Uitgerekend 1 t/m 15 juli 2019 Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Colinn, 6 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oxelsnor

    Oxelsnor Actief lid

    29 okt 2015
    140
    57
    28
    x
    x
    Gefeliciteerd @Kimmetjuh90 en @L0nneke !

    Hier hartstikke druk met de tweeling.
    En zoontje heeft gister naar virus opgelopen dus veel aan het schoonmaken en doen. Niet echt bevordelijk voor mn eigen herstel (baal).
    Kan nog steeds niet lekker liggen op mn zij terwijl dat mn lievelings positie is om te slapen. Slapen is verder best te doen maargoed gaat weer over !

    Alle dames die nog moeten bevallen veel succes met de laatste loodjes ! :thumup:
     
  2. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Vannacht ging vele malen beter, de kleine heeft bij mij geslapen, ik lag op mn zij, zofat ik liggend kon voeden als ze behoefte had om aan te happen, de nacht zuster heeft me zo ontzettend goed geholpen, dat we nu wel slaap hebben kunnen pakken samen :)

    We mo gven zo lekker naar huis toe, ze zijn de ontslag papieren in orde aan t maken :) dan weer herlijk thuis bij mn gezinnetje, ik heb mn man en oudste dochter echt gemist als ze hier niet waren..
    Straks kan t echte genieten beginnen, thuis, in mn eigen omgeving:D
     
    VrouwtjeTheelepel en Zoef vinden dit leuk.
  3. Suthern

    Suthern Actief lid

    21 dec 2018
    368
    221
    43
    Vrouw
    Fijn om weer naar huis te kunnen gaan!
     
  4. Linda19841

    Linda19841 Actief lid

    26 okt 2015
    171
    61
    28
    Ik heb al heel lang niet gereageerd, lees wel regelmatig mee, maar kan het niet bijhouden :) In ieder geval gefeliciteerd aan iedereen die al bevallen is! Ik hoop dat het goed gaat met jullie en de kindjes. Ik ben zelf nog niet bevallen, maar voel me verder wel prima. Alleen mag hij zo onderhand wel komen :) Aan degene die nog niet bevallen zijn; hang in there!
     
    VrouwtjeTheelepel vindt dit leuk.
  5. VrouwtjeTheelepel

    VrouwtjeTheelepel Actief lid

    14 nov 2018
    305
    161
    43
    Vrouw
    Ja, het is goed te doen met de warmte. Inderdaad, die laatste loodjes wegen zwaar. Ja, het is een bescheiden buikje, dat was me zelf nog niet opgevallen. Ja, ik draag nog steeds vrij hoog ook al is de baby ingedaald. Nee, ik waggel inderdaad niet. Ja hè, nog lekker kwiek. Nee, ik heb nog geen weeën (en al had ik ze wel, dan zou ik het je niet vertellen)

    Dat zwanger zijn gaat me best prima af, maar ik ben wel een beetje klaar met de vragen van m'n omgeving. 't Is vast lief bedoeld, maar vandaag kan ik even helemaal niks hebben. Laat. Me. Met. Rust.
     
  6. Dufel

    Dufel VIP lid

    10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Oh ja zo herkenbaar...

    Sterkte nog even lieve meiden. Jullie zijn er bijna!
     
    VrouwtjeTheelepel vindt dit leuk.
  7. Linda19841

    Linda19841 Actief lid

    26 okt 2015
    171
    61
    28
    Heel herkenbaar.. ook de opmerking: "Ohh nog niet bevallen?!" krijg ik vaak. Nee duh dat zie je toch, denk ik dan... Maar goed, ze bedoelen het goed inderdaad. En ondertussen lekker in je eigen cocon proberen te kruipen :)
     
    SuperStarDebs en VrouwtjeTheelepel vinden dit leuk.
  8. Linda19841

    Linda19841 Actief lid

    26 okt 2015
    171
    61
    28
    Of: "wanneer komt ie?" Ja, als ik dat nou toch eens wist..
     
    SuperStarDebs en VrouwtjeTheelepel vinden dit leuk.
  9. SuperStarDebs

    SuperStarDebs Actief lid

    1 sep 2011
    348
    143
    43
    Vandaag precies 40 weken zwanger, ik had niet verwacht dat ik de 40 weken zou halen ik dacht deze keer echt eerder te bevallen en nu krijg ik het gevoel dat hij er niet uit zichzelf uit gaat komen :roflmao::roflmao:
     
    VrouwtjeTheelepel vindt dit leuk.
  10. SamirsVrouwtje

    SamirsVrouwtje Fanatiek lid

    20 jan 2015
    3.311
    1.893
    113
    Vrouw
    Hier 39+1 zwanger. Nooit gedacht dat ik de 39 weken sou halen. Was juist bang eerder te bevallen
     
  11. Suthern

    Suthern Actief lid

    21 dec 2018
    368
    221
    43
    Vrouw
    Hé ik doe met je mee! (Banner verspringt vanavond pas) en ook het idee gehad dat deze misschien eerder zou komen, maar nu komt ie vast nooit meer haha.
     
  12. L0nneke

    L0nneke Fanatiek lid

    21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Spannend, hoop dat jullie snel bevallen en niet meer lang hoeven te wachten!
     
  13. Zoef

    Zoef Bekend lid

    24 okt 2009
    726
    458
    63
    Vrouw
    @alle mama’s die nog moeten bevallen hoe gaat Het met jullie? Kunnen jullie het een beetje volhouden nog?
    Ik hoop dat jullie baby’tjes snel mogen komen.

    @Alle dames met baby’tjes; hoe gaat het met jullie herstel en de kleintjes?
    Vlot het een beetje? Of hebben jullie nog veel last? En zijn de nachtvoedingen te doen?

    Met mij gaat het qua herstel met UPS en downs.
    Veel last van een hoge bloeddruk met flinke hoofdpijnen.
    Ik breng mijn kraamdagen vooral in bed door tot nu toe..
    Echt balen!
    Kleine jongen maakt het goed, drinkt wel wat weinig maar prima om ervan te groeien gelukkig.
    Ben blij als Mn stuwing wat weg is. Maar dat zal morgen wel loslopen gok ik.
     
  14. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Pff terror die nachten. M'n zoontje wil constant aan den tiet, heeft denk ik last van reflux als z'n broer of krampjes. Tijdens de voeding gilt hij het vaak uit. Morten dus even verder kijken wat dit is.

    Verder vind ik het heerlijk om te keutelen met die kleine, al vraag ik me wel af hoe ik dit ga doenals m'n vriend weer werkt en ik alleen ben met peuter en baby en zulke ruk nachten heb en een baby die pas tevreden is als hij aan de tiet hangt. Ik denk eraan snel te leren hoe je voedt in een doek. Lijkt me super handig. Iemand hier daar ervaring mee?
     
  15. Zoef

    Zoef Bekend lid

    24 okt 2009
    726
    458
    63
    Vrouw
    Oja ik kijk ook echt niet uit naar het moment wanneer manlief weer moet gaan werken. Gelukkig pas 1 augustus weer.
    Maar lastig ja hoe dat te doen. Voeden in de doek klinkt heel handig, maar uiteindelijk moet hij toch twee borsten drinken en dus wisselen van positie.. toch? Geen borstvoeding ervaring..
     
  16. Dufel

    Dufel VIP lid

    10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Oh wat balen zeg dat je de kraamweek meest in bed ligt. Krijg je medicijnen voor je bloeddruk?

    Hier gaat het best goed eigenlijk.
    Mijn herstel gaat vrij vlot (gelukkig ook geen scheur of hechtingen)
    En de kleine doet het super! Wel elke dag een paar huiluurtjes door krampjes maar hij lijkt zich steeds beter te laten troosten.
    Grote broer doet het ook goed, we proberen ook echt 1 op 1 tijd met hem door te brengen.
    Dus al met al ben ik best tevreden en zitten we op een blauwe wolk met onze jongens.

    Ben wel onwijs moe haha, echt weer wennen die nachten. Gelukkig doet mn man ook echt zijn deel en kunnen we in elk geval ieder een paar uurtjes onafgebroken slapen per nacht.
     
  17. Dufel

    Dufel VIP lid

    10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Geen ervaring met bv eigenlijk. Kun je misschien advies vragen bij zo'n consulent?

    Mijn man heeft nu nog een week vrij, dan 2 weken werken en dan neemt ie nog een weekje vrij (vanwege zomervakantie oudste)
    Maar ik zie er ook best tegenop om dan alleen te zijn met de jongens.

    Oudste zit bomvol energie en wil t liefst lekker actief op pad maar volgende week ben ik daar zeker nog niet volledig toe in staat.
    Dus even kijken hoe ik dat moet gaan regelen allemaal.
    Ik wil ook wel dat hij een leuke zomervakantie heeft natuurlijk
     
  18. Suthern

    Suthern Actief lid

    21 dec 2018
    368
    221
    43
    Vrouw
    Ik heb echt ruk geslapen en ben al een tijd in de weer geweest met een kruik en nu lig ik in bad in de hoop dat die pijn in mijn buik, rug en benen eindelijk wegtrekt. Ofwel het rommelt flink en ik voel het hoofdje van de baby ook af en toe draaien enzo.

    Maar ik moet even ontspannen want anders kan ik straks überhaupt niet naar het ziekenhuis rijden voor mijn controle haha. Heb iig mijn man gevraagd de kinderen naar het kdv te brengen en wat later te beginnen op zijn werk vandaag.

    Dus ja, ik ga er maar vanuit dat dit nog voorweeën zijn. Maar wel nasty hoor.

    Ben je voor de 3e keer zwanger, twijfel je nóg. Vandaar dus maar in bad..
     
  19. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Ik wissel niet want heb een sterke toeschietreflex en snelle melkstroom, dus voed in blokken van 4-6 uur.

    Heb je bij de 1e geen bv gegeven? Bewust niet of geen vrije keuze?
     
  20. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Ja lastig! Heb je familie of. Vrienden waar hij zich thuis voelt?

    De lactatiekundige is hier al geweest maar die heeft nog niks voor ons kunnen doen, dus we kijken verder. Volgende week even langs bij de chiro en nacontrole tongriemkliniek, en op advies start ik met probiotica. Een beetje een déjà vu naar de babytijd van m'n 1e en die is me bepaald niet in de koude kleren gaan zitten en toen hadden we er nog maar 1. Nu is de peuter er natuurlijk ook nog.

    Het is een faaaaase, voor ik het weet eet deze ook boterhammen. Dat hele drinken/borst/straks evt fles is bij deze ook weer een ramp.
     

Deel Deze Pagina