Uitgerekend 1 t/m 15 juli 2019

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lentekind85, 25 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. VrouwtjeTheelepel

    VrouwtjeTheelepel Actief lid

    14 nov 2018
    305
    161
    43
    Vrouw
    Jeeej, hier ook 28 weken! :):):)

    Ik voel me echt zeer gezegend qua klachten in vergelijking met sommigen van jullie. :oops: Tuurlijk, ik ben sneller moe, minder conditie, etc. En ik ga er minimaal 1x per nacht uit, maar zeker met deze temperaturen vind ik dat helemaal niet erg. In de winter stel ik het uit tot ik het echt niet meer houd, ivm de kou. :p En daarna slaap ik weer lekker door. Af en toe gebroken nachten, maar dat is dan een week ofzo, en slaap ik daarna prima. Ik begin wel last van m'n bekken te krijgen, maar dat is vooral m'n eigen schuld omdat ik tijdens m'n werk niet ga zitten terwijl dat wel mag. Dus ik moet gewoon veel strenger voor mezelf zijn en alles op standje rustig/sloom (niet mijn sterkste kant). ;)
     
  2. Zoef

    Zoef Bekend lid

    24 okt 2009
    726
    458
    63
    Vrouw
    Heerlijk van genieten van zo min mogelijk kwaaltjes.
    Ik ben er wel klaar mee, zo veel last van mijn lichaam.
     
  3. Suthern

    Suthern Actief lid

    21 dec 2018
    368
    221
    43
    Vrouw
    Hier zeg ik altijd dat het best prima gaat gezien het een 3e zwangerschap is.
    Ik slaap niet heel goed, heb eind van de middag rugpijn, af en toe maagzuur en word misselijk als de baby draait. Oh, ik heb regelmatig nog bandenpijn en ik voel mijn heupen regelmatig, maar nog niet heel storend.

    Als dat het is, hoor je mij niet veel klagen. Bovendien moet ik nog ruim tien weken haha. Straks mag ik pas écht wel klagen haha.
     
  4. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Oooh het slapen hier is ook drama. Vooral. Door die rusteloze benen, maar ik spray nu sinds 2 avonden magnesiumolie en dat lijkt wel te helpen (halleluja!). Werd echt gek van die benen.

    En omdraaien: vooral omdat ik m'n benen slecht kan gebruiken met draaien en ze tegen elkaar moet klemmen met draaien (vanwege heuppijn) draai ik om als een walvis op het droge *boink, boink boink, boink gaat het dan*, huppa vriend ook meteen klaarwakker.

    En plassen he, al gaat ook dat wel beter! Misschien toch wat langere tijd last gehad van een sluimerende blaasontsteking. Ik las iemand hier die schreef dat ze nachtelijk plassen zo lang mogelijk uitstelt. Deed ik ook, maar pas dus opbwant je bent zo bevattelijk voor een blaasontsteking nu.

    Deze week ben ik ook met de omeprazol tegen maagzuur en benauwdheid daardoor gestopt. Puur om te kijken of de verbetering van de klachten echt door de omeprazol kwam. De arts heeft mij namelijk met 2 medicijnen tegelijk laten starten (beiden voor iets anders) en dan weet je natuurlijk niet of de verbetering van de klachten werkelijk door de omeprazol kwam. Nou, dat weet ik nu dus wel. Maagzuur is weer terug, benauwdheid en af en toe maagpijn.

    Maar hey, ik wil verder niet klagen hoor :roflmao:

    Ik voel me verder kiplekker. :thumup:
     
    Zoef vindt dit leuk.
  5. Oxelsnor

    Oxelsnor Actief lid

    29 okt 2015
    140
    57
    28
    x
    x
    Zo ik heb geprobeerd alles bij te lezen maar jeetje wat een gedoe met meer dan 10 pagina's :roflmao:

    Hier nog aan het twijfelen over de prik. Zelf info over gezocht maar door de gyno nog nooit iets over gehoord. Als het echt belangrijk zou zijn zouden ze dit toch wel melden aan iedereen lijkt me?
    Ik ben vooral doodsbang voor prikken dus die telt wel zwaar mee hier ook :rolleyes:.

    Inmiddels 27 weken voelt als kleine mijlpaal aangezien een bekende op 27 weken 1 van een tweeling verloren is:(.

    Binnenkort hier uitleg en gesprek over geplande keizersnede en alles wat erbij komt kijken.
    Toch besloten om wel een bevalplan te maken hiervoor. Bij oudste niet gedaan en dat was drama bevalling.
    Omdat het een geplande keizersnede word wil ik in ieder geval voorbereid erin gaan.

    Succes allemaal met aankomende weken weer voor als ik niet bijlees:o:
     
  6. Dufel

    Dufel VIP lid

    10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Fijn al die persoonlijke mijlpalen he.. We naderen allemaal de laatste 10 weken gewoon al!!!

    Ik heb vandaag weer controle, vind ik wel fijn want zit ruim 4 weken tussen.
    Om de hoeveel weken hebben jullie nu controle?

    @Colinn hoe is het nu met je suiker?
     
    Colinn en Weereennieuwemama vinden dit leuk.
  7. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Ja fijn hè! Bijna nog maar 10 weken haha.

    Ik heb vrijdag een groeiecho Die is extra begreep ik.
     
  8. Colinn

    Colinn VIP lid

    8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Wat fijn weer om een controle te hebben! Ik heb ze nu sindskort om de 3 weken. Dat is vrij normaal begreep ik.

    M'n suikers blijven aan de hoge kant. Ik volg nu een heel streng dieet en check minimaal 4x per dag m'n suikers. Ik heb wekelijks contact met de internist hierover. Het is nog even zoeken naar het juiste ritme qua eten en drinken. Anders binnenkort insuline spuiten. Dat laatste hoop ik niet maar kans zit er wel in. Voordeel is dat ze haar dan gaan halen met 38 weken. Dat scheelt dan weer! Lief dat je er naar vraagt! ♡
     
    Dufel vindt dit leuk.
  9. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ik heb om 14 uur controle, heeft 5 weken tussen gezeten, dus geen idee wat t hierna gaat worden.
     
  10. Colinn

    Colinn VIP lid

    8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Succes!
     
  11. VrouwtjeTheelepel

    VrouwtjeTheelepel Actief lid

    14 nov 2018
    305
    161
    43
    Vrouw

    Jaaa, iemand vroeg vandaag: 'hoeveel moet je nog?' Toen schrok ik zelf een beetje van 'nog 12 weken'. En max 8 weken werken. Gaat snel! :eek:

    Ik heb nu om de 3 weken controle, dat komt ook door de groeiecho's volgens mij.
     
    Dufel vindt dit leuk.
  12. VrouwtjeTheelepel

    VrouwtjeTheelepel Actief lid

    14 nov 2018
    305
    161
    43
    Vrouw
    Spannend! Succes :) Hopelijk is alles weer helemaal in orde.

    Hoe gaat het met jouw bekkenklachten inmiddels?
     
  13. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Zo,de kleine is weer goedgekeurd, mijn eigen afspraken bij de cardioloog waren ook goed.
    14 mei weer controle, en de 2e guo.

    Qua bekkenklachten gaat t alleen maar slechter,
    Ga zo als ik thuis ben nog eens met.mijn zorgverzekeraar contact opnemen..
     
    Colinn en Zoef vinden dit leuk.
  14. Zoef

    Zoef Bekend lid

    24 okt 2009
    726
    458
    63
    Vrouw
    Fijn dat alles goed is met de baby @Kimmetjuh90
    Succes met je bekken, zo vervelend.

    @Dufel ik heb om de week controle, volgens mij is om de 3 wk nu normaal.

    @Colinn wat balen dat die suiker zo hoog blijft.
    Je hebt in ieder geval echt super je best gedaan om hem met nog verantwoorder te eten omlaag proberen te krijgen.
    Succes.
     
    Colinn en Dufel vinden dit leuk.
  15. Dufel

    Dufel VIP lid

    10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Heel gedoe dus nog alles bij elkaar.
    Vind het knap hoe je ermee omgaat.
    Wilde ik nog even zeggen
     
  16. Dufel

    Dufel VIP lid

    10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Mijn controle was ook weer goed.

    Even gesproken over de beweging etc.
    Moet nu nog 2 groei echo's inplannen. Met 32 en 36 weken.

    Heb nu ook om de 2 weken controle, vind ik ergens wel prettig.
     
    Zoef en Colinn vinden dit leuk.
  17. SamirsVrouwtje

    SamirsVrouwtje Fanatiek lid

    20 jan 2015
    3.311
    1.893
    113
    Vrouw
    Ik heb morgen mijn controle, hebben jullie soms ook last van menstruatieachtige pijn. Ben als de dood dat ik vroegtijdig beval.
     
    Colinn vindt dit leuk.
  18. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Heb ik wel gehad in mijn rug en behoorlijk ook, zowe bovenrug als (wat minder pijnlijk, maar meer zeurderig) in mijn onderrug. Het bleek een blaasontsteking.

    Het KAN bandenpijn of een blaasontsteking zijn, maar het kunnen ook zeker wel vroegtijdige weeën zijn. Kans op het laatste is weliswaar kleiner. Omdat er wel een kans op bestaat had ik zelf de vk wel gevraagd of er iemand beschikbaar is en/of in de buurt om even te checken.

    Ze zeiden tegen mij dat ik maar even lekker in bad moest met 1000 mg paracetamol en als dat niet hielp moest ik het nogmaals laten weten. Het hielp niet en de volgende dag belde ik weer en is ze langs gekomen, een paar uurtjes eerder dan dat m'n controleafspraak stond. Ik dacht ja dahaaag, ik ga Daar echt niet op wachten.

    Hopelijk is het niks! Sterkte!
     
  19. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Pff ik zie in m'n banner dat m'n kindje een steeds grotere voedingsbehoefte heeft. Nou dat merk ik. Ik heb me toch een honger de hele dag! Vreet me het ongans aan brood en pasta. Hmm!
     
  20. L0nneke

    L0nneke Fanatiek lid

    21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Ja, maar dan echt met koffiedrap masseren.
     

Deel Deze Pagina