Uitgerekend 1 t/m 15 juli 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Carolinec87, 24 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Carolinec87

    Carolinec87 Actief lid

    30 apr 2020
    430
    310
    63
    Vrouw
    Oh jeetje, kan me voorstellen dat jullie heftige dagen achter de rug hebben! Hopelijk is het kindje gewoon klein, omdat jullie dat ook zijn en het in de familie zit! Hopelijk blijft hij gewoon goed groeien!
     
  2. Melanieex

    Melanieex Actief lid

    10 okt 2020
    283
    328
    63
    Vrouw
    Heftige dagen achter de rug! Hopelijk groeit de kleine gewoon door & is het inderdaad gewoon een vorm van 'dwerggroei' en niks ernstigs. Lijkt me toch wel heftig als ze dan al die dingen gaan noemen, snap dat je overal rekening mee moet houden, maar wil natuurlijk niemand horen! Nu extra controles?
     
  3. Lenainlove

    Lenainlove Actief lid

    8 jul 2020
    280
    222
    43
    Vrouw
    @xDaantje Pfoe pittig hoor! Ik begrijp jullie keuze heel goed en hopelijk is het inderdaad gewoon een wat kleine jongen die verder kerngezond is. :cool:
     
  4. xDaantje

    xDaantje Bekend lid

    12 sep 2017
    692
    677
    93
    Vrouw
    Bedankt voor jullie lieve reacties!

    @flowertje36 Ik verwacht dat we nu iedere 2 weken een groeiecho krijgen om het in de gaten te houden. De andere metingen waren trouwens heel gemiddeld.

    @Melanieex Dwerggroei is eigenlijk het meest ongunstige scenario dus dat hoop ik niet haha.. en Down maar die kans is heeel klein.
     
  5. Melanieex

    Melanieex Actief lid

    10 okt 2020
    283
    328
    63
    Vrouw
    Laten we dan hopen dat hij gewoon aan de kleine kant is! Als de nipt al goed was, zou ik daar inderdaad ook niet zo snel aan denken. Dwerggroei zou de rest dan ook niet al aan de kleine kant moeten zijn, of maakt dat niks uit?
     
  6. SHN

    SHN Actief lid

    8 okt 2017
    470
    386
    63
    Vrouw
    Een tijdje niet actief meegeschreven, want erg druk geweest!

    @xDaantje Dat moet wel heftig zijn! Hopelijk is het idd gewoon een klein kindje.

    @Nicky030 Voor jullie ook even spannende dagen! Hopelijk ook daar alles goed!

    Wij hebben vandaag onze 20 weken echo erop zitten en die was helemaal in orde. :thumup:
    Sinds een paar dagen voel ik de baby ook echt wel heel duidelijk en gisteren kon mijn man voor het eerst een schopje voelen.
    Vandaag ook nog eens besproken bij de gyn dat het opnieuw een sectio zal zijn, want de baby zit alweer op alle vlakken aan de bovenste kant van de curve. Bij mijn dochter een erg lange arbeid gehad, waarbij ik na 22u weeën niet verder was gekomen dan 4cm ontsluiting. Dat werd dus uiteindelijk een spoedsectio. Dochter was ook zwaar en gyn ziet voornamelijk daar de oorzaak in. Deze keer wilt zij (en ik ook wel) dus op veilig spelen om een herhaling van dat scenario te voorkomen. Bij de volgende controle leggen we de datum vast, dus ik zal lekker vroeg weten wanneer ik zal bevallen!
     
    xDaantje vindt dit leuk.
  7. SHN

    SHN Actief lid

    8 okt 2017
    470
    386
    63
    Vrouw
    Uitgerekend 1 - 15 juli 2021 ♡

    27 juni

    Anoniememoeder - 33 jaar - vierde kindje

    1 juli

    Noba2021 - 34 jaar - derde kindje
    MacKwek - 32 jaar - derde kindje

    2 juli
    Kimmie12 - 37 jaar - derde kindje

    3 juli
    Carolinec87 - 33 jaar - 2e kindje
    Babs1990 - 30 jaar - 3e kindje
    Pompeloesje - 37 jaar - 4e kindje
    Mommyof2xx - 27 jaar - 2e kindje
    Flowertje36 - 29 jaar - 3e kindje

    4
    juli

    River87 - 33 jaar -2e kindje
    Krisjee - 25 jaar - 1e kindje


    5 juli
    Strijkplank - 37 jaar - 3de kindje
    Melanieex - 25 jaar - 1e kindje

    6 juli

    7 juli
    Wiedeltje - 30 jaar - 5e kindje
    Anoniempje888 - 31 jaar - 3e kindje
    SHN - 34 jaar - 2e kindje
    Lenainlove - 32 jaar - 2e kindje
    Josje85 - 35 jaar - 1e kindje

    8 juli
    Mama8881 - 32 jaar - 3e kindje
    xDaantje - 28 jaar - 4e kindje (2 sterretjes 21w)

    9 juli
    KimWeber - 30 jaar - 3e kindje

    10 juli
    Nadine001 - 26 jaar - 2e kindje(vmk 5w)
    MissyMoo - 35 jaar - 8e kindje

    11 juli

    12
    juli

    Slowly - 37 jaar - 2e kindje
    Charls - 29 jaar - 1e kindje
    Nicky030 - 29 jaar - 2e kindje

    13 juli

    14
    juli

    15 juli

    Lilou2019 - 36 jaar - 3e kindje

    Afspraken:
    3 maart 2021 - Josje85 - controle VK + 22-weken prik
    5 maart 2021 - xDaantje - groeiecho gyn
    9 maart 2021 - xDaantje - Controle vk
    11 maart 2021 - Flowertje36 - controle vk
    11 maart 2021 - Melanieex - controle vk
    12 maart 2021 - Anoniempje888 - controle + echo
    22 maart 2021 - SHN - controle + echo
    7 april 2021 - Melanieex - controle + echo
    20 april 2021 - SHN - controle + echo
    10 mei 2021 - Melanieex - controle vk
    18 mei 2021 - SHN - controle + echo
    26 mei 2021 - Melanieex - controle + echo + verjaardag!

    ------------------------------------------
    jongen (7)| meisje (4) | verrassing (1)
     
  8. Anoniempje888

    Anoniempje888 Actief lid

    24 okt 2020
    124
    102
    43
    Vrouw
    @xDaantje wat een heftige dagen.. Maar als jullie zo klein zijn en als je zoontje ook klein was zou ik er wel vertrouwen in hebben dat het gewoon aanleg is. Zeker met de goede nipt enzo, hopelijk zijn de groeiecho’s goed en volgt hij mooi zijn lijntje!

    @SHN fijn de goede echo! En wow volgende controle al een datum, dan lijkt het wel ineens heel snel te gaan :D
     
    SHN en xDaantje vinden dit leuk.
  9. xDaantje

    xDaantje Bekend lid

    12 sep 2017
    692
    677
    93
    Vrouw
    @Melanieex Dat hoeft in principe niet, ligt blijkbaar aan het type dwerggroei. Maar ze hebben gezegd dat het als het dat zou zijn, een lichte vorm zou zijn. Er is verder ook geen afwijkende kleur of vorm gezien en dat is bij ergere dwerggroei blijkbaar wel.

    @SHN Fijn dat de echo goed was! Lijkt me zo bijzonder om te weten wanneer je gaat bevallen! Zal misschien wel een flink verschil zijn dan, onze baby's.
     
  10. wiedeltje

    wiedeltje Fanatiek lid

    2 apr 2012
    1.134
    1.466
    113
    Heftig @xDaantje om daarover na te moeten denken. En al die nare scenario's die je te horen krijgt. Hopelijk kan je ondanks alles gewoon van je kindje en zwangerschap genieten.

    Mij lijkt het bijzonder om zo vroeg een datum te hebben voor je bevalling. @SHN. Dat wordt dan waarschijnlijk wel bevallen in juni, of niet?

    Ik wil ook bij mijn vk de volgende keer mijn zorgen delen over de grootte van onze baby. De bevallingen gingen wel goed van onze andere kinderen, maar ik zie er tegenop als het weer zo op het randje gaat omdat de baby blijft hangen..
     
  11. SHN

    SHN Actief lid

    8 okt 2017
    470
    386
    63
    Vrouw
    Ja, dat snap ik! Ik had op voorhand gezegd dat ik wel een geplande sectie wou als de baby weer zo groot bleek. Ik vind het erg jammer dat ik niet natuurlijk kan bevallen, maar ik wil een scenario als vorige keer (met idd de mogelijkheid dat de baby blijft hangen en alle complicaties) echt wel vermijden. Dus ik snap dat je je zorgen zeker met de vk wil delen!

    Het zal op het randje juni/juli zijn. Hier doen ze het standaard op 39 weken als er geen complicaties zijn. Dat zou op woensdag 30 juni zijn, maar de gyn zei zelf dat woensdagen meestal het slechts uitkomen. Dus kans dat het eerder 1 of 2 juli wordt, is groot :)
     
  12. River87

    River87 Fanatiek lid

    28 nov 2016
    1.315
    1.063
    113
    @xDaantje jeetje wat heftig allemaal! Fijn dat jullie er nu uit zijn en het positief inzien.
    Hopelijk is het inderdaad gewoon net als jullie klein van lengte klinkt idd heel logisch en zeker als de nipt goed was.
     
  13. mamaroos010

    mamaroos010 Niet meer actief

    Wij hebben vanochtend ons onderzoek in het zkh gehad, helaas zagen ze daar hetzelfde als bij de vk. 80% kans dat het niets is, 20% dat er wel iets is.

    Maar het is een gekke situatie om dat er 80% kans is dat er niets aan de hand is, maar je wel alvast moet nadenken over 'what if' en je keuzes moet maken over evt vervolgonderzoeken enzo..
     
  14. Lenainlove

    Lenainlove Actief lid

    8 jul 2020
    280
    222
    43
    Vrouw
    @Nicky030 Hè jeetje ik had op een betere uitslag gehoopt, jullie natuurlijk ook. 80% is natuurlijk wel een heel grote kans dat er niks aan de hand is! Maar het lijkt me inderdaad een hele opgave om alle scenario's bij langs te gaan. Wat kunnen ze precies concluderen uit een vruchtwaterpunctie?
     
  15. mamaroos010

    mamaroos010 Niet meer actief

    Verwijderd ivm privacy
     
  16. flowertje36

    flowertje36 Fanatiek lid

    21 sep 2014
    4.074
    1.314
    113
    Vrouw
    @Nicky030 dat is een andere uitslag dan ik hoopte.
    Toch wel een grote kans 80%.
    Krijgen jullie nu eerst weer een nieuwe echo in het wkz?
    En als hier uit blijkt dat zij ook hetzelfde zie dan gelijk stappen ondernemen of kun je eerst thuis weer even na denken ?
     
  17. wiedeltje

    wiedeltje Fanatiek lid

    2 apr 2012
    1.134
    1.466
    113
    Wat een lastige keuze @Nicky030. 80 procent is inderdaad veel. Maar toch...
    Wanneer kunnen jullie terecht in het wkz?
     
  18. Carolinec87

    Carolinec87 Actief lid

    30 apr 2020
    430
    310
    63
    Vrouw
    @Nicky030 wat een moeilijke keuze zeg! 80% dat alles goed is is wel heel veel natuurlijk, dus de kans is vele malen groter dat er niks aan de hand is dan wel. Maar toch lastig zeg! Zo'n punctie is natuurlijk niet zonder risico's, dus lijkt me heel erg moeilijk om daar een keuze in te maken!
     
  19. xDaantje

    xDaantje Bekend lid

    12 sep 2017
    692
    677
    93
    Vrouw
    @Nicky030 Oh jee, dat klinkt nog heftiger dan bij ons... Heel veel succes met het maken van jullie beslissing, ik weet hoe moeilijk dat is. Ik hoop zo dat wij in juli twee kerngezonde kindjes in onze armen mogen hebben ♡ en de rest natuurlijk ook!
     
  20. mamaroos010

    mamaroos010 Niet meer actief

    We blijven gewoon positief denken en dan zitten we van de zomer allebei op een heerlijke babywolk met onze baby's!
     
    xDaantje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina