Uitgerekend 1 t/m 15 mei 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door FVG, 24 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FVG

    FVG Actief lid

    8 mrt 2019
    313
    377
    63
    Hier kan er ook enkel geklaag uitkomen. Ik zit er mentaal door en zie het niet meer zitten. Elke dag wel een nieuwe tegenslag! Huilbuien komen en gaan en heb schrik voor mijn mentale gezondheid de komende maanden. Ik kijk er gewoon niet meer naar uit maar zie een enorme berg nadelen.
     
  2. loezzzje

    loezzzje Actief lid

    30 aug 2019
    247
    411
    63
    Vrouw
    Aww dames dikke knuffel voor ons allemaal! Het is echt een rot periode. Ik zelf ben ook de enige dag heel down en de andere dag weer wat meer vrolijk. Genieten kunnen we gewoon ff niet hoe hard we ook proberen.

    Enig lichtpuntje; ik ben gister overgeplaatst naar het zkh in Veldhoven :) Nieuwe omgeving doet me misschien wel weer goed. Ik heb hier een 1 persoonskamer, wat ik de afgelopen 5 weken niet heb gehad dus ik heb eindelijk weer wat privacy. Ik ben wel nu verplaatst naar Brabant, aan de ene kant fijn want het heeft de reistijd van mijn vriend naar mij toe aanzienlijk verminderd. Andere kant zijn ze hier heel streng. Ik mag alleen mijn vriend, op de kamer, niet mijn dochter :( Gelukkig mag ik wel de afdeling af dus we moeten elke keer maar een plekje vinden om met zijn 3en te zijn, ik kan echt niet zo lang zonder mijn dochter te zien :( En dan hopen dat de regels niet nog strenger worden en dat ik straks misschien helemaal niemand meer zie. Oh wat verlang ik naar de zomer!
     
    urfebe, Kyra77, Lisa890 en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. blessings

    blessings Fanatiek lid

    7 dec 2015
    1.079
    1.538
    113
    Vrouw
    Nou, wat een gedoe he allemaal.. ben ook bang dat het begin mei nog niet voorbij is..
    Ik wilde mijn moeder ook bij de bevalling hebben om de bevalling te filmen. Heeft ze bij mn zoontje ook gedaan, maar dat zal nu niet door kunnen gaan.
    Wat me helemaal erg lijkt is dat als ik na de bevalling een aantal dagen in het ziekenhuis moet blijven, mn zoontje niet eens langs mag komen..
    En las ook ergens dat als je een keizersnede krijgt, je man er niet bij mag zijn??!!
    Hoop zo dat de rust weer is teruggekeerd als wij gaan bevallen
     
    urfebe en Lisa890 vinden dit leuk.
  4. Loeki82

    Loeki82 Fanatiek lid

    9 apr 2012
    1.403
    835
    113
    Vrouw
    Ook een dikke knuffel van mij dames. ❤ En veel beterschap voor je zoon @Lisa890.

    Ik moet ook in het ziekenhuis bevallen ivm medische indicatie. Zie er ook tegenop om het alleen te moeten doen en nog erger de virus te krijgen. Ik las zojuist dat een zwangere uit Limburg met het virus is bevallen en dat het goed gaat. Straks ben je net bevallen en mag je je pasgeboren baby niet vasthouden.

    Hier in het noorden zijn er niet veel besmettingen. Ik hoop dat het zo blijft en dat de rust in april weer terugkeert. Dat we allemaal een bevalling zonder veel stress en zorgen mogen en met onze naasten om ons heen.
     
    urfebe, loezzzje, Kyra77 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Kyra77

    Kyra77 Fanatiek lid

    3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Knuffel voor jullie dames. Het is ook wat zo. Ik ben ook extra voorzichtig, want je weet maar nooit.
    Ik hoop dat de Limburgse mama en haar pas geboren baby het goed maken.
    Vind het voor mezelf fijn om in NL te kunnen lezen wat 't effect van carona op de baby is. Als 't allemaal goed gaat, stelt dat mij wel een beetje gerust.
    @hier, nog 1 dagje werken en dan ga ik met verlof.
     
    urfebe, Lisa890, loezzzje en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Rapunzel

    Rapunzel Fanatiek lid

    14 dec 2012
    4.169
    5.717
    113
    Toch fijn om te lezen dat we er allemaal wel mee zitten, en nu hopen dat het over een aantal weken voor ons allemaal toch weer wat rooskleuriger is ❤️
     
    urfebe en Lisa890 vinden dit leuk.
  7. Rapunzel

    Rapunzel Fanatiek lid

    14 dec 2012
    4.169
    5.717
    113
    Ik heb me toch wat geks gefilmd :p ik heb wel eens gelezen dat baby's de ademhaling oefenen in de buik, maar dan met vruchtwater, en ik had toch echt het idee dat baby dat aan het doen was :roflmao: heb het bij de andere kids nooit gezien, mijn man verklaard me voor gek, maar ik weet het zeker :roflmao: zou het bijna op fb zetten dat jullie ook eens kunnen oordelen :o:
     
    urfebe, Loeki82 en Louise11110 vinden dit leuk.
  8. Kyra77

    Kyra77 Fanatiek lid

    3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Doen! Ben benieuwd!
     
  9. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Haha ik ben ook benieuwd! Kun je het filmpje niet hier uploaden?

    Hoe gaat het verder met iedereen?
     
  10. Rapunzel

    Rapunzel Fanatiek lid

    14 dec 2012
    4.169
    5.717
    113
    @blessings haha nee volgens mij niet, ik zou iig niet weten hoe met een filmpje :p
     
  11. loezzzje

    loezzzje Actief lid

    30 aug 2019
    247
    411
    63
    Vrouw
    Hoe is het met iedereen? Mijn vriend en dochter zitten nu in het Ronald Mcdonald Huis hier bij het zkh dus dat is wel heel fijn dat ik ze daar nu nog regelmatig kan zien. Hopelijk worden de regels niet strenger maarja dat zien we dan wel weer. Vandaag is hij naar huis gegaan om thuis te werken en past mijn moeder op onze dochter op. Ik heb dus vandaag niet echt iets te doen en ik verveel me zo enorm! Pfff dat virus joh, ik ben er echt zo klaar mee. Ok dat was even mijn klaag momentje haha

    Ik had trouwens gisteravond echt hele zware en pijnlijke borsten en 2 hele grote schijven ofzo bovenin mijn borst, deed echt super veel pijn. Vandaag aan de arts gevraagd en die zei waarschijnlijk klieren, je lijf maakt zich klaar om melk aan te gaan maken. Vanochtend zag ik ook wat gele plekjes in mijn slaap shirtje zitten, dus ze hebben ook liggen lekken vannacht. Het was maar een klein beetje maar toch. Kan me niet herinneren dat ik dit zo had met mijn 1ste zwangerschap. Hebben jullie hier ook last van?
     
    Julias vindt dit leuk.
  12. blessings

    blessings Fanatiek lid

    7 dec 2015
    1.079
    1.538
    113
    Vrouw
    @loezzzje wat fijn dat ze lekker dichtbij kunnen zijn! Ja ik hoop ook dat er niet nog strengere maatregelen genomen gaan worden. Ik vind het nu allemaal al een gedoe en jij hebt er natuurlijk nu al helemaal veel mee te maken omdat je in het ziekenhuis moet blijven.. trek je het allemaal nog een beetje? Super fijn dat de baby nog in je buik zit, maar zo lang in het ziekenhuis moeten zitten is ook niet niks!
     
    loezzzje vindt dit leuk.
  13. urfebe

    urfebe Fanatiek lid

    25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat ze zo dichtbij je zijn loezzzje! Hopelijk hebben de nieuwe maatregelen hier geen gevolgen voor idd.

    Ik vind 't wel heftig, vooral de verlenging tot 1 juni. Je voelde 'm wel al aankomen maar toch vind ik de bevestiging heel heftig. Klote situatie gewoon. Maar goed we dealen ermee. Zeker omdat we onze geliefden niet af willen geven aan dit rot virus.

    Voorzitter van de vn riep vanavond op tot een staakt het vuren in oa Syrië om de humanitaire ramp niet nog groter te laten zijn. Wat zou het een wonder zijn als 't ook daadwerkelijk lukt, niet? Ha dat zou een stunt van moeder natuur zijn. En het klimaatprobleem aangepakt. Of iig een start. En de wereldvrede bewerkstelligd. Of in ieder geval een begin mee gemaakt. Stel je voor. Dan wordt deze dystopische realiteit misschien wel een utopische werkelijkheid. Een mens mag dromen he, zeker in deze nachtmerrie :) :)
     
    Loeki82, Mississippi, Louise11110 en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Lisa890

    Lisa890 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    @loezzzje fijn dat jullie wat dichter bij elkaar zijn en elkaar elke dag kunnen zien! Hopelijk blijft dat zo tot je bevalling!

    Hier een stukje opgelucht al. Gisteren groeiecho gehad en mijn gynaecoloog heeft me gerustgesteld dat het protocol nooit zover zal komen dat de man niet bij een bevalling zal mogen zijn, áls hij gezond is natuurlijk.
    Er viel even 100kg van mijn schouders want daar had ik net zo'n schrik van.
    Geen kraambezoek daar heb ik me intussen over gezet.
    We hebben wel wat ideetjes om het te omzeilen. Vb moest het mooi weer zijn zouden we in de tuin kunnen zitten en kunnen mensen wel op een veilige afstand een kort bezoekje brengen zonder elkaar te kussen of aan te raken.
    Dat lijkt me wel een fijn idee.

    Ben een beetje uit mijn domper gestapt en beslist dat ik gewoon echt moet verder genieten nu, het zijn de laatste weken in mijn leven dat ik zwanger ben, dat moet ik omarmen en vieren ❤

    Ons meisje ligt ook nog steeds in hoofdligging! 7 weken nu al dus dat wordt geen stuit denk/hoop ik :)
    46cm en 2,4kg al!

    Goeie moed aan alle dames hier! :thumup:
     
    Loeki82, urfebe, Louise11110 en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. loezzzje

    loezzzje Actief lid

    30 aug 2019
    247
    411
    63
    Vrouw
    Het is idd een rot periode nu @blessings . Maar we moeten er maar mee zien te dealen, “gelukkig” zit heel de wereld ermee en zijn we hier niet alleen in. Het is gewoon wel echt heel vervelend omdat ik hier een soort van “vast” zit dus qua opvang van onze dochter is het ook echt een heel gedoe. Mijn vriend kan bijna niet thuis werken als hij haar de hele dag thuis heeft en je wil haar niet steeds ergens anders onder brengen. Ze begint het gesjouw steeds meer te merken en er last van te krijgen. Begrijpelijk natuurlijk! Gister las ik nog iets over iemand die moest bevallen van een baby van 20 wkn die waarschijnlijk ging overlijden en dan denk ik ook; wat zeur ik nou? mijn baby zit al bijna 34 wkn nog veilig in de buik. dus ik probeer het allemaal gewoon heel positief te blijven zien dat we al zo ver zijn gekomen en hopelijk nog verder! de artsen dachten eerst dat ik misschien niet eens de 30 wkn zou halen en nu is er af en toe al sprake van 37 wkn dus dat zou wel echt een wonder zijn.
     
    Lisa890 en blessings vinden dit leuk.
  16. Julias

    Julias Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    @loezzzje wat fijn dat ze nu zo dichtbij je zitten! En inderdaad super dat de baby ondanks alle spanning nog goed zit bij je! Mag je dochter nog wel mee op bezoek?

    @urfebe ja de wereld zelf doet het goed onder dit virus... Maar het moet gewoon zo snel mogelijk gaan liggen allemaal dat we toch nog een beetje kunnen genieten van een normale gewenste bevalling en kraamtijd....

    @Lisa890 wat fijn dat jij een stukje rust hebt gevonden meid!
     
    Lisa890 en urfebe vinden dit leuk.
  17. loezzzje

    loezzzje Actief lid

    30 aug 2019
    247
    411
    63
    Vrouw
    @Julias nee mijn dochter mag niet op bezoek. alleen partner mag op de kamer. dat maakt het allemaal nog ietsje moeilijker. gelukkig kan ik ze regelmatig in het huis zien. straks als de baby is geboren mag ze haar broertje of zusje ook niet eens zien :( pas als we naar huis mogen. leg dat dan maar eens uit aan een 2,5 jarige. ben benieuwd hoe we dat allemaal straks gaan doen.
     
  18. Julias

    Julias Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Wat ontzettend verdrietig... Dus als je man op bezoek komt dan moet hij ook opvang voor haar regelen. Lastig allemaal zo hoor!
     
  19. blessings

    blessings Fanatiek lid

    7 dec 2015
    1.079
    1.538
    113
    Vrouw
    Het avondzonnetje scheen zo mooi door ons slaapkamerraam! Daar moest ik wel even gebruik van maken voor een nieuwe buikfoto :D:D
    34 weken alweer!

    IMG_3191.jpg
     
    Mystiek, Jeanine1995, urfebe en 6 anderen vinden dit leuk.
  20. Lisa890

    Lisa890 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Supermooie foto!!
     
    blessings vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina