Uitgerekend 1 t/m 15 mei 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door FVG, 24 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loezzzje

    loezzzje Actief lid

    30 aug 2019
    247
    411
    63
    Vrouw
    Pfff vervelend allemaal zeg @Mississippi ! Kwam je nou uit BE of NL? Hier ook een gesprek gehad met de anesthesist en die gaf gelukkig aan dat partner er wel gewoon bij mag zijn, mits niet ziek natuurlijk. Daarna mag hij ook gewoon blijven alleen onze dochter mag niet op de NICU komen dus die ziet haar broertje of zusje pas als we naar huis mogen :( Hopelijk veranderen de regels niet, ben tenslotte wel in Brabant, ik zou dit echt niet alleen kunnen/willen. Een vader hoort er gewoon bij te zijn! We zitten gewoon in zo’n rot periode nu en niemand weet wanneer het eindigt of dat het misschien nog erger wordt. Je mag gerust klagen hoor! Doe ik ook nog regelmatig.
     
    Mississippi vindt dit leuk.
  2. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.634
    113
    Dankje dat is lief :) ik woon in Zuid-Holland (vlakbij Rotterdam)
    Mijn hoop is dat de regels nog zullen worden aangepast, maar zal er maar niet teveel vanuit gaan. Fijn dat het bij jullie wel gewoon mag! Idd hier ook verder geen bezoek mogelijk, bedoeling is ook direct de volgende ochtend naar huis. Dat is dan wel weer fijn denk ik.
     
    loezzzje vindt dit leuk.
  3. Julias

    Julias Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Wat vervelend dat hij in stuit ligt! Hopelijk draait hij bij!

    Ooh ik snap je gedachten helemaal! Ik denk dat ik me als man helemaal in vuilniszakken zou pakken of wat dan ook... Maar no way dat ik wil dat mijn baby zonder toezicht ergens heen gebracht wordt! Ik heb in mijn vorige bevalplannen gezet dat de baby niet zonder 1 van ons mag zijn, dus lief er sowieso achteraan moet als de baby bij mij weg moet. Hij mag haar onder geen beding alleen laten! Dus ik zou ontzettend moeite hebben met deze regel! Hopelijk is het over een maand rustiger en kan je man er gewoon bij zijn! En dat geldt uiteraard voor ons allemaal!
     
    urfebe, loezzzje en Mississippi vinden dit leuk.
  4. Loeki82

    Loeki82 Fanatiek lid

    9 apr 2012
    1.403
    835
    113
    Vrouw
    @Julias, hopelijk ligt meneertje over 2 weken goed idd.

    @Mississippi, alleen een loopneus en verder geen andere klachten gelukkig. Hier gaan de controles gewoon door en voelt de gynaecoloog gewoon aan mijn buik hoe de baby ligt en kijkt ook met de echo. Zij doet de bloeddrukmeting ook.

    Wat klote van het telefonisch consult. Hopelijk ziet het over een aantal weken er anders uit. En je man er niet bij en de baby meteen weghalen na de keizersnede is een dubbele klap wat je dan ermee te maken krijgt. Dikke knuffel. ❤

    Ik ga in het uiterste geval er vanuit dat mijn man niet erbij kan zijn. Hij loopt al maanden te hoesten en met de regels die steeds strenger worden zit dat dik in. Mijn zus wil in zo'n geval erbij zijn. Nu maar hopen dat het geen keizersnede wordt en dat de baby gewoon goed gaat liggen.
     
    urfebe en Mississippi vinden dit leuk.
  5. loezzzje

    loezzzje Actief lid

    30 aug 2019
    247
    411
    63
    Vrouw
    Wel bijzonder zeg dat ze nu al zeggen dat hij er niet bij mag zijn. En ik zit in Brabant, het epicentrum van de corona en hier mag het tot op heden nog gewoon. Zo zie je maar weer dat het overal weer anders is. Ja denk dat het idd wel fijn is dat je zo snel mogelijk naar huis mag/kan. Eigen omgeving is toch het fijnste.
     
    urfebe en Mississippi vinden dit leuk.
  6. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Goedemiddag allemaal! Wat een zorgen zeg! Ik hoop dat het over 4 weken gewoon een stuk minder is. Laten we positief blijven:)

    Ik heb vandaag mijn portfolio voor school bijna helemaal afgerond! Alle opdrachten zijn goedgekeurd, nog even 2 formulieren toevoegen en dan is mijn diploma verzekerd! Wanneer ik hem krijg is alleen nog even de vraag:roflmao:
    De pijn rond mijn navel is weg! Zal wel komen door de groei van mijn buik. Die is inmiddels gigantisch:eek:

    Ook heb ik sinds vandaag enorme indalingsweeën. Nondeju wat is dat ongemakkelijk zeg! Alsof er een bowlingbal tussen mijn benen hangt:p

    Verder ben ik vandaag de afspraak voor de kinkhoest vergeten:cry:
    Vraag me af of ik nog een afspraak kan krijgen voor de bevalling.... Nouja ook dag komt goed!
     
    urfebe, Loeki82, Mississippi en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.634
    113
    Nou Ladies, goed nieuws! Werd net nog gebeld door de gynaecoloog dat hij vanmiddag tijdens het groot overleg het stukje ‘partners niet in de OK’ nog eens in de groep heeft gegooid en ze hebben nu toch met elkaar afgesproken dat partners WEL gewoon bij de keizersnede mogen zijn, MITS geen symptomen! :D Ik heb toch indruk gemaakt geloof ik haha, ben echt heel erg opgelucht! Nu is te hopen dat we gezond blijven de komende maand :thumup:
     
    urfebe, Loeki82, loezzzje en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. Julias

    Julias Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Wat een ontzettend fijn nieuws!!! Last van je schouders of niet?! Hoop dat je nu wat kan ontspannen
     
    Mississippi vindt dit leuk.
  9. blessings

    blessings Fanatiek lid

    7 dec 2015
    1.079
    1.538
    113
    Vrouw
    Ooh gelukkig zeg!!
     
    Mississippi vindt dit leuk.
  10. blessings

    blessings Fanatiek lid

    7 dec 2015
    1.079
    1.538
    113
    Vrouw
    Hier net weer groeiecho gehad. Gelukkig nog steeds een gemiddeld kindje, alleen wat langere benen. Maar ik ben zelf ook 1.82 dus dat is niet heel gek :D

    Wel gek hoor, verloskundige met handschoenen aan, mondkapje op enzo. Logisch natuurlijk. Maar voor t eerst dat ik dat nu zie :p
     
    urfebe, Loeki82, loezzzje en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Penny123

    Penny123 Actief lid

    2 mrt 2017
    267
    145
    43
    NULL
    NULL
    Hi Meiden, ik heb de laatste pagina even meegelezen. Ik zat ook in dit groepje, maar het was helaas misgegaan. Nu inmiddels bijna 11 weken zwanger, alles ziet er goed uit voor ons.
    Wat een boel onrust zal deze periode voor jullie meebrengen. Hopelijk hebben jullie binnenkort allemaal een prettige bevalling met jullie partners er gewoon bij.
    Heel veel liefs!
     
    urfebe, Loeki82, Lisa890 en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Wauw van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!! Wat onwijs fijn dat het nu goed gaat!
    Voel je je goed?

    Ach onrustig is het zeker, maar we maken er maar het beste van! Meer kunnen we niet doen:roflmao:
     
    Penny123 vindt dit leuk.
  13. blessings

    blessings Fanatiek lid

    7 dec 2015
    1.079
    1.538
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd!! ❤
     
    Penny123 vindt dit leuk.
  14. Julias

    Julias Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! Fijn dat het toch nu zo mag lukken! Hopelijk heb je een mooie en onbezorgde zwangerschap!
     
    Penny123 vindt dit leuk.
  15. loezzzje

    loezzzje Actief lid

    30 aug 2019
    247
    411
    63
    Vrouw
    Wat fijn @Mississippi ! Dat zal een hele opluchting zijn. Ja laten we met zijn allen hopen dat onze partners niet ziek worden en er gewoon allemaal bij kunnen zijn!

    Mooi dat de baby goed groeit @blessings :thumup:

    @Penny123 gefeliciteerd! wat fijn dat je weer zwanger bent, hopelijk heb je nu een onbezorgde zwangerschap.

    Vandaag weer groei echo gehad. Kindje groeit nog steeds goed volgens eigen lijn. Geschatte gewicht was nu ongeveer 1379 gram. Hij/zij groeit nog steeds door en daar zijn we dan ook erg blij mee! Als het allemaal stabiel blijft heb ik over 2 weken een laatste groei echo en dan ben ik 37 weken dus gaan ze waarschijnlijk een keizersnede plannen. Hoop zo dat ik het haal! Mijn doel voor een april kindje heb ik iig al bijna gehaald :)
     
    urfebe, blessings, Loeki82 en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Fijn @blessings en @loezzzje dat de baby's goed groeien!

    Hier heb ik net even de verloskundige gebeld. Ik voel me al sinds vanmiddag niet lekker, veel buikpijn, misselijkheid en hoofdpijn/duizeligheid.
    Nu dacht ik, laat ik mijn bloeddruk eens meten. 137/98:confused: Kak! Dus gelijk ook even mijn suuke rgemeten die was netjes 6.5.
    Na een halfuur opnieuw mijn bloeddruk gemeten: 147/93. Toch maar even de verloskundige gebeld ook in combinatie met die andere klachten. Nu heb ik morgen een extra controle staan en gaan ze ook mijn urine controleren. Ik ben benieuwd! Hopelijk gaat het slapen in ieder geval lukken!
     
    loezzzje vindt dit leuk.
  17. loezzzje

    loezzzje Actief lid

    30 aug 2019
    247
    411
    63
    Vrouw
    Oh jee @Louise11110 ja bij die symptomen bij elkaar gaan er toch wel vaak alarmbellen rinkelen bij de verloskundige. Ik heb er helaas ervaring mee want heb bij de eerste zwangerschapsvergiftiging gehad. Hopelijk valt het allemaal mee, goed dat je gebeld hebt voor de zekerheid. Ik duim voor je dat het allemaal goed is!
     
  18. Lisa890

    Lisa890 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    @Louise11110 Gefeliciteerd met jullie huwelijk!! :):)

    @Loeki82 Oh nee koppige baby, hup hup, draaien!! Spinning babies heeft heel effectieve oefening als je in tussentijd zelf wat wil proberen ondernemen, ze hebben een heel uitgebreide site met filmpjes.
    Ik duim dat een versie niet nodig zal zijn! :thumup:

    @Mississippi fijn dat je die geruststelling nu toch hebt gekregen :thumup: Het is allemaal al stressvol genoeg deze rare weken, een bevalling mag op zijn minst nog "normaal" verlopen vind ik ook!!

    @Penny123 Oh wat een mooi nieuws! Van harte gefeliciteerd! :)

    Hier is onze meid dus plots giga ingedaald. Had gisteren bijna non stop harde buiken, ze bleven maar aanhouden.
    Zat 's avonds in de zetel en plots zag ik dat mijn buik een soort dip had boven mijn navel en waar voorheen duidelijk billen te voelen waren zit nu gewoon een hele leegte :roflmao:
    Valt ook énorm op dat ik plots zo vrij kan ademen :eek: Was de laatste dagen praktisch aan het hyperventileren van de druk op mijn longen en een van mijn rechterribben is gekneusd volgens mij want die doet onwijs zeer als ik hoest, nies of lach :o:
    Een baby kan toch niet terug omhoog komen hé? :D:D Dit gevoel is (voorlopig haha) heeeerlijk :D
     
    urfebe, loezzzje, Mississippi en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. Lisa890

    Lisa890 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Stel dat tegen onze bevallingen hier de corona maatregelen hetzelfde zijn (en daar ga ik ook van uit)
    Hebben jullie al beslist op welke manier jullie al dan niet beperkt kraambezoek gaan toelaten?
    Ik hoop heel hard op mooi weer zodat onze dichtste familie beurtelings even van op afstand zou kunnen langskomen in onze tuin. Uiteraard met de regel niemand aanraken/kussen/knuffelen en kleine kinderen mogen niet meekomen want je krijgt het aan hen toch niet uitgelegd dat je afstand moet houden.
    Hoe sneu ik dat ook vind want mijn zoon wil zo graag zijn neefjes zien maar dan wordt er gegarandeerd geknuffeld voor we kunnen ingrijpen..

    Het lijkt me gewoon erg fijn om wat stoelen op het gras te zetten, baby erbij in een draagmand en dekentje, een glaasje drinken en even van op afstand met onze dochter kunnen pronken.

    Wat is jullie idee hierover? Verantwoord of niet? Hoe gaan jullie het aanpakken?
     
    urfebe vindt dit leuk.
  20. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    @Lisa890
    De baby kan volgens mij wel weer draaien etc maar weet niet of zij ook weer omhoog kan komen.

    Wat betreft kraambezoek. Tja, het ligt er helemaal aan hoe het tegen die tijd is. Is er een lockdown gaat het natuurlijk niet. Zijn dezelfde regels nog van kracht dan denk ik dat ik het ook ongeveer zo ga doen als jij het nu schetst. Lijkt mij beter dan niets en zolang je afstand houdt is het goed.
     

Deel Deze Pagina