Uitgerekend 1 t/m 15 juni 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Dubbeltje82, 23 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sel078

    Sel078 Bekend lid

    28 dec 2018
    764
    695
    93
    Vrouw
    Oh dat meen je.. wat ontzettend sneu. Hoop dat het beter met dr gaat en jullie snel weer naar huis mogen! Sterkte!
     
  2. Nimaso

    Nimaso Actief lid

    8 okt 2017
    233
    374
    63
    Vrouw
    Ah nee @Vintage35 ! Wat sneu, fijn dat het wat beter gaat. Hopen dat je inderdaad gauw naar huis mag! Je hoort het zo veel nu, hopen dat dat ons bespaart blijft. Helemaal als ze zo klein zijn:cry:
    Hier krijgt meneer ongeveer half 9 zijn laatste voeding en dan tegen 6 uur weer. En we zitten op 5/6 voedingen per dag. Soms denk ik wel, zou wel handig zijn om te stoppen met de borstvoeding. Iets meer mijn handen vrij. Maar het is nog zo gezellig;).
     
  3. Lizzy16

    Lizzy16 Bekend lid

    28 apr 2014
    848
    799
    93
    NULL
    NULL
    @Vintage35 zijn jullie weer thuis?
    @Nimaso als het dan eenmaal loopt is het prima he. Wij gaan vandaag voor eerst uitkomen op 4 voedingen. Klinkt zo weinig. Maar straks rond half negen laatste en dan inderdaad tot morgenochtend.
     
  4. Sel078

    Sel078 Bekend lid

    28 dec 2018
    764
    695
    93
    Vrouw
    Oh wat fijn! Dan kun je best aardige nachten maken? Hier nog steeds dag en nacht om de 2/3 uur. Soms in de nacht zelfs eerder dan de 2 uur. Beetje jammer. Haha, ik vind de borstvoeding ook nog zo fijn. Nooit van mezelf gedacht van te voren!
     
  5. Vintage35

    Vintage35 Bekend lid

    7 mei 2015
    907
    885
    93
    @Lizzy16 Geef je nog steeds volledig borstvoeding? Ik vind vier voedingen voor deze leeftijd eerlijk gezegt heel weinig. Maar als je productie ermee in stand blijft en je zoontje blij dan is het vast goed!

    wij zijn vandaag weer thuisgekomen gelukkig, nu verder uitzieken. Nog behoorlijke hoestbuien. Maar geen benauwdheid en koorts meer.
    Wij komen gemiddeld op 8-10 voedingen. waarvan snachts ook wel 2/3.

    @Sel078 heb ik het goed als ik dacht dat je zou afbouwen met bv of kv zou toevoegen? wij willen binnenkort kv geven voor de nacht. Mengen met bv om te kijken of het helpt om er iets meer rust in te krijgen snachts. Ik ben inmiddels erg gesloopt door alle nachten, door haar ziek zijn en de ziekenhuisopname. Over 3 weken moet ik weer werken nl
     
    Mimus vindt dit leuk.
  6. Sel078

    Sel078 Bekend lid

    28 dec 2018
    764
    695
    93
    Vrouw
    @Vintage35 fijn dat jullie weer thuis zijn! Hopelijk knapt ze snel verder op.
    Ik geef inderdaad kv bij momenteel! M’n productie is echter wel een tijdje heel goed geweest en hij is ook super hard gegroeid! Nu lijkt het weer even minder te zijn. Ben op vakantie en heb het powerkolven hier niet meer gedaan. Dus zonet even een flesje kv gekregen omdat hij bij mij niet genoeg leek te krijgen. Hij reageert er echt prima op, dus dat is fijn!
     
  7. Vintage35

    Vintage35 Bekend lid

    7 mei 2015
    907
    885
    93
    Merkte hij ook verschil in de kv en bv qua smaak denk je? Ik kreeg het advies het eerst te mengen vanwege de smaak. Kv schijnt meer bitter te zijn en bv zoeter.
     
  8. Lizzy16

    Lizzy16 Bekend lid

    28 apr 2014
    848
    799
    93
    NULL
    NULL
    Ik geef inderdaad volledig borstvoeding. Hij komt niet eerder voor eten. Ik twijfel dan ook of ik hem wakker moet maken maar ja hij is tevreden. Ik lees dat bij kunstvoeding boven de 6 kilo 4 voedingen ook genoeg zijn. Ik weet het soms ook niet,vandaar mijn vraag ook naar andere ervaringen. Hij slaapt s nachts bijna klokje rond nu ook.
     
  9. Sel078

    Sel078 Bekend lid

    28 dec 2018
    764
    695
    93
    Vrouw
    Oh ik heb er niet aan gedacht om het te mengen. Hij vindt beide echt prima! Drinkt het allemaal zo weg haha!
    Hoe is het nu met jullie dochter?
     
  10. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113
    @Vintage35, niks aan zeg, gelukkig zijn jullie weer thuis!

    Hier volg ik L met de voedingen, geen idee op hoeveel we zitten, maar vast rond de 8 voedingen..
    Laatste voeding rond 22.00 en meestal rond 5.00 weer en slaapt dan gelijk weer door tot uurtje of 8.00.
    Dus dat is wel fijn!

    Afgelopen week zijn ze hier allemaal om de beurt ziek geweest, ik ben nu als laatste aan de beurt, bleeh!
     
  11. Vintage35

    Vintage35 Bekend lid

    7 mei 2015
    907
    885
    93
    Het gaat wat beter maar ze is er nog niet. Kan nog weken duren volgens de kinderarts.

    @Lizzy16 wat heerlijk dat hij klokje rond slaapt bijna!!!

    hier afgelopen nacht amper weer geslapen. Ben gesloopt en moet over 3.5 week werken.
     
  12. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113
    Doen jullie ook aan samen slapen?
     
  13. Lizzy16

    Lizzy16 Bekend lid

    28 apr 2014
    848
    799
    93
    NULL
    NULL
    Gatsie vervelend die slechte nachten. En dan helemaal met werk in vooruitzicht.
    Ja dat is fijn dat de kleine de klok rond slaapt. Hier spoken de oudste twee s nachts sinds de baby doorslaapt. Herken je gevoel van vermoeidheid. Ik ben maar begonnen met vitamine pillen in de hoop beetje energie op te bouwen.
     
  14. Nimaso

    Nimaso Actief lid

    8 okt 2017
    233
    374
    63
    Vrouw
    Het is stil hier dames, hoe is het met iedereen? Ik zit heel erg op de wip, wel of niet stoppen met voeden. Meneer komt steeds eerder (wel laatst ziek geweest, dus de regelmaat is sowieso ver te zoeken). Ook zie ik mezelf steeds in de spiegel, en daar kan ik best verdrietig van worden. Dus als ik dan stop met de borstvoeding kan ik ook strenger voor mezelf zijn wat lijnen betreft. Wel een lastige keuze hoor.. het is nog zo gezellig. Maar vanmorgen 9.00 wat gehad, om 13.30 gekolfd en toen had ik maar 100ml. Voor mijn gevoel voor 'zo lang' er tussen echt weinig (voor mij). Normaal had ik dan echt wel 150ml. We gaan er maar even rustig over nadenken.
     
  15. Sel078

    Sel078 Bekend lid

    28 dec 2018
    764
    695
    93
    Vrouw
    Hmmm lastige keuze.. het is inderdaad een fijn momentje samen. Heeft hij toen hij toen hij ziek was even minder gedronken? Dan kan het zijn dat de productie daardoor wat naar beneden is gegaan.. vaak aanleggen helpt weer.
    Ik heb ook een tijdje overwogen om te stoppen, maar mijn productie is weer helemaal goed. Heeft wel echt een paar weken geduurd. Helpt de bv jou niet met afvallen? Voor mij is dat al een reden om niet te stoppen met de bv, ik kan eten zonder aan te komen..
    Hier gaat het verder prima! Hij is nog steeds geen goede slaper maar verder is het een vrolijk mannetje! :)
     
  16. Nimaso

    Nimaso Actief lid

    8 okt 2017
    233
    374
    63
    Vrouw
    Ik val geen gram af helaas, kom alleen naar aan voor mijn gevoel. Wel Mirena laten plaatsen, weet niet of het daar van kan komen. Jaren geen anticonceptie gebruikt (moest er nu maar van komen :D)
    Toen hij ziek was juist heel vaak gedronken. Maar als ik de gekolfde melk vergelijk met eerder en nu.. de laag 'room' die er op zit is ook echt minimaal. Waar het eerst gerust een centimeter was is het nu een millimeter. Heb ergens voor mezelf de knop al omgezet. Hij heeft al langer gekregen dan zijn grote zussen, wat dat betreft al trots op mezelf! Heb sowieso nog 1.5 week in de diepvries liggen, dus de 4 maanden kan ik vol maken!
     
  17. Sel078

    Sel078 Bekend lid

    28 dec 2018
    764
    695
    93
    Vrouw
    4 maanden is echt super inderdaad! Dat heeft hij maar mooi binnen. Je kunt nu ook alvast, ipv de gekolfde melk, per dag een flesje kv geven? Zodat z’n darmen eraan wennen. Verder geen verstand van het afbouwen. Maar je hebt het heel goed gedaan! :D
     
    Nimaso vindt dit leuk.
  18. Nimaso

    Nimaso Actief lid

    8 okt 2017
    233
    374
    63
    Vrouw
    Hij kreeg af en toe al een flesje kunstvoeding. Dus al wel een beetje gewend. Al was het ook wel erg fijn om hem aan te leggen toen ik thuis kwam na een lange dag werken. Ik haal nu elke dag maar 3 voedingen uit de diepvries. Ik kijk wel hoe het loopt.
     
    Sel078 vindt dit leuk.
  19. Lizzy16

    Lizzy16 Bekend lid

    28 apr 2014
    848
    799
    93
    NULL
    NULL
    Lastig he. Ik twijfel ook hoe lang ik nog doorga. De kleine man is maandag 4 maanden. Gisteren flesje kunstvoeding gegeven,ging er heel snel in. Ik wilde doorgaan omdat hij soms de fles moeilijk pakt. Maar toen ik die kunstvoeding zag gaan dacht ik uhm oke en nu. Ergens wil ik doorgaan tot 6 maanden, dan komt het gewone eten erbij. Ik weet het soms echt niet.
    De kleine is de laatste dagen reuze chagrijnig. Doet pogingen om van rug naar buik te rollen,hij wordt er echt boos van dat het niet lukt. Hij wil er steeds bij zitten en aandacht. Maar moet soms toch echt iets anders. Heb het idee dat hij ook toe is aan de potjes. Ow en er lijkt een tandje door te komen. Reden genoeg om chagrijnig te worden toch;)
    Ik begin echt op te zien tegen start werk. Zo geen zin om de kleine weg te brengen. Maar ook het extra gestress erbij,gatsie.
     
    Nimaso vindt dit leuk.
  20. Nimaso

    Nimaso Actief lid

    8 okt 2017
    233
    374
    63
    Vrouw
    Het is dan nog zo'n gezellig momentje samen vind ik. Ik ga kijken of het kan dat ik de ochtend en de avondvoeding kan blijven geven. Maar denk dat het dan wel snel terug zal lopen. Ik vind het heerlijk om weer aan het werk te zijn, even niet alleen maar mama. (Thuis komen is dan ook wel erg fijn hoor.. ben dan wel weer blij dat de dag er op zit)
     

Deel Deze Pagina