Uitgerekend 1 t/m 15 juli 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Carolinec87, 24 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Josje85

    Josje85 Actief lid

    20 mrt 2020
    163
    198
    43
    Vrouw
    Uitgerekend 1 - 15 juli 2021 ♡

    27 juni

    Anoniememoeder - 33 jaar - vierde kindje

    1 juli

    Noba2021 - 34 jaar - derde kindje
    MacKwek - 32 jaar - derde kindje

    2 juli
    Kimmie12 - 37 jaar - derde kindje

    3 juli
    Carolinec87 - 33 jaar - 2e kindje
    Babs1990 - 30 jaar - 3e kindje
    Pompeloesje - 37 jaar - 4e kindje
    Mommyof2xx - 27 jaar - 2e kindje
    Flowertje36 - 29 jaar - 3e kindje

    4
    juli

    River87 - 33 jaar -2e kindje
    Krisjee - 25 jaar - 1e kindje


    5 juli
    Strijkplank - 37 jaar - 3de kindje
    Melanieex - 25 jaar - 1e kindje

    6 juli

    7 juli
    Wiedeltje - 30 jaar - 5e kindje
    Anoniempje888 - 31 jaar - 3e kindje
    SHN - 34 jaar - 2e kindje
    Lenainlove - 32 jaar - 2e kindje

    Josje85 - 35 jaar - 1e kindje

    8 juli
    Mama8881 - 32 jaar - 3e kindje
    xDaantje - 28 jaar - 4e kindje (2 sterretjes 21w)

    9 juli
    KimWeber - 30 jaar - 3e kindje

    10 juli
    Nadine001 - 26 jaar - 2e kindje(vmk 5w)
    MissyMoo - 35 jaar - 8e kindje

    11 juli

    12
    juli

    Slowly - 37 jaar - 2e kindje
    Charls - 29 jaar - 1e kindje
    ☆ Nicky030 - 29 jaar - 2e kindje (stil geboren 23+6)

    13 juli

    14
    juli

    15 juli

    Lilou2019 - 36 jaar - 3e kindje

    Afspraken:
    10 mei 2021 - Melanieex - controle vk
    10 mei 2021 - Carolinec87 - controle + echo
    12 mei 2021 - Flowertje36 - controle vk
    14 mei 2021 - xDaantje - groeiecho + doorbloeding navelstreng
    18 mei 2021 - SHN - controle + echo
    18 mei 2021- Josje85 - controle
    21 mei 2021 - xDaantje - echo doorbloeding navelstreng
    26 mei 2021 - Melanieex - controle + echo + verjaardag!
    27 mei 2021 - Flowertje36 - controle + groeiecho
    28 mei 2021 - xDaantje - groeiecho + doorbloeding navelstreng
    31 mei 2021 - SHN - controle + echo
    14 juni 2021 - SHN - controle + echo
    28 juni 2021 - SHN - controle + echo

    ------------------------------------------
    jongen (8)| meisje (4) | verrassing (0)
    [
     
  2. Carolinec87

    Carolinec87 Actief lid

    30 apr 2020
    430
    310
    63
    Vrouw
    Uitgerekend 1 - 15 juli 2021 ♡

    27 juni

    Anoniememoeder - 33 jaar - vierde kindje

    1 juli

    Noba2021 - 34 jaar - derde kindje
    MacKwek - 32 jaar - derde kindje

    2 juli
    Kimmie12 - 37 jaar - derde kindje

    3 juli
    Carolinec87 - 33 jaar - 2e kindje
    Babs1990 - 30 jaar - 3e kindje
    Pompeloesje - 37 jaar - 4e kindje
    Mommyof2xx - 27 jaar - 2e kindje
    Flowertje36 - 29 jaar - 3e kindje

    4
    juli

    River87 - 33 jaar -2e kindje
    Krisjee - 25 jaar - 1e kindje


    5 juli
    Strijkplank - 37 jaar - 3de kindje
    Melanieex - 25 jaar - 1e kindje

    6 juli

    7 juli
    Wiedeltje - 30 jaar - 5e kindje
    Anoniempje888 - 31 jaar - 3e kindje
    SHN - 34 jaar - 2e kindje
    Lenainlove - 32 jaar - 2e kindje

    Josje85 - 35 jaar - 1e kindje

    8 juli
    Mama8881 - 32 jaar - 3e kindje
    xDaantje - 28 jaar - 4e kindje (2 sterretjes 21w)

    9 juli
    KimWeber - 30 jaar - 3e kindje

    10 juli
    Nadine001 - 26 jaar - 2e kindje(vmk 5w)
    MissyMoo - 35 jaar - 8e kindje

    11 juli

    12
    juli

    Slowly - 37 jaar - 2e kindje
    Charls - 29 jaar - 1e kindje
    ☆ Nicky030 - 29 jaar - 2e kindje (stil geboren 23+6)

    13 juli

    14
    juli

    15 juli

    Lilou2019 - 36 jaar - 3e kindje

    Afspraken:
    12 mei 2021 - Flowertje36 - controle vk
    14 mei 2021 - xDaantje - groeiecho + doorbloeding navelstreng
    18 mei 2021 - SHN - controle + echo
    18 mei 2021- Josje85 - controle
    21 mei 2021 - xDaantje - echo doorbloeding navelstreng
    25 mei 2021 - Carolinec87 - controle + echo
    26 mei 2021 - Melanieex - controle + echo + verjaardag!
    27 mei 2021 - Flowertje36 - controle + groeiecho
    28 mei 2021 - xDaantje - groeiecho + doorbloeding navelstreng
    31 mei 2021 - SHN - controle + echo
    14 juni 2021 - SHN - controle + echo
    28 juni 2021 - SHN - controle + echo

    ------------------------------------------
    jongen (8)| meisje (4) | verrassing (0)
     
  3. Carolinec87

    Carolinec87 Actief lid

    30 apr 2020
    430
    310
    63
    Vrouw
    Voor degenen die werken, wanneer gaan jullie met verlof? Ik moet na deze week nog 3 weken werken, maar ik ben nu al zooooo moe. Moet echt moeite doen om geconcentreerd te blijven, dus hopelijk hou ik het nog vol.
     
  4. wiedeltje

    wiedeltje Fanatiek lid

    2 apr 2012
    1.134
    1.466
    113
    Hoe is de controle @Melanieex? Wel fijn dat je weer thuis bent. En lukt het rust houden een beetje?

    Ik ben met vervroegd verlof @Carolinec87. Ivm bekkenklachten lukte het werk niet meer. Echt super blij mee. Anders zou 18 mei mijn laatste werkdag zijn. Eigenlijk 25 mei maar die zou ik vrij nemen omdat dat de dag na Pinksteren is.
     
  5. Lenainlove

    Lenainlove Actief lid

    8 jul 2020
    280
    222
    43
    Vrouw
    Herkenbaar! Ik slaap de laatste tijd ook wel echt minder goed... door de buik en de peuter :| Is het bij jou ook (deels) slaapgebrek? Wordt er nog veel van je gevraagd of valt dat mee?

    Ik mag nog 4 weken. Mijn project is alleen nu niet zo druk, want ik wacht een beetje op de technische kant dus dat is wel lekker. Hoop wel dat ik minstens een groot deel kan afronden voor mijn verlof, want het overdragen heb ik niet zo'n zin in... maar we zullen zien.

    Afgelopen zaterdag in de regen een zwangerschapsfotoshoot (gewoon met een vriend, geen profi) gedaan haha! Dat kwam even zo uit....:roflmao: Ga hier geen foto's posten, maar ben er megablij mee - zeker 15 foto's die ik prachtig vind. Wordt lastig kiezen voor baby's eerste fotoalbum...! Iemand anders ook al een shoot gedaan of gepland?
     
    River87 vindt dit leuk.
  6. Carolinec87

    Carolinec87 Actief lid

    30 apr 2020
    430
    310
    63
    Vrouw
    Ja, mijn dochter vraagt soms nogal veel aandacht. En dan is het alleen maar mama, mama, mama. Zodra papa al naar haar kijkt is het al foute boel :roflmao: maar goed, nog ff volhouden! Straks heb ik sowieso 2/3 dagen per week helemaal voor mezelf, daar kijk ik al echt naar uit!

    Wat leuk dat je een zwangerschaosfotoshoot gehad hebt! Beetje jammer van de regen, maar fijn dat je toch veel mooie foto's hebt! Ik wil misschien nog wel wat mooie foto's laten maken. De vriend van mijn zus kan erg mooi foto's maken, dus misschien vraag ik hem wel. Bij een professionele fotograaf lijkt het me een beetje ongemakkelijk ofzo
     
  7. flowertje36

    flowertje36 Fanatiek lid

    21 sep 2014
    4.074
    1.314
    113
    Vrouw
    @Carolinec87 ik heb op dit moment door de corona even geen werk meer, maar anders was het plan met 36 weken eruit te gaan.
    Denk dat ik daar heeeeeel snel van teruggekomen was. Ben ook onwijs moe en heb echt hele slechte nachten. Vannacht na 2 paracetamol om 4 uur in slaap gevallen en 7 uur was alles weer paraat.

    @Lenainlove wat leuk een shoot! Mijn man kan zelf erg mooie foto's maken dus denk dat we straks met warme dagen maar eens mooie plekjes gaan uitzoeken en foto's gaan maken.
     
  8. Carolinec87

    Carolinec87 Actief lid

    30 apr 2020
    430
    310
    63
    Vrouw
    Wat vervelend dat je ook zo moe bent en slecht slaapt! Ik slaap eigenlijk nog vrij goed, alleen vannacht bijna niet geslapen. Geen enkele houding lag lekker en lag sowieso van 2 tot half 4 wakker. Hopelijk was het iets eenmaligs, want slecht slapen is echt vreselijk!
     
  9. Josje85

    Josje85 Actief lid

    20 mrt 2020
    163
    198
    43
    Vrouw
    Ik moet na deze week (do, en vrijdag vrij) nog twee weken.
    Pinksteren nog vrij, dus nog 9 werkdagen. Zo gek, ook om te beseffen dat ik dus hierna ook niet meer fulltime ga werken.. Hoe bizar, na 15 jaar fulltime werken!

    Ik ben heel benieuwd hoe ik verlof ga vinden. Heb nog wel wat taken voor mezelf staan: babykamer inrichten, alle wasjes, huis schoonmaken, ramen wassen etc. Lekker rustig aan doen, hoeft allemaal niet in de eerste week af... En lekker veel lunchen met vriendinnen!
     
  10. flowertje36

    flowertje36 Fanatiek lid

    21 sep 2014
    4.074
    1.314
    113
    Vrouw
    Ja je bent na 1 keer bang dat het standaard gaat worden.
    Afgelopen nacht wel iets beter geslapen gelukkig.

    Hier net het eerste babywasje gedraaid.
    Normaal doe ik het pas na de 36 weken, maar nu toch beetje onrustig gevoel eronder nog zo lang te wachten.
     
  11. Krisjee

    Krisjee Bekend lid

    19 feb 2013
    719
    1.245
    93
    NULL
    NULL
    Ik zou eigenlijk tot 34 weken werken. 22 mei laatste werkdag, maar doordat mijn werk lichamelijk zwaar is en ik zelf erg moe ben heb ik besloten mij ziek te melden.
    Het liefst had ik natuurlijk doorgewerkt, maar mijn leidinggevende houdt niet echt rekening met mijn klachten.
    Ik heb nu verlof tot 4 oktober! 3 weken vakantie achter mijn verlof gepland.
     
  12. Melanieex

    Melanieex Actief lid

    10 okt 2020
    283
    328
    63
    Vrouw
    Kwa klachten is het allemaal hetzelfde, dus gelukkig niet verergerd. Het rust houden is wel een dingetje.. van nog fulltime werken naar 0.
    Controle bij de gyn was goed, baarmoederhals nog steeds kort, 19mm. Gelukkig niet erger geworden. Wel is de kleine aan het dalen in zijn groei (mocht ook wel aangezien hij van P97 afkomt). Nu krijg ik volgende week controle om te kijken of hij wel voldoende binnenkrijgt via de navelstreng.. hopelijk wel en is hij gewoon wat rustiger gaan groeien!!
     
  13. River87

    River87 Fanatiek lid

    28 nov 2016
    1.315
    1.063
    113
    Vorige keer werkte ik met 28weken halve dagen ivm bekkeninstabiliteit

    Nu geen last van wel harde buiken dus zinds vorige week halve dagen.
    Nu alleen morgen nog en dan volgende week nog 3x en dan verlof..

    Maar ook hier kapot moe.. viel 10 voor 12 vanmiddag gewoon in slaap tis dat mn zoon me riep anders was ik echt gaan tukken.. mja dat zelfde zoontje moest vannacht 4.50 huilen.. dus mama eruit want mijn man is dan al aan het werk en om 6.30 stond hij wakker en aan naast me bed..
    Maar als ik ga werken en mn man is vrij slaapt ie 7.15 of zelfs 7.30 van de week ook logeren bij opa en oma en hij sliep daar ook tot half 8..
    Niet eerlijk..

    Dus zeker toe ook aan verlof en vooral de dagen dat hij gewoon naar opa s en oma s gaat en ik kan bijslapen etc.

    Hier ook fotoshoot collega van mij is professioneel maar wil ook new bornshoot dus beide werd me wat duur.. dus nu maalt een oud collega foto s van ons met mn zwangere buik die vroeger een fotostudio had in huis dus ook wel semi profi maar dan wel buiten. Ben heel benieuwd
     
  14. Lenainlove

    Lenainlove Actief lid

    8 jul 2020
    280
    222
    43
    Vrouw
    Wat al veel ziekte en verlof hier! Vervelend om al zo'n last van je lijf te hebben lijkt me.

    Leuk dat er nog meer dames mooie foto's laten maken. Ik vond het nu bij de tweede eigenlijk nog specialer dan bij de eerste, omdat we nu nog even extra stil konden staan bij déze baby. Die is net zo bijzonder als de eerste, maar je bent toch drukker enzo nu dus de zwangerschap is wel wat minder "aanwezig" (bij mij/ ons dan) dan bij de eerste.

    @Melanieex Fijn dat je naar huis mocht, kan me wel voorstellen dat je erg moet wennen aan ineens zoveel rust houden! Hopelijk gaat de groei verder goed en krijgt je kindje dus nog gewoon voldoende voeding binnen. Goed dat het zo in de gaten gehouden wordt :)

    Normaal voel ik me best oké, op vermoeidheid na, maar gisteren...! Ik had mijn vrije dag met peuter naar opa & oma, dus ik stofzuigen (peuter vindt dat vreselijk...) en daarna naar mijn idee nog gewoon wat hier en daar wat doen met babyspulletjes... nou dat heb ik geweten, eerst al last van mijn bekken - dat ken ik wel na veel lopen etc - maar jeetje ik heb nog nooit zo'n bandenpijn gehad! Ging even googlen, want het zat heel hoog (net onder mijn ribben, links) en dat kende ik nog niet zo. Gelukkig zwakte het af, vlak voor het slapen al bijna weg en vanochtend voelde ik er niks meer. Maar duidelijk signaal dat ik toch echt wat minder moet doen. Maar als ik bezig ben dan pak ik daar wat op en doe ik dat "nog even" enzo... Dan vind ik het lastig om te stoppen (#nesteldrang haha!)... Zal mijn best doen om de volgende keer wat minder te doen :D
     
    Melanieex vindt dit leuk.
  15. flowertje36

    flowertje36 Fanatiek lid

    21 sep 2014
    4.074
    1.314
    113
    Vrouw
    Hier vandaag de laatste spullen gehaald waaronder de box.
    Denk ga hem gelijk even in elkaar zetten kunnen de dozen weer mee met het ritje naar de stort.
    Blijkt de hele box beschadigd te zijn:cry:
     
  16. River87

    River87 Fanatiek lid

    28 nov 2016
    1.315
    1.063
    113
    @Lenainlove dit had ik een paar weken geleden dus ook die hoge pijn kon het ook niet van de eerste maar nu ik dus rustiger aan doen merk ik enorm verschil.
    Ik denk ook dat t aan je zwangerschap ligt en je werk hoor kwa in de ziektewet zitten. Ik werk in de kinderopvang dus schoonmaak taken, veel opruimen en bukken en tillen.. als ik een kantoorbaan had had ik t prima uitgezongen tot mn verlof..
    En mn vorige zwangerschap gewoon veel meer klachten vooral mn bekken dus allang blij dat ik dat nu niet heb

    @flowertje36 nee joh zonde! Was t een nieuwe? Of 1 die je al had staan?
    Misschien via mp een ander kopen?

    Heeft er hier al iemand een oproep voor vaccinatie? En wat gaan jullie doen?
    Ik gok niet dat ik m nog binnen krijg aangezien k al 33weken aantik.
    Zit er en niet op te wachten ziek te worden van de vaccinatie nu en ik weet gewoon niet wat de risico's zijn op de langere termijn voor de baby in mn buik en ga dat risico niet nemen ook
    Mijn man heeft een oproep gehad ook die nog zo gepland dat hij 1prik krijgt nog ruim voor de bevalling en de ander nadat ik bevallen ben.
    Zijn vader was er 2dagen doodziek van dus ik zei dat kan jou ook gebeuren en als ik dan net aan het bevallen ben is niet heel fijn..
     
  17. Carolinec87

    Carolinec87 Actief lid

    30 apr 2020
    430
    310
    63
    Vrouw
    @flowertje36 wat jammer van de box! Hopelijk kun je hem nog omruilen (als je hem nieuw gekocht hebt) en anders misschien via Marktplaats inderdaad?

    @River87 ik verwacht niet dat ik aan de beurt ben voor de vaccinatie zolang ik nog zwanger ben, maar had hem anders ook niet genomen. Zal vast niet gebeuren, maar straks is mijn kind onvruchtbaar later of heeft ie ergens anders last van door de vaccinatie. Dus ik wacht nog wel eventjes.

    Vandaag alweer 33 weken! Gaat echt snel nu. Voelt echt als de dag gisteren dat ik een positieve zwangerschapstest had, en nu is de baby er al bijna! Ik kijk er heel erg naar uit, maar vind het ook spannend! Spannend hoe de bevalling deze keer zal gaan, maar ook spannend/benieuwd hoe zwaar het wordt met twee kinderen.
     
  18. Anoniempje888

    Anoniempje888 Actief lid

    24 okt 2020
    124
    102
    43
    Vrouw
    @Carolinec87 Hier ook gestopt met werken op 27 weken. Is bij ons op het werk (zorg) sowieso de regel dat we na het 2de trimester stoppen en ik moest ook sowieso van de gynaecoloog owv eerdere vroeggeboorte.

    @Lenainlove Hier over 2 weken een shoot gepland. Had er eentje gewonnen bij iemand in het dorp die dat een beetje voor haar plezier extra doet dus ben benieuwd of het een mooi resultaat gaat zijn.

    @flowertje36 wat jammer.. had je hem uitgeleend aan iemand of was hij nieuw?

    @River87 Hier heb ik mijn beide Pfizer vaccins gehad. Omdat ik in de zorg werk konden we op het werk in maart al gevaccineerd worden. Eerste nog afgeslagen omdat het toen nog afgeraden werd maar toen de collega’s hun tweede kregen toch mijn eerste genomen omdat het toen wel aangeraden werd. Ondertussen zijn zwangeren in België zelfs een prioritaire groep om te vaccineren.. En omwille van het grotere risico op vroeggeboorte bij Corona tijdens de zwangerschap wou mijn gyn met mijn voorgeschiedenis helemaal geen risico’s nemen... Het bleef wel met een dubbel gevoel maar zowel ik als de kleine meid hebben er voorlopig niets van last van gehad.

    Hier nu aan het genieten van enkele dagen zee met het gezinnetje. Deed deugd om eens een keertje met 4 weg te zijn al vrees ik dat het weer nu de komende 2 dagen roet in het eten gaat gooien :rolleyes:
     
  19. xDaantje

    xDaantje Bekend lid

    12 sep 2017
    692
    677
    93
    Vrouw
    Dat is ook schrikken @Melanieex ! Hopelijk blijft de kleine nog even zitten.

    Lang niet gereageerd, maar ook hier geen goed nieuws. Na een heerlijke week in Zeeland was bij de groeiecho zichtbaar dat de baby de afgelopen 2 weken gewoon niet gegroeid is. Ik ben per direct opgenomen in het ziekenhuis, en heb ook een lichte vorm van zwangerschapsvergiftiging. Ik krijg nu 3x per dag CTG om te bepalen of de kleine nog goed zit in mijn buik of dat ze hem beter kunnen halen. Tot nu toe zijn de navelstreng metingen en CTG´s gewoon super. Met 34 weken krijg ik de volgende groeiecho en als hij dan nog niet gegroeid is zal hij ook gehaald worden. De kans is groot dat hij er binnen nu en twee weken is. Het maakt me bang, hij wordt nog maar op zo´n 1100 gram geschat en ik hoop gewoon dat alles goed is. Ook mis ik mijn zoontje ontzettend, die zie ik nu wel een paar uur per dag maar het is gewoon pijnlijk dat ik niet zie hoe hij wakker wordt en geen kus kan geven voor hij gaat slapen, of hem kan troosten. Hij kwam voor het eerst de kamer binnen en toen hij mij zag op het bed moest hij bijna huilen en zei hij ´pijn´. Zo zielig...
     
    Melanieex en MissyMoo vinden dit leuk.
  20. flowertje36

    flowertje36 Fanatiek lid

    21 sep 2014
    4.074
    1.314
    113
    Vrouw
    @xDaantje oh wat heftig bericht ! Hopelijk blijft kleine nog even tijdje zitten en groeit hij lekker door

    De box was nieuw gekocht, maar inmiddels is er een nieuwe besteld dus hopelijk meer geluk!

    Als ik een oproep krijg neem ik de vaccinatie niet dat doe ik liever erna.
     

Deel Deze Pagina