Uitgerekend 1 t/m 15 juli 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Carolinec87, 24 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wiedeltje

    wiedeltje Fanatiek lid

    2 apr 2012
    1.134
    1.466
    113
    Dat is inderdaad even wennen als je eerst een naam hebt en daarna toch veranderd @River87.
    Bij de jongste hebben we een week voor de bevalling nog een andere naam bedacht. De naam die we eerder hadden was prachtig ook en zou ook bij hem passen, maar door andere omstandigheden hebben we het toch veranderd. Geen spijt van gehad, ik hoefde er ook niet aan te wennen.
    Nu hebben we trouwens ook een keer veranderd. De eerste naam die we bedachten kon ik ook niet aan wennen. En wat we nu hebben is perfect. Dus wij zijn er helemaal uit.

    Oh heerlijk dat je al zover bent met het kamertje @flowertje36. Hier begint het ook vorm te krijgen. De muren zijn klaar om te verven. De kommode en wandrek gaan vandaag in de verf, en de kast binnenkort ook. Als dat klaar is kan ik ook gaan wassen en inrichten.
     
    River87 vindt dit leuk.
  2. River87

    River87 Fanatiek lid

    28 nov 2016
    1.315
    1.063
    113
    Mijn moeder had t bij mn broer ook een week ervoor veranderde ze.
    En bij mij stond de meisjesnaam die ze voor mn broers zouden doen en ook dat werd op t laatst toch omgegooid haha
    Ja ik kan hier nu veel meer achterstaan
     
  3. SHN

    SHN Actief lid

    8 okt 2017
    470
    386
    63
    Vrouw
    Wij hebben net hetzelfde. Ik dacht dat ik zeker was van de naam, maar de laatste weken toch ineens twijfel. Hoewel ik het nog altijd een mooie naam vind, twijfel ik of ik onze 2e keuze toch niet beter vind. We hebben alleen nog niet definitief gekozen. We zijn beide namen even wat aan het 'uittesten en dan hoop ik snel duidelijkheid te hebben welke ik écht de mooiste vind :)
     
    River87 vindt dit leuk.
  4. River87

    River87 Fanatiek lid

    28 nov 2016
    1.315
    1.063
    113
    Ja hier ook de naam hard op zeggen en roepen in combi met onze andere zoon
    En het kan allebei hoor.. maar die twijfel dan denk ik ja bij twijfel niet doen..
    En met die andere naam heb ik die twijfel niet
    Maar er zijn er zelfs die wachten tot de baby er is en dan pas een keuze maken.. maar dat vindt ik toch wel te spannend.
     
  5. flowertje36

    flowertje36 Fanatiek lid

    21 sep 2014
    4.074
    1.314
    113
    Vrouw
    Dat hebben wij gedaan bij de tweede.
    We hadden 2 namen en toen ze geboren was hebben we gekozen welke het zou worden.
    Deze krijgt dus de andere naam, want die vond mijn man heel erg mooi.
     
  6. Melanieex

    Melanieex Actief lid

    10 okt 2020
    283
    328
    63
    Vrouw
    Zo, een hoop gemist.

    Hier overgezet naar de gynaecoloog ivm suikertest die ietsjes te hoog was.
    Gelukkig na meerdere malen thuis prikken, blijken de waardes gewoon goed te zijn.

    Ondanks dat meneer aan de grote kant is, gelukkig niet aan mijn waardes te koppelen.
    Nu elke 2 weken een groeiecho bij de gynaecoloog met grote kans op inleiding met 38 weken (Dus nog 7 weken. :eek: Komt nu wel dichtbij).

    Met 28 weken zat hij op P97, vorige week met 30 weken P91 dus het zakt al iets terug!
    Benieuwd wat ze komende maandag gaan zien & zeggen.
     
  7. flowertje36

    flowertje36 Fanatiek lid

    21 sep 2014
    4.074
    1.314
    113
    Vrouw
    Oh dat is wel even balen dat de suikertest in de eerste instantie niet goed was.
    Heb je verder alles helemaal ready in huis? Ik zou echt zenuwen krijgen bij die gedachte moet nog zoveel gebeuren hier en gekocht worden:roflmao:
    Hier is zoon met p99 geboren en was toen 4500 gram.
    Hier zit buikje van dame ook in de p90.
    Eigenlijk zou ik de suikertest ook weer moeten herhalen, maar dit beeld qua baby past wel beetje bij de andere twee.
    Over 3 weken heb ik de 2de groeiecho.
     
  8. MissyMoo

    MissyMoo Actief lid

    17 jul 2020
    241
    420
    63
    Vrouw
    Ik heb meerdere malen aangegeven dat ik pijn aan mn litteken van de sectio heb, maar ze zeggen dat dat normaal is, en heb dus geen echo gekregen. Vandaag op de bank, felle steken. Ik weet niet wat ik moet. Voel me niet serieus genomen.
     
  9. Carolinec87

    Carolinec87 Actief lid

    30 apr 2020
    430
    310
    63
    Vrouw
    Wat vervelend dat ze je niet serieus nemen! Als je er echt zoveel last van hebt gewoon weer bellen hoor! Waarvoor zou je een echo willen, om te kijken of alles nog goed is met de baby? Als ze dat echt niet willen dan kun je misschien een pretecho laten maken voor je eigen gerustheid?
     
  10. Pompeloesje

    Pompeloesje Fanatiek lid

    10 aug 2009
    4.226
    300
    83
    Vrouw
    uitvaartondernemer
    België
    Hebben ze zelfs niet gekeken naar het litteken?

    Moet wel zeggen dat ik sinds week 28 ook felle steken heb.
    Heb twee weken ook echt paniek gehad.
    Mijn gynaecoloog heeft me enigszins gersut kunnen stellen dat ruptuur zelden voorkomt.
    En meestal omdat je weeën krijgt.

    Als je het niet vertrouwd, toch weer aan de bel trekken.
    Vragen om ctg en echo van je litteken.
    Sterkte :(
     
  11. Pompeloesje

    Pompeloesje Fanatiek lid

    10 aug 2009
    4.226
    300
    83
    Vrouw
    uitvaartondernemer
    België
    Denk echo van litteken. Zullen ze bij een pretecho niet doen wss
     
  12. Melanieex

    Melanieex Actief lid

    10 okt 2020
    283
    328
    63
    Vrouw
    Ja alles in huis is klaar en alles is aangekocht haha.
    Hij zat met zijn hoofd en buikje op het begin op P97 en nu gezakt naar P91.
    Benieuwd wat er maandag weer uit komt bij de metingen!
    Ben wel blij dat ze het in de gaten houden hier!
     
  13. Melanieex

    Melanieex Actief lid

    10 okt 2020
    283
    328
    63
    Vrouw
    Zojuist opgenomen in het ziekenhuis ivm dreigende vroeggeboorte.
    Baarmoedermond afstand moest 3cm zijn en is 1.6cm. Kleine drukt al naar beneden en last van harde buiken.
    Hopelijk blijft hij nog even rustig zitten.
    Komende 3 dagen zeker hier blijven ...
     
  14. Pompeloesje

    Pompeloesje Fanatiek lid

    10 aug 2009
    4.226
    300
    83
    Vrouw
    uitvaartondernemer
    België
    Ow nee, duimen dat hij nog even blijft zitten.
    Krijg je weeënremmers?
     
  15. Carolinec87

    Carolinec87 Actief lid

    30 apr 2020
    430
    310
    63
    Vrouw
    Oh jeetje! Hopelijk kunnen ze er nog wat aan doen om de boel een beetje te remmen! Ik duim voor je dat hij nog een paar weken blijft zitten!
     
  16. Anoniempje888

    Anoniempje888 Actief lid

    24 okt 2020
    124
    102
    43
    Vrouw
    @Melanieex Hopelijk zet het niet door!
    Hier bij de tweede (na vroeggeboorte van de 1ste) ook met die termijn opgenomen voor longrijping omwille van korte baarmoedermond, harde buiken en baby die ook echt al naar beneden drukte maar met “bedrust” en medicatie is hij toch tot ruim 38 weken blijven zitten. Dus ik hoop dat het bij jou ook zo verloopt!
     
  17. MissyMoo

    MissyMoo Actief lid

    17 jul 2020
    241
    420
    63
    Vrouw
    @Melanieex oh jeej. Wat spannend! Hopelijk blijft de kleine nog even zitten, en kunnen ze het remmen.

    Ja, ik bedoelde en echo van het littekenen. Ik loop al weken met wat gevoeligheid en jeukd war, maar alstste week stekende pijn. Bij de vk werd me gewoon verteld dat het normaal is. Prima, maar ik lig nu dus plat omdat het met staan te pijnlijk is. Mijn volgende afspraak is pas met 34 weken. Voel me dus een beetje opgelaten dat het niet bekeken wordt.
     
  18. Melanieex

    Melanieex Actief lid

    10 okt 2020
    283
    328
    63
    Vrouw
    @MissyMoo @Anoniempje888 @Carolinec87 @Pompeloesje - met dit termein doen ze geen weeënremmers.

    Ik hoop dat het zo met bedrust rustig blijft. Moet in ieder geval tot vrijdag blijven, misschien dan naar huis en daar bedrust. Het is momenteel rustig, enkele harde buiken maar niks dreigends. Fingers crossed!
     
  19. flowertje36

    flowertje36 Fanatiek lid

    21 sep 2014
    4.074
    1.314
    113
    Vrouw
    Oh wat spannend!
    Hopelijk blijft hij nog even zitten!
    Had je al zoveel last van harde buiken dan?
     
  20. Pompeloesje

    Pompeloesje Fanatiek lid

    10 aug 2009
    4.226
    300
    83
    Vrouw
    uitvaartondernemer
    België
    Ow echt? Dacht dat ze tot 34 weken remmen...
    Ik duim kei hard mee!!
     
    Melanieex vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina