Uitgerekend 1 t/m 15 juli 2019 Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Colinn, 6 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moppiepoppie

    Moppiepoppie Fanatiek lid

    13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Als heb trouwens kv geeft hoef je geen vitamine K meer te geven toch?
     
  2. SamirsVrouwtje

    SamirsVrouwtje Fanatiek lid

    20 jan 2015
    3.311
    1.893
    113
    Vrouw
    Ja! Bij de eerste was t al helemaal hell. Hij hapte niet aan.
     
  3. Moppiepoppie

    Moppiepoppie Fanatiek lid

    13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Dus toen ben je ook de eerste weken al overgegaan op kv?
     
  4. SamirsVrouwtje

    SamirsVrouwtje Fanatiek lid

    20 jan 2015
    3.311
    1.893
    113
    Vrouw
    Jupe! Helaas wel :(
     
  5. SamirsVrouwtje

    SamirsVrouwtje Fanatiek lid

    20 jan 2015
    3.311
    1.893
    113
    Vrouw
    Na anderhalve maand fulltime kolven was ik er klaar mee
     
  6. SamirsVrouwtje

    SamirsVrouwtje Fanatiek lid

    20 jan 2015
    3.311
    1.893
    113
    Vrouw
    Dat klopt
     
  7. Moppiepoppie

    Moppiepoppie Fanatiek lid

    13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Maar lieverd, als die kleine niet goed aanhapt is dat toch de beste keuze? Rot eigenlijk dat je je zo schuldig voelt als bv dan niet lukt. Heb ik ook hoor. Dan zie ik hele doemscenario’s voor me dat mijn kind een slechtere hechting heeft met mij en nooit zo gelukkig en in balans gaat worden als een borstgevoed kindje. Volkomen onzinnig maar ja, zo voelt het wel..
     
  8. SamirsVrouwtje

    SamirsVrouwtje Fanatiek lid

    20 jan 2015
    3.311
    1.893
    113
    Vrouw
    Jaa zo voel ik me dus ook:(
     
    Moppiepoppie vindt dit leuk.
  9. Suthern

    Suthern Actief lid

    21 dec 2018
    368
    221
    43
    Vrouw
    Ik heb mijn kinderen nooit aan de borst gehad (wel vaak 4-5 weken gekolfd aangevuld met kv), maar ik vind die hechting echt kodde hoor. Het gaat erom dat de de tijd neemt voor een voeding en verbinding en oogcontact maakt lijkt me, dat je kindje je kan ruiken. En dat kan in mijn ogen net zo goed als je een kindje een flesje geeft.

    En ik ben ook echt van een happy mom = a happy baby. Dus voel je echt niet schuldig hoor.

    Onze baby is nu 11 dagen oud en ik kan me hem al niet meer wegdenken, past er gewoon helemaal bij en hoort helemaal bij ons. De oudste is ook weg van hem! Zelf merk ik dat ik nog wat instabiel ben na de bevalling als in dat mijn buikspieren nog niet optimaal werken, maar misschien moet ik ook gewoon wat meer geduld hebben.
     
  10. Moppiepoppie

    Moppiepoppie Fanatiek lid

    13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @Suthern Wat een fijne reactie! En wat fijn ook dat ie eigenlijk helemaal inblend. Hoe doen jullie dat overdag met slapen? Hier wil hij eigenlijk alleen maar gedragen worden maar door de ks is de doek voor mij nog geen optie. Maar box en wagen is krijsen geblazen. Inmiddels probeer ik in eigen bedje boven maar ik moet m te lang laten huilen voordat ie in slaap komt vind ik zelf en als dat gebeurt is ie ook super onrustig en begint binnen een half uur weer. Nare is dat het s nachts nu ook slechter gaat. Dan ligt ie tussen twee voedingen ook te jengelen ineens terwijl hij toch echt geen honger kan hebben. Mijn andere kids waren wat makkelijker te conditioneren op hun bedje. Vandaag proberen een eigen kamer te maken voor hem. Waar slaapt jullie baby overdag en s avonds?
     
  11. Suthern

    Suthern Actief lid

    21 dec 2018
    368
    221
    43
    Vrouw
    Onze baby is tot nu toe heel makkelijk met slapen eigenlijk. Slaapt in de draagzak, box (in babynestje) of wandelwagen (die we een beetje als wieg gebruiken beneden). 'S nachts hebben we hem ingebakerd en slaapt hij ook al 4 uur achter elkaar. Heb je inbakeren ook al geprobeerd?

    Ik heb nu een marsupi breeze als draagzak. Maar sowieso draag je baby's in het begin meer in je taille dan op je heupen. Lukt dat echt niet? Ik heb met de eerste ook een keizersnede gehad en droeg hem juist wel eens in een draagdoek, maar wel hoog dus. En echt niet langer dan een uur idd. Wel rottig als zelfs dat nu nog heel pijnlijk is zeg.

    'S nachts slaapt hij in een babysnestje tussen ons in overigens. Vannacht gaan we de wieg proberen. We hebben het nestje en de wieg overigens wel een beetje scheef ivm teruglopen van de voeding. Dat ook al geprobeerd?
     
    Moppiepoppie vindt dit leuk.
  12. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Hi dames,
    Ons meisje is alweer ruim 2 weken oud, het voelt alsof ze er al maanden is!

    De 1e anderhakve week is hier ook veel onzekerheid geweest wat betreft de borstvoeding, ze heeft ook wel.eens een flesje kv gehad, omdat ik het eigelijk niet meer trok.. of te laat doorhad dat we midden in een regeldag zaten..
    Ik heb de vk erover gebelt, en zij heeft me gerustgesteld, dat het allemaal heel normaal klonk, wel sinds de laatste keer kv word mn meisje boos aan de borst als t haar niet direct lukt om aan te happen, verslikken gebeurt ook nog wel eens hier en dan stoot ze geheel met drinken, dan heeft ze 5 a 10 minuten nodig om bij te komen, en dan wil ze toch nog wel een paar slokjes aan de borst.

    Gebeurt nu ook vaker dat ze geboeg heeft aan 1 borst, en daar moet ik erg aan wennen.. de borst die dan moet wachten tot de volgende voeding gaat dan wat pijn doen van de spanning, ook ben ik begonnen meer op verzoek te voeden, en de om de 3 uur maar even los te laten..
    Afentoe heb ik t idee dat ze nirt effectief gedrinken heeft, maar ik rkijg haar dan met geen mogekijkheid wakker om de nog volle borst aan te bieden.

    30 juli hebben we een afspraak bij t cb, dan word ze weer gewogen, ik zit eraan te denken aankomende woensdag naar t weeg moment te gaan, omdat ik wel benieuwd ben wat ze aangekomen is dan ten opzichte van de 16de, toen zat ze op 3570 gram :)
    Ze past de meeste kleding in maatje 50 ook niet meer, en 56 is iets te groot nog :( dus in dat opzicht zien we wel dat ze groeit, ze heeft ook goede plas en poepluiers, had begrepen dat dat ook een indicatie is dat ze wel voldoende krijgt, maar toch die twijfel :)

    We genieten verder volop van ons meisje, en snachts voed ik al knikkebollend haha :p
     
  13. Moppiepoppie

    Moppiepoppie Fanatiek lid

    13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @Suthern Wat voor babynestje heb jij dat die tussen jullie in in bed past? Heb je een foto?
    Ik had de wieg idd ook schuin staan maar dan wordt ie heel wiebelig dus uiteindelijk weer teruggezet. Merk niet zoveel verschil. Eigenlijk slaapt ie van 20.00 tot 01.00 en na die nachtfles komt ie om 04.00 en 07.00. Dus voor mijn gevoel voed ik drie keer in de nacht haha. Maar denk dat ik dat twee nachtvoedingen moet noemen toch? Hoe gaat dat bij jullie?

    Ik moet hier ivm dat lipbandje wat geen enkele arts wil klieven best wat moeite doen er cc’s in te kwakken. 540 over de dag lukt met moeite, in zeven voedingen, maar dat is het minimale wat ie moet om te kunnen groeien. Hij drinkt nu om:
    07.00
    10.30
    13.30
    16.30
    20.00
    01.00
    04.00
    Vind die nachten behoorlijk pittig ook al zet ik uren tevoren het water al op temperatuur in de warmhouder en hoef ik eigenlijk alleen de poeder nog toe te voegen.
    Manlief doet vaak ook de flessen s nachts maar die kleine kreunt en sputtert en jengelt soms tussen die nachtvoedingen in, dus van 01.00 tot 07.00, en dan doe ik echt geen oog dicht omdat ik telkens een speen wil gaan ploppen en dan eerst maar kijk of het alweer tijd is voor zn volgende voeding. Heel vermoeiend. Vannacht ga ik voor het eerst op onze eigen kamer slapen met manlief. Spannend! Hij blijft liggen waar hij ligt maar ons bed op de andere kamer gezet.

    @Suthern Hij ligt s nachts in de puckababy ja. Wat gebruiken jullie?
     
  14. Suthern

    Suthern Actief lid

    21 dec 2018
    368
    221
    43
    Vrouw
    Wij voeden op verzoek met de fles (donormelk en sinds vandaag ook kv) en dat is veelal op verzoek van de baby, maar nu lig ik met hem in mijn armen en is hij aan zijn nacht begonnen geloof ik maar maken we hem tussen 22 en 23 uur wakker om er nog ongeveer 60 ml in te gieten, nadat hij een aantal keer heeft geclusterd. Daar kan hij het vervolgens op doen tot ongeveer half 3, dan krijgt hij zo'n 80 ml en redt hij het weer tot 6 a 7 uur. Dus dat voelt als 1 nachtvoeding. Zó doen we het nu 3 dagen in elk geval. Van een ritme op de klok kunnen we niet spreken hoor. Ik kan alleen zeggen dat hij overdag tussen de 1 en 3 uur komt en 's avonds clustert om vervolgens een rukje te slapen. Voor de nacht hebben we een swaddle me pod.

    Misschien kun je de baby rond 22u nog wat aanbieden? Of ook na 20u zelf gaan slapen tot 1 uur.

    Jammer dat de wieg scheef zo instabiel voelt.
     
  15. VrouwtjeTheelepel

    VrouwtjeTheelepel Actief lid

    14 nov 2018
    305
    161
    43
    Vrouw
    Ha sterke vrouwen!

    Wat een herkenbare verhalen allemaal. Hier is de kraamweek omgevlogen. Veel gedoe gehad met de borstvoeding. J. was nog erg misselijk van de bevalling, wilde niet drinken, dus op dag 2 (zaterdag) al aan het kolven gezet door de kraamzorg om bij te gaan voeden met een spuitje en later flesjes van 40cc. Aanhappen wil hij slecht, en als ie de borst goed te pakken heeft laat hij snel weer los. Dus vanaf zondag met een tepelhoedje in de weer. Dat gaat wel beter, maar lang niet altijd goed. Drama vond ik het. En elke 3 uur weer strijden. Zat ik daar 's nachts m'n kind wakker te maken om er wat voeding in te wurmen. En ondertussen door dat kwartiertje kolven na elke voeding voor de flesjes een turbotiet ontwikkeld die veel meer produceert dan meneer op kan, terwijl de andere borst erg achter bleef (lees: normaal produceert). Stuwing tot de max en het blijft maar lekken. :confused:

    Nadat ik huilend van wanhoop zat te voeden heb ik die drie uur losgelaten, en voed ik nu volledig op verzoek. Zonder extra flesjes gekolfde melk. De afgelopen twee nachten kwam hij rond 23u en om 4-5u. Ik zet geen wekker meer, maar word wakker van z'n gesmak. Aan de ene kant vind ik het heel eng en onzeker, omdat ik nu niet meer de zekerheid van dat flesje gekolfde melk heb, maar hij poept en piest als een malle, dus het lijkt goed te gaan. Vandaag (dag 9) een regeldagje denk ik, want hij is een beetje lastig en wispelturig. Ik hoop dat hij z'n nachtritme wel heeft gelaten hoe het was. :D

    Vrijdag is hij voor het laatst gewogen door de kraamzorg. Bijna op geboortegewicht. Maandag intake van het CB, dan wegen ze ook. Als hij dan lekker gegroeid is ga ik gewoon m'n moedergevoel volgen en door zoals ik het nu doe. :thumup:

    Verder hebben we dinsdag nog een keer de gehoortest, want die was aan een kant niet goed. Dus daar probeer ik me niet druk over te maken. :rolleyes:

    Zelf voel ik me prima. Ga voor de vorm nog even op bed liggen 's middags. Maandag gaat manlief weer werken. Ben heel erg benieuwd naar die eerste dag alleen met de kleine. Vind het stiekem best spannend. :oops:
     
  16. R1985

    R1985 Bekend lid

    21 mei 2014
    584
    151
    43
    NULL
    NULL
    Afgelopen donderdag is na een snelle bevalling onze zoon geboren. Hij heeft Mn zwangerschap volledig benut, 41.6 weken. Hij woog bijna 9 pond. Dus waarom wij groeiexhos hebben gehad voor een te kleine baby is een groot raadsel!

    We maken het beide goed.
     
    d1nd1n vindt dit leuk.
  17. Suthern

    Suthern Actief lid

    21 dec 2018
    368
    221
    43
    Vrouw
    Gefeliciteerd!
     
  18. VrouwtjeTheelepel

    VrouwtjeTheelepel Actief lid

    14 nov 2018
    305
    161
    43
    Vrouw
    Gefeliciteerd!!
     
  19. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Gefeliciteerd !!

    Is nu iedereen bevallen van ons groepje?
     
  20. Dufel

    Dufel VIP lid

    10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Gefeliciteerd !
    Wat een lange zwangerschap zeg, en indd geen kleintje

    Hopelijk kunnen jullie lekker genieten van elkaar
     

Deel Deze Pagina