Uitgerekend 1 t/m 15 januari 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Druffia, 28 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isabella2020

    Isabella2020 Fanatiek lid

    3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Kan het ook niet 'misleidende' informatie zijn? Dat ze jou graag in het ongewisse laten, door je info te geven die nergens over gaat. Dus, wellicht toch een fotoshoot en dat je vriendinnen een mooie jurk voor je hebben geregeld?
     
    LaQueen, iez en RM1996 vinden dit leuk.
  2. RM1996

    RM1996 Fanatiek lid

    15 feb 2019
    2.035
    2.386
    113
    Vrouw
    Jaa dat kan natuurlijk, het werkt dan wel goed :p want ik zou het anders écht niet weten:$
     
  3. Isabella2020

    Isabella2020 Fanatiek lid

    3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Ooohh.. echt.. gaat het wéér zo'n nacht worden?! Het lijkt wel, dat op het moment dat ik ontspan (lees: in bed stap) de baby ontwaakt en vreugdedansen gaat uitvoeren. Pijnlijk! Ook steken van onder.. dus slapen: "Ho maar".

    Morgen trouwens de liggingsecho.
     
    LJJ vindt dit leuk.
  4. Isabella2020

    Isabella2020 Fanatiek lid

    3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Okee, okee... bokswedstrijd mag ook.. :s
     
    iez en LJJ vinden dit leuk.
  5. LJJ

    LJJ Fanatiek lid

    20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Haha, heb je nog wel een beetje geslapen?

    Hier ineens ook sinds gisteravond wat meer drukte, maar gelukkig wel een goede nacht gehad.
     
  6. AapEnOlifant

    AapEnOlifant Bekend lid

    30 dec 2018
    542
    952
    93
    Vrouw
    Oh pff ik voel me zo mega ellendig. Ben dus echt ineens super verkouden. Volle neus, vol hoofd, keelpijn, hoesten, niezen... M'n vriend heeft er ook last van dus was echt een feestje vannacht. Vandaag lekker op de bank thee en honing en een dekentje denk ik maar:(. Vriend begint aan nieuwe klus vandaag dus had 1000 ideeën om dingen te gaan doen maar gaat t m niet worden zo.

    Ok klaagmodus uit:roflmao:.

    @RM1996 Ik zou dit zooo slecht kunnen hebben hahahaha ben ook mega nieuwsgierig!!

    @Isabella2020 pff kan soms zó zeer doen he dat bewegen en schoppen!
     
  7. LJJ

    LJJ Fanatiek lid

    20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    @AapEnOlifant balen! Hopelijk ben je er snel vanaf.

    kan me herinneren van vorige zwangerschap dat ik ook een of ander virusje opliep aan het eind waar ik enorme hoestbuien van kreeg. Deed geen oog dicht. Arme baby dacht ik toen :confused:

    Ik kan weer een klusje afvinken!
    Alle enveloppen zijn verzendklaar, alleen het kaartje moet er nog in.
    M’n ma heeft onze slaapkamer gisteren gepoetst en gezeemd.
    Vandaag zelf maar even de vluchtkoffer af maken en mss nog de keuken aanpakken.
     
    Buko vindt dit leuk.
  8. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Goedemorgen,

    Weer waardeloze nacht. Dochterlief is verkouden en lag voor mijn gevoel de halve nacht te hoesten, ik kon niet slapen daardoor en door de nachtelijke plasmomenten. Vervolgens een drama start van de ochtend om haar klaar te maken voor de KDV.

    Ben nu al moe en uitgeput en moet nog een hele dag. Ik zou vluchtkoffers doen voor mij en de baby, ben bang dat het er niet van gaat komen vandaag. Vast een bed dag en niets doen.

    Ik zat net TLC te kijken, iemand die op een barkruk aan het bevallen was. Zou dat fijner zijn? Misschien wil ik dat ook, geen idee of dat in mijn zkh kan.

    Man ik zat me toch een potje te janken toen de baby geboren werd, die hormonen hahahaha
     
    LaQueen vindt dit leuk.
  9. Riette89

    Riette89 Fanatiek lid

    28 apr 2014
    1.097
    682
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Verkoudheid is hier ook aan de Pas helaas :(. Delsin is nog steeds verkouden of alweer een nieuw virusje :rolleyes:. Die blijft rond snotteren momenteel. En ik voel me zelf alles behalve fit.

    Bij de vorige Gyn afspraak begon ze weer over die verrekte griepprik, dat het ZÓ belangrijk is :rolleyes::rolleyes:
    En ik heb het steeds afgeslagen en dikke discussies met haar erover, en ik heb haar ook meermaals gezegd omdat ik al tijd k*t op die griepprik reageer.
    "Nee dat kan niet zijn, want wat we prikken is geen actief virus" zei mijn gyn dan:rolleyes:. Maar mij wou ze steeds niet geloven, dat in de jaren als ik die prik haalde ik er erg ziek van werd.
    En heb hem de laatste jaren ook niet gehaald en heb niet 1x griep gehad :rolleyes:.

    In ieder geval om van dat gezeik af te komen van de gyn, heb ik die prik dus laten zetten van de week. Ben nu een wandelend lijk :rolleyes:. Want ik wordt er ziek van. Wat blijkbaar niet kan:rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:.
    En dan nog de verkoudheid van Delsin hier erbij. Joepie :o:

    Dus ik ben zwaar geïrriteerd dat ik mij weer heb laten ompraten. Want met mij half dood lijkt me ook niet gezond voor de kleine.o_O
     
  10. LJJ

    LJJ Fanatiek lid

    20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    @Riette89 Klopt wel wat je gyn zegt trouwens.
    Je krijgt géén verzwakt levend virus ingespoten, zoals bij bmr wel het geval is bijvoorbeeld.
    Het zijn slechts eiwitfragmenten van verschillende griep stammen. Dus in die zin kan je er echt niet ziek van worden.
    Wat wel gebeurd is dat je immuunsysteem wordt geactiveerd en je dus wat ziekteverschijnselen kan krijgen(zoals wat koortsig oid). Maar echt griep niet.
    Ik lig zelf ook altijd een nacht of twee te zweten van die prik. Hoort er bij.
    Waarschijnlijk heb je dus iets anders onder de leden waar je zo beroerd van bent en nu tot uiting komt omdat je immuunsysteem ook bezig is met antistoffen maken tegen de griep.

    Ik heb zelf een keer griep gehad toen ik wél gevaccineerd was. Dat jaar bleek er een type rond te gaan die niet in het vaccin zat. 2013 was dat geloof ik.
    Is op mijn werk toen nog helemaal uitgezocht.
    En geloof me, als je échte griep hebt ben je gewoon zeker 2 weken doooodziek. Ik heb zelfs een paar dagen een zwart gat waar ik me niets van kan herinneren.
    Daarnaast is verkoudheid een compleet ander virus dan het virus dat griep veroorzaakt.

    Ik wil niet zeggen dat je niet ziek bent en je je niet beroerd voelt hoor! Begrijp me niet verkeerd. Maar in die zin heeft je gyn wel gelijk over de griepprik an sich.
    Iedereen zijn immuunsysteem reageert gewoon anders op zo’n vaccin.

    Anyway, hoop ik dat je er snel vanaf bent. Ziek zijn is wel het laatste waar je nu met zo’n zwangere buik op zit te wachten :confused::(
     
    iez en Riette89 vinden dit leuk.
  11. Tioman

    Tioman Actief lid

    27 nov 2016
    442
    699
    93
    @Druffia & @AapEnOlifant weten jullie trouwens dat jullie extra recht hebben op zwangerschapsverlof als jullie kindjes binnen jullie zwangerschapsverlof langer dan acht dagen in het ziekenhuis liggen?
     
    LaQueen, AapEnOlifant en LJJ vinden dit leuk.
  12. Isabella2020

    Isabella2020 Fanatiek lid

    3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Goedemorgen!

    Redelijk geslapen, uiteindelijk van half 1 tot 6 uur. Vandaag rustig aan. Liggingsecho was goed, hoofdje naar beneden, rug links, voetjes rechtsboven.

    Ook de weekboodschappen zijn weer binnen.
    Zo verder met de etiketten. En een beetje in huis rommelen, bank hangen.. heerlijk!
     
    Haver11 en LJJ vinden dit leuk.
  13. AapEnOlifant

    AapEnOlifant Bekend lid

    30 dec 2018
    542
    952
    93
    Vrouw
    Ja wist ik al, maar lief dat je het zegt! We hopen natuurlijk binnen een week thuis te zijn maar mocht dat niet lukken dan is dat in ieder geval prettig, wat extra dagen!:)
     
    Tioman vindt dit leuk.
  14. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Beterschap voor de zieke :(
    Hopelijk knappen jullie snel op!

    Hier ook de weekboodschappen weer binnen. Nu vast het eten aan het klaarzetten voor vanavond.
    Dan dochter naar bed en mama even lekker op de bank.
    Dochter had gisteren blijkbaar weer iets op waar ze niet tegen kon, dus was weer huilen gisteren avond:( rotallergie.

    Ik las net iets over een baarkruk, lijkt mij persoonlijk wel fijn bevallen.. geen idee of dat ook zo is.
    Heb er ook aan zitten denken.
    Lijkt me wel dat dat in het ziekenhuis ook kan toch?
     
    iez vindt dit leuk.
  15. RM1996

    RM1996 Fanatiek lid

    15 feb 2019
    2.035
    2.386
    113
    Vrouw
    Net terug van de check bij de VK. Bloeddruk blijft mooi laag, bevalling deels besproken. Alleen nog het bevalplan schrijven. Vandaag de babyspullen strijken, de commode en kast eens indelen. Verder lekker rustig aan doen :)

    beterschap voor de zieke, hier is de verkoudheid godzijdank op zn retour! :thumup:
     
    Riette89, Haver11 en LJJ vinden dit leuk.
  16. LJJ

    LJJ Fanatiek lid

    20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Buikupdate..
    en 36 weken dansje (ziet er vast hilarisch uit met zo’n bolle buik)
     

    Bijgevoegde bestanden:

    AapEnOlifant, iez, Loveischocola en 8 anderen vinden dit leuk.
  17. Buko

    Buko Fanatiek lid

    19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    @AapEnOlifant ik was bij Tof Koekie vandaag, bedankt voor de tip. Echt een aanrader!
     
    AapEnOlifant vindt dit leuk.
  18. Druffia

    Druffia Fanatiek lid

    5 nov 2016
    1.298
    1.322
    113
    Lief dat je het noemt ! Ik had het inderdaad al wel eens opgezocht, toch wel fijn om iets aan dagen terug te krijgen straks als we eenmaal weer thuis zijn
     
    iez en Tioman vinden dit leuk.
  19. Druffia

    Druffia Fanatiek lid

    5 nov 2016
    1.298
    1.322
    113
    iez vindt dit leuk.
  20. Dinpin

    Dinpin Bekend lid

    21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    Ik ga vanuit dat je de baarkruk en niet zo'n hoge barkruk :roflmao:
    Ik moest er op toen mijn placenta er niet uit wilde komen. Ik kan nou niet zeggen dat het zo comfortabel was. Hij is vrij laag op de grond. Maar wellicht als je echt bezig bent met bevallen en je door de weeën je niet in je bed kan blijven liggen het een fijne houding kan zijn. Als je in het ziekenhuis bevalt is hij er standaard en voor thuis kan je er een lenen/huren waar je ook je douchekruk, o derdlsteek en dergelijke kan huren/lenen. Zorg wel dat als je het thuis wil dat je van die grote opvangmatjes hebt die je eronder kan leggen.
     

Deel Deze Pagina