Uitgerekend 1 t/m 15 juli 2019 Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Colinn, 6 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Colinn

    Colinn VIP lid

    8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Hoe doen ze dat eigenlijk bij baby'tjes? Net zoals bij volwassenen met een vingerprik?
     
  2. L0nneke

    L0nneke Fanatiek lid

    21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Pff zit me echt af te vragen of mijn andere kinderen zo'n vitamine K spuitje hebben gehad. Kan het me in ieder geval niet meer herinneren.

    Ook met die glucose waardes...heb geen idee meer. Jongste was 2100gram bij haar geboorte.

    Hier vanochtend controle bij de vk gehad. Kon groei niet goed inschatten uitwendig. vanmiddag in het zkhuis groeiecho. Ben erg benieuwd.
     
    Colinn vindt dit leuk.
  3. Colinn

    Colinn VIP lid

    8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Wat spannend! Succes :thumup:
     
  4. RosanneMarie

    RosanneMarie Bekend lid

    19 okt 2015
    751
    133
    43
    NULL
    NULL
    Ik ben voor vitamines en ook voor suikerwaarde checken als dat nodig is persoonlijk. Ik heb liever dat ze daar gelijk iets aan kunnen doen dan dat ze niet merken dat ze het straks niet op pijl kan houden, al vind ik prikken bij zo’n kleintje wel heel erg naar.
     
  5. Moppiepoppie

    Moppiepoppie Fanatiek lid

    13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Dat prikken ze toch alleen bij baby’s van mama’s met zwangerschapsdiabetes? Of doen ze dat tegenwoordig bij ALLE baby’s??:oops:
     
  6. Moppiepoppie

    Moppiepoppie Fanatiek lid

    13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Oh laat maar. Zie het al staan hier! :D
     
  7. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Hmm weet ik eigenlijk niet. Bij mijn zoontje deden ze het omdat hij onder de P10 zat (kortgezegd had hij een gewicht lager dan gemiddeld). Ze prikken dan 3x met intervallen van een x aantal uur. Alle 3 de waarden of na 3x prikken (weet het niet meer) moet de glucosewaarde hoog genoeg zijn (ik weet niet hoeveel dat is),ander mag de baby nog niet naar huis. Mijn zoontje kreeg steeds bijvoeding voor en tussen die Prikjes door naast dat ik hem uiteraard aanlegde, om die waardes omhoog te krijgen. Dit was kunstvoeding. Mijn zoontje had echter koemelkeiwitallergie. Gezien ik zelf eczeem heb gehad, m'n vader astmatisch is, ik best veel allergieën heb en z'n broer dus koemelkeiwitallergie (kmea) had houd ik er rekening mee dat dit kindje ook kmea heeft en daarom wil ik, mocht er bijgevoegd moeten worden, m'n eigen colostrum bijvoeden.
     
    Moppiepoppie vindt dit leuk.
  8. Zoef

    Zoef Bekend lid

    24 okt 2009
    726
    458
    63
    Vrouw
    Ik heb werkelijk geen idee. Dat is al 7 jaar geleden kan ik me niet herinneren.
     
    Colinn vindt dit leuk.
  9. SamirsVrouwtje

    SamirsVrouwtje Fanatiek lid

    20 jan 2015
    3.311
    1.893
    113
    Vrouw
    Jazeker! Alle vertrouwen in! Jij alweer 33 weken. Nog 5 weken!:eek:
     
    Colinn vindt dit leuk.
  10. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Hmm ik dacht in het hakje als ik het me goed herinner.
     
    Colinn vindt dit leuk.
  11. Colinn

    Colinn VIP lid

    8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Jaaaa zo spannend maar zoveel zin om haar eindelijk te ontmoeten en te knuffelen! Nog maximaal 5 weken idd. Al heb ik zelf het gevoel dat ze eerder komt. Geen idee waarom hoor.. heb zo'n onderbuikgevoel haha. Ik heb straks om 09.30u weer een groeiecho. Ben benieuwd!
     
    Zoef en d1nd1n vinden dit leuk.
  12. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Succes met de echo vandaag
     
    Colinn vindt dit leuk.
  13. Moppiepoppie

    Moppiepoppie Fanatiek lid

    13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Zo dan.. wat gaat het snel. Ik heb nog maar max 7 weken te gaan :D Beide kids van mij met 42 wkn geboren dus is een reeele optie. En volgens mij ligt ie nog steeds stuit dus ach nou ja heeft ie iig de tijd om te draaien. Heb er iig wel enorm zin in dus voor mij voelt het anderzijds ook wel laaaaangggg;)
     
  14. Colinn

    Colinn VIP lid

    8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Hier net een groeiecho gehad en nog steeds een flinke dame. Ze is nu ongeveer 2500gram en qua groei kwamen ze nu uit op P88. Ze volgt gewoon haar eigen lijn dus. Het is gelukkig (nog) geen suikerbaby zoals ze het zo mooi benoemen. Dan moet ze op de P96 lijn zitten of hoger. De planning is nog steeds dat ik met 38 weken wordt ingeleid. Maar dat is de vorige keer zo'n slachtveld geweest dat ik daar niet op zit te wachten. Met 38 weken sowieso inwendig onderzoek om te kijken hoe het ervoor staat. Mocht ik ontsluiting hebben en/of verweekt dan gaan we een poging wagen en anders afwachten mits het goed gaat met ons meisje natuurlijk. Dat is het allerbelangrijkste! Ik denk en hoop dat ze zich voor die tijd al gemeld heeft :D Ze ligt al vast en laag met haar hoofdje naar beneden. Dat is iig fijn!
     
    Dufel, Kimmetjuh90 en VrouwtjeTheelepel vinden dit leuk.
  15. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Zo dat is al lekker op tijd dat ze vast ligt. En mooie uitslag met de groeiecho!

    Mijn ouders hebben me gisteren enorm geholpen hier thuis met het huishouden en de babykamer (wat laatste klusjes zoals roede ophangen). Zo fijn! Zoon logeert daar vanavond, hoewel ik morgen wel op tijd de deur uit moet voor het eerst in tijden en vanavond tot laat een bevalcursus heb.

    Oeh en mijn kraampakket is bezorgd. Smullen!
     
  16. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Oh ja, kraamzorg was hier laatst voor de intake. Ze wilden dat ik ondanks dat ik in het zkh beval vanwege medische indicatie ik thuis van alles iptuig voor een thuisbevalling, waaronder een felle lamp op de slaapkamer regelen (hebbe we niet dus moeten dat dan lenen of aanschaffen), emmers en vuilniszakken. Moeten jullie dit ook doen?
     
  17. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ik niet, wel nog kijken of mn bed op klossen kan als t nodig is, vanavond mn man even vragen of hij even wil meten (bukken doe ik liever niet of zo min mogelijk nog)
    Maar is bij mij natuurlijk een andere situatie, ik krijg een keizersnee, dus dan willen ze alleen alcohol en nog abdere nodige dingrtjes thuis hebben.
     
  18. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Ja precies, jij krijgt een geplande bevalling. :)
     
  19. L0nneke

    L0nneke Fanatiek lid

    21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Nee, hier niet...en bij de andere 3 ook niet.
    Wel bed op klossen en de benodigdheden voor in de kraamperiode.
    Zou er niet te veel waarde aan hechten als je toch in zkhuis moet bevallen.
     
    Weereennieuwemama vindt dit leuk.
  20. VrouwtjeTheelepel

    VrouwtjeTheelepel Actief lid

    14 nov 2018
    305
    161
    43
    Vrouw
    Ik hoorde gisteren op de infoavond van de verloskundige dat je bij poliklinisch wel alles klaar moet hebben voor thuisbevalling, voor het geval dat je het ziekenhuis niet meer haalt. Maar dat is bij medische indicatie misschien anders. Al zou ik zelf het zekere voor dit onzekere nemen en zorgen dat het in elk geval kan, ook al is dat niet de bedoeling. Als het dan echt heel snel gaat wil je niet nog last minute je partner naar de buren sturen voor een vuilniszak en emmer. ;)
     

Deel Deze Pagina