Uitgerekend 1 t/m 15 juli 2019 Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Colinn, 6 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dufel

    Dufel VIP lid

    10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Hier nog totaal geen ritme (Flesvoeding)
    Zit 2 tot 4 uur tussen elke voeding en we komen meestal uit op 7 voedingen per 24 uur.

    Elke dag zijn er 1 a 2 momenten dat hij flink onrustig is. Geen idee wat er dan is. Wel is hij die momenten superlang wakker dus ik gok oververmoeid

    Zelf in slaap vallen lukt hem nog niet goed.

    Overdag slaapt hij op ons of in zn babynestje in de box en snachts eigenlijk ook.
    Er is nog teveel onrust om hem boven te laten slapen, dan slapen we allemaal niet.
    We werken nu dus met een soort wisseldiensten dat we beide paar uurtjes kunnen slapen

    We oefenen wel met hem te laten slapen in zn eigen bedje
     
  2. Dufel

    Dufel VIP lid

    10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Zat trouwens te denken, misschien eens leuk om eens 24 uur te delen van hoe je dag met baby eruit ziet/zag.
     
    Moppiepoppie vindt dit leuk.
  3. Suthern

    Suthern Actief lid

    21 dec 2018
    368
    221
    43
    Vrouw
    Pff, pittig als ze alleen maar op jou kunnen slapen. Die van ons slaapt ook in de box, wandelwagen en 's nachts in het babysnestje. Wieg wou ik laatst proberen maar gaan we vannacht écht doen. Nestje is te warm (en onveilig) met dit weer vind ik nu. Mja, ik wou hem net in zijn wieg wegleggen met als resultaat dat hij nu op mij slaapt. Erg succesvol dus.. ahum.

    24 uur met baby is wel leuk! Ik hou het alleen echt niet in schema's bij joh. Maar ik zal eens een gemiddelde dag beschrijven:

    6.30u oudste 2 worden wakker, man haalt ze uit bed. Baby heeft net flesje gehad of krijgt hem nu. Gaat dan slapen, eerst verschonen. Ik draai nog een uurtje om.

    8.30u rest heeft ontbijt op, baby wordt wakker voor nog meer voeding. Daarna ga ik douchen en eten. Of andersom. Rond 9.00u/9.30u zijn we een beetje up en running.

    Eventueel een wandeling met de baby rond 10.30. Óf winkel óf badje.

    12.00u weer een voeding en ik ga plat tot 15.00u. Oudste 2 vaak ook. Man zit beneden met baby in de box/slapend op de borst.

    15.00u weer een voeding en dan buiten met de andere kinderen. Baby ligt in wiegbak te slapen.

    17.30u avondeten, baby ligt in wiegbak erbij.

    18.00u/19.30u/21.00u kleine voedingen en tussendoor onrustig en wakker of op mij geplakt. Tussendoor gaan oudste 2 naar bed en ruimen we alles beneden wat op. Om 22.00u bieden we hem nog een klein flesje aan.

    Daarna naar boven, in de inbakerzak en slapen. Dan komt hij rond 2.00u en 6.00u weer en begint alles weer opnieuw.

    Hij slaapt nog veel tussen de voedingen. Maar ook niet altijd dus we kunnen niet echt weg ofzo. Hoeft ook niet. Dit zijn geen vaste tijden ofzo hè, ik mocht willen dat we zo'n ritme hebben. Maar ritme is er enigzins wel. Alleen niet op de klok.
     
    Dufel vindt dit leuk.
  4. Dufel

    Dufel VIP lid

    10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Klinkt allemaal best wel relaxed :)
     
  5. Moppiepoppie

    Moppiepoppie Fanatiek lid

    13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Hier 07.30 baby wakker en fles. Drinkt zo’n 80 cc. We leggen hem vaak nog even terug in zn wieg op zn eigen kamer en rond 09.30 meldt hij zich dan weer. 10.00 - 10.30 wordt ie beetje jengelig en krijgt ie een fles waarvan hij zo’n 100 cc drinkt. Daarna gaat ie in de wandelwagen een dutje doen nadat hij eerst een half uur jengelt in zn eigen bedje en mijn conclusie is dat hij kennelijk nog niet zelf in slaap kan vallen (na drie keer speentje geven). Hij slaapt een half uurtje en daarna krijgt hij rond 13.00 weer een fles waarvan hij weer 80 cc drinkt. Daarna op pad in maxi cosi voor een administratieve afspraak waarbij ik twee uur lang hem op arm probeer in slaap te wiegen terwijl we zaken bespreken. Daarna door naar gehoortest. Jeeej hij is geslaagd! 16.15 weer thuis en weer fles waarbij hij 130 cc drinkt en een beetje jankerig is. Op de arm met speen beetje in slaap gewiegd en valt in wagenbak in slaap terwijl ik buiten in de zon zit en hem heen en weer wiebel. 19.00 ff wandeling met manlief in de hoop dat ie 19.30 wakker wordt voor fles. Niet dus. 20.00 uur slaapt ie nog. Ik maak hem wakker en geef de fles terwijl man m verschoont. Daarna zing ik een liedje en doe zn tingeltje aan en hup in de puckababy op zn eigen kamer in bed. Hij heeft 100 cc gedronken maar deed er wel driekwartier over. 21.00 ligt ie vredig te slapen en hij zal wss zoals de afgelopen drie nachten 03.30 komen en 70 cc drinken. Daarna weer om 07.30. Geen idee wanneer je om de vier uur mag gaan voeden? Ik doe nu maar wat. Hij geeft nooit echt duidelijk honger aan en ben vaak driekwartier in de weer er om de drie uur wat in te krijgen. Kan dat ook naar om se vier uur? Allicht heeft ie dan meer trek? Hoe werkt dat?
     
  6. Dufel

    Dufel VIP lid

    10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Wij laten hem zelf komen voor de flessen. Ene keer zit er 2.5 uur tussen en laatst zelfs keertje 5 uur.
    Mij is verteld zolang ie goed groeit, poept en plast hij gewoon zelf mag aangeven wanneer hij honger heeft

    Qua hoeveelheid kijk ik ook naar wat hij nodig heeft.
    In principe zou hij rond de 110/120 mogen per voeding maar 9 van de 10 keer red ie dat nog niet.
    Ik bied het wel sinds 3 dagen aan, maar gooi de rest dan weer weg.
     
    Moppiepoppie vindt dit leuk.
  7. Dufel

    Dufel VIP lid

    10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Mijn afgelopen 24 uur:

    6.15 eerste voeding van de dag
    6.35 klaar met voeding en bij mama knuffelen (wakker)
    6.50 "spelen" met grote broer
    7.15 onrustig, dus bij mama in de draagzak.
    7.20 - 10.00 slapen
    10.00 voeding
    10.20-11.00 knuffelen (wakker)
    11.00-11.15 voetjes/handjes verven
    11.15-12.00 bij mama in de draagzak slapen
    Mama stofzuigen haha
    12.00 proberen te slapen in eigen bedje (mislukt)
    12.30 voeding
    13.00 klaar, erg onrustig
    13.30 bij mama in de draagzak. Eerst huilen en al snel slapen
    14.00 overgelegd in de box, beetje wakker maar toch gaan slapen.
    15.15 verschonen (ivm afspraak osteopaat)
    15.15 voeding (slapend)
    15.50 klaarmaken om weg te gaan (slapend)
    16.15 afspraak osteopaat (slapend)
    19.45 wakker geworden
    19.50 voeding
    20.10 knuffelen bij papa (onrustig)
    21.00 alles onder gespuugd, dus in bad
    21.15-22.00 onrustig
    22.00 klein flesje en direct slapen
    2.00 voeding
    2.15 tot 5.15 slapen in eigen bedje (voor het eerst)
    5.25 voeding
    5.45 slapen bij mama
     
  8. Suthern

    Suthern Actief lid

    21 dec 2018
    368
    221
    43
    Vrouw
    @Moppiepoppie

    Wat me opvalt is dat hij zulke wisselende hoeveelheden drinkt, is dat elke dag zo? Stop je er om de 3 uur een fles in? (Klinkt een beetje oneerbiedig haha).

    Wij voeden onze baby als hij honger heeft, hij heeft zijn mond dan iets open en schudt hard met zijn hoofd op zoek naar een 'tepel' om aan te happen. Als hij dit niet doet, maar wel een beetje miept pak ik hem bij me en ga er vanuit dat hij 'mamahonger' of 'huidhonger' heeft. Voordat hij honger heeft gaat hij vaak iets van 5 minuten smakken.

    Meestal heeft hij overdag om de 3 uur honger in de praktijk. Als we twijfelen houden we een knokkels voor zijn mond en als hij dan driftig gaat schudden met zijn hoofd gaan we dus een flesje maken.

    'S nachts laten we hem nu ook zelf komen en zetten we geen wekker meer (moest eerst om de 3 uur, daarna 4 uur).

    En het klinkt alsof je baby veel onrust heeft. Kunnen dat ook krampjes zijn denk je? Of overprikkeling? Of toch ook huidhonger? Lijkt me lastig als je het niet weet, want zo ben je inderdaad flinkk in de weer met hem.
     
  9. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Mijn afgelopen 24 uur waren heel simpel, voeden, valt op mij in slaap, word wakker, weer voeden, heb zelf een ujr later gegeten omdat ze met korte tussenposes bij me wil drinken, al zijn t een paar slokjes :)
    Oh en als ze wel goed slaapt kan ik dr in de box leggen en dan ga ik stofzuigen en afwassen (nu vandaag alleen afwas gedaan) doe mlrgen wel wer stofzuigen:roflmao:
    Of een wasje doen gauw :)
    Douchen ga ik vabavond doen, want heb t idee dat t niet helpt voor overdag:roflmao:

    Vanmorgen wel naar t cb geweest om te wegen en meten, en daarna wilde ze weer de borst, ze moest even geduld hebben want we waren bijna thuis:roflmao:
    Mijn oudste die speelt buiten, dus eigelikk geen kind aan, de kleine slokt mn energie op, en voel me enigszins schuldig naar mn oudste..
    Maar het gaat helaas niet abders, dat is t lastige als je t alleen moet doen allemaal..
     
  10. Moppiepoppie

    Moppiepoppie Fanatiek lid

    13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Denk oververmoeid dus probeer dat regelmaat en inbakeren van Ria blom. Dat hielp bij mn dochter supergoed. Zij sliep dan netjes tot de volgende voeding in eigen bedje en ze werd dan zelf wakker omdat ze trek kreeg. Kon idd 3 uur tussen zitten maar ook wel eens 5. Maar deze huilt echt eerst heel hard in eigen bedje voor een kwartier en wordt dan driekwartier later wéér huilend wakker. Als ik dan ff aai over de bol en speentje doe wordt het er niet beter van dus dan wiebel ik m lekker in de wagen. Vindt ie wel ok maar als hij dan eenmaal honger lijkt te hebben valt ie aan die fles in slaap met als gevolg dat ie te weinig drinkt en te weinig aankomt. Ik blijf wel elke keer na de fles eigen bedje met liedje zingen en tingeltje aanbieden hoor maar t wil nog niet echt beklijven. Wordt denk ik vanzelf beter..
     
  11. RosanneMarie

    RosanneMarie Bekend lid

    19 okt 2015
    751
    133
    43
    NULL
    NULL
    Ik weet niet zo veel van Ria Blom hoor, maar is dat niet voor wat oudere baby’tjes? Het in slaap huilen in eigen bedje? Ik heb het met mijn kind nooit gedaan, maar dacht dat dat echt pas vanaf 6 maanden ‘effect’ had? Zulke kleintjes zijn volgens mij nog zo veel instinct, weet niet of het dan echt zin heeft? (Scheelt mij in ieder geval veel frustratie door met mijn kind mee te bewegen zeg maar. Dochter valt ook standaard aan borst in slaap of eventueel de draagdoek. Kan haar dan na een tijdje (10 minuten ofzo) makkelijk overleggen!)
     
  12. Moppiepoppie

    Moppiepoppie Fanatiek lid

    13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    DAt overleggen gaat hier sinds 2 wkn oud niet meer helaas. Krijg m nergens langer dan voor n half uur in slaap en daardoor drinkt ie superslexht en komt te weinig aan. Maar dit werkt idd ook niet.

    Het inbakeren is s nachts wel
    Fijn trouwens. Meer
    Mama’s hier die inbakeren? Hoe doen jullie dat met dit weer?
     
  13. VrouwtjeTheelepel

    VrouwtjeTheelepel Actief lid

    14 nov 2018
    305
    161
    43
    Vrouw
    Met dit weer bakeren we niet in. Ik had m strak onder een katoenen laken, maar dat was ook al te warm voor de kleine.
     
  14. Moppiepoppie

    Moppiepoppie Fanatiek lid

    13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Hier bloot innde puckababy met een strak lakentje. Ramen en deuren open. Slaapt ie niet extreem beroerd dan als ie los ligt, vrouwtje theelepel?
     
  15. RosanneMarie

    RosanneMarie Bekend lid

    19 okt 2015
    751
    133
    43
    NULL
    NULL
    Ah zwaar is dat! Mijn zoontje werd ook maandenlang elke 20 min tot uur wakker en sliep alleen bij mij. Heb toen tot in den treuren een draagzak gebruikt. Daar sliep hij best een tijdje. Misschien is dat nog een idee? Heb je je handen vrij? (Zodra je voldoende hersteld bent dan).
     
  16. VrouwtjeTheelepel

    VrouwtjeTheelepel Actief lid

    14 nov 2018
    305
    161
    43
    Vrouw
    Viel mee gelukkig. Al merk ik wel dat ie sowieso lekkerder in slaap valt als ik een vinger geef om vast te houden, dan is dat inbakeren al bijna niet nodig want dan bewegen z'n armen al veel minder. En op z'n zij ligt ie veel rustiger dan op de rug, dus vannacht gaan we een zijslaapkussen proberen.

    Ook na een nachtelijk avontuur waarbij de kleine veel voeding teruggaf terwijl hij op z'n rug lag en we wakker werden van stikgeluiden. Achteraf viel het mee en liep ie niet blauw aan of zo, maar het klonk heel naar en zielig alsof ie echt geen lucht kreeg, en we hebben toch even om half drie 's nachts bij de hap laten checken of er niks in z'n longen was gekomen.
     
  17. Suthern

    Suthern Actief lid

    21 dec 2018
    368
    221
    43
    Vrouw
    Hier slaapt hij gewoon in zijn inbakerzak met dit weer. Alleen een luier aan, onderste rits een beetje open en verder goed ventileren. Maar het is boven 'maar' 26/27 graden ofzo.

    Lijkt me rottig om een onrustige baby te hebben. Tot nu toe hebben we echt geluk met onze baby's geloof ik. Nummer 3 is weer rustig en relaxed en slaapt veel. Soms overdag wel erg veel , waardoor hij veel tijd tussen de voedingen laat, maar dat compenseert hij dan 's nachts. Ook prima.
     
  18. Zoef

    Zoef Bekend lid

    24 okt 2009
    726
    458
    63
    Vrouw
    Lang leven het buikslapen!
    En niet inbakeren want ze slaan zichzelf niet wakker, en geen plat hoofdje, en!!! Niet bij spugen niet “stikken”!!
     
  19. Zoef

    Zoef Bekend lid

    24 okt 2009
    726
    458
    63
    Vrouw
    Slapen, afgelopen dagen heeft de kleine man enkel in een mouwloze romper geslapen zonder dekentje met een beetje verder van hem af een briesje van de ventilator. En hij heeft beneden geslapen met zn papa!
    Overdag heeft ie ook alleen een romper aan vannacht ligt hij onder een hydrofiele doek. Het is hier binnen alsnog bloedje heet, geen spat regen gevallen.


    Verder gaat het hier wel goed met de kleine, we zijn sinds 10dagen overgestapt naar andere flesvoeding. Hij drinkt nu hero nutrasense pep1 ivm vermoeden koemelkallergie. Resultaat, blije rustige slapende baby nagenoeg zonder buikkrampen. Dus dat gaat beter.
    Nog altijd wel voeding die terug komt of waar hij last van heeft zodra hij op zn rug ligt.
    Hij vind het verschrikkelijk op zn rug.
    Buikslapertje hier dus..


    Gaat iemand nog op zomervakantie of dit jaar niet?
     
  20. Moppiepoppie

    Moppiepoppie Fanatiek lid

    13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Wij willen over een weekje naar onze caravan op een lieftallige christelijke camping. Tis alleen een kleine touring caravan met een flinke voortent dus die kleine zou dan bij ons in de caravan moeten en mn kids in de voortent. En aangezien ik m niet echt in de kinderwagenbak durf te laten slapen zal
    Zn chicco next 2 me wieg mee moeten en dat wordt weer superkrap. En waar slaapt ie overdag als we allemaal bij het zwembad hangen? Dus ik wil
    Wel
    Maar ik weet nog niet hoe, haha..
     

Deel Deze Pagina