Uitgerekend 1 t/m 15 juli 2019 Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Colinn, 6 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SamirsVrouwtje

    SamirsVrouwtje Fanatiek lid

    20 jan 2015
    3.311
    1.893
    113
    Vrouw
    Ja best wel! Mijn baarmoeder is sindsdien wel gevoelig. Bukken is bv nu echt een no go terwijl ik dat eerder met zonder problemen deed
     
    Colinn vindt dit leuk.
  2. SamirsVrouwtje

    SamirsVrouwtje Fanatiek lid

    20 jan 2015
    3.311
    1.893
    113
    Vrouw
    Wel fijn dat ze is ingedaald toch? Waarom word je ingeleid?
     
  3. RosanneMarie

    RosanneMarie Bekend lid

    19 okt 2015
    751
    133
    43
    NULL
    NULL
    I
    Ons kindje groeit op de P2 lijn en vandaag vertelden ze dat zulke kleine kindjes het vaak de laatste weken erg moeilijk krijgen. Vandaar dus! Heel fijn ja, dat ze ingedaald is. Was wel even stress hoor die harde buiken, ze deden ook echt pijn!
     
  4. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ja ik mket echt een nieuwe fiets hebben, heb ook wel last met lang zitten lopen, maar nundus ook op de fiets en dat hoopte ik eigelijk niet :(
     
  5. VrouwtjeTheelepel

    VrouwtjeTheelepel Actief lid

    14 nov 2018
    305
    161
    43
    Vrouw
    Vandaag de tweede groeiecho gehad. Ons mannetje zit tegen de onderlijn aan, over twee weken moet ik weer want de groei lijkt minder te worden. Dat kan verschillende oorzaken hebben natuurlijk, maar ik kreeg wel een beetje op m'n kop toen ik zei dat ik wat drukke dagen achter de rug had, want dat kan een reden zijn.

    Dus nu moet ik echt veel meer rust nemen. Dat vind ik stom, want ik doe naar mijn idee nog maar heel weinig ten opzichte van m'n normale doen. Voor m'n zwangerschap werkte ik 32-40u op kantoor, plus 2-3 (soms 4-5) avonden van huis. Nu doe ik twee dagen winkel (15u totaal) en een dag kantoor. Naast m'n koortje (1x per twee weken) plus een uurtje sporten zit ik de avonden thuis. Dus dat voelt al als heel rustig.

    Ik vind het ook lastig wat m'n leidinggevende er van vindt, aan de ene kant moet ik aangeven als het teveel is en dan gewoon een stoel pakken en achterkanten van boeken gaan lezen (zijn woorden!), maar als ik dan zit blijft er werk liggen en dat is ook weer niet goed (ook zijn woorden). Ik wil en kan niet met stapels boeken lopen en telkens bukken etc, maar er blijft gewoon weinig werk over dat dan wel verantwoord is. Ja, op een kruk achter de kassa zitten wachten tot er klanten komen, maar dat is dan ook weer niet de bedoeling.;) Dus ik loop nu met max 3-4 boeken tegelijkertijd, netjes recht naar voren buigen, etc. Maar daar raak ik zelf ook geïrriteerd van, 10x heen en weer lopen voor iets dat ook in één keer kan. (Bij wijze van spreken) Ik vind het gewoon zó lastig. Ik moet aangeven als iets niet lukt, maar het is ook niet goed als ik het vervolgens niet doe. Snappen jullie me nog? :rolleyes:

    Anyways, gevraagd of ik naar 3x5 kan ipv 15u op twee dagen. Al betwijfel ik of dat veel gaat uitmaken gezien de aard van de werkzaamheden. Het is niet dat ik moe ben of pijn heb, en als ik rustig aan doe houd ik het prima vol. Maar dat is dus blijkbaar te rustig. M'n leidinggevende opperde vandaag al dat ik me ook kan ziekmelden en dan kom werken wanneer ik me goed voel. Maar ik voel me altijd goed, alleen veel meer dan kassadraaien is gewoon niet verstandig, of ik moet het zo rustig aan doen dat het blijkbaar té rustig is. :mad: En dat kan ik op dit moment nog niet zo goed accepteren. :|

    Goed, einde klaagzang. Eerst maar eens lekker slapen nu, pas maandag moet ik weer in de winkel zijn. :thumup:
     
  6. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Oeh, hier ook veel harde buiken, ook meteen zodra ik maar even buk of gewoon in de winkel sta!

    Hierbij de fiets (plaatje van internet, heb geen goeie foto ervan) :
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Zoef vindt dit leuk.
  7. SamirsVrouwtje

    SamirsVrouwtje Fanatiek lid

    20 jan 2015
    3.311
    1.893
    113
    Vrouw
    Aah oke! Ik hoop dat je geen weeenstorm krijgt zoals ik die heb gekregen toen ik ingeleid werd!
     
  8. Oxelsnor

    Oxelsnor Actief lid

    29 okt 2015
    140
    57
    28
    x
    x
    Ik vind het soms echt heerlijk om te lezen hoe jullie struggelen met druk zijn en niets meer kunnen. Neem je rust !
    Ik zit nu al sinds 20 weken zwangerschap thuis door ziekte en gewoon niets meer kunnen.
    Nou heb ik er natuurlijk wel 2 maar geloof me het is funest voor je lijf en voor je kindje net zo goed!

    Wat ik al zei van de week hier probeer ik echt zo min mogelijk tot niets omdat ik echt bang begin te worden voor die vroeg geboorte :confused:.

    Vandaag heb ik me afspraak in het VU. De laatste voor ik een uitslag krijg over hoe en wat verder met me zwangerschap en bevalling.
     
  9. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Ben het met je eens. Een zwangerschap doe je maar 1x. Huis hoeft even niet zo schoon, feestjes maar even samen vieren en wat kleiner, of anderen optrommelen om te cateren ofzo.

    Soms kun je niet anders, maar sommige dingen kun je best laten zonder dat de wereld vergaat, zo zal blijken :)

    Net een echo gehad voor een flowmeting en de waarden waren al goed vorige keer, maar zijn nu nog beter. Goed nieuws dus!

    Ik merk wel dat mijn eigen gewichtstoename steeds minder wordt. Is dat niet gek? Zie foto.

    Verder een klaagberichtje van mij in het kletstopic op fb :)
     

    Bijgevoegde bestanden:

  10. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Oeh spannend! Laat je de uitslagen van vanmiddag nog even weten?

    Wat ik mij trouwens nog afvroeg... Ga jij kaal voor de bevalling of laat jij je oxelsnor staan? :roflmao:
     
    Dufel en Moppiepoppie vinden dit leuk.
  11. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Net de uitslag besproken. Die was op zich goed maar als dit kindje tussen p5 en 10 blijft laten ze me niet zoals bij mijn andere zoon, die net onder p10 zat, doorlopen tot 41.5 weken. Arts gaf aan dat ze dan gaan overwegen om deze met 38 weken (al) te gaan halen. Ik vind dat helemaal niet leuk dat ze de bevalling gaan opwekken... Kut man.
     
  12. RosanneMarie

    RosanneMarie Bekend lid

    19 okt 2015
    751
    133
    43
    NULL
    NULL
    Argh, exact hetzelfde als bij mij dus. Ik vind het ook wel heel spannend eigenlijk. Ze zal nauwelijks 2500 gram halen bij 40 weken, dus laat staan bij 38 :( Zal wel wat daagjes couveuse worden misschien. Ik ben bij mijn zoontje ook ingeleid en kreeg daar ook een weeënstorm, maar dat was met 41+6. Hoopte dat ik dit keer natuurlijk zou kunnen bevallen. Maarik vind P2 ook wel héél erg klein, dus nouja... ze doen maar wat ze denken dat goed is.
     
  13. RosanneMarie

    RosanneMarie Bekend lid

    19 okt 2015
    751
    133
    43
    NULL
    NULL
    Heb ik vorige keer ook gehad... vreselijk. We zullen zien!
     
  14. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    OH wow dat is helemaal spannend... Hoe weet of bereken je het gewicht bij 38 wk?

    Ah bah couveuse... Zou ik echt verschrikkelijk vinden!

    Maar je hebt hierin nog een eigen keuze he... Je moet niks.
     
  15. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Ik lees net dit:

    Op basis van wetenschappelijk onderzoek zijn er in Nederland afspraken gemaakt wanneer de gynaecoloog aanraadt om de bevalling in te leiden.

    Als de baby klein is (<p10), er een goede doorstroming is van de placenta en de groei van de baby in de afgelopen weken goed was, is er geen duidelijk voordeel van inleiden of afwachten. Je kunt met je gynaecoloog overleggen wat de voordelen en nadelen zijn van inleiden of afwachten vanaf de 38 weken.

    Stelt wel gerust. No way dat ze me gaan inleiden.
     
  16. Suthern

    Suthern Actief lid

    21 dec 2018
    368
    221
    43
    Vrouw
    Dat van hierboven heb ik ook gelezen ja. Ik ben de vorige keer ingeleid omdat baby toch leek af te buigen (minder dan p10) rond de 40 weken. Bleek ze zelfs p2 te zijn bij geboorte! Misschien een geruststelling voor jullie dat ze een prima start heeft gehad met 2630 gram en niet in de couveuse hoefde!

    Maar het liefst hoe langer in de buik, hoe beter natuurlijk. Gevoelsmatig. Als de flow telkens goed is.

    @Weereennieuwemama: ik sta ook al 2 maanden stil qua gewicht, dus erg zorgelijk hoeft het niet te zijn hoor. Mijn ervaring met de vorige 2 zwangerschappen is dat ik in het eerste trimester relatief veel aankom en dit steeds meer afneemt waardoor ik in het laatste trimester nagenoeg stil sta qua gewicht. Kan dus ook.
     
  17. Oxelsnor

    Oxelsnor Actief lid

    29 okt 2015
    140
    57
    28
    x
    x
    Geen uitslag helaas daar mogen de assistentes geen uitspraak overdoen heb nu over een week Bel afspraak staan met een arts die zal vertellen hoe of wat. Voor mijn gevoel zag het er wel anders uit dan eerst maar geen idee verder.

    Ja slecht verhaal ik ga kaal aangezien ik vrijwel altijd kaal ben :roflmao:.
    Ik heb serieus er al overnagedacht om ooit een snor te laten tatoeëren :roflmao:
     
  18. RosanneMarie

    RosanneMarie Bekend lid

    19 okt 2015
    751
    133
    43
    NULL
    NULL
    Wat fijn Suthern! Dat stelt me zeker gerust. Ik hoop ook echt op een oké-gewicht. Ik ga wel voor inleiden met 38 weken. Ik durf het niet aan eigenlijk. Ben bang dat de placenta toch ineens niet goed blijkt te werken en ze zit al op de P2-lijn. Zelfs een keer onder de P1 lijn geweest al. Dus ik vertrouw de artsen daarin wel.
     
  19. RosanneMarie

    RosanneMarie Bekend lid

    19 okt 2015
    751
    133
    43
    NULL
    NULL
    Ik heb zo’n grafiekje gezocht en daar afgelezen. Van de Wereldgezondheidsorganisatie geloof ik.
     
    Weereennieuwemama vindt dit leuk.
  20. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Dank je, ga ik zoeken.

    Pff ik probeer te slapen maar moet echt 4x per uur ofzo plassen... Komt dat door een I gedaalde baby of zou het weeeeeer blaasontsteking zijn? Verder geen pijn.
     

Deel Deze Pagina