Uitgerekend 1 t/m 15 mei 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door FVG, 24 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisa890

    Lisa890 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Jaaa daar is ze dan! Gefeliciteerd!! :)
    Wat een gek gevoel, iedereen is gewoon bevallen van ons groepje!
    Word er bijna emotioneel van haha :o::roflmao:
    Wat hebben we toch geluk dat we allemaal een gezonde baby op de wereld hebben kunnen zetten..

    Genieten maar dames!! ❤❤❤
     
    urfebe, blessings, Jeanine1995 en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. Julias

    Julias Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Oohhh jij ook gefeliciteerd met je dochter!!!

    Iedereen heeft gewoon haar baby hier! Fantastisch!
     
  3. FVG

    FVG Actief lid

    8 mrt 2019
    313
    377
    63
    @Jeanine1995 Proficiat met N.oé! Genieten maar!

    En fantastisch alle babytjes geboren! <3
     
    Jeanine1995 vindt dit leuk.
  4. Rapunzel

    Rapunzel Fanatiek lid

    14 dec 2012
    4.169
    5.717
    113
    Jaa ze zijn er allemaal! Idd best een gek idee zeg, deze zwangerschapsperiode is nu voor iedereen voorbij. Wel netjes binnen het lijstje, tm 15 mei :D
    Nu gaan we over op voeding, krampjes, slapeloze nachten :rolleyes:
    En we kunnen nu over naar 'de mama's' hè! Hier horen we officieel niet meer :roflmao:
     
    urfebe, Loeki82, Mississippi en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. loezzzje

    loezzzje Actief lid

    30 aug 2019
    247
    411
    63
    Vrouw
    Gefeliciteerd @Jeanine1995 ! Alles goed gegaan?

    Oh gaan we verhuizen? :roflmao: Ik ken eigenlijk alleen maar dit gedeelte, ik heb nog nooit rond gekeken op het forum wat er nog meer is :roflmao:
     
    urfebe, Loeki82, Julias en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Rapunzel

    Rapunzel Fanatiek lid

    14 dec 2012
    4.169
    5.717
    113
    Hahaha ja we kunnen dus wel verhuizen :roflmao: zal nog best wennen zijn ergens anders :roflmao:
     
  7. Nyphele

    Nyphele Actief lid

    15 sep 2014
    425
    598
    93
    Vrouw
    Verpleegkundige
    België
    Gefeliciteerd allemaal dames!
     
    Kyra77, urfebe, Loeki82 en 4 anderen vinden dit leuk.
  8. blessings

    blessings Fanatiek lid

    7 dec 2015
    1.079
    1.538
    113
    Vrouw
    @Jeanine1995 ah daar is ze dan eindelijk! gefeliciteerd!!

    Nou wat fijn he, dat we allemaal een gezond kindje hebben mogen krijgen! Overstappen naar een nieuw topic bij de mama's vind ik goed hoor! :p
     
    urfebe, Loeki82 en Jeanine1995 vinden dit leuk.
  9. Julias

    Julias Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Wauw inderdaad die datum grens! Wat bizar zeg dat we daar wel binnen zijn gebleven!

    Gaat het goed met jullie herstel allemaal en de babietjes?
     
    urfebe, Loeki82, Mississippi en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. FVG

    FVG Actief lid

    8 mrt 2019
    313
    377
    63
    Voor mij is een nieuw topic bij de mama's ook goed als we er dan allemaal bij mogen want ik heb een aprilbabytje ;)
     
    urfebe, Loeki82 en Mississippi vinden dit leuk.
  11. urfebe

    urfebe Fanatiek lid

    25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Aahh tuurlijk hoor jij daar ook bij FVG!

    Ik was daar ook nog nooit geweest, is er al een aangemaakt? Dan ga ik op zoek.

    Wat superleuk en een prschrige naam Jeanine, gefeliciteerd!!

    Wauw inderdaad, precies binnen de 'einddatum' gebleven, zo grappig!
     
    Jeanine1995 vindt dit leuk.
  12. urfebe

    urfebe Fanatiek lid

    25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Mijn bevallingsverhaal wilde ikook nog graag met jullie delen


    Donderdagavond 14-5 rond 18u voel ik iets wat lijkt op een wee. Na het strippen op woensdagochtend rommelt er al wel het een en ander maar niks echt van betekenis en ik weet dus ook niet of dit nu zal doorzetten naar het echte werk of dat 't toch gerommel blijft.
    Rond 20u komt er wat meer regelmaat in, maar ik heb nog het idee dat ik hiermee wel een nachtje zou kunnen slapen. Wel alvast m'n beste vriendin op de hoogte gebracht dat ze wellicht de volgende dag naar me toe zal kunnen komen, ze zou bij de bevalling zijn. Ze besluit die avond al te komen en eventueel op de bank te slapen.
    Om 22.30 wil ik zelf ook gaan slapen maar de weeën zijn net te scherp om in slaap bij te vallen dus ik ga er toch maar uit en breng m'n moeder op de hoogte dat ze wellicht toch 's nachts de kinderen moet komen ophalen.

    Dan rond 2u 's nachts begint het, de weeën duren 1 min en komen om de 5 min ongeveer. Om 3u gaan we spulletjes klaarzetten, bellen daarna m'n ouders voor de kinderen (de jongste was inmiddels wakker en wilde niet meer slapen, dus een goed ophaalmoment) en om 4u de vk gebeld. Weeën waren nog goed op te vangen.
    Ontsluiting was 3cm en de vk is rond kwart over 5 nog even naar huis gegaan. Om 6u haar weer gebeld dat de weeën krachtiger werden, ontsluiting was 5 a 6 cm en ze deden goed hun werk.
    Vervolgens ben ik even in bad gegaan tot de druk vervelend werd. We besloten de vliezen te breken om 7.45, ik had inmiddels 8 cm ontsluiting.
    Daarna meteen weer in bad, met her vertrouwen van de vk dat ik m'n lichaam mocht gaan volgen. Als ik persdrang zou krijgen mocht ik meepersen, ze hoefde dan niet meer de 10cm vast te stellen omdat alles verweekt en er klaar voor was.
    Om half 9 was 't zover. Vanaf 't moment dat het hoofdje kwam heb ik meegevoeld. Ik wilde heel graag zelf het kindje opvangen. Toen 't hoofdje stond bleek ie de navelstreng stevig in z'n hand geklemd te hebben en ook om z'n beentje, dus ik moest best wel even zuchten voor ik verder mocht, dat was moeilijk en ik moest 'm toen ook wel even loslaten omdat het niet lukte om op alles tegelijk te concentreren haha.
    Toen ie geboren was, hebben we 'm even in het water gehouden om 'm daar te bewonderen. Het water was wel wat troebel, maar toch vond ik het heel bijzonder. Daarna legde ik onze prachtige baby zelf op m'n borst en kon ik kijken of we een zoon of dochter mochten verwelkomen.
    En daar was hij: L.uca Mat.ti.as, onze prachtige tweede knul, geboren op 15-5-20 om 8.39u.
    De tranen prikten in m'n ogen, van trots en blijdschap, van vermoeidheid, van liefde voor ons mooie complete gezin. ❤️
     
    Loeki82, Julias, blessings en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. Lisa890

    Lisa890 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Wat een prachtig verhaal @urfebe
    Klinkt echt als een droombevalling! :thumup:
     
    urfebe vindt dit leuk.
  14. urfebe

    urfebe Fanatiek lid

    25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Dat was het zeker! Zo gun ik ze iedereen <3
     
    Julias vindt dit leuk.
  15. Jeanine1995

    18 sep 2018
    69
    152
    33
    Vrouw
    Ik zal ook nog even mijn verhaal typen :)

    vrijdagochtend moesten we om 8 uur in het ziekenhuis zijn om ingeleid te worden.
    Om 10 uur werd alles aangesloten en om 12 uur begonnen de weeën. Deze kon ik toen nog goed handelen, rond 15.00 uur had ik 5 cm ontsluiting en werd het steeds heftiger.
    2 uurtjes onder de douche gezeten, daarna kwam de verloskundige weer checken, had toen 6 a 7 cm ontsluiting.
    Hierna bij elke wee daalde de hartslag van de baby. Extra onderzoeken gehad tijdens de weeën, uiteindelijk bleef het gelukkig stabiel.
    Na een uur of twee kreeg ik ineens onwijze persdrang. Verpleegkundige wilde dat ik ze weg zuchtte want het kon nog niet, maar dit was echt onmogelijk.
    De verloskundige kwam erbij en van haar mocht ik gelukkig toch beginnen met persen.

    Na ongeveer een half uur en 5 pers weeën kwam ons kleine meisje op de wereld!

    Wat een ongelofelijke ervaring zeg zo’n bevalling.. mijn man en ik praten er heel veel over, vonden het beiden vrij heftig, terwijl het eigenlijk best snel en goed gegaan is.

    We zijn heerlijk aan het genieten.
     
    Kyra77, blessings, Loeki82 en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. urfebe

    urfebe Fanatiek lid

    25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Wat een mooi bevallingsverhaal ook Jeanine!! Ik vond de eerste ook vrij heftig, ondanks alle verhalen weet je toch niet wat je overkomt en ervaar je alles voor het eerst. Je hebt het fantastisch gedaan, je hebt een prachtig meisje op de wereld gezet! Topmama (en papa)! Geniet van jullie wondertje
     
    Jeanine1995 vindt dit leuk.
  17. Lisa890

    Lisa890 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Ook een erg mooi verhaal Jeanine! :)

    Hoe herstelt de knip bij jullie dames die er ook een gehad hebben?
    Ik heb helemaal geen pijn maar gisteren keek mijn man eens van heel dichtbij en toen zag die dat het litteken een mini beetje openstond halverwege men perineum :eek: de grootte van een speldenkop maar, maar heb echt schrik dat het verder open gaat scheuren ofzo.
    Is dit herkenbaar bij iemand?
    Morgen maar even bellen of het moet nagekeken worden of niet.. :confused:
     
  18. Jeanine1995

    18 sep 2018
    69
    152
    33
    Vrouw
    Super lief!! Dankjewel :)
     
  19. urfebe

    urfebe Fanatiek lid

    25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Nooit een knip gehad @Lisa890 dus ik weet 't niet, maar bellen kan nooit kwaad. Ik hoor vaak meiden die klachten houden van een knip, dus even naar laten kijken lijkt me een goed plan, beter voor niks gekeken dan achteraf spijt sat je niet gebeld hebt.
     
  20. urfebe

    urfebe Fanatiek lid

    25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Genieten jullie allemaal, meiden?

    L is echt een heerlijk mannetje. De bv komt goed op gang en hij sliep gewoon door tijdens de hielprik vandaag. De bikkel.
    Hij heeft alleen na vr op zat. Nacht al geen ontlasting meer gehad en daar maak ik me wel wat zorgen om. Hopelijk gaat ie gauw gewoon flink poepen. Kom.maar op met de luiers tot z'n oksels :D
     
    blessings vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina