Uitgerekend 1 t/m 15 januari 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Druffia, 28 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Buko

    Buko Fanatiek lid

    19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Ja als je zoveel last heb lijkt me dat ook wel hoor? Een harde buik hoort nu echt nog geen pijn te doen..
     
  2. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Ik heb sinds gisteren ook ineens in rust harde buiken.. En nu blijft het aan de gang. Het lijkt precies op voorweeen die ik bij onze 2e had. Ik moet ze af en toe echt wegzuchten :(
    Bij onze 2e kwamen die pas met 36 weken.. dus dat is nogal een verschil..
    Vind het geen fijn idee! De 2e is geboren met 40.3 en lees dat het geen kwaad kan.. maar met 29 weken, Ik vind het wel erg vroeg.
    Ben helemaal niet van het bellen naar de verloskundige.
    Vanavond laat komt mijn man thuis en morgen is hij vrij, dus ook ik ga rustig aan doen.
     
  3. LJJ

    LJJ Fanatiek lid

    20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Ja dat vrees ik idd ook.
    Ik werk sinds 3/4 weken al tot 14:00 ipv de hele dag. Vandaag was ik een dagje vrij en die kleine naar het kdv. Dus heb behalve een uurtje in de stad echt niks gedaan. Uitgeslapen en vanmiddag nog een uurtje en zit mezelf de hele dag al in de weg. :confused:
    Ik heb de 31e weer een afspraak bij de vk.
     
  4. LJJ

    LJJ Fanatiek lid

    20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Dat wegzuchten moet ik idd ook regelmatig.
    Ik had het vorige zwangerschap met 29/30 weken ook. En nu begon het in lichte mate met 15 weken al, maar dat was omdat ik het herkende. Wellicht vorige keer ook al eerder. Op zich kan het geen kwaad voor zo ver ik weet. Al het maar onder controle blijft met rust etc.
    Ik moest toen stoppen met werken omdat ze bang waren voor vroeggeboorte. Uiteindelijk met 40.5 bevallen.
     
  5. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    En dat gevoel wat je nu hebt, is dat vergelijkbaar met toen?
    Bij mij idd ook bang voor een vroeggeboorte bij de 1e. Zij is met 39.6 geboren.
    Maar volgens mij had ik bij de eerste echt alleen harde buiken. Niet wegzuchten zeg maar.
     
  6. Buko

    Buko Fanatiek lid

    19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Dat is dan toch ook echt wel een teken om wat rustiger aan te gaan doen hoor @Haver11
    Ik had ze ook (best wat) in rust, maar hoefde ze niet eens weg te zuchten. Ook wel spannings harde buiken die makkelijk een half uur aanhielden. Bij mij de reden dat ik nu volledig thuis zit..
     
  7. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Misschien is het toch verstandig dan volledig te stoppen met werken
     
  8. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Ik vind het ook echt niet fijn zo vroeg al.
    Dat word inderdaad rustiger aan doen.
    Hoe gaat het nu met jou? Nu je niet meer werkt ?
     
  9. Buko

    Buko Fanatiek lid

    19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Best wel goed eigenlijk! Mentaal geeft het ook veel rust. Ik ben alleen niet zo goed in niks doen, dus kom mezelf nog wel regelmatig tegen omdat ik allerlei plannen in mijn hoofd maak met dingen die ik wil doen :|
     
  10. LJJ

    LJJ Fanatiek lid

    20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Ja zoals jij het omschrijft dat is het voornamelijk. Het duurt soms echt lang.
    Gisteravond in bed trok het echt over mijn hele buik heen, waar het eerder alleen onderin of tot waar de baarmoeder zit was.
    Ik ga mss morgen toch eens overleggen met de vk. T voelt zo stom.
    En die plannen maken doe ik ook steeds.. haha. Kan het beter niet doen.

    @Haver11 ja gevoel is hetzelfde. Alleen kan ik het niet goed inschatten of het qua intensiteit net zo is.
    Nu loopt er ook een peuter rond namelijk. Destijds heb ik zelf ook doorgelopen tot ik echt alleen maar kon janken van ellende, dus per direct stoppen met alles.
     
  11. Wizzy5

    Wizzy5 Bekend lid

    27 mrt 2019
    803
    957
    93
    Vrouw
    Harde buiken die pijn doen heb ik af en toe ook wel hoor. Volgens verloskundige, is dat pijnlijke, een teken dat je wat meer rust moet nemen.

    Hier de 30 weken aangetikt :D:D.
    Nu mag ik langzaam gaan aftellen!! *doet een dansje*
     
    iez, GroeneBomen, LJJ en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. LaQueen

    LaQueen Fanatiek lid

    4 mei 2014
    4.208
    5.097
    113
    Vrouw
    D
    M
    Hier ook af en toe wel hele erge harde buiken, maar geen pijn. Eerder ongemakkelijk. Pijn is volgens mij idd altijd even bellen. Beter 100x voor niets gecheckt ipv 1x te weinig.
     
  13. Buko

    Buko Fanatiek lid

    19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Ik ben van nature ook nogal geneigd dat laatste te doen. Gewoon doorgaan tot het écht niet meer gaat. Toen ik begon over die spannings harde buiken waren ze daar heel duidelijk en makkelijk in; echt minder uren gaan werken.
    Herken het hoor, dat het stom voelt. Je ziet niets aan de buitenkant en je kunt eigenlijk gewoon alles nog, alleen daarna heb je last. Het is niet dat ineens je been eraf is. Maar het gaat nu niet alleen om jezelf, maar ook om het kindje in je buik. Dat maakt het voor mij wel veel makkelijker. Plus de gedachte dat er straks nog een hartstikke pittige periode aan zit te komen, geen zin om daar al totaal gesloopt en afgepeigerd aan te beginnen. Vind mijn werk echt hartstikke leuk, maar werken kan ik mijn hele leven nog.
     
    LaQueen en LJJ vinden dit leuk.
  14. Buko

    Buko Fanatiek lid

    19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Oh en heel typisch; vanochtend weer zo'n zeurderig, kramperig gevoel in mijn buik en een klein beetje bloedverlies.. Dus vandaag echt weer even niks doen.
    Lees: vanmiddag naar de kapper, einde middag 3d echo en vanavond uit eten :roflmao: dat uit eten maar even onder voorbehoud.. en tot die tijd op zoek naar de perfecte omslagdoek/dekentje :p

    Jullie nog leuke tips? Mag best wat aparter zijn.
     
    LaQueen en LJJ vinden dit leuk.
  15. LJJ

    LJJ Fanatiek lid

    20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Oh wel een leuke dag zeg!
    Ik heb ook nog niet dé omslagdoek gevonden. Heb wel al verschillende dekentjes en grote hydrofielen(onmisbaar!!)
    Ik heb zelf een dekentje van kleine keutel(wel prijzig). Eentje met grijze takjes er op. Heel schattig. Is in principe bedoeld voor wieg/ledikant, maar als burrito kan ie vast ook :p
     
  16. Tioman

    Tioman Actief lid

    27 nov 2016
    442
    699
    93
    Lijkt mij heel erg vervelend om nu al zoveel last te hebben van harde buiken... Ik heb er nagenoeg nog geen last van. Fiets nog iedere werkdag ruim 20 km. :oops:

    Vanmorgen hebben wij de groeiecho gehad. Buikje kwam uit op p27. Dus een iets kleiner kindje dan gemiddeld. Over vijf weken de volgende groeiecho en dan langzaam gaan aftellen naar verlof! :o::D
     
    Buko en LJJ vinden dit leuk.
  17. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    bij Lovelies hebben ze heel veel leuke omslagdoeken en dekentjes enzo met Teddy:). Ik heb daar voor onze 2e een wikkeldoek gekocht, heerlijk zacht en warm. Heb hem in het wit dus kan ik mooi voor de 3e ook gebruiken. :)

    Wat betreft het doorgaan tot niet meer kunnen herken ik ook wel ja.
    Maar je moet ook wel als je nog een kind of meerdere hebt rondlopen.

    Leuke dag @Buko Wat een leuke dag inderdaad! Veel plezier bij de 3d echo! En hopelijk vanavond nog puf om uit eten te gaan haha.
     
    LaQueen, Buko en LJJ vinden dit leuk.
  18. Buko

    Buko Fanatiek lid

    19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Oh ik ga eens kijken, bedankt voor de tips! Net al wel een mooie hoes gekocht voor het aankleedkussen of voor in de wandelwagenbak, nog even afwegen waar ik hem voor ga gebruiken. Van Cam Cam Kopenhagen.

    En super leuke dag inderdaad! Hopelijk ligt ze er beter voor dan bij de vorige echo.

    @Tioman iedere werldag 20km fietsen, wauw! Respect hoor, doe ik je echt niet na. Begin je vast wel lekker fit aan je bevalling!
     
  19. LaQueen

    LaQueen Fanatiek lid

    4 mei 2014
    4.208
    5.097
    113
    Vrouw
    D
    M
    Wij gaan vanavond ook uiteten. :roflmao: Dochter is uit logeren bij m’n schoonmoeder en haar man, dus daar maken we dan maar even gebruik van.
     
    Buko vindt dit leuk.
  20. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Hebben meer last van de plek waar ze de dktp vaccin hebben gehad. Ik had pijnlijke arm, nu een bultje (lijkt op puistje) op de plek waar geprikt is en de huid een beetje opgezwolle en jeuk nu.
     

Deel Deze Pagina