Uitgerekend 1 t/m 15 juni 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Dubbeltje82, 23 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113
    Wat lastig dat niet alles bij iedereen zo vanzelfsprekend gaat.
    Hopelijk word het snel beter!
     
  2. Nimaso

    Nimaso Actief lid

    8 okt 2017
    233
    374
    63
    Vrouw
    Hoe is het hier dames? Hier gaat het goed, meneer begint met doorslapen.. geel erg fijn natuurlijk, maar ik lig wakker met volle borsten. Erg vervelend, kan er dan niet meer van slapen. Wordt dit beter?
    Ik heb een nieuwe kolf, van Lansinoh, eentje die je vacuüm zuigt op je borst. Doe nu de 1e twee voedingen van de dag beide kanten tijdens het voeden. En de resterende voedingen kolf ik de kant die meneer gedronken heeft na ( terwijl hij dan aan de andere kant drinkt) (beetje duidelijk omschreven?:$)
    Ik heb dan naast de voedingen die hij krijgt nog zo'n 150ml extra. Dat vries ik mooi in voor straks als ik weer aan het werk moet.
    En dat is over 2 weken al.. :cry:
     
    Dubbeltje82 vindt dit leuk.
  3. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    @Nimaso volle borsten went hoor. Hier slaapt onze dame al vanaf nacht 3 door, maar mijn poductie is nu zover op gang dat ik in de ochtend ook wel standje pamela heb met lekkage hahaha. Bedoel je zo'n haaka kolf? Zo ja, dan snap ik wat je bedoelt.

    Ik heb bij ome ali een kolfset gekocht als de youha, alleen dan aan de slangetjes van mijn Horigen kolf aan te sluiten. Dus niet helemaal hands free, maar geen gedoe meer met kolfbh's.
     
  4. Nimaso

    Nimaso Actief lid

    8 okt 2017
    233
    374
    63
    Vrouw
    Ja, die zuig je dan vacuüm op je borst. En de ene dag is het wel genoeg voor 1 voeding en de andere niet. Is ook niet erg, bij elkaar is het toch mooi mee genomen.

    Hier zijn de scholen weer begonnen.. wel fijn het huis weer een beetje voor jezelf. Straks naar de verloskundige om een spiraal te laten plaatsen, lijkt me geen pretje.. maar voor het goede doel zullen we maar zeggen :roflmao:
     
    Dubbeltje82 vindt dit leuk.
  5. PlainJane

    PlainJane Fanatiek lid

    1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Ik heb vandaag de knoop doorgehakt dat ik ga stoppen met borstvoeding. Het levert te veel stress op, ik zit er helemaal doorheen. Het is geen fijne zomervakantie geweest om op terug te kijken. Daar voel ik mij heel schuldig over naar mijn dochter toe. Schuldgevoel is zoveel op de voorgrond nu, naar m’n dochter en andere zoontje als ik door blijf gaan met BV, naar baby als ik stop met BV.. Ik hoop dat als ik over stap op KV er voor iedereen in huis weer rust komt en wat meer regelmaat. De beslissing is moeilijk geweest en ging (gaat nog steeds) gepaard met veel tranen. Maar ik kan gewoon niet meer. En hoe ik mij nu voel, daar heeft niemand wat aan in huis. Dus ik hoop dat ik hier over een paar weken kan schrijven hoe goed het gaat :)
     
  6. PlainJane

    PlainJane Fanatiek lid

    1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Och nee lijkt mij ook geen pretje! Maar ind voor het goede doel. Mijn vriend heeft zichzelf “opgeofferd” dit keer en is vorige week vrijdag geholpen. Heerlijk, geen kunstmatige hormonen meer voor mij!
     
  7. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    @PlainJane probeer je schuldgevoel te "parkeren" je wil het beste voor je kids. Een rustige moeder is een goede moeder. BV of KV... Maakt niet uit. Je doet het goed!!!
     
    PlainJane vindt dit leuk.
  8. Nimaso

    Nimaso Actief lid

    8 okt 2017
    233
    374
    63
    Vrouw
    Het plaatsen viel me mee, nu wat menstruatieachtige kramp. Mijn man roept al een tijdje dat hij het wel wil, maar durft volgens mij niet. (Is ook een van de redenen dat ons zoontje er is :cool:) Vandaag nog tegen elkaar gezegd dat het toch echt wel heel leuk is nu :thumup:.
    @PlainJane wat jammer dat je je zo voelt, je hebt het wel al 3 maanden volgehouden he!! Dat neemt niemand je af! En inderdaad, niks mis met flesvoeding!!
     
    PlainJane vindt dit leuk.
  9. PlainJane

    PlainJane Fanatiek lid

    1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Zeg maar tegen je man dat het reuze meevalt ;) het is lopende band werk, kwartiertje en hij is klaar. Met een week is alles weer in orde daar beneden en klaar voor gebruik :o:
     
    Lizzy16 en Nimaso vinden dit leuk.
  10. Nimaso

    Nimaso Actief lid

    8 okt 2017
    233
    374
    63
    Vrouw
    Hij heeft nu een goed excuus :roflmao: Als het uiteindelijk toch niet bevalt mag hij alsnog. Geen idee hoe dit gaat. Paar jaar geleden wel bewust met de pil gestopt, ik voelde me niet meer mezelf. En na stoppen ging dat weer stukken beter.
     
    PlainJane vindt dit leuk.
  11. Lizzy16

    Lizzy16 Bekend lid

    28 apr 2014
    848
    799
    93
    NULL
    NULL
    Wat vervelend dat de zomer niet fijn was. Dat schuldgevoel herken ik wel maar dan om andere dingen. Dat verdelen is lastig. Knap dat je de knoop hebt doorgehakt én dat je het zo lang hebt volgehouden!! Knuffel voor jou!
     
    PlainJane vindt dit leuk.
  12. Lizzy16

    Lizzy16 Bekend lid

    28 apr 2014
    848
    799
    93
    NULL
    NULL
    Gelukkig viel het plaatsen mee. Ik mag over twee weken,gatsie. Ik wil ook iets met minder hormonen. We weten nog niet of we compleet zijn dus nu dit proberen.
     
  13. Sel078

    Sel078 Bekend lid

    28 dec 2018
    764
    695
    93
    Vrouw
    Dappere keus! Je hebt het super gedaan en echt al lang volgehouden! Ik snap dat het lastig is, maar het klinkt inderdaad alsof stoppen het beste uit is. Hopelijk brengt het wat rust.

    Ik overweeg ook om te stoppen. M’n zoontje groeit niet hard genoeg en ben iedere dag aan het powerkolven. Hij komt dag en nacht iedere 2/3 uur. Mijn energie begint ook langzaam op te raken. Ook weigert hij heel vaak de borst. We hebben spruw wat het ook nog eens pijnlijk maakt. Vind het alleen nog super lastig om los te laten.. heeft misschien nog wat tijd nodig
     
    PlainJane vindt dit leuk.
  14. Lizzy16

    Lizzy16 Bekend lid

    28 apr 2014
    848
    799
    93
    NULL
    NULL
    Wat vervelend dat niet gaat zoals je wilt. Sowieso al knap dat het gelukt is,wat je omschrijft kost ook veel energie! Breekt op gegeven moment op. Komt tijd komt raad.
     
    Sel078 vindt dit leuk.
  15. PlainJane

    PlainJane Fanatiek lid

    1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Oh wauw dat klinkt zwaar! Moeilijk he, dat loslaten? Ik heb twee kinderen groot gebracht op kunstvoeding, maar dit vind ik toch andere koek.
    Ezra komt ook nog om de 2 uur ongeveer hoor.. Behalve de nachten, die gaan gelukkig wel een stuk beter! Soms komt hij nog twee tot drie keer, maar vaak 1 a 2. Dat vind ik nog wel te doen. Maar overdag (voor m’n gevoel) heel de dag aan de tiet. Gistermiddag alleen maar gekolfd en in flesje gegeven tot 21:00, toen bleef hij maar huilen, hij wilde zo graag aan de borst in slaap vallen. Heb ik ook gedaan. Dat was een moment dat ik het wel even heel moeilijk had. Want hoe gaat dat straks als hij geen BV meer krijgt?
    Ga ook niet cold turkey stoppen, maar vandaag was weer een dag van meer tiet dan fles. Vind het ook zielig als hij zo ligt te zoeken om dan te weigeren… Nou ja, nog even zoeken naar de juiste manier van afbouwen!
     
  16. Sel078

    Sel078 Bekend lid

    28 dec 2018
    764
    695
    93
    Vrouw
    Oh echt precies dat, ik kan hem ook zo makkelijk troosten aan m’n borst. Dat kan dan straks niet meer. Maar we gaan er vast een manier in vinden! Gebruik je een schema om af te bouwen?
    Zo mooi trouwens de naam Ezra! Wilde ik ook graag voor onze zoon, maar helaas wilde m’n vriend niet. Heb erom gehuild :roflmao::roflmao:
     
  17. Lizzy16

    Lizzy16 Bekend lid

    28 apr 2014
    848
    799
    93
    NULL
    NULL
    Jeetje lastig dan met afbouwen als het ze ook troost geeft. Ze hebben geen speen of zo? Misschien nog optie maar moet je natuurlijk ook willen. En zo'n koude speen is ook niet vergelijkbaar met warme mama. Floris die duimt tegenwoordig,geeft hem ook troost s nachts. Daardoor slaapt hij beter s nachts.
     
  18. Vintage35

    Vintage35 Bekend lid

    7 mei 2015
    907
    885
    93
    Lieve meiden

    heb net alles even terug gelezen

    @PlainJane dapper maar goed besluit van je om te stoppen met borstvoeding! Je moet het vol kunnen blijven houden en jezelf staande kunnen houden, heel belangrijk. Je hebt het lang volgehouden en je zoontje heeft een super mooie start gehad door jou, pakt niemand je meer af! Hopelijk mag de overstap je rust brengen. Ik hoop dat over een poosje te kunnen lezen.

    @Sel078 vervelend dat je zoontje niet genoeg groeit, terwijl je zo je best doet. Herkenbaar hier, mijn dochter groeit ook niet zo hard. Is klein maar fijn. Ze is nu 4800 gram met 10 weken.
    hier ook heel veel voedingen per 24 uur. Stuk of 12. Pittig he?
     
    PlainJane vindt dit leuk.
  19. PlainJane

    PlainJane Fanatiek lid

    1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Ach! Bij onze eerste zoon, Benjamin, heb ik de naam ook al eens geopperd, maar viel toen af voor mijn vriend. Dit keer was het iets in mijn voordeel, want “vriend had Benjamin z’n naam verzonnen dus ik was nu aan de beurt” vond ik :o:
    Als hij de naam verschrikkelijk had gevonden had ik hem nooit gekozen natuurlijk…

    Ik gebruik geen schema om af te bouwen, doe het een beetje op gevoel. Probeer nu overdag afgekolfde melk in fles te geven en waar nodig aan de vullen met KV, avond en nacht doe ik nog wel aan de borst. En als troost overdag ook.
     
    Sel078 en Dubbeltje82 vinden dit leuk.
  20. Sel078

    Sel078 Bekend lid

    28 dec 2018
    764
    695
    93
    Vrouw
    Jeetje 12 voedingen is echt pittig! Daar ben je echt druk mee.. Drinkt ze ook lang per keer of valt dat mee?
    Hier 4500 gram rond de 10 weken, dus wel vergelijkbaar. Klein maar fijn inderdaad :).
     

Deel Deze Pagina