb begrepen is dat je wel met het geluid en trillingen rekening moet houden. Dus wat verder achteraan gaan staan en ver van de boxen. Bijkomend voordeel van verder achteraan staan is dat je minder dicht op elkaar staat en dat vind ik nu ook fijner wat de buik betreft, dat niet iemand er tegenaan loopt/springt/danst. Als je vaste zitplaatsen vooraan hebt, is dat misschien niet handig qua geluid. Maar ben wel benieuwd wat de verloskundige erover zegt, ik moet eerlijk bekennen dat ik dat eigenlijk nooit heb nagevraagd... :oops:
     
    Jetje1991 vindt dit leuk.
  17. Minttu

    Minttu Actief lid

    8 mei 2019
    281
    451
    63
    Vrouw
    Leuven, België
    Helaas... Ik werk in Brussel en ik ben nu al vaak 1 uur onderweg. Met de auto zou dat gemakkelijk 1,5 a 2 uur kunnen zijn.

    Zijn Nederlanders sympathieker voor zwangere vrouwen en staan ze voor je recht? :)


    @Jetje1991: Ik denk dat je buik nooit zoveel dB zou kunnen opvangen als goede oordoppen of oorkappen. Het lijkt me dus wel mogelijk dat je ongeboren kindje gehoorschade zou kunnen oplopen indien je het te veel zou blootstellen aan luide muziek. De maximale dB op evenementen ligt erg hoog.
    Dit thema ligt in de lijn van mijn job maar ik ben geen arts. Ik ben ook benieuwd naar het antwoord morgen. Succes
     
    Jetje1991 vindt dit leuk.
  18. LJJ

    LJJ Fanatiek lid

    20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Uhm, ik moet hier stiekem een beetje om lachen.:oops:
    Ik vind dit namelijk overdreven. (Maar dat is mijn mening)
    Heb hier overigens ook nog nooit wat over gehoord. Dus ik had me dit niet eens bedacht.
    Ik denk persoonlijk dat het niet zo veel kwaad kan aangezien je er nooit wat over hoort.
    Maar ben wel heeeel benieuwd wat je verloskundige hier over zegt!
     
  19. LJJ

    LJJ Fanatiek lid

    20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Oh dat is inderdaad geen doen zo lang.
    Ik ga niet zo veel meer met het ov, dus geen idee.
    Op het werk zijn ze wel heel meelevend en begripvol. Ook de collega’s die ik niet zo goed ken.
     
  20. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Zolang je niet pontificaal tegen de boxen aanstaat lijkt mij het geen punt.

    Zet zelf maar eens harde muziek aan en duik dan met je hoofd onder water. Dempt enorm.
     
    Jetje1991 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina