Uitgerekend 1 t/m 15 juli 2019 Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Colinn, 6 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moppiepoppie

    Moppiepoppie Fanatiek lid

    13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    We liepen al bij de kinderarts omdat ie maar met moeite aankwam. Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Hij piept vooral tijdens het drinken. Is totaal geen krijsbaby ofzo en doet zelfs wel twee slaapjes van anderhalf uur in zn eigen bedje soms en slaapt makkelijk in de draagdoek. S nachts komt ie alleen om 03.30 en 07.30 dus eigenlijk maar 1x. Maar toch is ie altijd wel wat jengelig. Ik dacht eerst gewoon moe of overprikkeld dus baby in een droomritme gekocht en dat werkt wel iets. Nu slaapt ie overdag beter in zn kamer maar spookt ie s nachts weer meer. Sjah doordat ie veel Mekkert aan de fles en hij eigenlijk maar weinig uit zichzelf drinkt en minstens drie keer moet boeren wil hij überhaupt iets drinken heb ik toxh het idee dat er iets niet klopt. Logopedist had ook meegekeken maar die zei dat zn techniek ok was. Kinderarts vond dat ie genoeg aankwam (ook al moeten we driekwartier leuren met zn fles) dus ook daar ontslagen. Maar toch vind ik dat t niet helemaal gaat zoals zou moeten..
     
  2. Moppiepoppie

    Moppiepoppie Fanatiek lid

    13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Misschien ook een idee voor ons.. is dit meer hypo dan nutrilon hypoallergeen?
     
  3. Zoef

    Zoef Bekend lid

    24 okt 2009
    726
    458
    63
    Vrouw
    Deze voeding die wij geven is enkel op recept te krijgen van een kinderarts en is idd helemaal vrij van koemelk. Dus nog meer allergie vrij.
    Dit word rechtstreeks besteld vanuit een speciale voedingsapotheek( sorgente)
    Zij bezorgen de voeding thuis en de rekening gaat rechtstreeks naar de zorgverzekering.
    Voor je dit krijgt moet je eerst een maand zelf proberen en dan een provocatie test doen dmv een normale fles aan te bieden en zijn reactie daarop te bekijken.
    Wij hebben deze voeding onder andere gekregen voor zijn onrustige drink gedrag, het huilen tijdens en na zijn flesjes maar ook omdat hij huiduitslag heeft bij zn liezen en zijn nekje.

    De voeding is los te koop bij de apotheek voor €30 per pak mocht je het willen proberen maar dit moet wel in overleg met een arts.
     
  4. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Wij gaan niet op vakantie dit jaar, volgebd jaar waarschijnlijk wel weer :)
     
  5. VrouwtjeTheelepel

    VrouwtjeTheelepel Actief lid

    14 nov 2018
    305
    161
    43
    Vrouw
    Wij gaan misschien in september nog even een week in eigen land. Ligt eraan of we het zien zitten, het een beetje weer wordt en of we iets goedkoops kunnen vinden. Ik wil al jaren naar een waddeneiland, wellicht dat we dat gaan doen.

    Hoe is het verder bij jullie? Hier gaat het best goed. Na hulp van de lactatiekundige gaat de borstvoeding hier echt steeds beter en de kleine was vandaag 300 gram aangekomen ten opzichte van een week geleden. Hij is drie weken, weegt 7 pond en is 52 cm. Een bescheiden baby, maar hij begint babyspekjes te krijgen. Nu kolf ik nog en geef 5x per dag 30 cc bij, dat ga ik nu afbouwen. Heb er nu ook meer vertrouwen in dat ik het schema kan loslaten en meer op verzoek voeden. Dat voelt lekkerder.

    Verder heb ik steeds vaker momentjes dat ik denk: "ik weet waar ik mee bezig ben" in plaats van "ik doe ook maar wat en hopelijk gaat het zo goed". We beginnen een ritme te krijgen en het gaat allemaal een beetje wennen. :thumup: Totdat er een regeldag komt.. :D

    Vanavond zat ik in de schommelstoel, terwijl m'n jongetje naast me diep in slaap in de box lag. Ik heb een kopje thee gezet en voor het eerst in weken weer een beetje zitten haken. Enorm van genoten. :thumup::thumup::thumup:
     
    Zoef en MamaTom vinden dit leuk.
  6. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Wat fijn sat het goed gaat @VrouwtjeTheelepel !
    Hier gaat t wat minder, kleine raakt gefrustreerd en boos aan de borst na 2 slokken drinken, afgrlopen nacht de voedingen gekolft en dan drinkt ze zonder problemen ..
    Ik denk dat ik hrt CB maar ga bellen om te vragen naar een lactatiekundige , heb gehoord dat ik daar gebruik van mag maken als t nodig is, woensdag ga ik zowiezo weer naar t weeg moment, hoop dat ik nog even bv kan blijven geven.. zou zo mooi zijn..
     
  7. VrouwtjeTheelepel

    VrouwtjeTheelepel Actief lid

    14 nov 2018
    305
    161
    43
    Vrouw
    Dat is vervelend en lastig als het voeden niet goed gaat. Maakte mij ook heel onzeker! Hopelijk is ze lekker aangekomen. Onze zoon spartelt soms ook tegen, vooral wanneer ik hem te laat aanleg en het hem dan niet snel genoeg gaat. Dan duwt hij zichzelf echt van de borst af, en raakt enorm gefrustreerd. Krijsen en gillen, maar uiteindelijk drinkt ie altijd wel. Het is dan elke echt doorzetten en ik heb t dan zó met hem te doen.

    Mocht het via het CB niet lukken dan kun je wellicht ook nog via het ziekenhuis hulp van een lactatiekundige krijgen? Ik mag de lactatiekundige van het ziekenhuis bellen omdat ik daar bevallen ben. Alles afkolven is wel veel werk, maar zou ook een optie kunnen zijn. Dan krijgt ze de melk wel binnen.
     
  8. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Nee ik kan niet terugvallen op het zkh wat lactatiekundige betreft, via t cb is voor mij de enige weg, ga maandag gelijk bellen, en waarschijnlijk ook de huisarts, aangezien ze niet poept sonds woensdag en er wel zichtbaar last van heeft...
     
  9. Suthern

    Suthern Actief lid

    21 dec 2018
    368
    221
    43
    Vrouw
    Je kunt ook gewoon zelf googlen op een lactatiekundige in de buurt? Hoeft niet via cb of huisarts? Hoewel dat laatste waarschijnlijk is voor een laxeermiddel?
     
  10. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ze heeft vabdaag wwl weer gepoept gelukkig, de enige manier voor mij om een LK gratis te krijgen ks via t cb, dus ga morgennzowiezo bellen, want het is nogsteeds strijd om haar links aan t drinken te krijgen, al lijkt t wel beter te gaan, maar toch..

    Huisarts zou ik idd gebelt hebben voor en laxeermiddel voor haar ja, maar is niet meer nodig wwnt ze poept weer gelukkig en zit zichtbaar beter in haar velletje weer :)
     
  11. Suthern

    Suthern Actief lid

    21 dec 2018
    368
    221
    43
    Vrouw
    Oh je zit natuurlijk nog met de kosten. Ik wist niet dat het vergoed kom worden met doorverwijzing?
     
  12. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ik had mrt t huisbezoek van de wijkverpleegkundige, gehoord dat ze een LK bij t CB in hebben, dus dat ik dan daar ook gebruik van mag maken, mijn man en ik hebben afgesproken woensdag toxh ernaar te vragen, voor de zekerheid, zodat we weten of we iets fout doen of niet. En oor tips
     

Deel Deze Pagina